Skupina PSA, kjer že dolgo tako ali drugače sobivata Citroën in Peugeot, imata za seboj zelo različne čase, vendar nobenega resnega razloga, da ne bi tesno sodelovala. Njun novi in skupni otrok je veliki enoprostorec, ki mu enkrat pravijo citroën spacetourer, drugič pa peugeot traveller. Z njima nadomeščata že zdavnaj upokojena in tudi precej pozabljena C8 in 807.
Oba avtomobila sta narejena na skupni novi osnovi EMP2, pri čemer je prav povedati, da se je PSA odločil še za sodelovanje z japonsko Toyoto, pri kateri se avto enakega značaja in namena imenuje proace. Na enaki osnovi je zgrajen prav tako novi Citroënov C4 picasso v krajši in daljši (grand) izvedbi, za povrh pa jo je francoska avtomobilska skupina uporabila pri prav tako novem kombijevskem dvojcu, ki je ohranil že prej uveljavljeni imeni citroën jumpy in peugeot expert.
Toyota proace - poročilo iz prve predstavitve
Tri dolžine, dve medosni razdalji, ena višina in velika nosilnost
Navzven se spacetourer in traveller dovolj opazno razlikujeta, pri čemer je bolj ali manj nesporno, da si skoraj moraš zapomniti prednji del oziroma izbuljeno masko peugeota. Ker gre za družinsko/potniški izvedenki, je logično, da je temu prilagojeno vzmetenje, boljša je zvočna izolacija, povečana je pasivno/aktivna varnost (oba avtomobila sta pri EuroNCAP dobila najboljšo oceno, torej pet zvezdic), še bolj logična so drsna stranska vrata. In tukaj se lahko pohvalijo z dobrodošlo novostjo: ta je mogoče odpreti z brco pod avto, tako kot pri osebnih avtomobilih.
Prodajni načrti tako za spacetourerja kot tudi travellerja so nekako previdni, verjetno prilagojeni dejstvu, da segment t.i. velikih enoprostorcev tudi na slovenskem trgu ni v kakšnem optimističnem vzponu. Tako naj bi letos prodali kakšnih 20 spacetourerjev , prihodnje leto pa računajo na približno 50 kupcev. Podobno je s trevellerjem: do konca letošnjega leta se nadejajo prodaji 25 vozil, v letu 2017 naj bi jih vsaj 75.
Ker so že pozabljeni časi, ko so bili veliki enoprostorci oziroma kombiji napol tovornjaki, je tako pri spacetourerju kot travellerju seznam serijsko vgrajenih ali dodanih asistenčnih sistemov za varnejšo in lažjo vožnjo dovolj dolg. Glede na dolžino zanesljivo zelo pomaga vzvratna kamera, aktivni tempomat tako ali tako že ne sme manjkati, samodejni preklop med dolgimi/zasenčenimi lučmi tudi ne, prepoznavanje prometnih znakov pa si pospešeno utira pot tudi v tem razredu.
V mehanskem pogledu ni kakšnih posebnih presenečenj. Motorji so za sedaj zgolj dizelski iz dovolj znane serije HDI, bencinski se utegnejo pojaviti kdaj kasneje. Tako so na voljo različne izvedenke 1,6 kot tudi 2,0-litrskega dizla v razponu moči od najmanj 70 kilovatov oziroma 95 konjskih moči do največ 130 (ali pri travellerju 133) kilovatov ali 177/180 konjskih moči. Izbira menjalnikov je dobrodošlo pestra, saj je mogoče izbirati med dvema ročnima (pet ali šest stopenj), robotiziranim in za povrh seveda samodejnim menjalnikom.
Ker imata spacetourer in traveller zelo veliko skupnega, tudi pri cenah ne more biti razlik. Tako je za sedaj najcenejši velikoprostorski citroën na voljo za 25.450 evrov, in sicer je to izvedenka s petimi sedeži, 1,6-litrskim dizlom s 70 kilovati/95 konjskimi močmi, 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in osnovno dolžino oziroma medosno razdaljo. Toliko stane tudi traveller v enaki izvedbi. V različici XL, torej z dolžino 530 centimetrov, prej opisanim motorjem, petimi sedeži in ročnim menjalnikom, je spacetourer dražji za 2.200 evrov (27.650), toliko pa hočejo tudi za travellerja.
C4 picasso: hrbtenica prodaje na slovenskem trgu
Prvi ali drugi del koncerna PSA, v tem primeru Citroën (nesporno je, da gre PSA v zadnjem času bistveno bolje kot še pred kakšnimi tremi leti, pri čemer gre največ zaslug direktorju Carlosu Tavaressu, ki je bil prej drugi človek prav tako francoskega Renaulta), se na slovenskem trgu v tej topli jeseni pojavlja še z eno novostjo v dveh variantah – kompaktnim enoprostorcem znanega imena oziroma oznake C4 picasso in grand C4 picasso. Upoštevaje prav tako nesporno dejstvo, da tudi ta tržni avtomobilski segment ne preveva kakšne poseben optimizem in da tekmecev kljub vsemu ni malo (vw touran, ford C-max in drugi), je na dlani, da posel ne bo enostaven. In še toliko bolj, ker se ve, da je prav prodaja C4 v eni in drugi izvedbi vsaj za slovenski Citroën skoraj izjemnega pomena.
Več o osveženem C4 in grand C4 picassu
Tako osnovni kot grand C4 picasso sta prav tako narejena na prej omejeni novi osnovi skupine PSA. Zmanjševanje stroškov je seveda ena izmed ne tako novih božjih zapovedi tudi pri francoski avtomobilski grupaciji. C4 navzven povzema osnovne oblikovne poteze predhodnika, kakšne revolucije v tem pogledu le ni. Dolžinska razlika med enim in drugim je okoli 16 centimetrov (444/460 cm), kar torej pomeni, da bi lahko grand C4 malce kanibaliziral posel s prej opisanim spacetourerjem v osnovni dolžinski izvedbi. Ne bo prvič in zanesljivo ne zadnjič.
Pet ali sedem sedežev
V notranjosti seveda ne smeš spregledati zanimive in s tem drugačne armature, ki se zajeda pod veliko prednje steklo. To se tako kot pri prejšnjem C4 picasso zajeda daleč nad glavo voznika in sovoznika. Pri francoski hiši poudarjajo možnost individualizacije, kar pomeni, da naj bi si kupci notranjost v precejšnji meri uredili po lastnih željah oziroma potrebah in seveda globini žepa. Osnovnih je pet sedežev: dva spredaj, trije posamični in pomični v drugi vrsti, grand pa v zadku ponuja še dva sedeža. Sta liliputanska, pa tudi dostop tja zadaj je za mladoletniško gibčne.
Citroën C4 picasso je v najcenejši varianti naprodaj za 21.870 evrov, pri čemer avto poganja bencinski motor, dodan je ročni 6-stopenjski menjalnik. Najcenejša dizelska različica z 1,6-litrskim motorjem (73 kilovatov/99 konjskih moči) in petstopenjskim ročnim menjalnikom je naprodaj za 23.500 evrov. Povsem v censki vrh je postavljena izvedenka z 2,0-litrskim dizlom (110 kilovatov ali 150 konjskih moči) in samodejnim menjalnikom ter najboljšim paketom opreme, ki stane 32.250 evrov. Grand C4 picasso je načeloma dražji za približno 900 evrov. So cene višje od tistih za prejšnji C4 picasso? So, je bilo rečeno na tiskovni konferenci, a obstajajo tudi popusti, tako da točnega odgovora le ni bilo…
Ko smo cene preverili pri ljubljanskem trgovcu, smo izvedeli da C4 Picasso THP130 stane najmanj 19.650 evrov, dizelski 1.6 BlueHDI100 pa 20.070 evrov. Če avto vzamete na hišni lizing in novega delno plačate s starim avtom, dobite dva še tisočaka popusta.
Notranjost si je mogoče omisliti v štirih kombinacijah (osnovna ardoise), pri čemer varianta hype grey nagovarja morebitne »poslovne« kupce, ki zanesljivo pričakujejo tudi usnjeno oblazinjenje. Ob tem pa novi citroën uvaja še program advanced comfort. Ta še bolj poudarja notranje udobje (drugačno vzmetenje, sedeži, zvočna zatesnitev ipd.), pa seveda informacijsko povezljivost z zunanjim svetom. To med drugim morda pomeni, da pri Citroënu še niso pozabili, da je bil nekoč njihov zaščitni znak prav nalezljivo notranje udobje.
Ampak kljub vsemu je osnovni značaj družinski, kar pomeni marsikaj – tudi ustrezno velik prtljažnik in notranja prilagodljivost. C4 po tej strani ne razočara. Trije sedeži v drugi vrsti so pomični, vendar razmeroma ozki. Prtljažnik je zelo konkreten: pri C4 ponuja v osnovni postavitvi sedežev 537 litrov, grand še nekaj več, in sicer 645 litrov.
Voznik, pojdi na kavo
Ker brez elektronskih pomagal ne gre, je seznam tistih, ki se v tem citroënu pojavljajo prvič, kar razveseljivo dolg. Takole gre: sistem, ki voznika opozarja, naj gre na kavo oziroma si vzame odmor (serijsko), pa elektronika, ki bere prometne znake, dodan je opozorilnik »na voznikovo nepozornost« (pomeni, da prepozna zanašanje vozila in vozniku sporoči, naj bo bolj pozoren), sistem za nadzor mrtvega kota, prilagodljivi tempomat s funkcijo stop (le pri močnejšem dizlu in samodejnem menjalniku) ipd. Precej, a je tudi res, da bo marsikaj treba doplačati.
Motorna ponudba je nekako pričakovana in standardna. Na začetek je postavljen 1,2-litrski bencinski agregat s 96 kilovati oziroma 130 konjskimi močmi. Dizlov je seveda več: 1,6-litrski motor v dveh variantah moči (73 kilovatov/99 konjskih moči in 88 kilovatov/120 konjskih moči), pa 2,0-litrski motor, ki ima znanih 110 kilovatov ali 150 konjskih moči. Pogon je seveda na prednji kolesni par, menjalniki trije, in sicer dva ročna (5 in 6-stopenjski) ter 6-stopenjski samodejni. Še malenkost, ki pa le ni taka: citroën connect box v primeru nesreče samodejno vzpostavi zvezo z ustrezno službo, ne sporoči pa lokacije…
Foto: Janez Kovačič in PSA Peugeot Citroën