»Simpatičen, zanesljiv, ustrežljiv, prilagodljiv in pripravljen na skupno življenje,« je le del ženitnega oglasa, pod katerega bi zlahka podpisali tudi v novomeškem Revozu narejenega Renaultovega twinga TCe90 Dynamique EDC. Resda je Dolenjček majhen in komaj 3,6 metra dolg - kar je v mestu velik plus -, vendar status šarmerja in osvajalca žensk ne opraviči le z videzom.
V srca še tako zahtevnih dam se takšen primerek usidra tudi z okretnostjo, zanj razkošno opremo in dokaj poskočnim motorjem ter jih dokončno očara z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom EDC. To pa je stvar, ki je bila še do »včeraj« rezervirana za večje, športne, dražje in še kako drugačne avtomobile, kot pa je Renaultov mestni malček.
In takšna stvar, ki v mestni vožnji razbremeni levo nogo in desno roko ter na kakem križišču ali pri prehitevanju prihrani kak živec ali sramoto, je za nežnejši spol še kako pomembna. Ženske na avto namreč pogosto gledajo kot na ljubimca, na katerega se lahko vedno zanesejo in mu zaupajo, da jih bo varno in brezskrbno pospremil na cilj.
Za ženske je tudi znano, da pri nakupu avtomobila razmišljajo popolnoma drugače kot moški, ki jih pri nakupu vodi predvsem razum ter se osredotočajo na tehnične in praktične zmogljivosti. Ženske kupujejo predvsem z očmi, tako jim precej štejejo velikost, oblika in barva. Če k temu dodamo še varnost, varčnost, dobro počutje, nekaj modne note, praktičnost in zaradi samodejnega menjalnika še izjemno lahkotnost upravljanja pa je že toliko bolj jasno, zakaj se lahko »nakurijo« na Novomeščana.
Novi twingo večino tega ima, kar smo ugotovili že pred časom: všečne obline, vpadljive barve, v skladu z modnimi smernicami pa je poskrbljeno tudi za nekaj osebne note. Za vsakodnevne potrebe je twingo ravno prav velik, glede na skromne zunanje mere pa ugaja s prilagodljivostjo in prostornostjo.
V 164,4 cm široki kabini ima dovolj prostora za štiri, še raje za dva odrasla in dva otroka, zaradi nekoliko višjega sedenja kot v običajnih vozilih (višina 155,4 cm) je bolj pregleden, vrata pa se za lažji vstop široko odpirajo.
Zaradi koles na skrajnem robu karoserije in majhnega obračalnega kroga je twingo neverjetno okreten, v mestnem vrvežu in pri parkiranju pa z izjemo Smarta nima konkurence – za ves obrat mu zadostuje dobrih devet metrov, z malo iznajdljivosti pa se z Renaultovim malčkom pripelješ čisto do vhoda.
A pravi magnet je bil tokrat med sedeži, kjer je bila ročica dvosklopčnega samodejnega menjalnika EDC (Efficient Dual Clutch). Takšen twingo zna biti pravi kavalir, saj v mestni vožnji udobno razbremeni levo nogo in desno roko, pri pospeševanju vedno »najde« pravo prestavo in nikoli ne crkne pri speljevanju. Pravi spremljevalec za mestne avanture in prijatelj na daljših poteh.
Zanimivo je, da twingo v tej kombinaciji nima funkcije Start&Stop, model z EDC menjalnikom pa je posebnež tudi glede prestav. V nasprotju z ročnim modelom, ki premore pet dobro izračunanih prestav, jih ima tale šest. Prestave so malo bolj na dolgo preračunane, najvišja pa je nekoliko »težja« kot pri ročnem modelu.
Menjalnik je svetlobna leta boljši kot tisti v »hitrem« predhodniku iz začetka tisočletja, prestavlja mehko, brez sunkov in razmeroma hitro, ni pa povsem brez napak. Pri pospeševanju, sploh če imamo vključen program Eco, zna zamujati s pretikanjem, občasno pa je tudi neodločen in je za naš okus prestavil prehitro ali pa je vrtljaje držal v višjem območju, čeprav je pritisk na stopalko za plin že popustil – a to se da prebroditi z ročnim pomikanjem ročice naprej ali nazaj.
Twingo z EDC menjalnikom je sicer za okoli pol litra bolj žejen kot z ročnim, povprečna poraba pa je znašala 6,6 litra goriva na sto prevoženih kilometrov (tovarna 6,0/4,1/4,8). Davek na udobje bo tako treba plačati na bencinski črpalki, vendar pa to ni ovira, da se priljubljenost samodejnih menjalnikov ne bi krepila tudi v malih mestnih avtomobilih. Ženske so nad takšno kombinacijo večinoma navdušene.
Da je motor pri twingu zadaj pod prtljažnikom, spredaj pa razen nekaj nujno potrebnih tekočin ni nič, je zanje večinoma nepomembno. Za ženski vikend in vsakodnevne opravke je v 188-litrskem prtljažniku povsem dovolj prostora, obenem se da naslon zadnje klopi postaviti v bolj pokončen položaj ali pa ga povsem sklopiti.
Prtljažnik takrat meri 980 litrov, uporabnost pa podkrepi še zložljiv naslon prednjega desnega sedeža, s tem lahko vozimo več kot dva metra dolge predmete.
Čeprav je mesto njegov prvi dom, se Twingo dobro znajde tudi na magistralkah in avtocestah, sploh če 0,9-litrskem trivaljniku pri dihanju pomaga turbina. Motor zmore 66 kilovatov (90 konjev) največje moči ter ponudi 135 Nm navora pri 2.500 vrtljajih. Z mesta hitrost 100 km/h doseže v 10,8 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 165 km/h.
Motor v zadku je malce nemiren, v prostem teku s tresenjem opozarja nase, kar je značilnost trivaljnikov. V kabino se ga sliši komaj kaj, saj je skrit pod debelo peno in zaščito, ki ponuja tudi zgledno toplotno izolacijo. Glede na šibkejšo 70-konjsko različico brez turbine se zdi pravšnja izbira, saj moči ni nikoli preveč. Pri naglih pospeševanjih oziroma speljevanjih v križiščih se pozna turbo narava trivaljnika, saj v območju nizkih vrtljajev nekoliko okleva, preden se zgane.
Koncept močnejšega motorja zadaj in pogona zadaj pri moških obudi dirkaško žilico, vendar stabilnostni sistem ESP vestno preprečuje kakršnokoli igračkanje in vskoči že ko je najmanjša možnost, da bosta zadnji kolesi zdrsnili. Ritko je uživaško odneslo le na zelo spolzkem asfaltu, vendar je veselje trajalo le nekaj trenutkov.
To ima tudi pozitivno plat, saj v običajnih razmerah praktično ni možnosti, da bi šlo zaradi neobičajne zasnove pogona kaj narobe. Kako dobro je motor izoliran, smo slišali, ko smo za zabavo odstranili zvočno izolacijo. Twingo je v kabini rohnel kot kak dirkalnik in izvabil velik nasmešek. Ni dvoma, v njem se lahko dobro počutimo tudi moški, samodejni menjalnik pa pride prav, ko bi desna roka raje počivala ali posegla po čem drugem, kot po prestavni ročici.
Foto: Jure Makovec, Matej Kačič