Avto

Citroën C3: ponovno francoski, sproščen in udoben

Novi C3 je karoserijsko obel, oblikovno nesporno v sorodstvu s cactusom, prijazno udoben in motorno solidno založen

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.11.2016 23:00
Čas branja: 7 min
Citroën C3: ponovno francoski, sproščen in udoben
C3 tretje generacije je ostal pod štirimi metri dolžine, je pa občutno, čeprav nič opazno nižji. Karoserijsko obel zlasti s sprednjim delom nezmotljivo dokazuje sorodstvo s C4 cactusom, že skoraj sloviti bočni airbumpi pa so del serijske opreme pri najboljšem opremskem paketu shine. Novinec je eden pomembnih členov pri uveljavljanju nove poslovne strategije. Foto: tibo

Avtomobilska ofenziva, ki jo zadnje čase sproža Citroën, je dobila nov in pomemben pospešek. Novi C3 se pojavlja v nižjem razredu, prinašal naj bi  pomembne tržne deleže in ustrezno količino kupcev. Njegovo rojstvo zato pospremljajo tudi z mislijo, da bo francoski avtomobilski znamki »vlil nov zagon«.

Tretja generacija tega citroëna, ki v dolžinskem pogledu ostaja pod štirimi metri (399 centimetrov), a je nižji za tako rekoč neopazne štiri centimetre (medosna razdalja 254 centimetrov je daljša za osem centimetrov), na ta svet prinaša karoserijsko podobo, ki se povsem očitno spogleduje z C4 cactusom.

Obel, pa z masko v treh delih in ozkim pasom prednjih led luči, devetimi barvami, ki jih je mogoče kombinirati z različno obarvano streho (rdeča, bela, črna, zato bo vsega skupaj na voljo približno 36 kombinacij) in že skoraj slovitimi airbumpi (zaščitno drsno oblogo, ki je napolnjena z zrakom) na bokih deluje nekako optimistično. In prav optimizem naj bil ena izmed osnovnih vrednot novega citroëna. Sicer pa: čeden? Najprej prijazen.

Očitno spogledovanje s cactusom

Če se novi C3 tretje generacije povsem očitno spogleduje s cactusom, je to dovolj (ali še bolj) očitno tudi znotraj: široka in udobna prednja sedeža, ki jima ni mar, da ne ponujata kakšne posebne stranske opore telesu, ročaji na vratih, tudi blago na armaturni plošči (na voljo so štiri ambienti notranjosti), drugačna armaturna plošča s 7-palčnim oglatim zaslonom na dotik (serijsko pri vseh treh opremskih paketih live, feel, shine)  dokazujejo predvsem to, da se galska avtomobilska hiša znova vrača k svojemu nekdanjemu bistvu – udobju in sproščenosti. Nekaj, kar naj bi imelo v sedanjem svetu ustrezno težo tudi pri kupcih.

Ker se C3 novih časov ni potegnil v dolžino, zadaj kljub 22-milimetrskemu prirastku prostora za kolena ne more biti kakšnega posebnega razkošja. Zadnja sedežna klop je deljiva, ko je zložena, je rob. Prtljažnik ima v osnovi 300 litrov, s podiranjem zadnjih sedežev ga povečaš na 922 litrov, a nakladalni rob seveda ostaja. Preglednost nazaj je razveseljivo dobra – nekaj, kar pri današnjih avtomobilih ni pogosto.

Podvozje je podrejeno prej opisanemu značaju – udobno, pa kljub vsemu le ne preveč mehko ali bog ne daj pomehkuženo. A je nujne nekaj previdnosti: španske ceste v okolici Barcelone in tudi v katalonski prestolnici so tako gladke ter za povrh s tako dobrim oprijemom, da ustreznosti vzmetenja na slabši cestni podlagi ni mogoče dovolj verodostojno oceniti. Slovenske ceste bodo v tem smislu realen preskus…

Ob obliki, individualizaciji (ta je pri tej francoski avtomobilski hiši v zadnjem času prav tako v ospredju, saj želijo povedati, da si je mogoče naročiti avto po svojem okusu in željah), udobju, ki se torej znova vrača v te avtomobile, je seveda v ospredju tehnika, tehnologija. In znotraj  tega najprej ter najbolj takšna ali drugačna povezljivost z zunanjim svetom (saj nam brez tega več živeti ni, kajpada?!), pa seveda širok nabor različnih elektronskih asistenčnih sistemov.

Kamera v vzvratnem ogledalu

Toda če povezljivost ob pomoči Applovega car playja, pametnega androida (šele v začetku prihodnjega leta) in že dovolj znanega mirror linka že precej časa ni vesoljna novost, je novost širokokotna kamera, nameščena v notranjem vzvratnem ogledalu. Omogoča snemanje ali slikanje v razponu 120 stopinj, deluje v tehniki HD in njeno vsebino preneseš na družbena omrežja ali kamorkoli drugam. Najboljše šele pride: ker stalno deluje, v primeru nesreče shrani 1,3 minute dogajanja prej in minuto po tistem, ko se zgodi. Seveda bo na seznamu doplačljive opreme (vsaj pri osnovnem opremskem paketu), cena ta hip še ni znana. V nekaterih državah takšno snemanje ni dovoljeno (Nemčija), vprašanje je, koliko pri nas velja kot dokazno gradivo.

Ni razlogov, da bi bil malček pogonsko oziroma motorno kaj posebej podhranjen, a je ponudba vsaj sedaj na začetku vendarle nekoliko bolj skromna kot recimo pri te dni predstavljenem C4 picasso. Agregata sta zgolj dva – en bencinski in en dizelski, vendar v več izvedbah moči. Morda je zgolj naključje, da je bencinska izbira pestrejša od dizelske, lahko pa bi bil to dokaz spremenjene strategije, ki tudi v Franciji zaradi znane afere dobiva vse večji zagon. Vendar še zmeraj velja, da je dizelski pogon v manjših avtomobilih manj ekonomičen oziroma smiselen kot v večjih, kjer se kilometrski števci običajno hitreje vrtijo.

Pri C3 so na voljo tri različice sedaj že bolj znanega bencinskega trivaljnika z gibno prostornino 1,2 litra (serija pure tech): najšibkejši ima 50 kilovatov oziroma 68 konjev ter 95 Nm navora pri 3000 vrtljajih v minuti, v sredini je agregat s 60 kilovati/80 konji (118 Nm navora), najmočnejši, ki mu je v pomoč turbo puhalo, pa 81 kilovatov ali 110 konjev (205 Nm navora).

Za drugega velja, da mu je mesto skoraj pisano na kožo, tretji, ki z »glasom« pove, da mu je morebitni adrenalin španska vas, je občutno živahnejši. Pri tem se naveza s samodejnim menjalnikom izkaže za skoraj presenetljivo dobro oziroma ugodno; ko bo priložnost, bo prav ugotoviti, ali je tovarniško napovedana povprečna poraba, ki je pri vseh variantah med 4,6 in 4,7 litra (s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom), realna ali preveč optimistična. Še dizel: 1,6-litrski motor zmore v šibkejši različici 55 kilovatov/75 konjev in razvije 233 Nm navora, v močnejši pa 73 kilovatov ali 99 konjev (254 Nm navora). Ni ga nam bilo dano voziti ne v eni ne drugi izvedbi, a bo tovarniško zapisana in obljubljena povprečna poraba med 3,2-3,7 litra nedvomno svojevrsten izziv. Upanje, da je škandal diesel-gate kaj postoril tudi na pariški rue Fructidor, bi smelo biti realno.   

Kako pomemben je C3 za Citroën

Citroën C3 je prvič zapeljal na ceste 2002, doslej so jih naredili okoli 3,5 milijona. Za francosko avtomobilsko hišo, ki skupaj s Peugeotom tvori skupino PSA, je avto izjemnega, skoraj usodnega pomena. To dokazujejo tudi načrti, ki jih skuša uresničiti prvi človek PSA Carlos Tavares: do leta 2021 naj bi zgolj Citroën obseg prodaje povečal za nič manj kot 30 odstotkov. Zahtevna naloga, toda poslovni rezultati skupine so se v zadnjem letu in pol zelo popravili in zato načrt morda ni utopičen. Na slovenskem trgu predstavlja C3 ob berlingu jedro prodaje, saj je bil njegov dosedanji tržni delež v skupni prodaji okoli 18-odstoten. Na tržno uspešnost novinca, ki ga začnejo prodajati januarja, utegnejo najbolj vplivati cene, ki za slovenski trg še niso znane. Bodo pa »dobre«, je bilo napovedano.

Foto: Janez Kovačič in Citroën

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Citroënov posebnež z novim poslanstvom
Avto
AvtoMatej Kačič Citroënov posebnež z novim poslanstvom 1

Citroën je modelu C4 cactus poleg nekaterih lepotnih popravkov in učinka leteče preproge namenil novo vlogo - iz križanca ga je preobrazil v model, ki si kot zamenjava za C4 utira pot v razred petvratnih kombilimuzin.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)