Avto

Deluje, z električnim zoejem v praksi do 300 kilometrov

Tesla to zmore že nekaj časa, res dostopen renault zoe pa zdaj. Z novo baterijo z zmogljivostjo 41 kilovatnih ur lahko prevozi prek 300 kilometrov, nam je dokazal na prvih vožnjah.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.12.2016 23:00
Čas branja: 5 min
Deluje, z električnim zoejem v praksi do 300 kilometrov
Zoe je dobil novo in zmogljivejšo baterijo, sicer pa se ni spremenil. Nova je le izvedenka bose Z.E. 40, ki jo je mogoče prepoznati po sivi itrijevi barvi, črnih 16-palčnih platiščih in v usnje oblečenih sedežih. Očitno je, da zoe noče biti več zgolj asketski skromnež, pač pa hočejo ustreči tudi nekaj bolj premijskim kupcem.

Renaultov električni malček je dobil novo baterijo, s katero prevozi precej več kilometrov kot prej, stane najmanj 23.490 evrov (brez subvencije, z njo pa 16 tisoč evrov in še mesečni najem zanjo). Na slovenski trg pa v tej izvedbi pripelje marca ali aprila.

V aktualnem jeziku slovenske stvarnosti bi rekli, da je renault zoe je zapeljal v operacijsko sobo, k srčnemu kirurgu. Zamenjali so mu električno (baterijsko) srce, ki je sedaj učinkovitejše, saj zmore še enkrat več kot prej. Mali električni renault se tako nadeja ostati tam, kjer je bil že doslej – na prodajnem Olimpu kot najbolje prodajani električni avtomobil stare celine.

Največja ali vsaj ena največjih zadreg električnih avtomobilov je doseg, torej število prevoženih kilometrov z enim samim polnjenjem. Zoe je zdaj dobil novo baterijo z zmogljivostjo 41 kilovatnih ur, kar je skoraj še enkrat več kot zdaj oziroma doslej. Francoska avtomobilska hiša, nedvomno vodilna na področju električnih avtomobilov v Evropi, bo še naprej ponujala zoeja s sedanjo in šibkejšo baterijo (22 kWh), kar pomeni vsaj to, da bo ponudba pestrejša.

Novi akumulator

Nova litij-ionska baterija oziroma akumulator Z.E. 40, ki je plod sodelovanja s podjetjem LG Chem, ima večjo energijsko gostoto, s tem pa se je občutno povečala zmogljivost shranjevanja električne energije. In prav tako ali zelo pomembno: dimenzijsko je ostala enaka in se poredila za skromnih 15 kilogramov. A kljub temu tehta zajetnih 305 kilogramov, kar je več kot petina skupne teže francoskega električnega malčka (408 centimetrov), ki tehta 1.480 kilogramov.

V teoriji gre prek 400 ...

Po standardu NEDC (New European Driving Cycle), ki je med drugim tudi »posledica« škandala dieselgate, opravljen pa je v laboratoriju (torej predstavlja teoretični povprečni doseg vozila z enim polnjenjem baterije), zmore zoe 370 kilometrov (pri motorju z oznako Q90, kar pomeni, da je mogoče baterijo hitro polniti) oziroma 403 kilometre (pri R90 oziroma počasnejšem polnjenju). S dosedanjo baterijo (22 kW) je bil ta doseg 240 kilometrov. Pohvalno je, da Renault k tem številkam dodaja svoje, ki predstavljajo »doseg pri pogojih obmestne vožnje pozimi in pri višjih temperaturah«, in so v razponu od najmanj 180 do največ 300 kilometrov (pri bateriji 22 kW od 115 do 170 kilometrov). Malce zapleteno, a doseg z novim baterijskim srcem, presajenim sredi letošnje zime, naj bi bil skoraj še enkrat večji kot doslej.

Ampak vse doslej zapisane vrednosti oziroma dosegi so teorija. V okolici portugalske Lizbone, vzdolž obale in deloma tudi v notranjosti, prvi dan gori in doli po regionalnih cestah (avtoceste je bilo za vzorec), drugi dan pa pretežno po avtocesti, nam je bilo dano teorijo preskusiti v praksi, se pravi v običajnem prometu in torej v realnih okoliščinah. Prav je povedati, da je bilo vreme prijetno (okoli 15 ali 16 stopinj, brez dežja), da torej ni bilo potrebe po brisalcih, dodatnem ogrevanju ali morda hlajenju notranjosti – ker vse to občutno zmanjšuje zmogljivost baterije, s tem pa tudi kilometrske dosege. In bilo je zanimivo.

... v praksi prek 300 kilometrov

Zoe je prvi dan premagal dobrih 170 kilometrov, pretežno v eco voznem programu. Povprečna poraba je bila 22 kWh na sto kilometrov, povprečna hitrost 40,4km/h, v bateriji je ostalo za skoraj 139 kilometrov elektrike. Žal zmogljivost ni prikazana v odstotkih, kar bi bilo veliko bolj realno, kajti razpoložljivi kilometri so – tako kot sicer – zelo odvisni od načina vožnje in še česa. Mimogrede – novinarska kolega sta baterijo na nekoliko drugačni trasi izpraznila do konca, toda prevozila skoraj 250 kilometrov, pri čemer bi skoraj stavil, da njuna noga ni bila lahka…

Poln plin te postavi na realna tla

Naslednji dan je bila izkušnja z zoejem pričakovano drugačna. Na portugalskih avtocestah je hitrost omejena na 120 kilometrov na uro, jasno je, da eco vozni program ne pride v poštev. Temu primerni so bili tudi rezultati: po skoraj 114 kilometrih je bila povprečna poraba 23,8 kilovatne ure, povprečna hitrost malenkost čez 65 kilometrov na uro, elektrika v bateriji bi ob takšnem načinu vožnje zadostovala še za dobrih 66 kilometrov. Čeprav ni spodobno, je pošteno priznati, da je merilnik hitrosti sem in tja pokazal čez 140 kilometrov na uro in da je bil »gas do podna« nameren.

Vseeno, napredek je opazen!

Vse te številke dokazujejo, da se je praktični doseg baterijsko prenovljenega zoeja občutno povečal. Predvsem pa je s tem precej manjši psihološki občutek kilometrske omejenosti, tako značilen za električne avtomobile, pa čeprav evropska statistika trdi, da 80 odstotkov Evropejcev na dan prevozi le okoli 60 kilometrov! Ampak vemo, kako je s povprečji, torej statistiko. Ko bo odpravljenih še nekaj drugih velikih zadreg – ustrezna mreža polnilnic, priključni standardi, cena –, bo voznik gospodar električnega avta. Zdi se, da je zoe prevozil pomembno razdaljo v tej smeri.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov 7

Zmogljivejša različica kone electric ima 150 kilovatov, do stotice pospeši v 7,6 sekunde, zmore 167 kilometrov na uro največje hitrosti, ponuja 395 newtonmetrov navora, motor pa se napaja iz 64-kilovatne baterije. Doseg med polnjenji je kar 470 kilometrov.