Amarok v jeziku eksimov označuje volka, kralja divjine, ki navduši s svojo močjo, robustnostjo, vzdržljivostjo in nadvlado. Čeprav žirovska motokros proga ni ravno divjina, za kakršno veljajo prostrana območja severne Kanade in Grenlandije, je dovolj divja, da tehniko postavi na resen preizkus. Sploh če je v zadku Volkswagnove delovne mule skoraj tona cementa, v kabini tudi po štirje odrasli, pod kolesi pa zaradi moče komaj kaj oprijema.
Ročico 8-stopenjskega samodejnega menjalnika potisnemo v prvo, bolj dolgo prestavo, vklopimo terenski program Off Road, izklopimo ESP in pod budnim očesom bivšega rally prvaka Mihelčiča »ugriznemo« v spolzke klance, kjer še človek v gojzarjih ne bi prišel daleč.
Polno otovorjeni amarok v kombinaciji s stalnim štirikolesnim pogonom 4motion lahkotno melje strmine, kot da gre za asfaltno ravnico, pri vožnji navzdol pa mu pomaga elektronska pamet (HDC), ki pri zelo nizki hitrosti po potrebi zavira vsako kolo posebej in tudi na spolzkem poskrbi za varen spust v dolino živega in neživega tovora.
Na pot s 5,3 metra dolgo in 2,23 metra široko mrcino gremo še enkrat, prvi del ponovimo z manj plina, nekje na pol poti pa zavijemo v bolj strm klanec. Zaloga navora v najmočnejši različici (550 Nm pri manj kot 1.500 vrtljajih) se zdi praktično neomejena, amarok z okoli 3,3 tone skupne mase (2.100 kg vozilo, okoli 900 kg tovor, štiri odrasle osebe) pa suvereno napreduje tudi po najbolj zahtevnih odsekih proge.
Da bi kje morali dvakrat ponoviti vajo ni govora, tudi poizkus vzvratno mine brez težav. Pri spuščanju »na glavo« le počivamo in lahkotno vrtimo s hidravličnim servom podprt volan ter usmerjamo vozilo v smeri zavojev, za vse drugo poskrbi amarok kar sam.
Reduktor? Mehanska zapora zadnjega diferenciala? Kupci si pri amaroku za doplačilo skoraj 700 evrov lahko omislijo tudi to, vendar z njuno pomočjo amarok najbrž prepleza severno steno Triglava. Izkušeni Mihelčič se ob naši osuplosti zgolj smeji ter nas usmerja na okoli 40-stopinjske naklone rekoč, da Volkswagnov poltovornjak z V6 turbodizlom zmore bistveno več, kot bo v praksi potreboval še tako zahtevni slovenski kupec. Če se mu bo zahotelo, bo z njim lahko odpeljal tudi kako etapo rejlija, tako zmogljiv je.
Volkswagen amarok je na krajši terenski preizkušnji dokazal, da so z novim V6 motorjem zadeli v polno. Štirivaljnik iz predhodnika bi bil neprimerno bolj obremenjen, posamezne spolzke odseke bi morali zvoziti z več plina, s tem pa bi se povečala možnost neželenega drsenja in zanašanja.
S povečano prostornino motorja (2.967 klubičnih centimetrov, šest valjev) in posledično višjim navorom (450, 500 in 550 Nm, odvisno od različice) so dosegli, da amarok lažje vleče v klanec. Takšna vozila potrebujejo navor pri nizkih vrtljajih, novinec pa je glede na predhodnika in njegov 2.0 TDI motor še bolj suveren.
Razlika se še posebej pozna na neutrjenih podlagah, kot so pesek, sneg in blato ali pa pri vleki prikolice, ki pri nekaterih modelih amaroka lahko tehta 3,5 tone. Keson je z 2,52 kvadratnima metroma površine eden največjih v razredu pick upov z dvojno kabino, tovorna površina je tako dovolj široka za prečno naloženo evropaleto, nosilnost pa lahko znaša več kot tono (odvisno od izbrane opreme).
Volkswagnovega amaroka je prenova doletela po šestih letih in okoli 460 tisoč prodanih vozilih od Argentine prek Evrope do Avstralije. Poleg motorja, ki je na voljo v treh različicah (120 kW (163 KM), 150 kW (204 KM) in 165 kW (224 KM)), je amarok dobil svežo zunanjo podobo. Spredaj se vsaj malo spogleduje s športnostjo, dizajn pa skupaj z LED lučmi in kromiranimi detajli ustreza Volkswagnovim najnovejšim oblikovalskim smernicam.
Amarok na cesti zbuja nemalo strahospoštovanja, v notranjosti pa se spogleduje s športno eleganco in osebnimi vozili. Preskok glede na predhodnika je zares velik, sredi nove armaturne plošča kraljuje 6,3-palčni zaslon na dotik, več možnosti povezovanja s pametnimi telefoni, več je odlagalnih površin.
Nov je tudi volanski obroč, nova sta sedeža, po želji tudi usnjena, izdatno električno nastavljiva ter z ergonomskim certifikatom. Vozniško okolje je tako vse prej tovornjaško, zato naj bi po amaroku posegli tudi tisti, ki takšen avtomobil potrebujejo za aktivno preživljanje prostega časa. Pri Volkswagnu seveda niso pozabili na varnost, amarok ima tako šest varnostnih blazin ter serijsko funkcijo večnaletnega zaviranja.
Kup novosti amaroka postavlja na sam vrh segmenta, v ospredju sta opremljenost in seveda moč motorja. V močni poltovornjaški konkurenci, kjer se ob prvaku Ford rangerju zelo dobro prodajajo Mitsubishi L200, Nissan navara in Toyota hilux, po vsej verjetnosti pa na trg prihajata še Renault alaskan in Mercedesov pick-up na osnovi navare, bo skušal prepričati 50-60 kupcev na leto, pretežno naj bi šlo za pravne osebe.
- Cenik - VW amarok (0 KB)
Dobra zabava ali delovno orodje še nikoli nista bila poceni in tako je tudi pri amaroku. Cene se začnejo pri 32.911 evrov (3.0 120kW Comfortline 6RM) pa vse do 42.723 evrov (3.0 165 kW, Highline 4M 8AM), na spisku doplačil pa so tudi atraktivna mat barva in bahaški paket Aventura, s katerim je hitro jasno, kdo je glavni na vasi.