Španski Seat ima ta hip sladke skrbi, saj z novo ateco ne zmore zadostiti povpraševanju, v Slovenijo pa bo tudi za to do konca leta prišlo zgolj 40 primerkov. V predprodaji je zanimanje pokazalo enkrat več potencialnih kupcev, čeprav nekateri vozila v živo sploh še niso videli, kaj šele peljali, zato je ta hip na voljo le še nekaj primerkov.
Kupci so tako dobesedno planili po Seatovem prvem SUV vozilu – vroč kot je, se je že znašel v naših rokah, podroben test pa pričakujte še v oktobru. Z novim letom bo vse bolje, trdijo pri slovenskem zastopniku, saj so si za 2017 izborili zadostno količino avtomobilov. Ateca naj bi prihodnje leto zapeljala v 320 garaž in vidno pomagala pri rasti Seatovega tržnega deleža pri nas.
V pomoč bo tudi bogata motorna paleta, kjer bo vsak našel nekaj zase. Osnovni litrski turbo motor s prednjim pogonom in 85 kilovati bo tako zadostil potrebe tistih, ki sta jim všeč predvsem višji položaj sedenja in boljša preglednost, precej ljudi pa naj bi izbralo močnejši 1,4-litrski TSI s 110 kilovati, približno tretjina pa zmogljive turbodizle (85 do 140 kilovatov).
Za pustolovce, ki radi zapeljejo izven urejenih cestišč in za tiste, ki za seboj pogosto vlečejo čoln ali počitniško prikolico je na voljo tudi štirikolesni pogon 4drive, več različic pa si je možno omisliti z DSG menjalnikom.
Dobro opremljena ateca style stane od 23 do 29 tisoč evrov, kupcem so po znižanih cenah na voljo tudi razni paketi, ki vožnjo naredijo še varnejšo in udobnejšo, po štirikolesnem pogonu pa bo po ocenah poseglo 15 odstotkov kupcev.
Ateco smo podrobneje predstavili že februarja, ob slovenski predstavitvi in prvi vožnji pa smo si bili enotni, da na cesti ateca deluje postavno in prepoznavno. Avtomobil je všečen, z enostavnimi potezami in brez kakšnih posebnih okrasnih dodatkov. Seatov prvenec v priljubljenem segmentu manjših športnih terencev, ki je zasnovan na na prilagodljivi skupni platformi MQB, sicer najbolj zaznamuje ostra stranska linija, ki se steka od sprednjih LED-žarometov prek napihnjenih bokov.
Seatovi oblikovalci so bili morda celo nekoliko zadržani, saj so na svoj prvi SUV preveč očitno prenesli obline leona. Enak očitek leti na sicer pregledno in uporabno armaturno ploščo, dokaj preprosto plastiko in že znano ureditev potniške kabine. Močan plus atece v primerjavi z leonom pa sta prostornost in zračnost kabine v vseh pogledih, predvsem pa v višino.
Ateca je v sprednjem delu kabine prostorna in zračna, preglednost naprej je dobra, še očitnejša razlika pa je v zadnjem delu. Ta je lahko dostopen, zaradi zasnove malo privzdignjen, s sedenjem na zadnji klopi na poti proti Ankaranu pa visokorasli novinarski kolega ni imel težav.
Prtljažnik je s 485 do 510 litri eden večjih v razredu, ob tem je zgledno obdelan in namenjen družinski rabi. Za ateco naj bi se sicer odločali ljudje stari med 40 in 55 letom, ki imajo odrasle otroke in iščejo prvo SUV vozilo.
Španska novinka je nekaj krajša in nižja od sorodnega volksagna tiguana, v dolžino meri 4,36 metra, v medosje 2,64 in v višino 1,6 metra - natanko toliko kot njen največji tekmec Nissan qashqai, ki si je lani odrezal največji tržni delež v Evropi. Prihod temperamentne atece so budno pospremili tudi drugi neposredni tekmeci, kot so VW tiguan, Hyundati tucson, Kia sportage, Mazda CX-5 in Renault kadjar.
Foto: Matej Kačič