Avto

Romunski kvartet, ki cilja na racionalno publiko

Dacia je prenovila skoraj celotno paleto svojih avtomobilov, razširila ponudbo motorjev in menjalnikov ter predvsem ostala zvesta svoji filozofiji: veliko dobre glasbe za razumen denar.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.12.2016 23:50
Čas branja: 5 min

Romunska Dacia že dolgo ni več znamka avtomobila, s katerim bi se človek brez sramu naokoli vozil le ponoči. Od leta 2004, ko je na ceste zapeljal logan, je pomembno zrasla in si na avtomobilskem trgu izborila pomemben položaj. Gotovo niste vedeli, da je sandero najbolje prodajan avtomobil v Franciji (in tretji v Evropi v svojem razredu), da je znamka dosegla nov prodajni rekord v Italiji, Španiji in na Poljskem ter da duster dobi samodejni menjalnik z dvojno sklopko?

Tako je, Dacia ni kar tako, ampak s svojimi modeli ponuja zelo dobro razmerje med ceno in uporabno vrednostjo vozila. Letos bo prodala več kot pol milijona vozil, v zadnjih 12 letih pa je kupca v 44 državah našlo kar štiri milijone njenih vozil. Na kar 27 trgih je znamka letos dosegla rekordne količine prodaje in rekordne tržne deleže – tudi pri nas jih ne gre slabo. K temu seveda veliko pripomore tudi razmeroma ugodna cena.

V Sloveniji bo Dacia letos zapeljala v več kot 3.000 garaž in osvojila 4,5-odstotni tržni delež, dodaten zagon pri nas pa znamka dobiva v zadnjih dneh, ko je v salone zapeljal zunaj in znotraj osveženi kvartet: logan, logan MCV, sandero in sandero stepway. Ta je še posebej priljubljen pri starejših, saj poleg zgledne opreme ponuja še malce višje sedenje in robustnost športnega terenca, logan MCV pa je prostorno družinsko ali delovno vozilo.

Dacia sandero z novim SCe 75 motorjem in opremo Ambiance stane 7.990 evrov, različica na plin LPG je tisočaka dražja, za 75-konjskega dizla pa je treba odšteti 10.190 evrov. Oprema Laureate jo glede na osnovno podraži za 900 evrov, še tisočaka pa je treba odšteti za robotizirani ročni menjalnik Easy-R. Stepway z 90-konjskim bencincem stane 9.690 evrov, bogatejša oprema Prestige je dražja za 900 evrov. Osnovni logan bo vaš za 8.140 evrov, doplačilo za 573-litrski prtljažnik v različici MCV je 550 evrov, po 10.040 evrov pa staneta LPG in Easy-R različici limuzinskega logana.

Prav menjalnik Easy-R (v povezavi z bencinskim TCE 90 motorjem) in nov litrski bencinski atmosferski motor SCe s 55 kilovati (75 KM) sta največji novosti pod motornim pokrovom sandera in logana. Trivaljnik ponudi 97 Nm navora, obenem pa se lahko pohvali z bolj ugodno porabo in nižjo težo glede na 1,2-litrskega predhodnika iz prazgodovine.

Vsi štirje avtomobili imajo zdaj bolj moderen videz, ki ga spredaj in zadaj plemenitijo nov svetlobni pečat. Prednje dnevne luči imajo zdaj LED diode, zadaj pa opazimo štiri osvetljene pravokotnike. Prenovljeni so tudi odbijači, maska s kromastimi obrobami rež za zajem zraka in meglenk ter pokrovi koles in platišča.

Sandero stepway je nekaj elementov spredaj povzel po dusterju, satinirani kromasti zaščitni oblogi pod prednjim in zadnjim odbijačem ter vzdolžna strešna nosilca pa poudarjajo športno-terenski videz. Še bolj robat je duster, ki s prihodnjim letom v 110-konjskem dizlu dobi samodejni menjalnik z dvojno sklopko EDC.

Prenovljeni modeli prinašajo drobne spremembe tudi v potniškem prostoru, kjer je zdaj nekaj več prefinjenosti in modernosti.

V roke dobro sede štirikraki volan, nanj so preselili tudi trobljo, v bolje opremljenih različicah pa je prevlečen z mehko in na otip prijetno prevleko, ki je hkrati tudi zelo trpežna (60 evrov). Ob volanu so nove tudi prevleke, v modelu sandero stepway tudi z reliefnim tkanjem, še naprej pa nezložljiv ostaja sicer drugačen ključ.

Dacia je nekaj novih oblikovnih elementov prenesla tudi na dokker, dokker van in lodgy. Vsi trije modeli imajo novo masko s kromirano obrobo za zajem zraka, nova platišča, nekaj blagih sprememb pa je tudi v notranjosti  (volan, prevleke, enobarvna armaturna plošča,…). Potniki zadaj bodo veseli dveh letalskih mizic, sovoznik pa ima na voljo nov mrežast žep za drobnarije. Za lažje parkiranje sta dokker in dokker van lahko opremljena s kamero za vzvratno vožnjo, lodgy pa jo je imel že doslej.

Pri Daciji so se s prenovo potrudili tudi pri pripomočkih za vožnjo. Posamezne različice imajo kamero za vzvratno vožnjo in parkirne senzorje (do 300 evrov), vsi pa imajo sistem pomoči pri speljevanju navkreber, kar olajša vožnjo. Stikala za električni pomik stekel so zdaj nameščena na vratih in tako bolj pri roki, dodali so tudi zložljiv naslon za desno roko voznika. Notranjost je zaradi nekaterih odlagalnih mest še bolj uporabna (poseben žep za mobilni telefon, držala za plastenke), potniki zadaj pa imajo tudi 12-voltno vtičnico.

Kljub prenovi pa Dacia ostaja zvesta svojemu bistvu in še naprej stavi na preprostost in nezahtevnost. »V njej ni nepotrebnih tehnoloških dodatkov, ki jih uporabnik v veliki meri niti ne potrebuje in močno dvignejo končno ceno,« je povedal vodja prodaje Renault in Dacia Marjan Murn. Dacijini modeli tako ostajajo racionalni, pragmatični in enostavni, približno takšni pa so tudi njihovi kupci. Ročna klima je kljub vsemu že nekaj časa serijska, za doplačilo pa sta na voljo tudi zaslon na dotik in navigacija.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju
Avto
AvtoMatej Kačič Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju

Dacia logan MCV stepway je pravi družinski multipraktik, kjer bolj kot zapeljive obline štejejo prostornost, robustnost, varčen motor in privlačna cena.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.