Avto

Jesen v znamenju avtomobilov na visokih »nogah«

Rast števila športnih terencev in njihovih izpeljank se ne umirja, ker prav vsi proizvajalci želijo svoj kos pogače. Jesen prinaša nove modele, izpeljanke in nove igralce.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.10.2016 08:50
Čas branja: 4 min

Športni terenci in križanci so »okužili« ljudi, saj so se letos prvič zavihteli na vrh najbolj priljubljenih avtomobilskih razredov v Evropi, priljubljenost pa jim raste tudi v Sloveniji. Sodobno oblikovana vozila ponujajo nekaj drugačnih lastnosti od klasičnih limuzin, kombilimuzin in tudi enoprostorcev, a hkrati ugajajo z modernim videzom, prostornostjo, varnostjo in voznimi lastnostmi. Avtomobilska jesen je v znamenju nekaj novih modelov, med temi so v ospredju audi Q5, mercedes-benz GLC coupe, peugeot 5008, škoda kodiaq in toyota C-HR.

Audi Q5: po sledeh večjega brata

Audijeva jesenska zvezda je novi Q5, ki se oblikovno zgleduje po večjem bratu Q7, z njim pa želijo Nemci kot pri predhodniku postaviti nova pravila igre. Druga generacija Q5 poka od naprednih sistemov, ki skrbijo za udobje, varnost in učinkovitost vožnje, hkrati pa prinaša še nekoliko bolj športen videz. Postavili so ga na platformo aktualnega modela A4, zato je 90 kilogramov lažji, v dolžino meri 4,66 metra, dodatne centimetre pa je pridobil tudi v notranjosti. V kabini je Q5 bolj prefinjen in moderen, armaturna plošča je dobila tudi 12,3-palčni virtualni kokpit, prtljažnik pa sprejme od 550 do 1.550 litrov.

Takoj bo na voljo pet motorjev z močjo do 210 kilovatov oziroma 286 konjev, pogon na prednja kolesa je speljan le pri osnovni dizelski različici, za doplačilo pa je tudi ta na voljo s štirikolesnim pogonom. Vsi drugi stroji so serijsko gnani prek vseh štirih koles.

Mercedes-benz GLC coupe: vstop v prav posebno nišo

GLC coupe je neposreden odgovor na aktualno avtomobilsko modo in nekoliko drugačen križanec. Novinca je narisala oblikovalska ekipa pod vodstvom Roberta Lešnika, modni predstavnik terenske družine Mercedes-Benz pa bo pomagal k nadaljnjemu loščenju znamke. Daimler je pri razvoju GLE coupeja sicer uporabil že znani recept znamke BMW, ki vozilo naredi prilagojeno terenu, z večjo oddaljenostjo od tal in s štirikolesnim pogonom, največji poudarek pa je na strešni liniji, ki spominja na športnega kupeja. GLE coupe je hibrid med kupejem in športnim terencem, narejen je na platformi modela C, izhaja iz modela GLC, najbolj pa spominja na GLE coupe.

Od klasičnega GLC je daljši za osem centimetrov in širši za štiri. Ker so hkrati malo podaljšali medosno razdaljo, naj bi se ohranila notranja prostornost, ki je namenjena petim potnikom. V zadku je kar 491 litrov prostora, to pa glede na obliko in silhueto ni malo. S tehnološkega vidika so vključeni vsi sistemi, ki jih poznamo iz drugih Mercedesovih avtomobilov. Vse različice imajo štirikolesni pogon in devetstopenjski samodejni menjalnik, ob dizlu in bencinarju pa bo kmalu na voljo tudi priključni hibrid.

Peugeot 5008: spremenjen do neprepoznavnosti

Sodobne smernice narekujejo zaton klasičnih enoprostorcev ter vzpon tako imenovanih SUV in križancev, temu pa so se prilagodili tudi v Peugeotu. Model 5008 je zdaj nekakšen mešanec med enoprostorcem in športnim terencem, ob rami z manjšim in prav tako novim 3008 pa je glasnik nove oblike Peugeotovih družinskih avtomobilov. Glede na predhodnika je daljši za 11 centimetrov in tudi lažji. V kabini prvič kraljuje Peugeotov i-cockpit druge generacije, Francozi pa kupcem izrazito športnoterenskega 5008 še zmeraj ponujajo modularno zasnovano kabino, zračnost in prostornost. Za petimi sedeži novi 5008 ponuja kar 780 litrov prostora, dokupite lahko šesti in sedmi sedež, ki nista le pogrezljiva, ampak celo odstranljiva. Vsi trije sedeži v drugi vrsti so enako veliki, s prilagodljivim sedalnim delom in naslonom, prav vsi pa imajo sidrišča isofix za otroške sedeže, s čimer je 5008 ohranil družinsko noto. Kot avto, ki s svojo podobo cilja na neurejene podlage, ima izbirnik programa vožnje, ki na zahtevnejših podlagah kroti pogonska kolesa in simulira štirikolesni pogon.

Škoda kodiaq: češki velikan navduši s prostorom

Težko pričakovani Škodin športni terenec je le ugledal luč sveta. Kodiaq, ki je ime dobil po velikem aljaškem medvedu, navzven odseva hišne oblikovne prijeme, vključno s prepoznavno masko, lučmi in bočno linijo. Kot se za športnega terenca spodobi, ima kodiaq bodisi štirikolesni pogon bodisi pogon na sprednji kolesni par, za premikanje po asfaltu ali zunaj njega pa skrbi eden od petih motorjev. S 4,7 metra dolžine kodiaq sodi v zgornje povprečje razreda, iz njega pa štrli po skoraj 2,8 metra dolgi medosni razdalji, s čimer prekaša svoje tekmece.

Kodiaq je hkrati prva škoda, ki ima lahko tudi sedem sedežev. Notranjost kodiaqa spominja na notranjost drugih škod, a deluje nekako čisto, tudi elegantno, dovolj moderno. Najpomembnejšega ni mogoče prezreti – notranje prostornosti in prtljažniške razsežnosti. Velja tako za sedenje zadaj kot spredaj, volumen prtljažnika, ki zmore ponuditi od 720 do največ 2.065 litrov, pa je navdušujoč. Kodiaq je opremljen s številnimi elektronskimi asistenčnimi sistemi in aplikacijami, ki mu bodo zagotavljali vsakovrstno povezljivost z zunanjim svetom.

Toyota C-HR: križanec, ki bo prinesel zasuk v Evropi

C-HR je Toyotin jesenski adut na evropskih tleh, s katerim so Japonci stopili v čevlje v vse pomembnejšem razredu križancev in športnih terencev. Avtomobila res ne gre spregledati. Tako nenavadnega avtomobila, namenjenega širšim množicam, že dolgo nismo videli. C-HR, ki sloni na platformi novega priusa, na trg prinaša svežino, kar 70 odstotkov avtomobilov bo opremljenih s hibridnim pogonskim sklopom, drzen videz 4,35 metra dolgega avtomobila pa bo morda celo izzval nasprotujoča si mnenja – a to je natanko to, kar je proizvajalec želel.

Toyotinega križanca namreč krasijo drzne in odsekane linije, kupce naj bi privlačil prav z nenavadno in tudi atraktivno podobo – brez pogleda na kljuko zadnjih vrat, zadnje luči in tudi kupejevsko strešno linijo pač ne gre. Nenavadna je tudi zračna in prostrana notranjost C-HR, ki združuje visokotehnološko funkcionalnost z modnim slogom, to pa poudarjajo tudi inovativni detajli in asimetrična sredinska konzola.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Vse najboljše stvari so tri
Avto
AvtoMatej Kačič Vse najboljše stvari so tri

Športni terenci so odličen kompromis med uporabnostjo, udobjem in plezalnimi sposobnostmi, pri Peugeotu pa so s serijo GT Line v modele 2008, 3008 in 5008 zapakirali še dodatno mero športnega značaja in prestiža.

FINANCE
Avto
Peterica, ki je osupnila Ženevo
Avto
AvtoMatej Kačič Peterica, ki je osupnila Ženevo 19

Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi