Avto

Japonska pilula proti staranju

C-HR je Toyota, kot je morda še ni bilo. Odštekana, okretna, uporabna in zabavna pritegne vse generacije, s ceno od 19.250 evrov pa niti ni draga.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.12.2016 23:00
Čas branja: 8 min

Pomislite na avtomobil, ki dobro zgleda. Pomislite na avtomobil, ki močno zaigra na čustva, pri otrocih vzbudi krike navdušenja, mame ga zlepa ne zapustijo, očetje hitro napraskajo denar zanj, starejše pa enostavno pomladi. Ker je tako drugačen, da je edinstven. Ker je »kul« in odštekan, ker se v njem dobro sedi, ima super notranjost, dovolj prostora zadaj in v prtljažniku ter se odlično pelje.

Ni tako dolgo nazaj, ko na Toyoto ne bi pomislil nihče (dokler beseda ne bi nanesla na zanesljivost in neuničljivost). Corolla denimo šteje pol stoletja, v 150 državah so jih doslej prodali 44 milijonov, večina je še vedno v voznem stanju, vendar pa to ni ravno avto za na plakat, prvi zmenek ali vlogo v filmu, podobno pa velja še za kak Toyotin model.

A časi se spreminjajo s svetlobno hitrostjo. C-HR! Tri črke, ki ob prevodu »coupe high rider« sprva ne povejo kaj dosti, a že kmalu vse. Kupe na visokih nogah oziroma mestni terenec s kupejevsko strešno linijo, ki se zaključuje s spojlerjem nad zadnjim steklom in za katerim se obračajo glave.

Toyota je s C-HR končno naredila avto, ki ne zaigra le na čustva mladih (Aygo),  navihanih (GT86), zelenih (Prius), nemirnih (Land Cruiser) in delavnih (Hilux). Toyota je s C-HR naredila avto, ki osupne vse – še najbolj tiste, ki nanjo sploh ne prisegajo. C-HR pa ne osupne le na pogled, tudi vsega vajenega Miloša je na prvi vožnji kar »sezula«.

Preberite tudi:
  1. Toyota, ki me je sezula

Zakaj CH-R ruši dosedanja prepričanja o Toyotah

«V panogi, ki jo spremljam že dve desetletji, nisem navajen pogostih presenečenj. Od vsakega podjetja, njenega izdelka, dogodka, tudi človeka približno vem kaj lahko pričakujem. Avtomobili so z delitvijo sestavnih delov postali predvidljivi,« je začel Miloš in potem naletel na veliko presenečenje.

Toyota C-HR želi biti drugačna od drugih izdelkov te znamke, ki so razmeroma konfekcijski, predvidljivi, zato pogosto dolgočasni. Novinec zato ponuja nov pogled na Toyoto, C-HR je odštekan, presenetljivo uporaben, okreten in zabaven športni terenec.

Na videz majhen, potlačen in hudo športen v kabini ne obljublja razkošja, vendar pa je v njem presenetljivo veliko prostora v vse smeri. Tudi za glave potnikov zadaj, saj je osrednji del strehe precej višji kot stranski, prtljažnik pa pogoltne 377 litrov prtljage.

Trikotnik pedali, volan in sedež je v CH-R ergonomsko zelo dober, armaturna plošča prinaša dobre materiale in urejenost, prestižen in mladosten videz pa poudarjajo plastične letve v sivi ali modri barvi.

Toyotini inženirji so se še posebej posvetili vožnji in uspeli doseči zanimiv kompromis med udobjem in športnostjo,…« je 4,36 metra dolgega, 1,79 metra širokega in 1,55 metra visokega (hibrid je centimeter višji) križanca opisal Miloš ter dodal: »C-HR sicer nima dirkaških genov, a v vožnji je vseeno igrivo lahkoten, zelo natančno vodljiv in kar vabi med zavoje, kjer spretno skriva svojo nekaj višjo nasajenost. Od tal je kljub vsemu oddaljen le 14,6 centimetrov, premogel pa bo tudi štirikolesni pogon.

Osnovni 1,2 litrski turbo motor s 85 kilovati in porabo 5,9 litra mu zelo dobro pristoji, hibridni sklop iz priusa z močjo 90 kilovatov pa prinaša še občasno neslišno delovanje in zelo skromno porabo dobrih pet litrov v praksi (uradno porabi 3,7 litra).«

Da CH-R dejansko ruši mite, ki so se do zdaj držali večine Toyotinih modelov, je pokazala tudi slovenska predstavitev. Avtomobilu primerno ni bila suhoparna ali dolgočasna, ampak nenavadna in zanimiva. Nobenega krajšanja časa z mobilniki, pogovori in risanjem stripov, le oči in ušesa za novega igralca v izjemno priljubljenem razredu mestnih terencev. CH-R obenem niti ni drag, zato utegne pošteno premešati karte na trgu.

Cene za C-HR se pričnejo pri 19.250 evrih za osnovni 1.2 Turbo C-ity. Oprema C-enter ga podraži za 2.200 evrov in med drugim prinaša 17 palčna aluminijasta kolesa ter vzvratno kamero. Hibrid je od primerljivega bencinarja (s samodejnim menjalnikom CVT), dražji za 1.500 evrov in stane najmanj 24.450 evrov. Na voljo je od druge stopnje opreme C-enter. Za štirikolesni pogon pa boste plačali najmanj 25.050 evrov, na voljo pa bo le z motorjem 1.2 turbo, menjalnikov CVT in opremo C-enter ali višje. Doplačilo zanj je 2.200 evrov.

Svež veter k Toyoti je prinesel njen novi šef Akio Toyoda. Japonec z dušo in izkušnjami dirkača, ki je ustvaril pogoje za športni GT86 in potrdil obline in krivine novega priusa ter C-HR. Tega so preizkušali in pilili tudi na nemškem dirkališču Nurburgring, kup »začimb« pa je v končni izdelek prispeval glavni inženir Hiroyuki Koba.

Ker je Miloš o CH-R napisal že domala vse, prvi kilometri v okolici Rovinja proti Puli pa so potrdili, da gre za ljudem zanimiv, v vožnji pa igriv, zadosti poskočen in dovolj zmogljiv avtomobil (mali turbo in hibrid pokrijeta večino želja), za piko na i pa ob mnogih detajlih oskrbijo še anekdote in zanimivosti. Gotovo niste vedeli, da je to avtomobil z najdaljšimi žarometi na svetu?

Vam je na fotografijah v oči padla nenavadna in unikatna kljuka zadaj, s pomočjo katere se vrata odpirajo kot pri kakem hladilniku? Koba-san je z njo povzročil mnogo sivih las Toyotinim finančnikom, saj je njihova izdelava krepko dražja od običajnih kljuk. Na sestanku je vztrajal toliko časa, da so jih na koncu le potrdili.

Notranjost in zunanjost C-HR obenem zaznamuje oblika diamanta, ki jo v tisoč in eni izvedbi zasledimo na stropu, stikalih, oblogah vrat, maski, lučeh, prtljažnem robu,… Skozi diamante je Koba z ekipo simboliziral trdnost in dragocenost, diamanti pa izražajo tudi moč, zanesljivost in varnost. Že osnovni CH-R ima tako vgrajen nabor varnostno-asistenčnih elementov Toyota Safety Sense, tudi samodejno zaviranje v sili.

Toyota ne le da je naredila avto, ki te osupne in sezuje, Toyota je s CH-R naredila avto, ki se zaradi izrazitega čustvenega naboja utegne prodajati kar sam. Cilj slovenskega zastopnika je, da bi v prihodnjem letu prodal 320 vozil. Ker je preizkušena in zanesljiva tehnika dobila še atraktivno in vpadljivo embalažo, to ne bi smela biti težava. Vrsta zanjo je že takšna, kot v slovenskem zdravstvu.

Foto: Matej Kačič, Toyota

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
PMM
Kako Toyota gleda na današnje, kako na prihodnje rešitve pogona?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Kako Toyota gleda na današnje, kako na prihodnje rešitve pogona? 2

Katere so idealne rešitve pogona danes in jutri in zakaj Toyota še nima električnega avtomobila

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
Avto
Toyoti še nikoli ni šlo tako dobro
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)