Avto

(reportaža) Kako ujeti pobegli zadek

Umetno izzvane nevarnosti v varnem okolju poligona lahko odtehtajo več kot na tisoče kilometrov, prevoženih na cesti

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.11.2016 23:00
Čas branja: 8 min
(reportaža) Kako ujeti pobegli zadek
Tekmovanje Najboljši poslovni vozniki poteka že tretje leto zapored, namenjeno je podjetjem in predvsem tistim zaposlenim, ki so veliko na poti. Zato še toliko bolj potrebujejo sprotno obnavljanje vozniških veščin, ki smo ga omogočili skupaj z inštruktorji AMZS centra varne vožnje Vransko. Tudi letos tekmovalci tekmujejo z Oplovimi vozili, modeli adam in adam S, astro in astro ST, corso, mokko X (na sliki), insignio ST in zafiro.

»Nevarnosti, ki nas čakajo na cesti, se vozniki pogosto niti ne zavedamo. V kritičnih okoliščinah pa se tudi ne znamo pravilno odzvati,« pravijo inštruktorji varne vožnje AMZS na Vranskem. Zato smo tudi letos v projektu Najboljši poslovni vozniki pred izziv postavili tiste, ki se redno spoprijemajo z nevarnostmi – okoli sto voznikov službenih vozil iz 26 slovenskih podjetij.

Vozila s precej visokimi hitrostmi v strnjeni koloni vozijo drugo za drugim in brez primerne varnostne razdalje skoraj slonijo na odbijačih. Eno izmed njih mora nenadoma zavirati in ... Ker ne gre za prizor iz prihodnosti, ki je morda v znamenju avtonomne vožnje, ampak za vsakdanjo pot v službo ali na poslovni sestanek, se brez dotika, zanašanja zadka in posledično nesreče morda ne bo izšlo. Tudi spolzka ali poledenela cesta skriva pasti, ki jih vnaprej ne predvidijo niti odlična ženska intuicija niti posebej previdna vožnja.

Na cesti oziroma v prometu posamezne prizore doživljamo redkeje, nekatere pa kar pogosto, a če nas povsem presenetijo, se večkrat končajo z zveriženo pločevino ali še slabše. To velja tudi danes, ko so avtomobili precej varnejši kot v preteklosti. Njihova elektronska pamet, predvsem sistema ABS in ESP, pa tudi drugi, odpušča številne vozniške napake, a ne vedno.

Preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja omogoča le varno okolje poligona, s to nalogo pa so se pred dnevi spoprijeli tekmovalci iz 26 podjetij. Vsak v svojem oplu so se spopadli z izzivi, kako se znajti, ko ti nepričakovano odnese zadek, na vso moč vijugali med stožci ter lovili vozilo na spolzki cesti, preizkusili so se tudi v pakiranju in parkiranju, »pijani« metali pikado in spoznavali škodljive vplive alkohola na vožnjo, med orientacijskim doživetjem pa preizkušali še Oplov sistem OnStar, ki priskoči na pomoč tudi takrat, ko odpovejo zemljevid, poznavanje terena, intuicija in ubrano timsko delo.

Tekmovalci so na prvi vaji lovili zadek, ki ga pri hitrosti do 40 kilometrov na uro odnese v naključno smer, namesto obcestne ograje, jarka ali drugega vozila pa so manj spretni oziroma najbolj presenečeni tukaj podrli zgolj stožce. Čeprav so mnogi tesnobo ob nenadnem odnašanju zadka izkusili prvič, so večinoma dosegli odlične rezultate, sopotniki pa so jih olajšano trepljali po ramah. Timski duh in zaupanje v voznika so bili na visoki ravni, nihče od sovoznikov ni niti pomislil, da bi vskočil vmes in z morebitnim popravljanjem volana še poslabšal situacijo. Na vaji so se še posebej dobro izkazali vozniki iz podjetij Advantage Austria, Iskratel, Slopak in SPV MO Velenje, ki bi jo v praksi ob pomoči elektronske pameti v oplih odnesli povsem brez dotika pločevine z oviro.

 

Fotografije: Jure Makovec 

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT IBM Maximo Application Suite: nova generacija upravljanja fizičnih sredstev v podjetjih

IBM Maximo Application Suite podpira različne strategije upravljanja sredstev – od najenostavnejših do najnaprednejšega prediktivnega...

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

FINANCE
Avto
Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?
Avto
AvtoMatej Kačič Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Naj je zaradi nenatančnosti ne skupi pločevina
Avto
AvtoMatej Kačič Naj je zaradi nenatančnosti ne skupi pločevina

Na cesti sta potrebni predvsem strpnost in premišljenost, seveda pa brez natančnosti pri manevriranju ne gre

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.