Avto

Noro, koliko znanja je skritega v bavarski limuzini!

Novi BMW serije 5 že sedme generacije prinaša skromne oblikovne in velike tehnične spremembe; vozili smo ga na prvi predstavitvi v Lizboni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.12.2016 22:30
Čas branja: 6 min
Noro, koliko znanja je skritega v bavarski limuzini!
BMW je novi seriji pet po sedmih letih namenil le skromne oblikovne spremembe, denimo povezana prednja žarometa in ledvica, ostrejše boke, večja zadnje žaromete. Pod kožo pa je veliko, res veliko novega.

BMW serija 5 je postal kliše. Drag, a zelo pogost. Zaželen ne glede na starost in stroške, ki jih povzroča lastniku. Zdi se, da bi si kupci zanj odrezali levo roko! In kakšen je novi, sledi visokim pričakovanjem?

Najprej nekaj številk, ki pojasnjujejo priljubljenost. BMW petica je najbolj priljubljen avto višjega srednjega razreda v Sloveniji. Konec leta 2015 jih je bilo na naših cestah prek 9.300, od tega največ z oznako 525 (d ali i). Odlično se prodajajo nove, zdi se, da še bolje rabljene. Mladci si za deset tisočakov raje kupijo deset let staro petico kot novega clia, čeprav se vsaj delno zavedajo, da stroški z njo ne bodo nizki. V svetu jih je BMW od leta 1972 prodal 7,9 milijona, njihova priljubljenost pa kljub prodoru športnih terencev ne upada, klasika ostaja v modi, brez dvoma! Tudi BMW trdi, da 80 odstotkov tistih, ki pomislijo na BMW, pomisli na serijo 5, šele potem na druge.

Spreminja se kot golf, porsche 911

In kako spremeniti tako uspešen avto, takšno ikono? Tako kot volkswagna golfa ali porscheja 911, je odgovor, ki ga sicer nismo slišali od predstavnikov BMW, a menimo, da drži. Na prvih vožnjah na Portugalskem smo petico spoznali v živo, le slab mesec po tem, ko je prek spleta razkrila svoje obline. Prvotno razočaranje zaradi skromnih sprememb (popravljen prednji del, povezani žarometi in ledvička, ostrejša stranska linija, daljše zadnje luči in še nekaj podrobnosti) je splahnelo že po prvih kilometrih.

Petica tokrat zgolj s klasičnim vzmetenjem (zračnemu so se odpovedali zaradi mase) je najprej navdušila z udob­jem, ki to limuzino vozi na še višjo raven.

Luknje spreminja v ravnice

Granitne kocke na cesti od Sintre do rta Cabo da Roca je v programu comfort skrila s takšno učinkovitostjo, tudi zvočnega blaženja, da smo hitro pozabili na slabo podlago. Preklop v program adaptive je podobno kot v seriji sedem pričaral najinteligentnejši sistem doslej, ki se resnično zna prilagajati podlagam in vozniškim željam, že v prvem hitro odpeljanem zavoju je volan otrdel, vzmetenje prav tako, menjalnik pa je hitreje menjal med osmimi stopnjami. Ob tem se avto zdi še manjši, kot je bil, pa tudi lažji. Drži le drugo, shujšal je do sto kilogramov, za zdaj osnovna modela 520d in 530i tehtata le 1.615 kilogramov. Sicer pa je petica nekaj večja kot prej, v dolžino meri 4,93 metra, v medosje že kar 2,97 metra. Prtljažnik je pridobil 10 litrov, zdaj jih ima 530.

Lažji, okretnejši

Lahkotnost gre tudi na račun lažjega volana pri manjših hitrostih, zdi se kot sistem city v fiatih, a je precej natančnejši. Z večanjem hitrosti električni servo otrdi, občutka na volanu je še več, petica pa se v zavojih prelevi v velik, a lahkoten in izjemno natančen avto. K temu pripomore tudi štirikolesno krmiljenje, pri hitrostih do 60 kilometrov na uro se zadnja kolesa obračajo v nasprotni smeri prednjih, nad njo pa v isti smeri. Pomaga v obeh primerih, pri okretnosti in vodljivosti.

Nore številke običajnih modelov

Trilitrski turbodizel v 530d (zdaj zmore 195 kilovatov in uradno porabi le 4,5 litra) je z zvočno izolacijo izgubil nekaj svojega šarma, komaj slišen je. Ob tem se zdi, da manj sune kot prej, čeprav pospešek do stotice v 5,4 (xDrive) do 5,7 sekunde dokazuje nasprotno. Bolj uglajen je, lepše sodeluje z menjalnikom, podvozje pa bolje prestreza sunke, je pravo pojasnilo. Trilitrski bencinar v 540i xDrive (ponuja 259 kilovatov) ima zvok in zmogljivosti športnika, do stotice skoči v 4,8 sekunde oziroma skoraj tako hitro kot M5 prejšnje generacije s prek 500 »konji«. Še več bo ponudil M550i xDrive s 340 kilovati (462 konjskimi močmi), ki bo petico do sto kilometrov na uro izstrelil v 4,0 sekunde, hitreje kot zdajšnji M5. Kako bo šel novi M5, pa najbrž ni skrivnost. Lovil bo številke tekmeca mercedesa-AMG E 63 S, ki do stotice skoči v 3,4 sekunde!

Visoka cena dizelske osnove

Turbodizla z dna ponudbe nismo preizkusili, bo pa najverjetneje najbolj zanimiv za slovenske kupce. To je 520d v klasični in varčni efficient dynamics edition s 140 kilovati, pospeškom do stotice v 7,5 do 7,7 sekunde, porabo med 3,9 in 4,1 litra in ceno od slabih 53 do dobrih 55 tisočakov. Ja, kar nekaj več, kot je stala zdajšnja petica. To bo seveda le osnova za nadgradnjo, seznam dodatne opreme je tudi tokrat dolg. Trenutno najdražji je 540i xDrive s ceno dobrih 71 tisoč evrov. BMW 530d xDrive stane dva tisočaka manj.

Znanje iz sedmice

Najzanimivejši se zdijo novi sistemi, denimo upravljanje s kretnjami, ki ga je petica podedovala od sedmice. V praksi zamahi z roko uravnavajo glasnost radia, dvignejo ali prekinejo telefonski klic in še kaj. Na poti do avtonomnosti petica dela nove korake. Do hitrosti 210 kilometrov na uro se vozi sama, potrebuje le občasen dotik volana. V zavojih so ti dotiki pogostejši, sicer pa sistem hitro opozarja na skorajšnjo prekinitev samodejnosti, čeprav je ta še daleč. Zna tudi menjati pasove, s polovičnim vklopom smernika. Njen osrednji zaslon na vrhu sredinske konzole (po diagonali meri 10,25 palca) se prvič odziva na dotike, ne le na ukaze vrtljivega gumba poleg ročice menjalnika. Funkcije so uporabno skrite v okna, te pa lahko pomikate levo in desno in se tako hitro dokopljete do pravih informacij.

Zaslon tokrat na dotik

Zaslon je pogrezljiv, prej je bil vgrajen v nadstrešek armature. »Ta je zato čistejših potez,« pravijo pri BMW. Nam pa se je prej zdel ličnejši, stvar okusa torej. Merilniki so seveda digitalni, v celoti. Med preizkusom smo opazili tudi, da so sedeži mehkejši (dodaten korak k udobju), da je na zadnji klopi nekaj več prostora za kolena in glave, da je sedanje nanjo nekoliko lažje in da je kabina opazno bolje zvočno izolirana, zaradi količnika zračnega upora 0,22 tudi bolje reže zrak.

BMW Connected omogoča povezljivost z avtom, prek mobilnega telefona si denimo lahko vsak čas pogledate, kje je vaš avto, in se okoli njega virtualno sprehodite, tudi če je tisoče kilometrov daleč. Sodelovanje z Microsoftom pa bo omogočilo, da bo petica sinhronizirala koledar, e-pošto in stike. Pametni ključ je kot iz sedmice, ponuja digitalno prikazane informacije, tudi samodejno parkiranje, ko ste zunaj vozila.

Foto: Miloš Milač

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
BMW M5; tako izjemen zaradi prelomljenih obljub
Avto
AvtoMiloš Milač BMW M5; tako izjemen zaradi prelomljenih obljub 18

BMW M5 je udobna limuzina, ki se z nekaj pritiski spremeni v pošast s 600 konji in do stotice pospeši v le 3,4 sekunde. Izjemen je tudi zato, ker so njegovi snovalci prelomili obljube iz preteklosti.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.