Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.
Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.
Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.
Pred pisanjem je smiselno prebrati
pravila foruma.
Uredništvo Finance.si bo po svoji presoji sporna sporočila izbrisalo
in po potrebi posameznim avtorjem odvzelo možnost pisanja.
Opozorilo: po
Kazenskem zakoniku KZ-1
je posameznik kazensko
odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti
ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe.
Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil,
če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Finance Live je za registrirane uporabnike brezplačen. Prijavite ali registrirate se lahko spodaj.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Pisanje v forum je na voljo samo naročnikom Financ.
Na zimske razmere na cestah se večina voznikov temeljito pripravi, na jesenske pa ne. »Zahtevnost razmer na cesti je jeseni večja, v kritičnih okoliščinah pa se ne znamo pravilno odzvati,« pravijo AMZS inštruktorji varne vožnje na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv jeseni postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi – okoli sto voznikov službenih vozil iz 26 slovenskih podjetij.
Listje neštetih odtenkov toplih barv je najbolj prepoznavno znamenje jeseni – dokler je na drevesih. Ko pa pade na tla, lahko postane zelo nevarno. Največjo past pomeni mokro listje, ki je zelo spolzko, debelejša plast mokrega odpadlega listja pa lahko deluje podobno kot poledica ali led. Vsa vozila jeseni še nimajo nameščenih zimskih gum, poleg tega nekateri ne pričakujejo spolzkega listja in se na nenadno drsenje avtomobila odzovejo popolnoma napačno. Jeseni se vidno začne krajšati tudi dan, jutranji in večerni mrak se pomakneta proti uram prometnih konic, ko je na cestah še vedno veliko drugih udeležencev v prometu.
Zahtevnost razmer na cesti krepijo tudi pogostejše slabo vreme in posledice nižjih temperatur, presenetijo pa nas lahko tudi slabo osvetljeni pešci in kolesarji. Z volanom je takrat treba biti hiter, vendar ne prehiter, da ne pride do zanašanja oziroma posredovanja elektronskih pomagal. Dež, megla, krajši dnevi in slabša vidljivost tako zahtevajo od voznikov visoko zbranost in pravilen odziv.
Za volanom astre ST skozi pasti jeseni
Tekmovalce smo zato posadili v Oplove astre ST in jih popeljali na poligon, kjer so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev. Pri tem niso postavili klasičnega slaloma, ampak so pripravili skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje v dežju in po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju, ob vsem skupaj pa merili čas. Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji.
Na vaji so se še posebej dobro izkazali vozniki iz podjetja Stroka produkt, ki so progo odpeljali v dobrih 31 sekundah ter pri tem podrli pet stožcev, brez podrtih stožcev pa so se pohvalili Deloitte, Damatech in Slopak.
Jesen je povezana tudi z martinovanjem, to pa večinoma z alkoholom, ki nikakor ne sodi za volan, saj je stranski povzročitelj vsake desete prometne nesreče in vzrok za kar vsako tretjo prometno nesrečo s smrtnim izidom. Tekmovalci so se zato preizkusili tudi v metanju pikada z očali, ki simulirajo 1,2 promila alkohola v krvi. Zamegljen vid je pripomogel k temu, da nihče ni trikrat zadel avtomobila na tarči, šestim ekipam je to uspelo dvakrat, eni enkrat, več kot pol ekip pa sploh ni zadelo tarče. Alkohol in volan? »Nikakor!« so si bili edini tekmovalci.
Foto: Jure Makovec
Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...
Pred pisanjem je smiselno prebrati
pravila foruma.
Uredništvo Finance.si bo po svoji presoji sporna sporočila izbrisalo
in po potrebi posameznim avtorjem odvzelo možnost pisanja.
Opozorilo: po
Kazenskem zakoniku KZ-1
je posameznik kazensko
odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti
ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe.
Finance bodo pomagale pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil,
če bodo k temu pozvane s strani pristojnih organov.
Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Obvezujemo se, da bomo z vašimi podatki ravnali skrbno in odgovorno. Vaše podatke bomo uporabljali in hranili, dokler ne prejmemo vaše zahteve za izbris. Zahtevo za izbris podatkov lahko pošljete na e-naslov zasebnost@finance.si. Podrobnejše informacije o varovanju vaše zasebnosti in vaših pravicah si lahko preberete v naši politiki zasebnosti na www.finance.si/zasebnost.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?
Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu
Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.
Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.