Na kratko o Kii. Znamka, ki je del koncerna Hyundai, je v zadnjem desetletju dosegla meteorski vzpon. Ta hip letno proda prek tri milijone vozil, v Evropi prek 300 tisoč. Leta 2020 pa ima cilj pol milijona vozil v Evropi in štiri milijone v svetu. Skupaj s Hyundaijem korejski znamki tvorita petega največjega proizvajalca na svetu, lani sta skupaj prodala osem milijonov vozil. Pred dobrima dvema desetletjema pa smo zanju v Evropi prvič slišali.
Edinstvena kombinacija
Kako je z nirom? To je prvi crossover te znamke, ki ga poganja hibridni sklop. Ta je enak tistemu v hyundaiju ioniq. Kia se je z njim iz zasledovalca spremenil v vzornika, saj velja za prvi tovrsten avto, brez dvoma pa ne bo zadnji na trgu. Z nekajmesečno zamudo (pri razkritju, ne pri prihodu na naš trg) mu je sledila toyota C-HR s podobno zasnovo, merami, a nekaj nižjo ceno.
O tekmecu kie niro - toyoti C-HR.
Niro ni prva zelena (hibridna ali električna kia). Do leta 2020 pa bo že del množice, 11 takšnih modelov bo znamka ponujala takrat.
Kam sodi niro, je dobro vprašanje. Z dolžino 4,35 metra je lahko na vrhu B SUV ali na dnu C SUV razreda. Njena prostornost, spredaj in zadaj ter v prtljažniku (427 litrov) pa potrjuje neuvrščenost, v hiši pa na umestitev med modela sportage in ceed.
V kabini je niro sodobna in prepoznavna kia
Janez Kovačič je nira vozil že poleti v Barceloni. v kabini pa ga je ocenil takole. »Notranjost z armaturo precej spominja na novega sportagea, kar je kvečjemu pohvalno in tudi pričakovano. Preluknjane stopalke spominjajo na dirkaško okolje (kar je seveda opazno nasprotje), volan je neposreden in z ne prevelikim številom stikal, levi okrogli merilnik pričakovano informativen v smislu porabe elektrike, polnjenja baterije ali načina vožnje (agresivno, ekonomično, normalno), 270-centimetrska medosna razdalja ponuja kar spoštljivo in tudi malce presenetljivo prostornost sedenja zadaj (za kolena, po višini) vsaj za običajno raščene. Prtljažnik je lahko tudi družinski (od 427 do 1.425 litrov!), preglednost nazaj pa seveda daleč od izjemne, kar tudi ne more biti svetovna posebnost.«
Dvojno srce za manjšo porabo
Bistvo nira je hibridni sklop z 1,6 litrskim bencinskim motorjem s 77 kilovati in električnim motorjem z 32 kilovati. Skupna moč sklopa je 104 kilovate oziroma 141 konjskih moči. Električni motor energijo črpa iz baterije kapacitete 1,56 kilovatnih ur, ki je nameščena pod zadnjo klopjo. Motorja se med vožnjo dopolnjujeta, predvsem v mestu pride do izraza električni stroj, na odprti in hitri cesti pa bencinski. Motor je povezan s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, kar bo všeč predvsem tistim, ki ne marajo za hibride značilnega brezstopenjskega menjalnika CVT. Prihodnje leto bo niro na voljo tudi kot priključni hibrid.
Povprečna poraba sklopa je 3,8 do 4,4 litra (odvisno od velikosti koles, ki segajo od 16 do 18 palcev). Janez je na predstavitvi dosegel povprečno porabo dobrih pet litrov.
Kakšne izkušnje je odnesel iz prvih voženj?
»Največja hitrost je po tovarniških podatkih 162 kilometrov na uro, do stotice se pripelješ v 11,5 sekunde. Vozna programa sta dva - efficient eco in dynamic sport -, a vsaj zadnji ne omogoča kakšne izjemne razlike. Ampak to bi moralo biti pričakovano, kajti filozofija hibrida je precej drugačna od običajne avtomobilske. Elektriko zagotavlja litij-ionska polimerna baterija, ki k skupni teži prinese 33 kilogramov in je nameščena pod zadnjimi sedeži, prednja prema je tipa macpherson, zadaj večvodilna, serijsko je avto opremljen s sedmimi zračnimi varnostnimi blazinami in, kakopak, s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi.«
Na slovenskem trgu distributer nima točno določenih ciljev zanj. Cene za dobro opremljenega nira so od 26 do 30 tisoč evrov.
Foto: Miloš Milač in Kia