(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Pomlajeni Volkswagnov volk prepriča z močnim srcem

Čas branja: 8 min
20.10.2016  23:10
Volkswagen amarok je z rahlo kozmetično prenovo pridobil šik notranjost,  v nosu pa Audijev trilitrski V6 turbodizel, ki mu med poltovornjaško konkurenco ni para. Odprtih ust nas je pustil na blatni motokros progi.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
EDS dodaj
Triglav dodaj
Volkswagen dodaj
Ford dodaj
Mitsubishi dodaj

Amarok v jeziku eksimov označuje volka, kralja divjine, ki navduši s svojo močjo, robustnostjo, vzdržljivostjo in nadvlado. Čeprav žirovska motokros proga ni ravno divjina, za kakršno veljajo prostrana območja severne Kanade in Grenlandije, je dovolj divja, da tehniko postavi na resen preizkus. Sploh če je v zadku Volkswagnove delovne mule skoraj tona cementa, v kabini tudi po štirje odrasli, pod kolesi pa zaradi moče komaj kaj oprijema.

Ročico 8-stopenjskega samodejnega menjalnika potisnemo v prvo, bolj dolgo prestavo, vklopimo terenski program Off Road, izklopimo ESP in pod budnim očesom bivšega rally prvaka Mihelčiča »ugriznemo« v spolzke klance, kjer še človek v gojzarjih ne bi prišel daleč.

Amarokov pogon vključuje elektronsko zaporo diferenciala (EDS) z avtomatskim poseganjem v zaviranje, ki preprečuje enostransko spodrsavanje koles. Po zaslugi EDS se pogonska moč vedno prenaša na kolo z najbolj vlečno silo. Razmerje štirikolesnega pogona praviloma znaša 40:60, v oteženih razmerah pa se porazdelitev moči lahko prilagaja glede na podlago.

Polno otovorjeni amarok v kombinaciji s stalnim štirikolesnim pogonom 4motion lahkotno melje strmine, kot da gre za asfaltno ravnico, pri vožnji navzdol pa mu pomaga elektronska pamet (HDC), ki pri zelo nizki hitrosti po potrebi zavira vsako kolo posebej in tudi na spolzkem poskrbi za varen spust v dolino živega in neživega tovora.

Menjalnik v amaroku je lahko ročni (6) ali samodejni z osmimi stopnjami, prestavna razmerja pa so malo daljša. Samodejni menjalnik nima reduktorja, ampak le krajšo prvo prestavo, na terenu oziroma pri delu v najtežjih pogojih pa do izraza pride terenski program off-road, ki prilagodi delovanje motorja, menjalnika in pogona. Pri ročnem menjalniku ostajajo reduktor, mehanska zapora zadnjega diferenciala in terenski program off-road. Poleg stalnega vsekolesnega pogona 4Motion z diferencialom Torsen je na voljo tudi priklopljivi štirikolesni pogon, a le v kombinaciji z enim od dveh šibkejših motorjev in ročnim menjalnikom.

Na pot s 5,3 metra dolgo in 2,23 metra široko mrcino gremo še enkrat, prvi del ponovimo z manj plina, nekje na pol poti pa zavijemo v bolj strm klanec. Zaloga navora v najmočnejši različici (550 Nm pri manj kot 1.500 vrtljajih) se zdi praktično neomejena, amarok z okoli 3,3 tone skupne mase (2.100 kg vozilo, okoli 900 kg tovor, štiri odrasle osebe) pa suvereno napreduje tudi po najbolj zahtevnih odsekih proge.

Amarok je tudi pri največji obremenitvi kos naklonom 45 stopinj ter prečnim nagibom 50 stopinj. Z 29-stopinjskim vstopnim kotom v strmino oziroma 24-stopinjskim izstopnim kotom obvladuje poševne vzbokline in globoke jarke, čez katere suvereno zapelje, ker ima prevozni previsni kot 23 stopinj. Vodne ovire lahko prebrede, če so globoke do pol metra.

Da bi kje morali dvakrat ponoviti vajo ni govora, tudi poizkus vzvratno mine brez težav. Pri spuščanju »na glavo« le počivamo in lahkotno vrtimo s hidravličnim servom podprt volan ter usmerjamo vozilo v smeri zavojev, za vse drugo poskrbi amarok kar sam.

Reduktor? Mehanska zapora zadnjega diferenciala? Kupci si pri amaroku za doplačilo skoraj 700 evrov lahko omislijo tudi to, vendar z njuno pomočjo amarok najbrž prepleza severno steno Triglava. Izkušeni Mihelčič se ob naši osuplosti zgolj smeji ter nas usmerja na okoli 40-stopinjske naklone rekoč, da Volkswagnov poltovornjak z V6 turbodizlom zmore bistveno več, kot bo v praksi potreboval še tako zahtevni slovenski kupec. Če se mu bo zahotelo, bo z njim lahko odpeljal tudi kako etapo rejlija, tako zmogljiv je.

Zmogljivosti amaroka so za pick-upa impresivne. V najmočnejši različici z 225 konji za pospeševanje od 0-100 km/h potrebuje le 7,9 sekunde oziroma toliko, kot nežnejši »hot hatchi«, s pospeševanjem od 80 do 120 km/h pa opravi v 6,5 sekunde (oziroma v 5,5 sekunde z overboostom). Funkcija overboost se aktivira nad 50 km/h oziroma od tretje prestave dalje, aktivna pa je največ deset sekund. Moč motorja se ob polnem plina poveča za 15 kilovatov, krivulja navora pa razširi za 30-40 Nm.

Volkswagen amarok je na krajši terenski preizkušnji dokazal, da so z novim V6 motorjem zadeli v polno. Štirivaljnik iz predhodnika bi bil neprimerno bolj obremenjen, posamezne spolzke odseke bi morali zvoziti z več plina, s tem pa bi se povečala možnost neželenega drsenja in zanašanja.

S povečano prostornino motorja (2.967 klubičnih centimetrov, šest valjev) in posledično višjim navorom (450, 500 in 550 Nm, odvisno od različice) so dosegli, da amarok lažje vleče v klanec. Takšna vozila potrebujejo navor pri nizkih vrtljajih, novinec pa je glede na predhodnika in njegov 2.0 TDI motor še bolj suveren.

Razlika se še posebej pozna na neutrjenih podlagah, kot so pesek, sneg in blato ali pa pri vleki prikolice, ki pri nekaterih modelih amaroka lahko tehta 3,5 tone. Keson je z 2,52 kvadratnima metroma površine eden največjih v razredu pick upov z dvojno kabino, tovorna površina je tako dovolj široka za prečno naloženo evropaleto, nosilnost pa lahko znaša več kot tono (odvisno od izbrane opreme).

Volkswagnovega amaroka je prenova doletela po šestih letih in okoli 460 tisoč prodanih vozilih od Argentine prek Evrope do Avstralije. Poleg motorja, ki je na voljo v treh različicah (120 kW (163 KM), 150 kW (204 KM) in 165 kW (224 KM)), je amarok dobil svežo zunanjo podobo. Spredaj se vsaj malo spogleduje s športnostjo, dizajn pa skupaj z LED lučmi in kromiranimi detajli ustreza Volkswagnovim najnovejšim oblikovalskim smernicam.

Amarok na cesti zbuja nemalo strahospoštovanja, v notranjosti pa se spogleduje s športno eleganco in osebnimi vozili. Preskok glede na predhodnika je zares velik, sredi nove armaturne plošča kraljuje 6,3-palčni zaslon na dotik, več možnosti povezovanja s pametnimi telefoni, več je odlagalnih površin.

Nov je tudi volanski obroč, nova sta sedeža, po želji tudi usnjena, izdatno električno nastavljiva ter z ergonomskim certifikatom. Vozniško okolje je tako vse prej tovornjaško, zato naj bi po amaroku posegli tudi tisti, ki takšen avtomobil potrebujejo za aktivno preživljanje prostega časa. Pri Volkswagnu seveda niso pozabili na varnost, amarok ima tako šest varnostnih blazin ter serijsko funkcijo večnaletnega zaviranja.

Kup novosti amaroka postavlja na sam vrh segmenta, v ospredju sta opremljenost in seveda moč motorja. V močni poltovornjaški konkurenci, kjer se ob prvaku Ford rangerju zelo dobro prodajajo Mitsubishi L200, Nissan navara in Toyota hilux, po vsej verjetnosti pa na trg prihajata še Renault alaskan in Mercedesov pick-up na osnovi navare, bo skušal prepričati 50-60 kupcev na leto, pretežno naj bi šlo za pravne osebe.

Dobra zabava ali delovno orodje še nikoli nista bila poceni in tako je tudi pri amaroku. Cene se začnejo pri 32.911 evrov (3.0 120kW Comfortline 6RM) pa vse do 42.723 evrov (3.0 165 kW, Highline 4M 8AM), na spisku doplačil pa so tudi atraktivna mat barva in bahaški paket Aventura, s katerim je hitro jasno, kdo je glavni na vasi.

 


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Dolenjski šarmer za zahtevne dame 5

Renault twingo z 90-konjskim trivaljnikom s turbo puhalom, kapučino rjavo barvo in bogato opremo Dynamique zna in zmore popihati na dušo...

AVTO
Testi
Testi Moč, uporabnost in brezhibnost v seksi telesu 2

BMW 425d gran coupe odlično združuje uporabnost kombilimuzine ter čare kupeja, ob atraktivnem videzu in že kar malce perverzni...

FINANCE
Trendi
Trendi Afrika na Siciliji

Najjužnejši del Sicilije je precej afriški. Pri hrani je v ospredju kuskus, v arhitekturi, recimo, preproste nizke bele hiše z ravnimi...

FINANCE
Trendi
FINANCE
Slovenija
Slovenija Boste podarjali žlahtnino? 2

Na spletnem mestu O vinu bi vam radi olajšali mrzlični december s predlogi, kako izbrati vina v najboljšem razmerju med kakovostjo in...

AVTO
Novosti
Novosti S prenovo je »mali Ferrari« pridobil tudi nekaj mišic

Fiatov specialist Abarth pri nas za enak denar kot prej ponuja prenovljeni model 595, poleg rahlih kozmetičnih sprememb in sladkorčkov v...

AVTO
Testi
Testi Romunska legenda, ki zmore skoraj vse 12

Kaj imajo skupnega šah, romunski veleposlanik, rajski Mavricijus in amaterska reševalna služba? Kultno Dacio duster!

AVTO
Novosti
Novosti Oplovi prodajni uspešnici pripravljeni za moderne pustolovščine 4

Športno-terenska mokka X in sedemsedežena zafira sta s prenovo pridobili nekaj svežine, Opel pa je vanju vgradil še kup napredne...