Avto

Oplovi prodajni uspešnici pripravljeni za moderne pustolovščine

Športno-terenska mokka X in sedemsedežena zafira sta s prenovo pridobili nekaj svežine, Opel pa je vanju vgradil še kup napredne tehnologije in sodoben sistem povezljivosti.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.11.2016 00:01
Čas branja: 10 min

Zlatorumeni, oranžni in rdeči odtenki v naravi poskrbijo, da je jesen kljub krajšemu dnevu in hladnejšemu vremenu lepa in zanimiva ter posameznike, pare in družine kar kliče po izletih in pustolovščinah. Pri tem je lahko pomembna tudi izbira primernega partnerja na štirih kolesih, na kar so se pri Oplu dobro pripravili in v prodajne salone zapeljali prenovljeno vsestransko mokko – dobila je oznako X - in družinsko zafiro.

Mokka upravičeno velja za enega simbolov Oplovega povratka na sceno v zadnjih letih. Eden prvih kompaktnih športnih terencev je od  leta 2012 namreč osvojil okoli 600 tisoč kupcev - pri nas skoraj dva tisoč -, ki ob 4,28 metra dolžine, dobri opremljenosti ter pestrem naboru motorjev (tudi LPG) cenijo robat videz, športno obliko ter prisegajo na  pregledno visok položaj sedenja.

Mokka s štirikolesnim pogonom tudi ni skrivala svojih terenskih zmogljivosti, z dovolj prostora na zadnji klopi in v zadku (356-1.372 litrov) pa je zlahka našla pot do prvega avtomobila v družinah. Kar je morda še bolj pomembno, z mokko so pri oplu pridobivali povsem nove kupce, saj 60 odstotkov voznikov mokk pred tem še ni vozilo oplov.

Opel mokka se je po štirih letih s prenovo prelevila v mokko X, elegantnega športnega terenca z veliko vgrajene sodobne tehnike in varnosti – tudi s sistemom OnStar -, ki smo jo po škotskem hribovju zapeljali sredi septembra.

S prenovo je mokka X ob nekaj novih živahnih barvah pridobila bolj čiste, odsekane in še vedno predvsem trendovske in zato nič terenske karoserijske obline. Črne plastike je še manj, mokka X je zdaj resnično urbani SUV s čimer zvesto sledi tekmecem in seveda željam kupcem, ki si jo najraje omislijo s prednjim pogonom.

Pri mokki X ostaja na voljo tudi štirikolesni pogon z elektromagnetno večlamelno sklopko. Na suhem cestišču vozilo deluje izključno s pogonom na prednji kolesi, kar zmanjša porabo goriva, nato pa glede na pogoje tekoče in neopazno prerazporeja pogonsko moč (od 100-odstotnega prednjega pogona do največje porazdelitve navora s 50 odstotki na prednji in zadnji osi na mokrih in zasneženih cestah.

Po uvedbi 1,6-litrskega tihega dizelskega motorja z 81 kW/110 KM in 100 kW/136 KM je ponudbo pogonov dopolnil še iz astre znani bencinski 1,4-litrski turbomotor. V mokki X je na voljo v različici s 110 kW/150 KM, k bolj udobni vožnji pa pripomore šeststopenjski avtomatski menjalnik.

Mokka s prenovo kot prva uvaja črko X ob imenu modela, ki bo v prihodnje poudarjala pripravljenost na pustolovščine z videzom in funkcijami Oplovih modelov v segmentu športnih in mestnih terencev. Pri nas so na voljo trije paketi opreme – Selection, Enjoy in Innovation s ceno 17.450, 18.850 in 20.990 evrov. Za dizla je treba doplačati 2.550 evrov, samodejni menjalnik je vreden 1.300 evrov, štirikolesni pogon pa 2.000 evrov. Prihodnje leto naj bi pri nas našla okoli 600 kupcev.

Temeljite prenove je bila deležna potniška kabina, ljubitelje udobja pa bo najprej razveselil sistem za dostop in zagon brez ključa. Prostornost v notranjosti se ni spremenila, ostali pa so tudi odlični (doplačilo 600 evrov) sedeži AGR. Plastika je odločno kakovostnejša na videz in dotik, ob tem je preprosteje in ličneje oblikovana in predvsem bolj urejena. Iz sredinske konzole je izginila kopica gumbov, razen tistih za klimatsko napravo in še nekaj drugih.

Funkcije prek 30 gumbov zdaj opravljajo ukazi novejšega sistema IntelliLink na 7- ali 8-palčnem multimedijskem zaslonu. Ta med drugim prikazuje tudi sliko kamere, navigacije, prek njega povežete telefon z bluetoothom , s funkcijo Apple CarPlay ali Android Auto pa prinaša v vozilo svet pametnih telefonov in še kaj.

Mokka X ima tudi novi sistem prilagodljivih LED žarometov, kjer se svetlobni snop samodejno prilagaja voznim situacijam in zagotavlja najboljšo možno osvetlitev. Sistem vključuje devet različnih funkcij, med katerimi so tudi osvetlitev v mestu, na podeželskih cestah, osvetlitev ovinka in odcepa,… Sistem LED žarometov je nadomestil prejšnji sistem biksenonskih prilagodljivih žarometov, prinaša pa več prednosti: svetila LED zagotavljajo boljšo svetlobo in okolico zaznavamo v bolj naravnih barvah, zato je to velika prednost za oči. Žarometa tudi ni treba mehansko prestavljati, z novim sistemom pa se svetlobni snop vsaki vozni situaciji in okolju prilagaja hitreje in natančneje.

Za varnost potnikov pri tem skrbi nova generacija kamere Opel Eye, ki zaradi višje ločljivosti in hitrejše obdelave slike hitreje opazi nevarnost ter se primerno odzove v vsaki situaciji. Izboljšana ločljivost in optimalna obdelava slike pozitivno vplivata na asistenčne sisteme, vključno z nadgrajenim sistemom prepoznavanja prometnih znakov, opozorila na razdaljo sledenja, opozorila na nevarnost naleta, opozorila na zapuščanje voznega pasu in pomočnika pri upravljanju dolgih luči sistema prilagodljivih LED žarometov.

Po tej plati je mokka povsem v stiku s sodobnimi tekmeci, dodaja pa še edinstven sistem OnStar s samodejnim odzivom v primeru trčenja in številnimi drugimi funkcijami, vključno s prenosom cilja (s sistemom Navi 950) in tudi 4G/LTE dostopno točko Wi-Fi na trgih, kjer je to možno.

OnStar lahko voznik uporabi kot klic v sili ali pa kot pomočnika za različne informacije. S klicom v center v Lutonu vas na drugi strani pričaka slovenski glas in vam denimo v navigacijski sistem pošlje koordinate do letališča ali restavracije. Sistem deluje tudi pri nas, v mokkah X, astrah in zafirah.

Sistem OnStar nas je s pomočjo pogovora s Karin, Ireno in Brigito popeljal na srečanje z drugo Oplovo jesensko premiero – prenovljeno zafiro. Naslovov na vmesne točke namreč nismo tipkali v navigacijsko napravo, ampak smo s pritiskom na tipko na stropu priklicali punce v Lutonu in jim zaupali želeni naslov. Hitro so nam priskočile na pomoč in na daljavo v našo navigacijo vnesle ciljne točke – preprosta, hitra in prijazna storitev.

Komunikacijski sistem OnStar pa je le ena izmed odlik oziroma izboljšav prenovljene enoprostorske Oplove zafire.

Oblikovalci so ji nadeli novo masko, kjer opazimo drugačne žaromete (prvič s prilagodljivimi LED), spremenjeno masko hladilnika in drugačno pozicijo logotipa, s tem pa se je oblikovno približala astri in corsi.

Bočna linija uspešno skriva enoprostorsko obliko, nizka bočna linija pa se prepleta s položno postavljenim vetrobranskim steklom. Po novem je družinski Opel na voljo še z izrazito velikim panoramskim steklom, ki se začne neposredno za vetrobranskim steklom in sega vse do zadnjega dela vozila.

Sedemsedežna opel zafira se je kupcem predstavila leta 1999 in že takrat, kot ena prvih, ponujala integrirano zasnovo vseh sedmih sedežev. Od takrat so jih v Oplovih tovarnah izdelali že 2,7 milijona, v Slovenijo jih je zapeljalo okrog pet tisoč, prihodnje leto pa naj bi jih prodali okrog 330. Kupcem sta na voljo dva paketa, Edition z osnovnim bencinarjem za 18.590 evrov s popustom in Innovation za 21.100 evrov s popustom. Sedem sedežev je tukaj serijskih, pri osnovnem paketu pa je zanje treba doplačati 460 evrov.

V ponudbi ostajajo dizelski motorji z močjo med 88 in 125 kilovati ter 1.4 litrski turbo s 88 oziroma 103 kilovati ter različica na avtoplin. Novih 1,4 litrskih turbo motorjev iz astre v zafiri torej zaenkrat ne bo.

Kabina prenovljene zafire je sodobnejša, priročnejša in tehnološko naprednejša, pozna tudi spletno povezljivost. S sredinske konzole je kot pri mokki X izginila množica gumbov, nadomestilo pa jih je bolj prečiščeno in sodobnejše delovno okolje z izboljšano ergonomijo in preglednostjo.

Podobno velja tudi za instrumentno ploščo, 7-palčni na dotik občutljiv zaslon vmesnika IntelliLink pa ni več na vrhu armaturne plošče, ampak je nižje in bližje vozniku. Nov je tudi trikraki volan, plastika armaturne plošče je mehkejša in na videz prestižnejša.

Prostornost, ki jo poudarja 720 do 1.860 litrski prtljažnik (ob le dveh sedežih), ostaja nespremenjena, prav tako kopica 30 malih in velikih predalov za drobnarije v potniški kabini in prtljažniku, pomičnim sredinskim predalom, transportnim sistemom FlexFix za pritrditev koles in podobno.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov

Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. Različica 1.4 turbo innovation s samodejnim menjalnikom tekmece išče razred višje.

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo
Avto
AvtoMatej Kačič Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo

Opel crossland X je v pokoj poslal merivo, sam pa na 4,21 metra dolžine zgledno združuje lastnosti enoprostorca in manjšega terenca, ki se kljub nekoliko robustnemu videzu še najbolje znajde v mestnem okolju.

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk
Avto
AvtoMiloš Milač Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk 1

Opel nam je na dogodku v Mainzu predstavil svoj pogled na rešitve pred prihajajočimi izzivi okoljskih predpisov in meritev. Na dogodku smo preizkusili tudi nekaj novih različic motorjev in menjalnikov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)