PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Kako je šef PSA razmišljal leta 2005, kje je imel prav in kje ne?

Ob slovenski predstavitvi novega peugeota 3008, prvega pravega lastnega križanca te znamke, smo se spomnili na naš pogovor z nekdanjim predsednikom uprave PSA Jean-Martinom Folzom. Kaj je napovedal leta 2005, kaj se je uresničilo?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.10.2016 13:18
Čas branja: 2 min
Kako je šef PSA razmišljal leta 2005, kje je imel prav in kje ne?
Jean-Martin Folz je PSA vodil med meti 1997 in 2007, z njim smo se leta 2005 pogovarjali na Portugalskem. V deželi od koder prihaja sedanji šef družbe Carlos Tavares.

Primerjava pojasnjuje, kako je PSA razmišljal pred 11 leti in kako danes. Vmes se je zgodilo veliko, tudi dve menjavo vodstva na vrhu Skupine. Kar nekaj napovedi Francoza se je uresničilo, a vse vendarle ne.

Naš intervju s predsednikom uprave Jean-Martinom Folzem leta 2005.

Trditev o razlikovanju obeh koncernskih znamk vsekakor drži, novodobni peugeoti in citroëni se močneje razlikujejo med seboj kot v preteklosti. Znamki tudi ločeno vstopata v posamezne niše, Citroën je denimo močan pri enoprostorcih, Peugeot postaja močan pri športnih terencih.

Trditev, da PSA v prihodnosti ne bo vstopil v prestižni razred z lastno ali kupljeno znamko, saj z zdajšnjo ponudbo zadosti željam 90 odstotkov kupcev, že nekaj let ne drži. Za pojasnilo skrbi znamka DS. Da avtomobili prestižnih znamk sicer omogočajo večje zaslužke na enoto, vendar na drugi strani povzročajo tudi zelo visoke stroške razvoja, trženja in pridobivanja ugleda, najbrž drži.

A PSA je kljub temu dejstvu vstopil v prestižni razred, pomemben povod za to pa je bil kitajski trg, ki leta 2005 še ni kazal tako velikega potenciala kot nekaj let pozneje.

Folzova izjava, da bosta znamki z nišnimi modeli skušali pridobiti tudi tiste kupce, ki jih zdaj izgubljata, pa je vsekakor resnična. PSA je bil zadnja leta aktiven pri vstopanju v nove niše, nekatere je ob tem odkril tudi sam oziroma spretno krmari med uveljavljenimi razredi.

O nepripravljenosti PSA za vstop v ZDA je imel prav. Sedanji šef družbe Carlos Tavares šele sedaj počasi, res počasi vstopa na ta trg.  Več v našem intervjuju s Tavaresom.

Pri oceni evropskega trga pa se je Folz pošteno zmotil. »Ta s priključitvijo novih članic postaja največji trg na svetu,« je menil Folz, danes je evropski trg polovico manjši od kitajskega in za petino manjši od ameriškega.

Takratni prvi mož PSA je v našem pogovoru leta 2005 komentiral še vse strožje okoljske predpise. »Pravila imajo lahko tudi nasproten učinek, saj bodo višje cene postarale vozni park, kar ne bo v korist manjšemu onesnaževanju okolja,« s čimer se strinjamo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

FINANCE
Avto
PSA lani z rekordnim dobičkom in prodajo
FINANCE
Avto
Kako je Portugalec oslabeli PSA ponesel med rekordne dobičkarje
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Portugalec oslabeli PSA ponesel med rekordne dobičkarje

Pred njegovim prevzemom je bil PSA v rdečih številkah, danes pa dobičkonosnost presega najboljše – nemška BMW in Daimler.

FINANCE
Avto
Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA
Avto
AvtoMiloš Milač Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA

Chopelin bo v naslednjem mandatu optimiziral prodajo in marketing za pet avtomobilskih znamk v Skupini PSA: Peugeot, Citroën, DS, Opel in Vauxhall

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

Aktualno
Še dileme o PSA za presejanje raka prostate
Medicina danes
AktualnoMag. Samo Pitamic* Še dileme o PSA za presejanje raka prostate

Ugotovitve raziskav, ki poskušajo oceniti dobrobit presejanja s pomočjo serumskega testiranja PSA, so si še kar nasprotujoče.

FINANCE
Avto
Česar GM ni znal 20 let, je Carlos Tavares naredil v letu dni
Avto
AvtoUroš Božin Česar GM ni znal 20 let, je Carlos Tavares naredil v letu dni 3

Francoski PSA je v pri polovici leta prodal rekordnih 2,18 milijona vozil.

FINANCE
Avto
Šef Fiat Chryslerja: Nemci osamljeni vztrajajo pri dizlih
Avto
AvtoUroš Božin Šef Fiat Chryslerja: Nemci osamljeni vztrajajo pri dizlih

Skupini FCA in PSA zmanjšujeta delež dizlov, Toyota pa načrtuje umik iz ponudbe

Moje finance
Slovenija
Kako »pasje« bo leto 2018?
Moje finance
SlovenijaKako »pasje« bo leto 2018?

Kitajci bodo v novo leto vstopili čez slab mesec dni, 16. februarja. prihaja leto psa. napovedujejo se velike ekonomske spremembe, čaka nas padec ali preoblikovanje glavnih institucij in sledijo prilagajanja v gospodarstvu ter prenova ali gradnja novih sistemov, napoveduje mojster feng šuja in kitajski astrolog dušan donko.