Na avtomobilskem salonu v Los Angelesu so pri Jaguarju razkrili koncept električnega športnega terenca I-pace. Britanska prestižna znamka tako vstopa na trg električnih vozil. Navdih za obliko so oblikovalci črpali kar s superšportnega C-X75, ki so jo združili s silhueto petvratnega kupejevskega terenca. Pri Jaguarju pravijo, da je vozilo tako dinamičnih proporcij mogoče le z električnim pogonskim sklopom.
Brezemisijsko vozilo s športnimi voznimi lastnostmi
Električna motorja se nahajata na sprednji in zadnji osi in razvijata skupno moč 294 kilovatov oziroma 400 konjev in 700 njutonmetrov navora, kar avtomobilu omogoča pospešek do stotice v dobrih štirih sekundah. Za boljši oprijem skrbi štirikolesni pogon. Motorja bo napajala litij-ionska baterija s kapaciteto 90 kilovatnih ur. Doseg vozila po evropskem voznem ciklu je več kot 500 kilometrov. Baterija ima funkcijo hitrega polnjenja.
Nizko nameščene baterije zagotavljajo nižje težišče in športne vozne lastnosti. Jaguarjevi inženirji želijo dokazati, da lahko tudi brezemisijsko vozilo ponudi dobre voze lastnosti. Električni pogon bo omogočal tudi večjo udobnost. Voznik bo lahko izbral intenzivnost regenerativnega zaviranja. Vožnja v mestnem prometu bo tako mogoča skoraj brez zaviranja voznika.
Prostorski potencial električnega vozila
Pri Jaguarju so želeli ustvariti terenca, ki je prostoren in hkrati tudi športen in praktičen. Nekoliko naprej pomaknjena potniška kabina omogoča boljši izkoristek prostora kot v konvencionalnih vozil z motorjem z notranjim izgorevanjem. Ker nima motorja in so baterije med osema nameščene v dnu avtomobila, ima vozilo kratke previse. V dolžino meri 4,68 metra, medosna razdalja pa je zajetnih 2,99 metra.
Jaguar I-pace je dokaz, koliko notranjega prostora omogoča električni pogon ter pomik potniške kabine. Konceptno vozilo na cesti zasede manj prostora od konvencionalnega srednje velikega športnega terenca ob tem pa v notranjosti potnikom na zadnjih sedežih ponuja več prostora kot v nekaterih razred večjih terencih in luksuznih limuzinah. Brez ogrožanja dramatične zunanje silhuete, prtljažni prostor sprejme 530 litrov prtljage. Nekaj dodatne prtljage pa sprejme tudi prednji 28-litrski prtljažnik.
Na ceste v drugi polovici 2018
V notranjosti bodo potnike razvaljali naravni materiali in veliko panoramsko okno z vgrajenimi LED svetili. Nizek motorni pokrov in kratki previsi pripomorejo k dobri preglednosti. Nizko ležeča armaturna plošča in minimalistična stikala poudarjajo prostornost notranjosti. Proizvodnja naj bi se začela leta 2018, na ceste pa bo zapeljal v drugi polovici leta 2018. Za kupce bo moral tekmovati s teslovim modelom x in napovedanima električnima avtomobiloma Audija in Mercedes-Benza.