Avto

Vozniško znanje Slovencev na novi preizkušnji

Jutri bomo v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem izpeljali tradicionalni projekt Najboljši poslovni vozniki. V tekmi prek 100 tekmovalcev iz 29 slovenskih podjetij, ti bodo preizkusili tudi delovanje klica v sili eCall oziroma Oplovega sistema OnStar

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.11.2016 11:55
Čas branja: 4 min
Vozniško znanje Slovencev na novi preizkušnji
Lani so kandidati tekmovali z oplom adam S, letos bodo z astrami, zafirami in mokkami X.

Kako vozimo Slovenci, bodo jutri znova dokazovali tekmovalci 29 slovenskih podjetij, ki bodo za volanom oplov astra, zafira in mokka preizkušali svoje sposobnosti. Vozniki bodo na orientacijski vožnji morali med drugim uporabljati različne navigacije: potna knjiga, GPS- koordinate, zemljevid. Zapeljali se bodo med stožci, lovili zadek na drsni plošči, pisali CPP teste,...

Spodaj poročilo iz lanskega tretjega od skupaj štirih dogodkov. Zmago so si priborili v Engrotušu, letos ne bodo tekmovali.

Iz lanskega dogodka,... »Zmot med slovenskimi vozniki je veliko, sodobnih tehnik varčne vožnje še nismo osvojili, vozimo z močjo, ne z navorom, ob tem pa ne znamo izkoriščati prednosti sodobne tehnike,« pravi AMZS inštruktor varne vožnje Danijel Granda.

Video tretje delavnice projekta Najboljši poslovni vozniki 2015

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Slovenci večinoma vozimo po starem, po navadah iz časov, ko je bilo motorje treba priganjati v višje vrtljaje, da smo sploh speljali, nadaljuje Granda. Danes je precej drugače, sodobni motorji s turbopolnilniki s spremenljivo geometrijo omogočajo speljevanje in vožnjo s precej nižjimi vrtljaji. Ob tem vozniki še vedno mislijo, da je za premikanje potrebna moč, ne pa navor. Pa ni tako, v 95 odstotkih za vožnjo potrebujemo navor, moč pa denimo le pri močnejšem prehitevanju.

npv-drugi-dan-045-jm.1445580221.JPG.s.960px.jpg
Kandidati tretjega dogodka najboljši poslovni vozniki so se med drugim spopadli tudi z zahtevnim izzivom 3.250 metrov dolge trase na poligonu z veliko vzponi, spusti in ovinki. Povprečen čas vožnje je znašal od štiri do šest minut, povprečna poraba pa se je gibala med 7,5 in 12 litri na sto kilometrov. Poraba opla insignie 2.0 CDTI s 125 kilovati je bila velika izključno zaradi zahtevnosti trase, predvsem speljevanja v klanec.

Tovarniški porabam se je mogoče približati pri manjših hitrostih

Pri tovarniških in v prometu izmerjenih porabah goriva zadnja leta prihaja do vse večjih razlik. Pa je tovarniške obljube ob previdnosti in znanju varčne vožnje sploh mogoče doseči ali gre zgolj za laboratorijske vrednosti? Danijel Granda pravi, da tovarniška poraba goriva ni tako enostaven podatek, kot ga zasledimo, ko avto kupujemo. Načelno velja, da se je tovarniškim številkam mogoče približati predvsem pri majhnih hitrostih, z večanjem hitrosti pa se zaradi večjega upora številke močno povečajo. Sam opaža, da je razhajanje med obljubljeno in realno porabo vse večje, zato je na področju gospodarskih vozil protokol meritev porabe spremenjen, bolj realen. Verjetno bo do tega prišlo tudi pri osebnih vozilih. Glavna težava pri izbiri pa je v tem, da kupci motorje v avtomobilih izbirajo na podlagi videza, in ne na podlagi zmogljivosti, ki jih dejansko potrebujejo.

Izbira motorja odvisna od navad voznika

Kako pa je z velikostjo motorja, močjo in porabo? Ti pojmi niso vselej povezani, vsaj tako pravi praksa. Danijel Granda poudarja, da je tu pomembno predvsem to, kje boste avto uporabljali. Za mestne vožnje denimo zadošča šibak motor, takšen bo pri majhnih hitrostih tudi malo porabil. Če pa veliko voženj naredite na avtocestah pri večjih hitrostih, je vsekakor prava izbira motor z večjo prostornino. Kratke razdalje kot boljšo možnost poudarjajo bencinski, daljše pa dizelski motor. Hibridi in pogon na avtoplin? Avtoplin je po besedah sogovornika po eni strani hvaležen energent, predelava je preprosta in dostopna. Avtoplin je hkrati čistejši ob bencina in podaljšuje življenjsko dobo motorja. Težava pa je suhost plina, zato je potrebna naprava za mazanje ventilov in sprotno kontroliranje ravni tekočine, ki jih maže.

Hibridi na pohodu, a težava so baterije

Pri hibridih pa vsekakor velja, da so na pohodu, pravi Granda in dodaja, da ob tem ne smemo pozabiti na proizvodnjo baterij, ki okoljsko ni tako čista, kot meni javnost. Pri električnih motorjih velja, da je ta energent ta hip zelo ugoden, a se ob poznejši uvedbi trošarin to utegne spremeniti. Tu je še najem baterij, ki mesečno pomeni strošek vsaj eno posodo goriva. Če pa so baterije vključene v ceno avtomobila, nas ob okvari po poteku garancijske dobe baterije lahko prizadene visok strošek zamenjave baterije. Tu je še vprašanje njihove reciklaže, ki ni povsem rešeno.

Na tretjem dogodku projekta najboljši poslovni vozniki so sodelovala podjetja Intercom Celje, Engrotuš, Gorenje GSI in BSH Hišni aparati. V tekmi na čas se je najbolje izkazala ekipa BSH Hišni aparati, največ posameznih zmag na šestih postajah pa si je prislužila ekipa Engrotuša. Najboljše podjetje iz vsakega od štirih dogodkov se bo uvrstilo v finalno tekmovanje, ki bo v AMZS Centru varne vožnje Vransko 12. novembra. Lani si je zmago pripeljala ekipa Unicredit banke.

Test: Na zahtevni progi poligona doseči čim manjšo porabo

Na kratki, a zahtevni preizkušnji na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem so se kandidati za volanom opla insignie 2.0 CDTI s 125 kilovati spopadli s speljevanjem v klanec, pospeševanjem in jadranjem po klancu navzdol. Ker je bila proga kratka, čas ni bil pomemben. Zaradi zahtevnosti proge se je še bolj pokazala preudarnost voznikov, napake pa so močneje vplivale na končni rezultat. Progo je odpeljal vsak tekmovalec posebej, med seboj so si lahko izmenjevali informacije, skupno oceno pa je sestavljal rezultat vseh članov ekipe določenega podjetja.

JMP-0002.1445537319.jpg.s.960px.jpg

JMP-0001.1445537318.jpg.w.960px.jpg
Pravila varčne vožnje kar dobro poznamo, a tale izziv je bil zaradi razgibanega terena vseeno kar zahteven, tudi zato, ker inštruktor ni dal posebnih navodil. Najteže je bilo speljati v klancu, ne da bi pri tem pošteno dodali plin, so po opravljenem preizkusu povedali člani ekipe BSH Hišni aparati.

JMP-0003.1445537321.jpg.n.960px.jpg
Inštruktor AMZS Danijel Granda o pravi taktiki: Sama trasa je bila dolga 3.250 metrov z veliko vzponi, spusti in ovinki. Povprečen čas vožnje je znašal od štiri do šest minut, povprečna poraba pa se je gibala med 7,5 in 12 litri na sto kilometrov. Poraba je velika izključno zaradi zahtevnosti trase, predvsem speljevanja v klanec. Trasa je omogočala tako vožnjo v prestavi kot tudi jadranje na posameznih delih. Vozniki so morali pokazati veliko znanja, spretnosti in dobrega opazovanja poteka ceste, da so lahko vozili z najmanjšo porabo. Kje so največ izgubili? Na zavojih in pri speljevanju.

JMP-0004.1445537322.jpg.w.960px.jpg
Izziv parkiranja je bil zahteven predvsem za tiste, ki so se napačno lotili vstopa v improvizirano parkirišče ter pri manevriranju niso uporabljali parkirnih senzorjev in kamere. Do teh pripomočkov smo Slovenci še vedno precej zadržani.

JMP-0005.1445537324.jpg.n.960px.jpg
Teren je z zdrsom koles kaznoval vse tiste, ki so lovili sekunde, nagradil pa tiste, ki so si vzeli čas in božali pedal plina in sklopke. Štirikolesni pogon mokke ni vsemogočen, če je za volanom preveč razgreta glava.

JMP-0006.1445537325.jpg.n.960px.jpg
Dobra volja po napornem dopoldnevu na AMZS Centru varne vožnje na Vranskem in zelo izenačeni rezultati ekip tretjega dogodka

JMP-0007.1445537327.jpg.n.960px.jpg
Učinkovitost voznega parka je tudi pri voznikih oplov povezana predvsem z znanjem za volanom, zato smo podprli projekt, ki ima poudarek predvsem na vozniških veščinah, pravi direktor Opla v Sloveniji Borut Gazvoda.

Opozorilo: vsebina lahko vsebuje oglasne elemente, tako imenovani product placement.

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke
Avto
AvtoMatej Kačič Ko pobegne zadek, ni časa za karaoke

Nič ne de, če na službenih poteh v avtomobilu prepevate na ves glas. Škodljivih posledic skoraj ne bo, povsem drugače pa je, če vam odnese zadek. Ali veste, kaj storiti, da boste na cilj prišli varno?

Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)