Frédéric Chopin je za klavirsko glasbo tako pomemben kot Beethoven za simfonijo in Mozart za opero, pri francoskem Renaultu pa ima takšno imenitno vlogo in pomembno nalogo njihov megane. V zgodovini so jih prodali več kot 6,7 milijona, že nekaj mesecev pa je na pohodu četrta generacija, ki se v želji po uspehu med različnimi skupinami kupcev tudi pridno širi.
Pred le nekaj dnevi smo v Sloveniji izrekli dobrodošlico karavanski različici grandtour, tokrat pa smo v Varšavi že sedli v klasično limuzino s štirimi vrati in velikim prtljažnikom. Ta se ne imenuje sedan, niti fluence, ampak grandcoupe, kot bi želeli Francozi vsaj malo poudariti statusni simbol, ki ga imajo klasične limuzine v mnogih delih sveta.
Vmes je tudi Poljska, kjer je v drugi svetovni vojni do tal porušena Varšava vzniknila kot feniks iz pepela in zasijala kot prestolnica nove Evrope. Čista in urejena je preplavljena s turisti, ki občudujejo obnovljeno in razvito mesto, domačini pa se glasno spotikajo le ob Stalinov penis, kakor pravijo impresivni in 237 metrov visoki Palači kulture in znanosti. Kot pravijo meščani, gre za socialistični relikt in zelo grdo stavbo, ki nikakor ne sodi v sicer moderno in atraktivno Varšavo.
V tej zgodbi smo našli nekaj simbolike, saj limuzine nižjega srednjega razreda ne slovijo ravno po lepoti. Mnogi kupci pred vstopom v salon raje zamižijo na eno oko, odprejo pa ga šele potem, ko začnejo v zajeten zadek zlagati kupe prtljage.
A limuzinski Renault megane grandcoupe naj bi s svojo dinamično in elegantno zunanjo podobo ter nekaj kupejevskega pridiha poskrbel, da pred sosedi ne bo nerodno kupcem iz več kot dvajsetih držav, kamor bo zapeljal sredi decembra.
Med njimi bo ob Italiji, Irski, Hrvaški, Turčiji, Maroku, Avstraliji,…tudi Slovenija, kjer je bil pogled na prodajno statistiko limuzin nižjega srednjega razreda še pred nekaj leti bolj klavrn in je povzročil obvoz nekaterih modelov, ves čas odlično pa se je pravzaprav držala le Škoda octavia.
Megane grandcoupe se bo konkurence lotil s prijetnim videzom, prostornostjo, sodobno tehniko in nekaterimi naprednimi rešitvami. Za nekaj dodatne prefinjenosti lahko poskrbi zatemnjena panoramska streha, ki se optično razteza od vetrobranskega stekla do prtljažnega pokrova.
Pri Renaultu se namreč niso trudili, da bi naredili največji prtljažnik na svetu, ampak so se bolj kot po kakem focusu ali astri zgledovali po Mazdi3 in želeli narediti predvsem lep avto, ki pa bo tudi uporaben.
Grandcoupe je tako oblikovan s posebno pozornostjo, z nizko strešno linijo in kratkim zadkom lahko pripelje ob bok športnim kupejem, vendar na zadnji klopi (deljiva 60:40) kljub vsemu ponuja dovolj prostora za glavo in noge odraslih potnikov.
Dodatnih 27 centimetrov dolžine in štiri centimetre v medosju (2,71 metra) glede na petvratno različico omogoča dodaten prostor v zadku – kar 550 litrov oziroma le 40 manj od rekordne octavie. Pri odpiranju prtljažnika smo na ritki zaman iskali kljuko ali gumb, šli celo na kolena, a našli nismo nič, ker tega ni.
Poleg možnosti odpiranja s ključem in stikalom pod volanom je prtljažnik moč odpreti z zamahom noge pod odbijačem, kar še posebej pride prav, ko sta obe roki zasedeni z vrečkami in drugim tovorom. Prostoročno odpiranje prtljažnika je sicer edinstven sistem v razredu, v praksi pa potrebuje ključ v hlačah in nekaj potrpljenja.
Kabina je povzeta po klasični izvedenki, kar prinaša 7-palčni digitalni (TFT) barvni zaslon, kjer se vozniku na več načinov prikazujejo vsi bistveni podatki o vozilu in vožnji. Na sredino armaturne plošče je lahko umeščen pokončni 8,7-palčni zaslon na dotik, ki je del zabavno-informacijskega sistema R-link 2.
Grandcoupe ima lahko tudi projicirni zaslon, ob šestih zračnih vrečah pa še sistem za pomoč pri parkiranju, sistem za samodejno zaviranje v sili, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, radarski tempomat (50-140 km/h) in opozorilo na nenamerno menjavo pasu.
Pri motorjih ni novosti, na voljo je 1,6-litrski atmosferski bencinec s 115 konji ter s turbino in po želji s 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DCT podprt s 130 konji ter trije 1,5-litrski turbodizli z močjo od 90 do 130 konjev, 110-konjski tudi z 6-stopenjskim DCT menjalnikom.
Okoli Varšave smo vozili oba močnejša dizla, ki sta se po ravninskem podeželju izkazala s porabo malo nad petimi litri, po mestoma slabših cestah pa je do izraza prišlo na udobje naravnano podvozje – slednje je bolj mehko kot pri petvratni različici.
Megane grandcoupe se s ceno umešča med oba brata, od petvratnega je tako dražji za 500 evrov, od karavana pa za prav toliko cenejši. Cene za grandcoupeja se bodo tako gibale od 14.590 do 25.390 evrov, lep in uporaben – v osnovi je prtljažnik večji kot pri karavanu – pa naj bi še nekoliko dvignil mesečno prodajo meganov pri nas, ki se zdaj giblje pri okoli sto vozilih na mesec. Grandcoupe sicer nastaja v Turčiji, kjer bodo prodali kar 50 odstotkov celotne proizvodnje.
Foto: Matej Kačič, Renault