»Kako spet isti avto?« je prvi komentar znanke ob pogledu na srebrni BMW serije 4 gran coupe na dvorišču. Eh, kaj pa ona ve, pomežiknemo avtomobilsko bolj osveščeni dami, ki se že pol ure navdušuje nad črno-rdečo kombinacijo v notranjosti, boža udobne rdeče usnjene sedeže s prilagodljivo bočno oporo ter dviguje palec ob samodejnem menjalniku in napisu 425d na zadku. Gotovo ni isti!
Nekaj res drži, elegantni in praktični štirivratni kupe BMW 4 gran coupe je že naš stari znanec - pred časom smo sedli v 420d z opremo Sport line, preizkušali zmogljivosti bencinarja v 428i ter uživali v eleganci in prestižu 420d z odličnim xDrive štirikolesnim pogonom in Luxury paketom. Opazka »isti« je skoraj na mestu.
A ker gre za premijski razred in po vrhu še za BMW je jasno: menda niti dva nista enaka. Skeptiki naj obiščejo konfigurator, kjer je v osnovi na voljo 37 različnih modelov od serije 1 do 7 in prek športno-terenskih X do vile na kolesih - M6 cabrio.
Že na serijo 4 gran coupe zožan izbor ponudi kar 13 različic, pri nekaterih potem tri možnosti menjalnika, nato štiri verzije opreme, 18 barv, 17 različnih platišč med 17 in 19 palcev, 30 kombinacij notranjosti, od tega 18 v usnju, kje so potem še dodatni paketi in opcije…
Matematikom po duši se ob vseh možnih kombinacijah že svetijo oči, nam pa so se posvetile ob napisu 425d, osemstopenjskem samodejnem menjalniku, Dakota Coral Red usnju s črnimi poudarki in verziji M Sport, ki pri elegantnem gran coupeju še bolj poudari mišice. Zaradi nizkega položaja sedenja, pravim doživetjem kupeja, zmogljivega turbodizla in igrivega zadnjega pogona pa jih nekaj že skoraj mora imeti in tudi znati pokazati.
Za štirico gran coupe upamo trditi, da je celo bolj uporabna kot limuzina in bolj atraktivna kot običajni kupe. Tega se pri BMW dobro zavedajo, zato je v osnovni različici 425d cenovno umeščen nad oba: od klasične trojke je s ceno 51.500 evrov dražji za skoraj 8.850 evrov, od kupeja pa za slabih 500 evrov.
Več boste tako odšteli le še za 4 cabrio in seveda M4. Igranje s konfiguratorjem ter dodajanje stvari s seznama dodatne opreme je ceno testnega dvignilo na dobrih 74 tisoč evrov.
Znesek je za povprečnega Slovenca vrtoglav, za ljubitelja BMW opravičljiv, za potencialnega kupca pa stvar, ki jo pri tej premijski znamki vzame v zakup. Osnovni odbijači, barva in platišča, ročni menjalnik, tkanina na sedežih, običajni zvočniki, zemljevid v rokah in brez prilagodljivih LED žarometov? Dajte no, BMW 4 gran coupe z oznako 425d ponuja veliko dinamike in glamurja, zato naj bo tako tudi opremljen.
M odbijači in dodatki ter 19-palčna platišča iz njega naredijo povsem drug avto, odličen 8-stopenjski športni samodejni menjalnik je tako rekoč obvezen, navigacija je vrhunska in za zgled preostalim.
To še ni vse. LED žarometi iz noči naredijo dan ter svetijo v ovinek, vrhunski zvočni sistem Harman Kardon na poteh zgledno boža ušesa, številni varnostno-asistenčni sistemi pa lajšajo vsakodnevno vožnjo. Komfortni sistem dostopa, 360-stopinjska kamera, radarski tempomat in projicirni zaslon so stvar osebnih preferenc, vendar jih priporočamo zaradi udobja in odličnega delovanja.
Posebno poglavje si še pred pritiskom na gumb za zagon motorja namreč zasluži notranjost. Ta je ergonomsko zelo dobro zasnovana ter kakovostno izdelana, armaturna plošča in voznikov prostor sta sicer takšna kot v drugih članih družine serij 3 in 4, vendar pa je kabini tisti nerazložljivi faktor X tokrat dajalo rdeče usnje.
Rdeča je namreč barva energije, strasti in akcije, v nas pa lahko vzbuja globoke in intimne strasti. Vsem seveda ne bo všeč, vendar so pohvale na njegov račun kar deževale, v 4 gran coupe pa je letvico prestiža dvignil še za stopničko višje.
Bistvo vsakega Bavarca pa so užitki v vožnji, pri 425d GC ni prav nič drugače. Avto je že na pogled dinamičen,za volanom pa to le še podkrepi.
Za pravi rock'n'roll na asfaltu namreč poskrbijo odlični 8-stopenjski športni samodejni menjalnik, možnost prestavljanja z obvolanskimi ročicami, znani dvolitrski turbodizel s 165 kilovati (224 KM) in 450 Nm navora od 1.500 vrtljajev naprej, pomik voznega načina iz varčnega Eco Pro ali udobnega Comfort v Sport ali Sport+, harmonično blaženje, odlična vodljivost in lega ter zadnji pogon.
Moči in navora je vedno na pretek, večinoma časa se tako brez neuporabnega tresenja in ropotanja lahko vozite med 1.100 in 1.500 vrtljaji pa bo motor vseeno tih in uglajen, po potrebi pa živahen in odločen.
Skrivnost stroja z neposrednim vbrizgom je namreč v dvostopenjskem (twin scroll) turbo polnilniku, ki poskrbi za odzivnost v nižjih vrtljajih in moč v visokih. Štirivaljnik se tako brez zamud in predvsem brez težav ter zelo živahno na dodajanje plina odziva že pod 1.500 vrtljajev in se s še večjim veseljem zavrti do bencinskih 5.500 vrtljajev.
Tudi zmogljivosti 1.635 kg težkega vozila so zelo dobre, saj 4GC stotico z mesta doseže v 6,3 sekunde, največja hitrost pa znaša 243 km/h. Tudi poraba je sprejemljiva, saj je v povprečju znašala 7,2 litra na sto prevoženih kilometrov (tovarna 5,2/4,2/4,6). Z zmernim plinom v varčnem načinu se da brez težav voziti z dobrimi petimi litri, v povprečju pa boste na dolgi rok shajali z manj kot sedmimi litri.
Zadnji pogon poskrbi za tisto piko na i, ko dobi razvrat prednost pred udobjem in umirjeno vožnjo, v načinu Sport+ zabavo podkrepi še malce manj budna stabilnostna elektronika, po daljšem držanju gumba pa se lahko tudi povsem uspava. Vožnja skozi ovinke je pravi užitek tudi zaradi vrhunsko nastavljenega podvozja, hitrega menjalnika in natančnega volanskega mehanizma. Ta poskrbi, da avto vestno sledi željam voznika, nizko težišče in čvrsto podvozje pa pomagata, da gre Bavarec suvereno skozi ovinke.