Avto

Focus RS: nostalgija po slovitem cosworthu

Štirikolesno gnani športni focus 20 let po slovitem escortu cosworthu; danes ponuja več uglajenosti, še boljše zmogljivosti, a tudi nekaj nekdanjega duha in odličen vozniški paket

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.11.2016 09:12
Čas branja: 5 min
Focus RS: nostalgija po slovitem cosworthu
Novi focus RS poganja močan 2,3-litrski štirivaljni bencinski turbo motor s 350 konji, pogon je speljan k vsem štirim kolesom, pospeški pa so siloviti in zvezni. Zadnji RS nosi duh escorta RS coswortha, zadnjega štirikolesno gnanega (super)športnega kompaktnega forda, a premore precej več uglajenosti in obvladljivosti. Foto: Matej Kačič

Fordova športna konjenica sega daleč v preteklost, tudi mojo. Slovitega escorta RS coswortha sem pred več kot dvema desetletjema spoznaval v delavnici Janija Trčka, nekdanjega prvaka v reliju skupine A. Nekajkrat sem prisedel na sovozniški in tudi vozniški sedež serijskega in specialke za reli skupine N, pred relijem v Avstriji pa še na desni sedež silovitega coswortha skupine A.

Najbolj se mi je v spomin vtisnil dvojni značaj serijskega escorta. Na zunaj je bil bahaško kičast, v kabini preprost, že kar cenen. Med vožnjo trd, zoprno brneč in nekje do štiri tisočake povsem mrtev, dokler mu niso ob prenovi popravili krivulje navora. Nad tem območjem pa se mu je zmešalo, kot ponorel je vlekel naslednja dva tisočaka, prestavo navzgor in spet in spet, brez konca.

Nato je odšel escort cosworth, za njim pa še Cosworth. Vmes je Ford izdeloval solidne, a nič kaj ekstremne avtomobile za množice. Denimo escorta RS2000, ki je še imel doplačljiv štirikolesni pogon in bolj skromnih 110 kilovatov, sledili so focus ST s 127 kilovati, novi ST s 165 in zadnji s 184. Vmes se je rodil focus RS, a le s prednjim pogonom. Dokler ni prišel novi, zadnji RS.

Ford se je, kot kaže, odločil, da bo naredil korak dlje. Zadnji RS je sicer gnalo 305 konjev, a so se prednja kolesa kljub mehanski zapori diferenciala pošteno mučila z izbruhi moči. Zato so novemu namenili štirikolesni pogon, še več moči, sicer manjši in le štirivaljni stroj in vse skupaj zapakirali v privlačen, vozniško izjemen in še vedno razmeroma dostopen stroj za 40 tisoč evrov.

Takšen focus je sicer s ceno ušel tekmecem, ki so večinoma na voljo za okoli 30 tisočakov, ušel jim je tudi z zmogljivostmi in pogonom ter se približal prestižni trojici mercedes A 45 AMG, BMW M140i in audi S3, ki se cenijo še precej više.

Obline focusa RS so pravi deja vu escorta coswortha, ki je živel od leta 1992 do 1996, v nekoliko nežnejši obliki sicer. Zadnjo polico je nadomestil spojler nad zadnjim steklom, prednji odbijač je manj agresiven, za njim se skriva orjaški hladilnik zraka, pragovi so podobno poudarjeni. Barva je prav tako lahko modra, a precej bolj živa. Potniška kabina pa je nasprotje takratne konfekcije, gre za solidno konfekcijo današnjih dni.

In seveda pogon, motor … Obakrat štirivaljnik, turbo, v RS s 350, v cosworthu z le 220 konji. A razlika v občutkih, ko polnilnik zagrabi, ni tako zelo velika. Delovanje turba je takrat, leta 1992, poskrbelo za vsakokratno presenečenje, ki je sledilo razočaranju zaradi orjaške turbo luknje.

Do stotice se je cosworth pripeljal hitro, v 6,1 sekunde. Novi focus RS pa potrebuje le 4,7 sekunde in ima tudi program za hiter start. A vse skupaj se dogaja manj spektakularno kot pri slovitem bratu iz preteklosti, kar je z vidika tehnike in uporabnosti sicer pozitivno. 2,3-litrski štirivaljnik s 350 konji je namreč odziven že v nižjem območju, turbo luknje ni čutiti, pospeški so zvezni, odločni, a ne tako siloviti, kot sem pričakoval.

Krivec za to je tudi štirikolesni pogon, ki ne dovoli zdrsov pri pospeševanju, pelje se kot po tirnicah, dokler ne spoznate njegove skrivnosti in zavijete med zavoje. To pa je njegova prilagodljivost, saj zna 70 odstotkov moči speljati na zadnjo os, od tam pa do 100 odstotkov na eno ali drugo kolo.

V programu drift to na slabši cesti prinese zabavo v obliki drsenja zadka, kot bi se RS poganjal le prek zadnjih koles. V vseh drugih programih (ti so štirje, nastavljivo je tudi blaženje) pa izvrsten stik koles s podlago in izjemno visoke meje v zavojih, kjer bo voznikov pogum odpovedal prej kot tehnika. Izjemne so tudi zavore, zmogljive in nepopustljive tudi po daljšem preizkušanju. Zmoti le velika teža –1,6 tone in precej težak nos kljub pogonu, ki zna večino moči spraviti k zadnjim kolesom.

Priganjanje štirivaljnika v visoke vrtljaje prinese tudi pošteno žejo, med 14 in 16 litri, premikanje v prometu pa jo lahko spusti pod deset.

Focus RS se znajde v obeh vlogah, tudi kot avto za vsak dan je prijeten in nezahteven, sedeži so čvrsti in zelo dobro oprijemljivi, a tudi razmeroma udobni, le nekoliko visoki. Menjalnik teče gladko, motor se ne zaganja in ne zganja pretiranega hrupa, le pritajeno hrope, čvrstost vzmetenja na slabih cestah hitro pokaže zobe. Prtljažnik je skromnejši kot v običajnih focusih, z 260 litri je na ravni razred manjše fieste.

Na vseh teh področjih je RS seveda svetove oddaljen od escorta RS coswortha. Je njegova sodobna in civilizirana različica, nekaj njegovega duha pa vseeno nosi s seboj.  

Foto: Matej Kačič in Miloš Milač

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Vrtno pohištvo za teraso in vrt: poiščite navdih v najnovejših trendih

Pomlad je čas, ko se ponovno povežemo z naravo, napolnimo z energijo ter uživamo v vseh lepotah, ki nam jih ponuja preživljanje časa...

FINANCE
Avto
(Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Avto
AvtoMiloš Milač (Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence 4

Usedli smo se v novi ford focus, četrto generacijo izjemno uspešnega kompaktnega avtomobila. Novinec je nov od koles do strehe, prinaša dobre in uporabne rešitve ter napoveduje zelo dober paket. Pri nas bo jeseni, (nemške) cene zanj pa bodo celo 200 evrov nižje kot prej.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata
Avto
AvtoMatej Kačič Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom pokaže, da Fordov novinec v srednjem razredu ni le podobno prostoren, ampak opremsko bogatejši in tehnično naprednejši

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)