Avto

Temperamentna Španka za 320 Slovencev na leto

Z osnovno ceno manj kot 20 tisoč evrov je na slovenske ceste zapeljala športno-terenska ateca, najbolj pričakovana Seatova novost zadnjih let, boj za letošnje primerke pa bo še kako napet

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.10.2016 01:00
Čas branja: 5 min

Španski Seat ima ta hip sladke skrbi, saj z novo ateco ne zmore zadostiti povpraševanju, v Slovenijo pa bo tudi za to do konca leta prišlo zgolj 40 primerkov. V predprodaji je zanimanje pokazalo enkrat več potencialnih kupcev, čeprav nekateri vozila v živo sploh še niso videli, kaj šele peljali, zato je ta hip na voljo le še nekaj primerkov.

Kupci so tako dobesedno planili po Seatovem prvem SUV vozilu – vroč kot je, se je že znašel v naših rokah, podroben test pa pričakujte še v oktobru. Z novim letom bo vse bolje, trdijo pri slovenskem zastopniku, saj so si za 2017 izborili zadostno količino avtomobilov. Ateca naj bi prihodnje leto zapeljala v 320 garaž in vidno pomagala pri rasti Seatovega tržnega deleža pri nas.

V pomoč bo tudi bogata motorna paleta, kjer bo vsak našel nekaj zase. Osnovni litrski turbo motor s prednjim pogonom in 85 kilovati bo tako zadostil potrebe tistih, ki sta jim všeč predvsem višji položaj sedenja in boljša preglednost, precej ljudi pa naj bi izbralo močnejši 1,4-litrski TSI s 110 kilovati, približno tretjina pa zmogljive turbodizle (85 do 140 kilovatov).

Za pustolovce, ki radi zapeljejo izven urejenih cestišč in za tiste, ki za seboj pogosto vlečejo čoln ali počitniško prikolico je na voljo tudi štirikolesni pogon 4drive, več različic pa si je možno omisliti z DSG menjalnikom.

Temu primeren je tudi razpon cen. Najcenejša različica ateca entry z litrskim bencinskim TSI motorjem stane 19.499 evrov, trenutno najdražja v ponudbi pa je različica Xcellence z dvolitrskim turbodizlom in močjo 140 kilovatov, samodejnim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom 4Drive za 35.818 evrov.

Dobro opremljena ateca style stane od 23 do 29 tisoč evrov, kupcem so po znižanih cenah na voljo tudi razni paketi, ki vožnjo naredijo še varnejšo in udobnejšo, po štirikolesnem pogonu pa bo po ocenah poseglo 15 odstotkov kupcev.

Ateco smo podrobneje predstavili že februarja, ob slovenski predstavitvi in prvi vožnji pa smo si bili enotni, da na cesti ateca deluje postavno in prepoznavno. Avtomobil je všečen, z enostavnimi potezami in brez kakšnih posebnih okrasnih dodatkov. Seatov prvenec v priljubljenem segmentu manjših športnih terencev, ki je zasnovan na na prilagodljivi skupni platformi MQB, sicer najbolj zaznamuje ostra stranska linija, ki se steka od sprednjih LED-žarometov prek napihnjenih bokov.

Seatovi oblikovalci so bili morda celo nekoliko zadržani, saj so na svoj prvi SUV preveč očitno prenesli obline leona. Enak očitek leti na sicer pregledno in uporabno armaturno ploščo, dokaj preprosto plastiko in že znano ureditev potniške kabine. Močan plus atece v primerjavi z leonom pa sta prostornost in zračnost kabine v vseh pogledih, predvsem pa v višino.

Ateca je v sprednjem delu kabine prostorna in zračna, preglednost naprej je dobra, še očitnejša razlika pa je v zadnjem delu. Ta je lahko dostopen, zaradi zasnove malo privzdignjen, s sedenjem na zadnji klopi na poti proti Ankaranu pa visokorasli novinarski kolega ni imel težav.

Prtljažnik je s 485 do 510 litri eden večjih v razredu, ob tem je zgledno obdelan in namenjen družinski rabi. Za ateco naj bi se sicer odločali ljudje stari med 40 in 55 letom, ki imajo odrasle otroke in iščejo prvo SUV vozilo.

Španska novinka je nekaj krajša in nižja od sorodnega volksagna tiguana, v dolžino meri 4,36 metra, v medosje 2,64 in v višino 1,6 metra - natanko toliko kot njen največji tekmec Nissan qashqai, ki si je lani odrezal največji tržni delež v Evropi. Prihod temperamentne atece so budno pospremili tudi drugi neposredni tekmeci, kot so VW tiguan, Hyundati tucson, Kia sportage, Mazda CX-5 in Renault kadjar.

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.