Športni terenci in križanci so »okužili« ljudi, saj so se letos prvič zavihteli na vrh najbolj priljubljenih avtomobilskih razredov v Evropi, priljubljenost pa jim raste tudi v Sloveniji. Sodobno oblikovana vozila ponujajo nekaj drugačnih lastnosti od klasičnih limuzin, kombilimuzin in tudi enoprostorcev, a hkrati ugajajo z modernim videzom, prostornostjo, varnostjo in voznimi lastnostmi. Avtomobilska jesen je v znamenju nekaj novih modelov, med temi so v ospredju audi Q5, mercedes-benz GLC coupe, peugeot 5008, škoda kodiaq in toyota C-HR.
Audi Q5: po sledeh večjega brata
Audijeva jesenska zvezda je novi Q5, ki se oblikovno zgleduje po večjem bratu Q7, z njim pa želijo Nemci kot pri predhodniku postaviti nova pravila igre. Druga generacija Q5 poka od naprednih sistemov, ki skrbijo za udobje, varnost in učinkovitost vožnje, hkrati pa prinaša še nekoliko bolj športen videz. Postavili so ga na platformo aktualnega modela A4, zato je 90 kilogramov lažji, v dolžino meri 4,66 metra, dodatne centimetre pa je pridobil tudi v notranjosti. V kabini je Q5 bolj prefinjen in moderen, armaturna plošča je dobila tudi 12,3-palčni virtualni kokpit, prtljažnik pa sprejme od 550 do 1.550 litrov.
Takoj bo na voljo pet motorjev z močjo do 210 kilovatov oziroma 286 konjev, pogon na prednja kolesa je speljan le pri osnovni dizelski različici, za doplačilo pa je tudi ta na voljo s štirikolesnim pogonom. Vsi drugi stroji so serijsko gnani prek vseh štirih koles.
Mercedes-benz GLC coupe: vstop v prav posebno nišo
GLC coupe je neposreden odgovor na aktualno avtomobilsko modo in nekoliko drugačen križanec. Novinca je narisala oblikovalska ekipa pod vodstvom Roberta Lešnika, modni predstavnik terenske družine Mercedes-Benz pa bo pomagal k nadaljnjemu loščenju znamke. Daimler je pri razvoju GLE coupeja sicer uporabil že znani recept znamke BMW, ki vozilo naredi prilagojeno terenu, z večjo oddaljenostjo od tal in s štirikolesnim pogonom, največji poudarek pa je na strešni liniji, ki spominja na športnega kupeja. GLE coupe je hibrid med kupejem in športnim terencem, narejen je na platformi modela C, izhaja iz modela GLC, najbolj pa spominja na GLE coupe.
Od klasičnega GLC je daljši za osem centimetrov in širši za štiri. Ker so hkrati malo podaljšali medosno razdaljo, naj bi se ohranila notranja prostornost, ki je namenjena petim potnikom. V zadku je kar 491 litrov prostora, to pa glede na obliko in silhueto ni malo. S tehnološkega vidika so vključeni vsi sistemi, ki jih poznamo iz drugih Mercedesovih avtomobilov. Vse različice imajo štirikolesni pogon in devetstopenjski samodejni menjalnik, ob dizlu in bencinarju pa bo kmalu na voljo tudi priključni hibrid.
Peugeot 5008: spremenjen do neprepoznavnosti
Sodobne smernice narekujejo zaton klasičnih enoprostorcev ter vzpon tako imenovanih SUV in križancev, temu pa so se prilagodili tudi v Peugeotu. Model 5008 je zdaj nekakšen mešanec med enoprostorcem in športnim terencem, ob rami z manjšim in prav tako novim 3008 pa je glasnik nove oblike Peugeotovih družinskih avtomobilov. Glede na predhodnika je daljši za 11 centimetrov in tudi lažji. V kabini prvič kraljuje Peugeotov i-cockpit druge generacije, Francozi pa kupcem izrazito športnoterenskega 5008 še zmeraj ponujajo modularno zasnovano kabino, zračnost in prostornost. Za petimi sedeži novi 5008 ponuja kar 780 litrov prostora, dokupite lahko šesti in sedmi sedež, ki nista le pogrezljiva, ampak celo odstranljiva. Vsi trije sedeži v drugi vrsti so enako veliki, s prilagodljivim sedalnim delom in naslonom, prav vsi pa imajo sidrišča isofix za otroške sedeže, s čimer je 5008 ohranil družinsko noto. Kot avto, ki s svojo podobo cilja na neurejene podlage, ima izbirnik programa vožnje, ki na zahtevnejših podlagah kroti pogonska kolesa in simulira štirikolesni pogon.
Škoda kodiaq: češki velikan navduši s prostorom
Težko pričakovani Škodin športni terenec je le ugledal luč sveta. Kodiaq, ki je ime dobil po velikem aljaškem medvedu, navzven odseva hišne oblikovne prijeme, vključno s prepoznavno masko, lučmi in bočno linijo. Kot se za športnega terenca spodobi, ima kodiaq bodisi štirikolesni pogon bodisi pogon na sprednji kolesni par, za premikanje po asfaltu ali zunaj njega pa skrbi eden od petih motorjev. S 4,7 metra dolžine kodiaq sodi v zgornje povprečje razreda, iz njega pa štrli po skoraj 2,8 metra dolgi medosni razdalji, s čimer prekaša svoje tekmece.Kodiaq je hkrati prva škoda, ki ima lahko tudi sedem sedežev. Notranjost kodiaqa spominja na notranjost drugih škod, a deluje nekako čisto, tudi elegantno, dovolj moderno. Najpomembnejšega ni mogoče prezreti – notranje prostornosti in prtljažniške razsežnosti. Velja tako za sedenje zadaj kot spredaj, volumen prtljažnika, ki zmore ponuditi od 720 do največ 2.065 litrov, pa je navdušujoč. Kodiaq je opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi in aplikacijami, ki mu bodo zagotavljali vsakovrstno povezljivost z zunanjim svetom.
Toyota C-HR: križanec, ki bo prinesel zasuk v Evropi
C-HR je Toyotin jesenski adut na evropskih tleh, s katerim so Japonci stopili v čevlje v vse pomembnejšem razredu križancev in športnih terencev. Avtomobila res ne gre spregledati. Tako nenavadnega avtomobila, namenjenega širšim množicam, že dolgo nismo videli. C-HR, ki sloni na platformi novega priusa, na trg prinaša svežino, kar 70 odstotkov avtomobilov bo opremljenih s hibridnim pogonskim sklopom, drzen videz 4,35 metra dolgega avtomobila pa bo morda celo izzval nasprotujoča si mnenja – a to je natanko to, kar je proizvajalec želel.Toyotinega križanca namreč krasijo drzne in odsekane linije, kupce naj bi privlačil prav z nenavadno in tudi atraktivno podobo – brez pogleda na kljuko zadnjih vrat, zadnje luči in tudi kupejevsko strešno linijo pač ne gre. Nenavadna je tudi zračna in prostrana notranjost C-HR, ki združuje visokotehnološko funkcionalnost z modnim slogom, to pa poudarjajo tudi inovativni detajli in asimetrična sredinska konzola.