Avto

(reportaža) Pasti, ki jih prinašajo lepote jeseni

Vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki jeseni prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.11.2016 23:01
Čas branja: 8 min

Na zimske razmere na cestah se večina voznikov temeljito pripravi, na jesenske pa ne. »Zahtevnost razmer na cesti je jeseni večja, v kritičnih okoliščinah pa se ne znamo pravilno odzvati,« pravijo AMZS inštruktorji varne vožnje na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv jeseni postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi – okoli sto voznikov službenih vozil iz 26 slovenskih podjetij.

Listje neštetih odtenkov toplih barv je najbolj prepoznavno znamenje jeseni – dokler je na drevesih. Ko pa pade na tla, lahko postane zelo nevarno. Največjo past pomeni mokro listje, ki je zelo spolzko, debelejša plast mokrega odpadlega listja pa lahko deluje podobno kot poledica ali led. Vsa vozila jeseni še nimajo nameščenih zimskih gum, poleg tega nekateri ne pričakujejo spolzkega listja in se na nenadno drsenje avtomobila odzovejo popolnoma napačno. Jeseni se vidno začne krajšati tudi dan, jutranji in večerni mrak se pomakneta proti uram prometnih konic, ko je na cestah še vedno veliko drugih udeležencev v prometu.

Zahtevnost razmer na cesti krepijo tudi pogostejše slabo vreme in posledice nižjih temperatur, presenetijo pa nas lahko tudi slabo osvetljeni pešci in kolesarji. Z volanom je takrat treba biti hiter, vendar ne prehiter, da ne pride do zanašanja oziroma posredovanja elektronskih pomagal. Dež, megla, krajši dnevi in slabša vidljivost tako zahtevajo od voznikov visoko zbranost in pravilen odziv.

Za volanom astre ST skozi pasti jeseni

Tekmovalce smo zato posadili v Oplove astre ST in jih popeljali na poligon, kjer so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev. Pri tem niso postavili klasičnega slaloma, ampak so pripravili skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje v dežju in po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju, ob vsem skupaj pa merili čas. Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji.

Na vaji so se še posebej dobro izkazali vozniki iz podjetja Stroka produkt, ki so progo odpeljali v dobrih 31 sekundah ter pri tem podrli pet stožcev, brez podrtih stožcev pa so se pohvalili Deloitte, Damatech in Slopak.

Jesen je povezana tudi z martinovanjem, to pa večinoma z alkoholom, ki nikakor ne sodi za volan, saj je stranski povzročitelj vsake desete prometne nesreče in vzrok za kar vsako tretjo prometno nesrečo s smrtnim izidom. Tekmovalci so se zato preizkusili tudi v metanju pikada z očali, ki simulirajo 1,2 promila alkohola v krvi. Zamegljen vid je pripomogel k temu, da nihče ni trikrat zadel avtomobila na tarči, šestim ekipam je to uspelo dvakrat, eni enkrat, več kot pol ekip pa sploh ni zadelo tarče. Alkohol in volan? »Nikakor!« so si bili edini tekmovalci.

 

Foto: Jure Makovec
Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Avto
Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?
Avto
AvtoMatej Kačič Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika
Avto
AvtoUroš Božin Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika 2

Testna avtonomna vozila bodo morala biti opremljena s komunikacijskim kanalom, prek katerega bo lahko ročni nadzor nad avtom prevzel operater.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.