Zlatorumeni, oranžni in rdeči odtenki v naravi poskrbijo, da je jesen kljub krajšemu dnevu in hladnejšemu vremenu lepa in zanimiva ter posameznike, pare in družine kar kliče po izletih in pustolovščinah. Pri tem je lahko pomembna tudi izbira primernega partnerja na štirih kolesih, na kar so se pri Oplu dobro pripravili in v prodajne salone zapeljali prenovljeno vsestransko mokko – dobila je oznako X - in družinsko zafiro.
Mokka upravičeno velja za enega simbolov Oplovega povratka na sceno v zadnjih letih. Eden prvih kompaktnih športnih terencev je od leta 2012 namreč osvojil okoli 600 tisoč kupcev - pri nas skoraj dva tisoč -, ki ob 4,28 metra dolžine, dobri opremljenosti ter pestrem naboru motorjev (tudi LPG) cenijo robat videz, športno obliko ter prisegajo na pregledno visok položaj sedenja.
Mokka s štirikolesnim pogonom tudi ni skrivala svojih terenskih zmogljivosti, z dovolj prostora na zadnji klopi in v zadku (356-1.372 litrov) pa je zlahka našla pot do prvega avtomobila v družinah. Kar je morda še bolj pomembno, z mokko so pri oplu pridobivali povsem nove kupce, saj 60 odstotkov voznikov mokk pred tem še ni vozilo oplov.
Opel mokka se je po štirih letih s prenovo prelevila v mokko X, elegantnega športnega terenca z veliko vgrajene sodobne tehnike in varnosti – tudi s sistemom OnStar -, ki smo jo po škotskem hribovju zapeljali sredi septembra.
S prenovo je mokka X ob nekaj novih živahnih barvah pridobila bolj čiste, odsekane in še vedno predvsem trendovske in zato nič terenske karoserijske obline. Črne plastike je še manj, mokka X je zdaj resnično urbani SUV s čimer zvesto sledi tekmecem in seveda željam kupcem, ki si jo najraje omislijo s prednjim pogonom.
Pri mokki X ostaja na voljo tudi štirikolesni pogon z elektromagnetno večlamelno sklopko. Na suhem cestišču vozilo deluje izključno s pogonom na prednji kolesi, kar zmanjša porabo goriva, nato pa glede na pogoje tekoče in neopazno prerazporeja pogonsko moč (od 100-odstotnega prednjega pogona do največje porazdelitve navora s 50 odstotki na prednji in zadnji osi na mokrih in zasneženih cestah.
Po uvedbi 1,6-litrskega tihega dizelskega motorja z 81 kW/110 KM in 100 kW/136 KM je ponudbo pogonov dopolnil še iz astre znani bencinski 1,4-litrski turbomotor. V mokki X je na voljo v različici s 110 kW/150 KM, k bolj udobni vožnji pa pripomore šeststopenjski avtomatski menjalnik.
Temeljite prenove je bila deležna potniška kabina, ljubitelje udobja pa bo najprej razveselil sistem za dostop in zagon brez ključa. Prostornost v notranjosti se ni spremenila, ostali pa so tudi odlični (doplačilo 600 evrov) sedeži AGR. Plastika je odločno kakovostnejša na videz in dotik, ob tem je preprosteje in ličneje oblikovana in predvsem bolj urejena. Iz sredinske konzole je izginila kopica gumbov, razen tistih za klimatsko napravo in še nekaj drugih.
Funkcije prek 30 gumbov zdaj opravljajo ukazi novejšega sistema IntelliLink na 7- ali 8-palčnem multimedijskem zaslonu. Ta med drugim prikazuje tudi sliko kamere, navigacije, prek njega povežete telefon z bluetoothom , s funkcijo Apple CarPlay ali Android Auto pa prinaša v vozilo svet pametnih telefonov in še kaj.
Mokka X ima tudi novi sistem prilagodljivih LED žarometov, kjer se svetlobni snop samodejno prilagaja voznim situacijam in zagotavlja najboljšo možno osvetlitev. Sistem vključuje devet različnih funkcij, med katerimi so tudi osvetlitev v mestu, na podeželskih cestah, osvetlitev ovinka in odcepa,… Sistem LED žarometov je nadomestil prejšnji sistem biksenonskih prilagodljivih žarometov, prinaša pa več prednosti: svetila LED zagotavljajo boljšo svetlobo in okolico zaznavamo v bolj naravnih barvah, zato je to velika prednost za oči. Žarometa tudi ni treba mehansko prestavljati, z novim sistemom pa se svetlobni snop vsaki vozni situaciji in okolju prilagaja hitreje in natančneje.
Za varnost potnikov pri tem skrbi nova generacija kamere Opel Eye, ki zaradi višje ločljivosti in hitrejše obdelave slike hitreje opazi nevarnost ter se primerno odzove v vsaki situaciji. Izboljšana ločljivost in optimalna obdelava slike pozitivno vplivata na asistenčne sisteme, vključno z nadgrajenim sistemom prepoznavanja prometnih znakov, opozorila na razdaljo sledenja, opozorila na nevarnost naleta, opozorila na zapuščanje voznega pasu in pomočnika pri upravljanju dolgih luči sistema prilagodljivih LED žarometov.
Po tej plati je mokka povsem v stiku s sodobnimi tekmeci, dodaja pa še edinstven sistem OnStar s samodejnim odzivom v primeru trčenja in številnimi drugimi funkcijami, vključno s prenosom cilja (s sistemom Navi 950) in tudi 4G/LTE dostopno točko Wi-Fi na trgih, kjer je to možno.
Sistem OnStar nas je s pomočjo pogovora s Karin, Ireno in Brigito popeljal na srečanje z drugo Oplovo jesensko premiero – prenovljeno zafiro. Naslovov na vmesne točke namreč nismo tipkali v navigacijsko napravo, ampak smo s pritiskom na tipko na stropu priklicali punce v Lutonu in jim zaupali želeni naslov. Hitro so nam priskočile na pomoč in na daljavo v našo navigacijo vnesle ciljne točke – preprosta, hitra in prijazna storitev.
Komunikacijski sistem OnStar pa je le ena izmed odlik oziroma izboljšav prenovljene enoprostorske Oplove zafire.
Oblikovalci so ji nadeli novo masko, kjer opazimo drugačne žaromete (prvič s prilagodljivimi LED), spremenjeno masko hladilnika in drugačno pozicijo logotipa, s tem pa se je oblikovno približala astri in corsi.
Bočna linija uspešno skriva enoprostorsko obliko, nizka bočna linija pa se prepleta s položno postavljenim vetrobranskim steklom. Po novem je družinski Opel na voljo še z izrazito velikim panoramskim steklom, ki se začne neposredno za vetrobranskim steklom in sega vse do zadnjega dela vozila.
V ponudbi ostajajo dizelski motorji z močjo med 88 in 125 kilovati ter 1.4 litrski turbo s 88 oziroma 103 kilovati ter različica na avtoplin. Novih 1,4 litrskih turbo motorjev iz astre v zafiri torej zaenkrat ne bo.
Kabina prenovljene zafire je sodobnejša, priročnejša in tehnološko naprednejša, pozna tudi spletno povezljivost. S sredinske konzole je kot pri mokki X izginila množica gumbov, nadomestilo pa jih je bolj prečiščeno in sodobnejše delovno okolje z izboljšano ergonomijo in preglednostjo.
Podobno velja tudi za instrumentno ploščo, 7-palčni na dotik občutljiv zaslon vmesnika IntelliLink pa ni več na vrhu armaturne plošče, ampak je nižje in bližje vozniku. Nov je tudi trikraki volan, plastika armaturne plošče je mehkejša in na videz prestižnejša.
Prostornost, ki jo poudarja 720 do 1.860 litrski prtljažnik (ob le dveh sedežih), ostaja nespremenjena, prav tako kopica 30 malih in velikih predalov za drobnarije v potniški kabini in prtljažniku, pomičnim sredinskim predalom, transportnim sistemom FlexFix za pritrditev koles in podobno.