Pri Audiju so paleto športno-terenskih Q modelov nadgradili še z najmanjšim, vendar multitalentiranim urbanim posebnežem, ki ga je težko spregledati. Markantne linije, mnogokotniki z opaznimi ostrimi robovi, oktagonalna maska (taka bo poslej pri vseh Q modelih), širok in kontrasten zadnji stebriček, mehko padajoča streha, strešni spojler in difuzor, mat okraski namesto kroma... Oblikovno je Q2 tako samosvoj, da ga je nemogoče zamenjati s kakim drugim bratom s štirimi krogi na nosu.
Mali, le 419 centimetrov dolgi in od tal 14,5 cm oddaljeni Audi Q2 je tako že na pogled drzen, opremljen z mladostnim slogom in kopico najsodobnejših asistenčnih sistemov, pripravljen pa je tako za vsakodnevne opravke v mestu ali pa pustolovščine stran od utrjenih cest. Od tal je z Off Road paketom lahko oddaljen za 20 centimetrov, pri 2,0 TDI različicah pa je na voljo tudi s stalnim štirikolesnim pogonom Quattro.
- Cenik - Audi Q2.pdf (0 KB)
Čeprav so oblikovalci delno sledili hišnemu slogu, jim je uspelo narediti atraktiven in samosvoj model, ki pri nas po besedah zastopnika Porsche Slovenija ne bo imel izrazitega kroga kupcev. Ogrel naj bi mlade kot tudi mlade po srcu, ki lahko videz svojega vozila na mnogih področjih oblikujejo po svojih željah. Q2 zmore kljub kompaktnim dimenzijam – za 13 cm krajši od Q3, v širino meri 1,79 metra, v višino 1,51 metra, medosna razdalja pa znaša 2,6 metra –služiti tudi družinam.
Audi Q2 se tako ne brani nobenega kupca, še več, kar 50 odstotkov naj bi jih prevzel od kake druge znamke. Pri zastopniku Porsche Slovenija z njim mislijo resno, na rastočem trgu premium vozil – glede na lani je zrasel za četrtino – pa naj bi prepričal 300 Slovencev. Kot se za Audi spodobi, Q2 ne bo čisto za vsak žep, vendar pa z začetno ceno 24.600 evrov za osnovni 1,0-litrski trivaljnik s 116 »konji« (motor je odličen, poreizkusili smo ga v Seatovi ateci) in Basis opremo ni nedosegljiv tistim, ki si želijo vstopiti v Audijev premium svet.
Izkušnja s Q2 je seveda odvisna od ravni opreme – osnovni Basis, Sport (+1.530 evrov) in Design (+1.530 evrov), ter športni S-line in ekskluzivni Edition#1 – ter seznama dodatne opreme. Ta je zelo dolg in bogat (LED luči, usnje, digitalna armaturna plošča, projicirni zaslon, razni asistenčni sistemi,...), cena pa lahko hitro naraste v območje modela Q3 ali Q5 če ste posebej zahtevni.
Najdražji na ceniku je sicer 2.0TDI quattro 190KM Sport ali Design za 36.370 evrov, osnovni 1,6-litrski dizel s 116KM stane 25.900 evrov, najcenejši quattro 31.350 evrov, 150-konjski bencinec pa 27.990 evrov. Samodejni menjalnik ga podraži za 2.030 evrov.
Notranjost je klasična Audijeva – razmeroma zadržana, všečno minimalistična, z velikim fiksnim zaslonom na sredini in ambientalno osvetlitvijo. Vse skupaj deluje všečno in moderno, ergonomija je seveda vrhunska.
Najmanjši Q premore tudi vse najsodobnejše varnostno-asistenčne sisteme, kot so serijski sistem za samodejno zaviranje s prepoznavanjem pešcev. Za doplačilo ponuja aktivni tepomat, asistenco za zastoje do 65km/h, parkirnega pomočnika, asistenco za prečni promet, asistenco za zaustavitev v sili, s kamero podprto prepoznavanje prometnih znakov,...
Novega Q2 smo preizkusili tudi na cesti, kjer se največ oči zapiči v zadnji stebriček in luči. Marsikoga spomnijo na tiste od VW pola, nekatere pa na francoski kaktus, kljub temu pa da Q2 opazovalcem hitro vedeti, čigavi družini pripada. S sovozniškega mesta se začuti lahkotnost in okretnost, krmiljenje je progresivno, vzmetenje je dokaj čvrsto nastavljeno, lega zelo dobra in v običajni različici brez nagibanja, zvočna izolacija pa bi lahko bila boljša.
Moderna terenska robustnost, osebni pečat po želji kupca, virtualni merilniki, povezljivost s spletom,... in seveda drugačnost so med aduti, s katerimi naj bi prepričeval in tudi prepričal Audi Q2. Nemci so si z mladostnim malčkom ustvarili dober potencial za pridobivanje novih kupcev, predvsem tistih iz mlajših ciljnih skupin, na njegove čare pa gotovo ne bodo imuni niti starejši. Najmanjši Q je majhen in okreten, obenem pa se sedi malo višje.
Foto: Matej Kačič, Audi