Avto

Dolenjski šarmer za zahtevne dame

Renault twingo z 90-konjskim trivaljnikom s turbo puhalom, kapučino rjavo barvo in bogato opremo Dynamique zna in zmore popihati na dušo najbolj zahtevnim voznicam – še najbolj z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.11.2016 00:30
Čas branja: 9 min

»Simpatičen, zanesljiv, ustrežljiv, prilagodljiv in pripravljen na skupno življenje,« je le del ženitnega oglasa, pod katerega bi zlahka podpisali tudi v novomeškem Revozu narejenega Renaultovega twinga TCe90 Dynamique EDC. Resda je Dolenjček majhen in komaj 3,6 metra dolg - kar je v mestu velik plus -, vendar status šarmerja in osvajalca žensk ne opraviči le z videzom.

V srca še tako zahtevnih dam se takšen primerek usidra tudi z okretnostjo, zanj razkošno opremo in dokaj poskočnim motorjem ter jih dokončno očara z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom EDC. To pa je stvar, ki je bila še do »včeraj« rezervirana za večje, športne, dražje in še kako drugačne avtomobile, kot pa je Renaultov mestni malček.

In takšna stvar, ki v mestni vožnji razbremeni levo nogo in desno roko ter na kakem križišču ali pri prehitevanju prihrani kak živec ali sramoto, je za nežnejši spol še kako pomembna. Ženske na avto namreč pogosto gledajo kot na ljubimca, na katerega se lahko vedno zanesejo in mu zaupajo, da jih bo varno in brezskrbno pospremil na cilj.

Za ženske je tudi znano, da pri nakupu avtomobila razmišljajo popolnoma drugače kot moški, ki jih pri nakupu vodi predvsem razum ter se osredotočajo na tehnične in praktične zmogljivosti. Ženske kupujejo predvsem z očmi, tako jim precej štejejo velikost, oblika in barva. Če k temu dodamo še varnost, varčnost, dobro počutje, nekaj modne note, praktičnost in zaradi samodejnega menjalnika še izjemno lahkotnost upravljanja pa je že toliko bolj jasno, zakaj se lahko »nakurijo« na Novomeščana.

Novi twingo večino tega ima, kar smo ugotovili že pred časom: všečne obline, vpadljive barve, v skladu z modnimi smernicami pa je poskrbljeno tudi za nekaj osebne note. Za vsakodnevne potrebe je twingo ravno prav velik, glede na skromne zunanje mere pa ugaja s prilagodljivostjo in prostornostjo.

V 164,4 cm široki kabini ima dovolj prostora za štiri, še raje za dva odrasla in dva otroka, zaradi nekoliko višjega sedenja kot v običajnih vozilih (višina 155,4 cm) je bolj pregleden, vrata pa se za lažji vstop široko odpirajo.

V najbogatejši opremi Dynamique in s paketom Techno za 13.190 evrov – 1.200 evrov gre na račun EDC menjalnika -  twingo ponuja multimedijski sistem R-Link s 7-palčnim zaslonom na dotik in navigacijo. Ob USB, MP3, AUX, Bluetooth in USB priključkih je na voljo še spletna povezava, v pomoč pri parkiranju in vožnji so dodana parkirna tipala, tempomat in omejevalnik hitrosti. Testni je zaradi 16-palčnih platišč, nekaj kozmetičnih dodatkov, kovinske barve in rednim popustom v višini 1.000 evrov sicer stal 13.760 evrov.

Zaradi koles na skrajnem robu karoserije in majhnega obračalnega kroga je twingo neverjetno okreten, v mestnem vrvežu in pri parkiranju pa z izjemo Smarta nima konkurence – za ves obrat mu zadostuje dobrih devet metrov, z malo iznajdljivosti pa se z Renaultovim malčkom pripelješ čisto do vhoda.

A pravi magnet je bil tokrat med sedeži, kjer je bila ročica dvosklopčnega samodejnega menjalnika EDC (Efficient Dual Clutch). Takšen twingo zna biti pravi kavalir, saj v mestni vožnji udobno razbremeni levo nogo in desno roko, pri pospeševanju vedno  »najde« pravo prestavo in nikoli ne crkne pri speljevanju. Pravi spremljevalec za mestne avanture in prijatelj na daljših poteh.

Zanimivo je, da twingo v tej kombinaciji nima funkcije Start&Stop, model z EDC menjalnikom pa je posebnež tudi glede prestav. V nasprotju z ročnim modelom, ki premore pet dobro izračunanih prestav, jih ima tale šest. Prestave so malo bolj na dolgo preračunane, najvišja pa je nekoliko »težja« kot pri ročnem modelu.

Twingo je že pred 21 leti znal popihati na dušo damam, saj je v različici Easy »izgubil« sklopko, prestavljanje pa je potekalo klasično s pomikom ročice. Nekaj let pozneje je dobil klasično tristopenjsko avtomatiko, pred 15 leti pa v različici s pomenljivim imenom QuickShift znova cukajoči robotiziran menjalnik.

Menjalnik je svetlobna leta boljši kot tisti v »hitrem« predhodniku iz začetka tisočletja, prestavlja mehko, brez sunkov in razmeroma hitro, ni pa povsem  brez napak. Pri pospeševanju, sploh če imamo vključen program Eco, zna zamujati s pretikanjem, občasno pa je tudi neodločen in je za naš okus prestavil prehitro ali pa je vrtljaje držal v višjem območju, čeprav je pritisk na stopalko za plin že popustil – a to se da prebroditi z ročnim pomikanjem ročice naprej ali nazaj.

Twingo z EDC menjalnikom je sicer za okoli pol litra bolj žejen kot z ročnim, povprečna poraba pa je znašala 6,6 litra goriva na sto prevoženih kilometrov (tovarna 6,0/4,1/4,8). Davek na udobje bo tako treba plačati na bencinski črpalki, vendar pa to ni ovira, da se priljubljenost samodejnih menjalnikov ne bi krepila tudi v malih mestnih avtomobilih. Ženske so nad takšno kombinacijo večinoma navdušene.

Da je motor pri twingu zadaj pod prtljažnikom, spredaj pa razen nekaj nujno potrebnih tekočin ni nič, je zanje večinoma nepomembno. Za ženski vikend in vsakodnevne opravke je v 188-litrskem prtljažniku povsem dovolj prostora, obenem se da naslon zadnje klopi postaviti v bolj pokončen položaj ali pa ga povsem sklopiti.

Prtljažnik takrat meri 980 litrov, uporabnost pa podkrepi še zložljiv naslon prednjega desnega sedeža,  s tem lahko vozimo več kot dva metra dolge predmete.

Čeprav je mesto njegov prvi dom, se Twingo dobro znajde tudi na magistralkah in avtocestah, sploh če 0,9-litrskem trivaljniku pri dihanju pomaga turbina. Motor zmore 66 kilovatov (90 konjev) največje moči ter ponudi 135 Nm navora pri 2.500 vrtljajih. Z mesta hitrost 100 km/h doseže v 10,8 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 165 km/h.

Motor v zadku je malce nemiren, v prostem teku s tresenjem opozarja nase, kar je značilnost trivaljnikov. V kabino se ga sliši komaj kaj, saj je skrit pod debelo peno in zaščito, ki ponuja tudi zgledno toplotno izolacijo. Glede na šibkejšo 70-konjsko različico brez turbine se zdi pravšnja izbira, saj moči ni nikoli preveč. Pri naglih pospeševanjih oziroma speljevanjih v križiščih se pozna turbo narava trivaljnika, saj v območju nizkih vrtljajev nekoliko okleva, preden se zgane.

Koncept močnejšega motorja zadaj in pogona zadaj pri moških obudi dirkaško žilico, vendar stabilnostni sistem ESP vestno preprečuje kakršnokoli igračkanje in vskoči že ko je najmanjša možnost, da bosta zadnji kolesi zdrsnili. Ritko je uživaško odneslo le na zelo spolzkem asfaltu, vendar je veselje trajalo le nekaj trenutkov.

To ima tudi pozitivno plat, saj v običajnih razmerah praktično ni možnosti, da bi šlo zaradi neobičajne zasnove pogona kaj narobe. Kako dobro je motor izoliran, smo slišali, ko smo za zabavo odstranili zvočno izolacijo. Twingo je v kabini rohnel kot kak dirkalnik in izvabil velik nasmešek. Ni dvoma, v njem se lahko dobro počutimo tudi moški, samodejni menjalnik pa pride prav, ko bi desna roka raje počivala ali posegla po čem drugem, kot po prestavni ročici.

Foto: Jure Makovec, Matej Kačič

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov
Avto
AvtoJanez Kovačič Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov 4

Mitsubishijev SUV se vozi v zelo konkurenčen razred, računa vsaj na 200 slovenskih kupcev in se postavlja z ugodno začetno ceno pod 20 tisočaki, za ta denar ponuja zmogljiv turbomotor s 120 kilovati

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Liliputanski zunaj, skoraj megalomanski znotraj
Avto
AvtoJanez Kovačič Liliputanski zunaj, skoraj megalomanski znotraj 1

Mitsubishijev space star je dimenzijski malček, ki ugaja z notranjo prostornostjo in preseneča z zavestno odsotnostjo tako zveličavnega multifunkcijskega zaslona

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)