Nissan x-trail zadnje generacije se je v našem trimesečnem preizkusu spopadel s številnimi izzivi. Sprva smo ga podrobno ocenili, nato primerjali z drugimi športnimi terenci te znamke, ocenili elektronski analitik za prihranke, pogledali v zgodovino terencev in športnih terencev ter ocenili Nissanovo vlogo ter ga zapeljali še na teren. Tja, kjer sta vozili prva in druga generacija tega športnega terenca, tretja pa se je, vsaj na prvi pogled, zdela bolj trendovsko cestna.
Kako je nissan x-trail premagal dozdajšnje izzive:
- Kako je nissan x-trail iz skalovja zapeljal med družine in poslovneže
- Primerjava treh Nissnovih SUV: juke, qashqai in x-trail
- Kako je velikana ocenil elektronski analitik prihrankov
- Kako so se terenci prelevili v športne terence
- Nissan x-trail na terenu
Zadnja preizkušnja je x-trailu postavila popotniški izziv, brez makadama, blata in vzpetin. Pognali smo ga na skoraj 2.700 kilometrov dolgo pot do severa Evrope. Z njim smo minuli mesec obiskali predelovalca AC Shnitzer v Aachnu na severozahodu Nemčije, se oglasili pri starem znancu v Toyoti Nemčija v Kölnu, skočili še v Amsterdam in po treh dneh, 30 urah vožnje in skoraj 2.700 kilometrih parkirali v Kranju.
Prvi dan, Kranj–Aachen. V 550-litrski prtljažnik smo trije popotniki brez težav pospravili vso prtljago. Trije letalski kovčki, trije nahrbtniki, dva fotoaparata, kamera in invalidski voziček so brez posebnega zlaganja padli v prtljažnik, kramo pa smo prav tako brez težav pokrili z mehkim rolojem. Polnjenje na zadnji črpalki pred Karavankami je na osrednjem zaslonu med merilniki izpisalo doseg prek 900 kilometrov. Za tako razdaljo naj bi zadoščala 60-litrska posodo za gorivo. Glede na veliko maso x-traila (1,65 tone), dodatnih 300 kilogramov prtljage in potnikov ter skromen 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati se je številka zdela pretirana, pač zgolj teoretična.
Podaljšan test in potopis v številkah
- 10.512 kilometrov smo v treh mesecih prevozili z nissanom x-trailom 1.6 DCi 360 AWD.
- 6,8 je bila povprečna poraba na trimesečni preizkušnji.
- 2.689 kilometrov smo prevozili na tridnevnem potovanju do Aachna in Amsterdama.
- 30 ur je trajala vožnja brez upoštevanja postankov.
- 7,0 litra je bila povprečna poraba na potovanju do Aachna in Amsterdama.
Do meje Avstrije z Nemčijo je šlo vse gladko. Poraba x-traila je komaj presegla šest litrov. Zastoji pred Münchnom so jo dvignili na sedem, hitri odsek do Nürnberga, ki ga x-trail v šesti prestavi prevozil s hitrostjo med 160 in 180 kilometrov na uro, pa jo dvignil za dodatnega pol litra. Dolga pot je dala še nekaj ugotovitev. Da so sedeži razmeroma preproste oblike zelo udobni na dolgih poteh, pogrešali smo le nekaj daljši sedalni del. Da je predalov za odlaganje drobnarij in tudi 1,5-litrskih plastenk z vodo dovolj, da je osrednji predal prijetno hlajen in da je prostornost in zračnost x-traila odlična v prednjem in zadnjem delu kabine.
Poudarki nissana x-traila 1.6 DCI 360 AWD
- 32.920 evrov stane nissan x-trail 1.6 DCI 360 4WD.
- 130 konjskih moči oziroma 96 kilovatov ter 320 newtonmetrov navora ponuja 1,6-litrski turbodizelski motor.
- 4,64 metra je dolžina x-traila, v višino meri 1,71 metra, v širino pa 1,82 metra.
- 1.655 kilogramov je masa x-traila s tekočinami.
- 470 kilogramov je dovoljena obtežitev.
- 550–1.982 litrov sprejme prtljažnik.
Še zlasti zadnja klop ponuja za ta razred neznačilno prostorsko razkošje za kolena in zračnost pod visoko streho, zato se brez težav spremeni v mobilno pisarno. Tudi za visokim voznikom skoraj stegneš noge, na kolena položiš prenosni računalnik, ga prek pretvornika vključiš v elektriko, si prilagodiš kot naslonjala sedeža in delaš. Splet? Le prek GPRS-prenosa podatkov.
Na dolgem potovanju so se tudi dvomi o majhnem motorju skoraj v celoti razblinili. Turbodizel 1,6 s 96 kilovati in 320 newtonmetri navora je pravzaprav v vsakem trenutku ponujal dovolj sape za pospeševanje in prehitevanje. Na nemških avtocestah se je sicer pogosto vrtel prek štiri tisoč vrtljajev in se tudi slišno upiral, nad hitrostjo 130 je igla merilnika plezala nekoliko počasneje. Ko se je število vrtljajev zmanjšalo, pa se je hitro umiril. Tudi zvočna izolacija pri višjih hitrostih na nemških avtocestah je solidna, a seveda nikakor ne limuzinska. Želja po večji moči je sicer ostala, potreba pa nikakor ne. Še zlasti ob izračunu porabe goriva, ki je po 1.050 kilometrih na prvem cilju, v Aachnu, znašala 6,9 litra.
Aachen se je na naši poti zdel kot nujen, a nikakor ne privlačen postanek. A srednjeveško mesto s čudovito katedralo iz leta 1300, mogočno mestno hišo in živahnim dogajanjem v starem delu mesta, nam je vzelo kar nekaj večernih uric.
Tretji dan smo se zapeljali še skozi Köln do Amsterdama, živahnega in dragega mesta na severu Nizozemske. Nižje omejitve so porabo x-traila zmanjšali na 6,7 litra. V gneči Amsterdama pa se je 4,64-metrski SUV znašel z dobro preglednostjo ter učinkovito kamero pri parkiranju. Za hitrejše premikanje po mestu pa se je v Amsterdamu najbolje vsesti na kolo.
Nekoliko počasno vgrajeno navigacijo je na ulicah nekajkrat zamenjal mobilni telefon, saj smo se z njim lažje znašli. Parkiranje je bilo mogoče le v garažni hiši, za 50 evrov na dan. Za steklenico piva smo odšteli med 8,5 in deset evrov, za noč v hotelu z dvema zvezdicama 120 evrov, … cene so dvakrat višje kot v centru Aachna.
Še pot nazaj, tokrat brez gneče in v hitrejšem tempu, ki ji porabo dvignila na sedem litrov. Po 11 urah smo prevozili 1.250 kilometrov. Enako udobno in nestresno kot prvi del poti.
Foto: Miloš Milač