Romunska Dacia že dolgo ni več znamka avtomobila, s katerim bi se človek brez sramu naokoli vozil le ponoči. Od leta 2004, ko je na ceste zapeljal logan, je pomembno zrasla in si na avtomobilskem trgu izborila pomemben položaj. Gotovo niste vedeli, da je sandero najbolje prodajan avtomobil v Franciji (in tretji v Evropi v svojem razredu), da je znamka dosegla nov prodajni rekord v Italiji, Španiji in na Poljskem ter da duster dobi samodejni menjalnik z dvojno sklopko?
Tako je, Dacia ni kar tako, ampak s svojimi modeli ponuja zelo dobro razmerje med ceno in uporabno vrednostjo vozila. Letos bo prodala več kot pol milijona vozil, v zadnjih 12 letih pa je kupca v 44 državah našlo kar štiri milijone njenih vozil. Na kar 27 trgih je znamka letos dosegla rekordne količine prodaje in rekordne tržne deleže – tudi pri nas jih ne gre slabo. K temu seveda veliko pripomore tudi razmeroma ugodna cena.
V Sloveniji bo Dacia letos zapeljala v več kot 3.000 garaž in osvojila 4,5-odstotni tržni delež, dodaten zagon pri nas pa znamka dobiva v zadnjih dneh, ko je v salone zapeljal zunaj in znotraj osveženi kvartet: logan, logan MCV, sandero in sandero stepway. Ta je še posebej priljubljen pri starejših, saj poleg zgledne opreme ponuja še malce višje sedenje in robustnost športnega terenca, logan MCV pa je prostorno družinsko ali delovno vozilo.
Prav menjalnik Easy-R (v povezavi z bencinskim TCE 90 motorjem) in nov litrski bencinski atmosferski motor SCe s 55 kilovati (75 KM) sta največji novosti pod motornim pokrovom sandera in logana. Trivaljnik ponudi 97 Nm navora, obenem pa se lahko pohvali z bolj ugodno porabo in nižjo težo glede na 1,2-litrskega predhodnika iz prazgodovine.
Vsi štirje avtomobili imajo zdaj bolj moderen videz, ki ga spredaj in zadaj plemenitijo nov svetlobni pečat. Prednje dnevne luči imajo zdaj LED diode, zadaj pa opazimo štiri osvetljene pravokotnike. Prenovljeni so tudi odbijači, maska s kromastimi obrobami rež za zajem zraka in meglenk ter pokrovi koles in platišča.
Sandero stepway je nekaj elementov spredaj povzel po dusterju, satinirani kromasti zaščitni oblogi pod prednjim in zadnjim odbijačem ter vzdolžna strešna nosilca pa poudarjajo športno-terenski videz. Še bolj robat je duster, ki s prihodnjim letom v 110-konjskem dizlu dobi samodejni menjalnik z dvojno sklopko EDC.
Prenovljeni modeli prinašajo drobne spremembe tudi v potniškem prostoru, kjer je zdaj nekaj več prefinjenosti in modernosti.
V roke dobro sede štirikraki volan, nanj so preselili tudi trobljo, v bolje opremljenih različicah pa je prevlečen z mehko in na otip prijetno prevleko, ki je hkrati tudi zelo trpežna (60 evrov). Ob volanu so nove tudi prevleke, v modelu sandero stepway tudi z reliefnim tkanjem, še naprej pa nezložljiv ostaja sicer drugačen ključ.
Pri Daciji so se s prenovo potrudili tudi pri pripomočkih za vožnjo. Posamezne različice imajo kamero za vzvratno vožnjo in parkirne senzorje (do 300 evrov), vsi pa imajo sistem pomoči pri speljevanju navkreber, kar olajša vožnjo. Stikala za električni pomik stekel so zdaj nameščena na vratih in tako bolj pri roki, dodali so tudi zložljiv naslon za desno roko voznika. Notranjost je zaradi nekaterih odlagalnih mest še bolj uporabna (poseben žep za mobilni telefon, držala za plastenke), potniki zadaj pa imajo tudi 12-voltno vtičnico.
Kljub prenovi pa Dacia ostaja zvesta svojemu bistvu in še naprej stavi na preprostost in nezahtevnost. »V njej ni nepotrebnih tehnoloških dodatkov, ki jih uporabnik v veliki meri niti ne potrebuje in močno dvignejo končno ceno,« je povedal vodja prodaje Renault in Dacia Marjan Murn. Dacijini modeli tako ostajajo racionalni, pragmatični in enostavni, približno takšni pa so tudi njihovi kupci. Ročna klima je kljub vsemu že nekaj časa serijska, za doplačilo pa sta na voljo tudi zaslon na dotik in navigacija.