Pogledam jo takole od strani. Že stotič si z rokami popravlja sicer brezhibno frizuro, z maskaro znova poudari dolge trepalnice ter po naličenih ustnicah spet podrgne šminko. Pred izložbo na hitro postane in se premeri od petk do klobučka, meni pa se počasi smeji. Zaskrbljena pokliče prijateljico in vpraša, ali je morda kaj zgrešila pri kombiniranju oblačil in obutve.
Čeprav lepa kot Afrodita in seksi kot Marilyn Monroe ji ne gre v glavo, zakaj pri izstopanju iz avtomobila vsi obrnejo pogled in ga kar tako ne spustijo. Ne zdržim več, prasnem v smeh in ji razložim: "Ne gledajo tebe, ampak avto! Verjemi, se navadiš."
V tistem trenutku ni vedela, ali bi mi »odprla glavo«, ali pa se smejala skupaj z menoj, vendar je šlo za čisto resnico. Mercedes GLC coupe nase vleče poglede kot magnet, pozornost na slehernem metru pa je že skoraj kraljevska. Že na testu izvornega športno-terenskega GLC sem opazil precejšnje zanimanje ljudi, vse skupaj pa se je še potenciralo med testom njegove kupejevske različice, pri kateri sta močno poudarjena športni duh in eleganca.
Pogledi drugih voznikov in mimoidočih pred semaforjem so bili očitno uprti vanj, enako je bilo tudi pri parkiranju ali med samo vožnjo. Zunanja podoba resnično prevzame mimoidoče. Sprva se čudiš, nato ti je od vsega občudovanja malo nerodno, na koncu pa se navadiš in potopiš v svet kakih estradnikov, na katere se povsod lepijo pogledi.
Mercedes GLC coupe je drzen, zanimiv, mogočen in posledično zelo opazen avtomobil. Praktično vsak delček karoserije izžareva moč in dominanco, naj gre za markanten sprednji del z “diamantno” motorno masko z enojno lamelo, drugačnim odbijačem in večjimi odprtinami za zajem zraka glede na GLC ali pa za atraktiven zadek, ki ga po vzoru C kupeja krasijo vodoravna LED svetila.
Ni dvoma, tudi tukaj je imel prste zraven vrhunski slovenski oblikovalec Robert Lešnik. Boki so napihnjeni in visoki, robustnost poudarijo z zaščitno plastiko obdani robovi karoserije, strešna linija pa skuša kar se da natančno posnemati kupejevsko obliko in se proti zadku položno spušča. Za dodaten vtis na mimoidoče poskrbijo še atraktivna 20-palčna AMG platišča z »valjarji« in zatemnjena stekla.
Saj je samo avto, si kljub vsemu večkrat mislim, a kot kaže gre (znova) za »celebrity« z zvezdo na nosu, s katerim lahko neopazno na cilj prideš samo v popolni temi nekje na deželi ali v hribih. Drzno podobo namreč nadgrajujejo tudi terenske zmogljivosti.
GLC coupe je serijsko opremljen s prilagodljivim štirikolesnim pogonom 4Matic, trebuh je od tal oddaljen za 19 centimetrov, opcijsko zračno nastavljivo blaženje Air Body Control pa ga s pritiskom na gumb dvigne še za 15 milimetrov ter olajša vožnjo po slabše utrjenih podlagah. V praksi se gotovo ne bo mazal s peskom in blatom, ampak bo 4Matic prišel prav na mokrih in spolzkih cestah, pozimi pa bo še pred plugom dosegel kak elitni smučarski center.
Zračno vzmetenje in serijska izbira voznega profila (način Sport oziroma Sport+) omogočata, da se karoserija pri višjih hitrostih samodejno spusti za 15 milimetrov, skupaj s štirikolesnim pogonom pa kar kliče k hitrejšemu tempu vožnje.
GLC coupe na cesti skorajda ne pokaže svojih terenskih genov, tudi med hitreje odpeljanimi ovinki se pelje suvereno in prepričljivo, brez neprijetnega nagibanja karoserije. K temu pripomorejo tudi pnevmatike (spredaj 255/45/20, zadaj 285/40/20), na slabših podlagah pa kljub dokaj nizkopresečnim pnevmatikam ni pretrd oziroma neudoben (način Comfort).
Način izbire vožnje Dynamic Select sicer pozna pet načinov, ob omenjenih Comfort, Sport in Sport+ sta vozniku na voljo še Eco in nastavitev delovanja motorja, menjalnika, trdote volana in blažilnikov po želji.
Izbrani način opazno poseže v delovanje pogonskega sklopa, v načinu Comfort tako približa občutek vožnje v luksuzni limuzin, v načinu Sport+ in z izklopljenim ESP (gumb na sredinski konzoli) pa na primerni podlagi ukrade predstavo tudi kakšnemu »hot hatchu«.
GLC Coupe je imel v nosu močnejšo različico 2,1-litrskega štirivaljnega turbodizla s 150 kilovati oziroma 204 konji. Za 1.845 kg težak avtomobil se zdi kar dobra izbira, pospešuje zgledno (7,6 sekunde 0-100km/h), končna hitrost 222 km/h pa je tako ali tako krepko nad najvišjo dovoljeno pri nas. Kdor želi več, si lahko izbere AMG različico s 367 konji.
Živahni motor z večino 500 Nm ponujenega navora postreže že pri dobrih 1.500 vrtljajih. Motor si serijsko podaja roko z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja hitro in udobno, po želji pa mu lahko ukazujemo tudi z obvolanskimi ročicami.
Menjalnik je brez dvoma eden boljših na trgu, motor pa ves drži v optimalnem območju delovanja, kar ugodno vpliva tudi na porabo - dobrih osem litrov na sto prevoženih kilometrov (tovarna kombinirano 5,4 litra). Poraba goriva je zgledna tudi zaradi učinkovite aerodinamične oblike in nizkega koeficienta upora.
Notranjost v GLC coupeju s prostostoječim zaslonom, peščico gumbov in prepoznavno sredinsko upravljalno konzolo je povzeta po GLC-ju, vendar bodo zahtevnejše oziroma bolj razvajene kupce ob premium udobju potešili nekateri športni dodatki in posebne barvne kombinacije. Testni je bil po tej plati z rdeče-črno kombinacijo še posebej atraktiven.
Potniška kabina s kvalitetno izdelavo in bogato opremo zagotavlja dobro počutje voznika in tistega na njegovi desni, položaj za volanom pa je nekoliko nižji kot v sorodnem športnem terencu.
Kupejevska linija kljub vsemu terja svoj davek pri preglednosti nazaj in na zadnji klopi, kjer bosta dva povprečno visoka odrasla vsemu prestižu in 2,87 metra medosne razdalje navkljub komaj čakala, da bosta prišla na cilj.
GLC coupe je v prvi vrsti namenjen parom brez otrok, idealen pa je predvsem za tiste, ki uživajo v športu. Delno k temu pripomore nagnjenost k bolj športni vožnji, delno pa tudi razmeroma velik prtljažnik s 500 litri prostornine, ki se s podiranjem zadnje klopi poveča na 1.400 litrov.
Čeprav glede na GLC osiromašen za 50 litrov lahko vase spravi kolo, smuči ali golf opremo pa še bo ostalo nekaj prostora za potovalke.
Za varnost je seveda odlično poskrbljeno, začenši z odličnimi prilagodljivimi LED žarometi. Kupec si lahko omisli vse, česar so se pri Mercedesu domislili na področju varnostno-asistenčnih sistemov.
Samodejno zaviranje v sili je tako ali tako že standard, projicirni zaslon s kupom informacij vam drži oči v višini ceste, pri parkiranju in manevriranju zaradi slabše preglednosti prav prideta odlična 360-stopinjska kamera in pomočnik za parkiranje, če aktiviramo aktivni tempomat in asistenta za ohranjanje smeri pa v gneči vozi kar sam.
Mercedes-Benz GLC coupe res ni avto za tiste, ki si ne želijo pozornosti, ampak avto za nastopače, za tiste, ki se upajo in tudi imajo. Že s ceno 53.670 evrov naprej za različico 250d – seveda brez kupa dodatne opreme, ki se bohoti na kar nekaj listih cenika – daje vedeti, da ni za vsakega. Testni je stal dobrih 80 tisočakov, za kolikor se dobi tudi serijsko opremljen AMG, cene pa so sicer v okviru tistega, kar nudi BMW X4.
GLC coupe je za štiri do pet tisoč evrov dražji kot GLC, v pribitek pa so ob bogatejši serijski opremi všteti tudi atraktivna oblika, uživaška vožnja in garantirana pozornost. Če slednja gode tudi vam, boste morali pohiteti, saj je slovenski zastopnik za letos zagotovil le 35 vozil, tudi sicer pa se oba modela GLC prodajata kot vroče žemljice.
Foto: Matej Kačič