Modernim avtomobilom ni lahko, saj se od njih pričakuje, da so vsestranski kot Da Vinci, agilni kot mačka in varni kot Fort Knox. Če želijo biti uspešni morajo ustrezati široki paleti okusov kupcev, pri čemer so enako pomembni videz, udobje in praktičnost, ob tem pa morajo biti sposobni pomagati v zahtevnih situacijah ter seveda biti v stiku z digitalnim svetom, s katerim smo tako ali tako zliti na vsakem koraku.
Med ključnimi faktorji za odvoz iz salona proti garažam in parkiriščem končnih kupcev so potem še oprema, zmogljivost, varčnost in seveda cena. Nekje na tri četrt poti bi morda obupal še Chuck Norris, vendar pa se proizvajalci vozil v želji po zgledni prodaji in zaslužku ne dajo in skušajo kar najbolje prisluhniti uporabnikom. Med njimi je tudi Peugeot, ki je pred dobrimi tremi leti zaslutil potencial v razredu križancev B-razreda ter predstavil model 2008.
Danes je ta razred eden izmed najbolj priljubljenih. Kompaktni križanci med osebnim avtomobilom in terencem ponujajo lažji vstop in izstop, vozniku omogočajo boljšo preglednost pred in okoli vozila, obenem se ne ustrašijo kolovoza, splezajo čez pločnik in brez večjih težav zadovoljijo tudi potrebe družine.
Peugeotu je z modelom 2008 dobro uspel odgovor na Nissana juka, Renaulta capturja in Oplovo mokko (po novem ima še X), saj je kot drugi najbolje prodajan v razredu našel skoraj 600 tisoč kupcev, pri nas pa dva tisoč. Uspeh bodo Francozi iz skupine PSA skušali nadgraditi s prenovo robustnega levčka, ki je ob lišpanju zadržal dolžino 4,16 metra, širino 1,74 metra ter 2,54 metra medosja. Tudi prtljažnika se niso dotikali, vanj gre v osnovi za povprečnih 350 litrov prtljage, s podrtimi sedeži (deljivi v razmerju tretjina:dve tretjini) pa dobimo ravno dno in 1.194 litrov .
2008 že prej ni zgledal slabo, sploh ženski pogledi in roke pa so se nanj lepili tudi tokrat, ko smo imeli na testu prenovljeni različici z najmočnejšima strojema v ponudbi. S prenovo je 2008 tudi s pomočjo treh novih barv postal opaznejši in drznejši.
Dobil je krajši in bolj vodoraven motorni pokrov in večjo masko hladilnika s pokončnimi kromiranimi ali mat črnimi vložki v duhu večjih modelov, s tem pa tudi nekaj več oblikovne robustnosti. Prepoznavni lev je namesto na spodnji del pokrova motorja zdaj nameščen na sredino maske.
Dodatne zaščitne in okrasne plastike dajejo vtis, kot da se z 2008 lahko zapeljete na tudi bolj trdovratne podlage. Podobno kot večina konkurence se Francoz sicer še naprej najbolje počuti na asfaltu – tudi zaradi le prednjega pogona, ki mu pri nekaterih različicah na pomoč priskoči Grip control s petimi voznimi načini, ki z uravnavanjem delovanja elektronike izboljša speljevanje na drsečih podlagah. Oblikovalci so se dotaknili še zadnjih luči, ki so zdaj podobno kot pri drugih novih Peugeotih v tehniki 3D LED in nakazujejo levje kremplje.
Peugeot 2008 je sicer zgrajen na podvozju modela 208, od njega je opazno višji, daljši, tudi drugače oblikovan. Snovalci so v 2008 vnesli tudi nekaj enoprostorske vsestranskosti, tako je notranjost glede na njegove mere presenetljivo prostorna.
V notranjosti večjih sprememb sicer ni, pod lično karoserijo je tako dobro urejena in praktična potniška kabina z veliko prostora na zadnji klopi.
Pred voznikom so še vedno (ne)priljubljen majhen volanski obroč in moderni merilniki, opazimo, občutimo in pohvalimo pa lahko izbor zelo prijetnih in kvalitetnih materialov ter tkanine, seveda tudi končno obdelavo.
Peugeotov križanec je že prej kar konkretno presegal konkurenco, saj ni bilo ne duha ne sluha o poceni plastiki in zastarelih gumbih.
Ob učinkoviti notranji ambientalni osvetlitvi sledi presenečenje na stropu. Tega krasi kromirana letalska pista, ki se ponoči še sveti. Voznik in potniki so dobili tudi izboljšan multimedijski sistem na sedempalčnem zaslonu na dotik, ki je tako kot prej pripravno blizu voznikovim prstom.
Za nekatere obvezna oprema so funkcije MirrorLink, Apple Carplay in Android Auto, 2008 vse pozna, na področju varnosti pa je avto dobil tudi sistem za samodejno zaviranje v mestu, ki deluje do hitrosti 30 kilometrov na uro, pomočnika pri parkiranju, ki zna tudi sam voditi avto v parkirno luknjo ter kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Oboje ni samoumevni dodatek v tem razredu, v praksi pa so v veliko pomoč.
Za 2008 je po ceniku treba odšteti med 14.110 in 21.171 evrov, financiranje nakupa kupcu podari več opreme in pet let jamstva. Slovenci posegamo predvsem po dražjih paketih opreme, malce bolj pa prevladuje bencinski motor.
Preizkusili smo oba najmočnejša v ponudbi, 2008 v novem rdečem odtenku je poganjal 1,2-litrski trivaljni turbobencinski PureTech s 96 kilovati (130 konji), modro-zelenega pa 1,6-litrski turbodizelski BlueHDI z 88 kilovati (120 konji). Oba prevetrena 2008 sta bila opremljena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter najvišjo opremo Allure, s popusti pa sta stala 18.830 za THP (z dodatno opremo 20.981) oziroma 21.171 evrov za BlueHDI (z dodatno opremo 23.854 evrov, izstopala je panoramska streha Cielo).
Najprej pogled v tehnične podatke. Turbobencinski trivaljnik se poleg zglednega števila konjev lahko pohvali tudi z navorom, največ 230 Nm ga ponudi pri 1.750 vrtljajih. Najvišja hitrost znaša 200 km/h, z mesta do 100 km/ pa 1.160 kg težak 2008 pospeši v 10,6 sekunde.
Čeprav ima le tri valje, je z zajetno zalogo moči kos družinsko napolnjenemu vozilu. Dizel seveda vodi v navoru, saj zmore 300 Nm pri 1.750 vrtljajih, kljub 1.175 kg mase pa tudi za polno naložen v levjem duhu opravi s strmimi klanci. Z mesta do 100 km/h pospeši v 10,4 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 192 km/h.
Že pregovorno varčni dizel je presenetljivo tih, dokaj prožen, umirjeno teče in vleče že iz »kleti«, kljub prostorninskemu pomanjkanju glede na večje motorje pa je dovolj poskočen. Turbotrivaljnik s 130 konji takoj izda nenavaden zvok, značilen za tovrstne motorje, tudi njega odlikuje živahnost. Sam agregat je zelo uglajen, prožen (mirno in zvezno pospešuje tudi od 60 km/h v šesti prestavi in pri 1.200 vrtljajih), če je treba omogoča iskrive pospeške in se pohvali z razumno motorno žejo.
Na testu je v povprečju porabil 6,2 litra bencina, oziroma liter več pri bolj dinamični vožnji (tovarna kombinirano 4,8), dizel pa v povprečju pet litrov (tovarna kombinirano 3,7), pri priganjanju pa ne več kot šest. Motor je kljub prostorninskemu pomanjkanju (v primerjavi z dvolitrskimi motorji) dovolj poskočen, Peugeotove izkušnje na področju dizlov s skupnim vodom se kar poznajo, ob tem je agregat opremljen s tehnologijo selektivne katalitične redukcije s filtrom trdnih delcev z aditivom, ki močno zmanjša izpuste dušikovih oksidov ter zmanjša porabo.
Ker je glavni faktor pri nakupu v tem razredu še vedno cena, je znatno cenejši mali turbobencinar za marsikoga v prednosti. Čeprav dizel vodi v nominalni in realni porabi za približno liter, je bencinar po ceniku za okoli 2.300 evrov cenejši do dizla.
Pri trenutnih cenah to pomeni za dobrih 1.900 litrov bencina oziroma za okoli 31.700 kilometrov poti, nižji so tudi stroški servisa, potniška kabina se pozimi prej ogreje, motor pa je tudi zaradi manjše obrabe materiala bolj primeren za krajše poti.
Po drugi strani je z dizlom med točenjem moč narediti tudi tisoč kilometrov, prožnost dovoljuje lenarjenje s prestavno ročico, poraba pa od hitrosti 100 km/h dalje ne začne bistveno naraščati, kot začne pri bencinskem trivaljniku.
Peugeotov modni SUV se je v vožnji ponovno izkazal kot udoben in okreten, med zavoji natančen in zanesljiv, saj je karoserija dokaj nizka (1,56 metra) in se avto ne nagiba preveč. Po urejenih cestah podvozje zgledno blaži tudi kakšne neravnine, v mestu pa zaradi kompaktnih mer ne povzroča prav veliko težav.
Menjalnik je v obeh primerih natančen, aluminijasta prestavna ročica dobro sede v roke, le v toplih dneh je vroča, v hladnih pa mrzla. Ker je 2008 nekoliko privzdignjen – trebuh je od tal oddaljen 16 centimetrov – smo se z njim brez strahu spustili na makadamske poti in bližnjice ter zadovoljni ušli poletni gneči na cestah in v obmorskih krajih.
Veliki mali lev je cenovno sprejemljiv avtomobil, naj gre za bencinsko ali dizelsko različico. Prenova mu je zgladila gubice in navrgla nekaj dodatkov, v osnovi pa si še naprej biti predvsem velik multipraktik – enoprostorec, športni terenec in v mestu okreten in uporaben. Tako ne čudi, da vsak mesec zapelje v 40 slovenskih garaž.
Foto: Matej Kačič in Miloš Milač