BMW serija 5 je postal kliše. Drag, a zelo pogost. Zaželen ne glede na starost in stroške, ki jih povzroča lastniku. Zdi se, da bi si kupci zanj odrezali levo roko! In kakšen je novi, sledi visokim pričakovanjem?
Najprej nekaj številk, ki pojasnjujejo priljubljenost. BMW petica je najbolj priljubljen avto višjega srednjega razreda v Sloveniji. Konec leta 2015 jih je bilo na naših cestah prek 9.300, od tega največ z oznako 525 (d ali i). Odlično se prodajajo nove, zdi se, da še bolje rabljene. Mladci si za deset tisočakov raje kupijo deset let staro petico kot novega clia, čeprav se vsaj delno zavedajo, da stroški z njo ne bodo nizki. V svetu jih je BMW od leta 1972 prodal 7,9 milijona, njihova priljubljenost pa kljub prodoru športnih terencev ne upada, klasika ostaja v modi, brez dvoma! Tudi BMW trdi, da 80 odstotkov tistih, ki pomislijo na BMW, pomisli na serijo 5, šele potem na druge.
Spreminja se kot golf, porsche 911
In kako spremeniti tako uspešen avto, takšno ikono? Tako kot volkswagna golfa ali porscheja 911, je odgovor, ki ga sicer nismo slišali od predstavnikov BMW, a menimo, da drži. Na prvih vožnjah na Portugalskem smo petico spoznali v živo, le slab mesec po tem, ko je prek spleta razkrila svoje obline. Prvotno razočaranje zaradi skromnih sprememb (popravljen prednji del, povezani žarometi in ledvička, ostrejša stranska linija, daljše zadnje luči in še nekaj podrobnosti) je splahnelo že po prvih kilometrih.
Petica tokrat zgolj s klasičnim vzmetenjem (zračnemu so se odpovedali zaradi mase) je najprej navdušila z udobjem, ki to limuzino vozi na še višjo raven.
Luknje spreminja v ravnice
Granitne kocke na cesti od Sintre do rta Cabo da Roca je v programu comfort skrila s takšno učinkovitostjo, tudi zvočnega blaženja, da smo hitro pozabili na slabo podlago. Preklop v program adaptive je podobno kot v seriji sedem pričaral najinteligentnejši sistem doslej, ki se resnično zna prilagajati podlagam in vozniškim željam, že v prvem hitro odpeljanem zavoju je volan otrdel, vzmetenje prav tako, menjalnik pa je hitreje menjal med osmimi stopnjami. Ob tem se avto zdi še manjši, kot je bil, pa tudi lažji. Drži le drugo, shujšal je do sto kilogramov, za zdaj osnovna modela 520d in 530i tehtata le 1.615 kilogramov. Sicer pa je petica nekaj večja kot prej, v dolžino meri 4,93 metra, v medosje že kar 2,97 metra. Prtljažnik je pridobil 10 litrov, zdaj jih ima 530.
Lažji, okretnejši
Lahkotnost gre tudi na račun lažjega volana pri manjših hitrostih, zdi se kot sistem city v fiatih, a je precej natančnejši. Z večanjem hitrosti električni servo otrdi, občutka na volanu je še več, petica pa se v zavojih prelevi v velik, a lahkoten in izjemno natančen avto. K temu pripomore tudi štirikolesno krmiljenje, pri hitrostih do 60 kilometrov na uro se zadnja kolesa obračajo v nasprotni smeri prednjih, nad njo pa v isti smeri. Pomaga v obeh primerih, pri okretnosti in vodljivosti.
Nore številke običajnih modelov
Trilitrski turbodizel v 530d (zdaj zmore 195 kilovatov in uradno porabi le 4,5 litra) je z zvočno izolacijo izgubil nekaj svojega šarma, komaj slišen je. Ob tem se zdi, da manj sune kot prej, čeprav pospešek do stotice v 5,4 (xDrive) do 5,7 sekunde dokazuje nasprotno. Bolj uglajen je, lepše sodeluje z menjalnikom, podvozje pa bolje prestreza sunke, je pravo pojasnilo. Trilitrski bencinar v 540i xDrive (ponuja 259 kilovatov) ima zvok in zmogljivosti športnika, do stotice skoči v 4,8 sekunde oziroma skoraj tako hitro kot M5 prejšnje generacije s prek 500 »konji«. Še več bo ponudil M550i xDrive s 340 kilovati (462 konjskimi močmi), ki bo petico do sto kilometrov na uro izstrelil v 4,0 sekunde, hitreje kot zdajšnji M5. Kako bo šel novi M5, pa najbrž ni skrivnost. Lovil bo številke tekmeca mercedesa-AMG E 63 S, ki do stotice skoči v 3,4 sekunde!
Visoka cena dizelske osnove
Turbodizla z dna ponudbe nismo preizkusili, bo pa najverjetneje najbolj zanimiv za slovenske kupce. To je 520d v klasični in varčni efficient dynamics edition s 140 kilovati, pospeškom do stotice v 7,5 do 7,7 sekunde, porabo med 3,9 in 4,1 litra in ceno od slabih 53 do dobrih 55 tisočakov. Ja, kar nekaj več, kot je stala zdajšnja petica. To bo seveda le osnova za nadgradnjo, seznam dodatne opreme je tudi tokrat dolg. Trenutno najdražji je 540i xDrive s ceno dobrih 71 tisoč evrov. BMW 530d xDrive stane dva tisočaka manj.
Znanje iz sedmice
Najzanimivejši se zdijo novi sistemi, denimo upravljanje s kretnjami, ki ga je petica podedovala od sedmice. V praksi zamahi z roko uravnavajo glasnost radia, dvignejo ali prekinejo telefonski klic in še kaj. Na poti do avtonomnosti petica dela nove korake. Do hitrosti 210 kilometrov na uro se vozi sama, potrebuje le občasen dotik volana. V zavojih so ti dotiki pogostejši, sicer pa sistem hitro opozarja na skorajšnjo prekinitev samodejnosti, čeprav je ta še daleč. Zna tudi menjati pasove, s polovičnim vklopom smernika. Njen osrednji zaslon na vrhu sredinske konzole (po diagonali meri 10,25 palca) se prvič odziva na dotike, ne le na ukaze vrtljivega gumba poleg ročice menjalnika. Funkcije so uporabno skrite v okna, te pa lahko pomikate levo in desno in se tako hitro dokopljete do pravih informacij.
Zaslon tokrat na dotik
Zaslon je pogrezljiv, prej je bil vgrajen v nadstrešek armature. »Ta je zato čistejših potez,« pravijo pri BMW. Nam pa se je prej zdel ličnejši, stvar okusa torej. Merilniki so seveda digitalni, v celoti. Med preizkusom smo opazili tudi, da so sedeži mehkejši (dodaten korak k udobju), da je na zadnji klopi nekaj več prostora za kolena in glave, da je sedanje nanjo nekoliko lažje in da je kabina opazno bolje zvočno izolirana, zaradi količnika zračnega upora 0,22 tudi bolje reže zrak.
BMW Connected omogoča povezljivost z avtom, prek mobilnega telefona si denimo lahko vsak čas pogledate, kje je vaš avto, in se okoli njega virtualno sprehodite, tudi če je tisoče kilometrov daleč. Sodelovanje z Microsoftom pa bo omogočilo, da bo petica sinhronizirala koledar, e-pošto in stike. Pametni ključ je kot iz sedmice, ponuja digitalno prikazane informacije, tudi samodejno parkiranje, ko ste zunaj vozila.
Foto: Miloš Milač