Avto

Kia niro: zasledovalec postaja vzornik

Kiina zgodba se bere kot pravljica, ki jo pišejo dizajn, nagrade in prodajne številke. To dopolnjuje prvi Kijin crossover s hibridnim pogonom, ki bo za 26 do 30 tisoč evrov pri nas tekmoval z edinim tekmecem – toyoto C-HR.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.12.2016 23:00
Čas branja: 3 min
Kia niro: zasledovalec postaja vzornik
Kia se je z nirom iz zasledovalca spremenil v vzornika, saj velja za prvi tovrsten avto, brez dvoma ne bo zadnji na trgu.

Na kratko o Kii. Znamka, ki je del koncerna Hyundai, je v zadnjem desetletju dosegla meteorski vzpon. Ta hip letno proda prek tri milijone vozil, v Evropi prek 300 tisoč. Leta 2020 pa ima cilj pol milijona vozil v Evropi in štiri milijone v svetu. Skupaj s Hyundaijem korejski znamki tvorita petega največjega proizvajalca na svetu, lani sta skupaj prodala osem milijonov vozil. Pred dobrima dvema desetletjema pa smo zanju v Evropi prvič slišali.

Edinstvena kombinacija

Kako je z nirom? To je prvi crossover te znamke, ki ga poganja hibridni sklop. Ta je enak tistemu v hyundaiju ioniq. Kia se je z njim iz zasledovalca spremenil v vzornika, saj velja za prvi tovrsten avto, brez dvoma pa ne bo zadnji na trgu. Z nekajmesečno zamudo (pri razkritju, ne pri prihodu na naš trg) mu je sledila toyota C-HR s podobno zasnovo, merami, a nekaj nižjo ceno.

O tekmecu kie niro - toyoti C-HR.

Niro ni prva zelena (hibridna ali električna kia). Do leta 2020 pa bo že del množice, 11 takšnih modelov bo znamka ponujala takrat.

Kam sodi niro, je dobro vprašanje. Z dolžino 4,35 metra je lahko na vrhu B SUV ali na dnu C SUV razreda. Njena prostornost, spredaj in zadaj ter v prtljažniku (427 litrov) pa potrjuje neuvrščenost, v hiši pa na umestitev med modela sportage in ceed.

V kabini je niro sodobna in prepoznavna kia

Janez Kovačič je nira vozil že poleti v Barceloni. v kabini pa ga je ocenil takole. »Notranjost z armaturo precej spominja na novega sportagea, kar je kvečjemu pohvalno in tudi pričakovano. Preluknjane stopalke spominjajo na dirkaško okolje (kar je seveda opazno nasprotje), volan je neposreden in z ne prevelikim številom stikal, levi okrogli merilnik pričakovano informativen v smislu porabe elektrike, polnjenja baterije ali načina vožnje (agresivno, ekonomično, normalno), 270-centimetrska medosna razdalja ponuja kar spoštljivo in tudi malce presenetljivo prostornost sedenja zadaj (za kolena, po višini) vsaj za običajno raščene. Prtljažnik je lahko tudi družinski (od 427 do 1.425 litrov!), preglednost nazaj pa seveda daleč od izjemne, kar tudi ne more biti svetovna posebnost.«

Dvojno srce za manjšo porabo

Bistvo nira je hibridni sklop z 1,6 litrskim bencinskim motorjem s 77 kilovati in električnim motorjem z 32 kilovati. Skupna moč sklopa je 104 kilovate oziroma 141 konjskih moči. Električni motor energijo črpa iz baterije kapacitete 1,56 kilovatnih ur, ki je nameščena pod zadnjo klopjo. Motorja se med vožnjo dopolnjujeta, predvsem v mestu pride do izraza električni stroj, na odprti in hitri cesti pa bencinski. Motor je povezan s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, kar bo všeč predvsem tistim, ki ne marajo za hibride značilnega brezstopenjskega menjalnika CVT. Prihodnje leto bo niro na voljo tudi kot priključni hibrid.

Povprečna poraba sklopa je 3,8 do 4,4 litra (odvisno od velikosti koles, ki segajo od 16 do 18 palcev). Janez je na predstavitvi dosegel povprečno porabo dobrih pet litrov.

Kakšne izkušnje je odnesel iz prvih voženj?

»Največja hitrost je po tovarniških podatkih 162 kilometrov na uro, do stotice se pripelješ v 11,5 sekunde. Vozna programa sta dva - efficient eco in dynamic sport -, a vsaj zadnji ne omogoča kakšne izjemne razlike. Ampak to bi moralo biti pričakovano, kajti filozofija hibrida je precej drugačna od običajne avtomobilske. Elektriko zagotavlja litij-ionska polimerna baterija, ki k skupni teži prinese 33 kilogramov in je nameščena pod zadnjimi sedeži, prednja prema je tipa macpherson, zadaj večvodilna, serijsko je avto opremljen s sedmimi zračnimi varnostnimi blazinami in, kakopak, s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi.«

Na slovenskem trgu distributer nima točno določenih ciljev zanj. Cene za dobro opremljenega nira so od 26 do 30 tisoč evrov.

Foto: Miloš Milač in Kia

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia ceed: nevsiljiva in izjemno dobra izbira
Avto
AvtoMiloš Milač Kia ceed: nevsiljiva in izjemno dobra izbira 13

Vzporedni test: kia ceed 1.0 T GDI EX fresh in 1.4 T GDI LX edition

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)