To je nova insignia grand sport, naslednica poslovnega Opla, ki je to znamko dvignil nad povprečje industrije, mu dal nov zagon in pokazal samozavest, ki jo do takrat pri tej znamki nismo opazili, že dolgo ne. Novinka je zgrajena na povsem novi osnovi, v teoriji odpravlja napake predhodnice, nastopa še bolj samozavestno in obljublja resnično dobro vsebino.
Kaj je novega? Insignia z dodatno oznako grand sport kaže obline kupeja, še bolj kot njena predhodnica. V prvi vrsti to sicer opozarja, da so Oplovi oblikovalci obliko spet postavili pred funkcionalnost, kar je bila ena od večjih zamer pri predhodnici, a obenem trdijo da ni tako. Trditve pojasnjujejo z boljšim izkoristkom in drugačnimi razmerji posameznih delov karoserije. Nova insignia namreč ponuja le malenkost večje zunanje mere (4,9 metra), a 9,2 centimetra večjo medosno razdaljo (2,83 metra), ki omogoča prostornejšo zadnjo klop. V kabini je tako dobila dodatnih 32 milimetrov prostora v višini bokov, 25 milimetrov več prostora za ramena in kolena ter 8 milimetrov več prostora za glavo. Prostornina prtljažnika meri od 490 do 1450 litrov, tu ni napredka.
Insignio grand sport je doletela tudi lahka gradnja. Inženirji so z uporabo lažjih materialov maso že v osnovi uspeli zmanjšati za približno 60 kilogramov. Skupno, v posameznih primerljivih motornih različicah, pa je novinka od predhodnice lažja do 175 kilogramov.
Katere materiale so uporabili, še ni znano, domnevamo da predvsem lažja jekla visoke trdnosti in aluminij. Prvi mož Opla Karl-Thomas Neumann pravi: “Naša nova admiralska ladja je vse cenjene vrline svoje uspešne manjše sestre Astre ponesla na višjo raven. Nobenega avta v Insigniinem razredu ne odlikuje toliko ultra-sodobnih tehnologij. Poskrbeli smo, da je lahka, okretna in fantastična za vožnjo«.
V notranjosti insignia grand sport obljublja nekaj vitkejše poteze armaturne plošče in manj nastopaštva, a tudi več reda, boljše materiale in še boljšo ergonomijo. Armaturna plošča je še bolj kot prej obrnjena proti vozniku, postavljena je tri centimetre nižje. Novi so zaslon na dotik sistema IntelliLink je brez okvirja prek katerega bomo upravljali številne. Tri skupine tipk pa so zasnovane za hitro in intuitivno uporabo: zgornje tipke so namenjene glavnim funkcijam sistema infotainment, sredinske klimatski napravi in ogrevanju, spodnje pa funkcijam za pomoč vozniku. Pri Oplu so prepričani, da zaradi se vozniku in sopotnikom zaradi takšne razporeditve ne bo potrebno poglabljati v podmenije na zaslonu na dotik.
Sistem IntelliLink je združljiv s funkcijama Apple CarPlay in Android Auto. Ko je pametni telefon povezan s sistemom za informacije in razvedrilo v vozilu, se lahko tudi brezžično polni.
Nov je tudi štirikolesni pogon z nadzorom vektorjev navora. Opel trdi, da gre za najbolj dovršeni sistem v tem segmentu, nov je osemstopenjski samodejni menjalnik. LED matrični žarometi znani iz astre, v insignii grand sport segajo na višjo raven. »Sistem je zdaj hitrejši, natančnejši in zmogljivejši, dolge luči pa sežejo do 400 metrov daleč. Dolge luči imajo zdaj 32 LED sijalk – dvakrat toliko kot pri astri.
Za dodatno izboljšanje vidljivosti pri vožnji skozi ovinke z dolgimi lučmi, so Oplovi inženirji LED matričnim žarometom dodali aktivno osvetljevanje ovinka. Intenzivnost svetlobe LED segmentov, ki osvetljujejo notranji del ovinka, se poveča glede na zasuk volana, da bolje osvetlijo linijo vožnje, osvetlitev zunanjega dela zavoja pa se zmanjša. Poseben LED reflektor v modulu zasenčenih luči pri vožnji z dolgimi lučmi zagotovi dodaten svetlobni snop z dosegom do 400 metrov.
»Ta rešitev je veliko dostopnejša in uporabnejša od laserskih dolgih luči, saj je možno reflektor aktivirati in uporabiti veliko pogosteje,« trdijo pri Oplu.
Pomoč pri ohranjanju voznega pasu samodejno popravi smer, nova sta projekcijski zaslon in kamera z zaznavanjem v območju 360 stopinj okoli vozila, novinka pa bo imela tudi sedeže s certifikatom AGR, njihovo ogrevanje v prednjem in zadnjem delu kabine ter ogrevanje vetrobranskega stekla,« pravijo pri Oplu.
Insignia grand sport ima tudi sistem IntelliLink najnovejše generacije ter pomočnika za osebne povezave in storitve Opel OnStar. Obenem kot prvi Opel ponuja aktivni aluminijasti motorni pokrov, ki se v primeru trčenja s pešcem v nekaj milisekundah dvigne, da poveča razdaljo do trdih delov motorja in tako zagotovi znatno večjo zaščito pešcev.
Podvozje označuje zadnja prema s petimi členi. Dve elektronsko nadzorovani večlamelni sklopki v sistemu štirikolesnega pogona nadomeščata običajni diferencial zadnje osi in zagotavljata natančnejši prenos moči posameznemu zadnjemu kolesu, ne glede na to, ali je podlaga utrjena, mokra, poledenela ali zasnežena.
Pri vožnji skozi ovinke se dodaten navor dodeli zunanjemu zadnjemu kolesu, kar občutno zmanjša podkrmiljenje in omogoča natančnejši nadzor. Ob pritisku na pedal za plin se sistem odziva v delčku sekunde in zagotovi, da ostane vozilo stabilno in ga je preprosteje krmiliti v vsaki situaciji.
Dodatne nastavitve FlexRide ponujajo programe standard, sport ali tour, ki nadzirajo in prilagaja blažilnike, krmiljenje, odziv dušilne lopute in točke prestavljanja (pri samodejnem menjalniku). Odvisno od izbranega načina sta krmiljenje in odziv dušilne lopute neposrednejša, sistem za preprečevanje zanašanja ESP pa poseže prej ali pozneje. Srce in duša prilagodljivega podvozja je nova osrednja programska oprema ‘drive mode control’. Nenehno analizira informacije senzorjev in nastavitev ter prepoznava posameznikov vozni slog.
Sistemi za pomoč vozniku:
- Projekcijski zaslon: informacije o hitrosti, prometnih znakih, nastavljeni hitrosti omejevalnika hitrosti ali napotki navigacijskega sistema se projicirajo na vetrobransko steklo v voznikovem neposrednem zornem kotu, da lahko s pogledom ves čas spremlja dogajanje v prometu.
- Sistem kamer z vidnim poljem 360°, ki ga sestavljajo štiri individualne kamere na vsaki strani vozila. Omogoča nadzor v celotnem krogu iz ptičje perspektive in znatno olajša vsak parkirni manever.
- Prilagodljivi regulator hitrosti (ACC), ki meri razdaljo do vozila pred sabo in ustrezno prilagodi hitrost. V primeru nenadnega skrajšanja razdalje med voziloma ACC sproži samodejno zaviranje v sili.
- Pomoč pri ohranjanju voznega pasu s samodejnim popravkom smeri in opozarjanjem na zapuščanje voznega pasu (LDW). Z nežnim pomikom volana (in opozorili LDW, če so potrebna) pomaga vozniku preprečiti nenamerno zapuščanje voznega pasu.
- Opozarjanje na prečni promet za vozilom. Sistem uporablja radarske senzorje v zadnjem odbijaču in z njimi zaznava predmete, ki se bližajo z razdalje do 20 metrov pod kotom 90 stopinj iz leve ali desne strani za vozilom, kar je zelo uporabno ob zmanjšani vidljivosti pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta.
Foto: Opel