Avtomobilska velikana Volkswagen in Tesla sta v objavi poslovnih rezultatov za tretje četrtletje presenetila z dobičkom, medtem ko je ameriškemu Fordu dobiček upadel.
Nemška avtomobilska družba Volkswagen, ki je od septembra lani vpletena v škandal s prirejanjem meritev izpustov Dieselgate, je v tretjem četrtletju ustvarila 51,99 milijarde evrov skupnih prihodkov od prodaje (odstotek več kot v tretjem četrtletju lani). Pri tem je imela 2,34 milijarde evrov čistega dobička, medtem ko je v tretjem četrtletju lani zaznala 1,67 milijarde evrov čiste izgube. Analitiki so dobiček pričakovali, a manjšega.
Dobiček v tretjem četrtletju bi bil sicer še večji, če ne bi družba oblikovala dodatnih rezervacij v višini 442 milijonov evrov za pokritje stroškov afere Dieselgate. S tem zdaj te rezervacije dosegajo 18,2 milijarde evrov.
Četrtletno presenečenje tudi pri ameriški Tesli
Pri ameriški Tesli so v tretjem četrtletju ustvarili 21,9 milijona dolarjev (20 milijonov evrov) čistega dobička, kar je prvi dobiček po 13 zaporednih izgubarskih četrtletjih. V tretjem četrtletju lani so imeli 230 milijonov dolarjev izgube. S tem so presenetili mnoge, ne le analitikov.
Četrtletni rezultat je polepšala dobra prodaja
Kot so pojasnili v družbi, je k temu pripomogla rekordna prodaja vozil, pri čemer so prihodke v tretjem četrtletju povečali za 145 odstotkov, na 2,3 milijarde dolarjev (2,1 milijarde evrov). Prodali so 24.821 tesel. Kot pravijo, še drži cilj, da bodo v celotnem drugem polletju prodali 50 tisoč vozil. Z zelo dobro prodajo jim je v družbi tudi uspelo ublažili breme stroškov, ki jih imajo s teslo 3, ki jo bodo dali na trg prihodnje leto.
Fordu je dobiček upadel za več kot polovico
Drugačne so bile novice, ki so jih sporočili iz ameriškega avtomobilskega proizvajalca Ford. Ta je v tretjem četrtletju ustvaril milijardo dolarjev čistega dobička, kar je bilo 56 odstotkov manj kot v istem obdobju lani.
Vzroki za slabši rezultat so po pojasnilih družbe zadnji odpoklic v Severni Ameriki zaradi ključavnic ter stroški za nov model tovornjakov, v družbi pa zaznavajo tudi šibkejše povpraševanje po dostavnikih, ki je zadnjih sedem let precej raslo. Obenem pri Fordu pričakujejo, da se bodo morali prihodnje leto spoprijeti z negativnimi posledicami brexita.
Na brexit je ta teden opozoril tudi ameriški avtomobilski velikan General Motors (GM), ki je navzoč tudi v Evropi z znamkama Opel in Vauxhall. GM ocenjuje, da bodo stroški šibkega funta in manjšega povpraševanja do konca leta znašali 300 milijonov dolarjev, v tretjem četrtletju pa so imeli v Evropi sto milijonov dolarjev izgube. Je pa GM sicer četrtletje sklenil z rekordnimi prihodki od prodaje, ki so dosegli 42,8 milijarde dolarjev, ter s čistim dobičkom v višini 2,8 milijarde dolarjev, ki je bil 104 odstotke večji kot v istem obdobju lani.