Avto

Francoska klasika s pridihom elegance

Renault megane je bil kot limuzina na trgu vse generacije, a še nikoli ni bil tako lep in eleganten, kot je danes. Tudi zato sliši na bolj imenitno ime grandcoupe, 550-litrski prtljažnik pod že kar kupejevskim zadkom pa ga podraži za 500 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.10.2016 00:10
Čas branja: 6 min

Frédéric Chopin je za klavirsko glasbo tako pomemben kot Beethoven za simfonijo in Mozart za opero, pri francoskem Renaultu pa ima takšno imenitno vlogo in pomembno nalogo njihov megane. V zgodovini so jih prodali več kot 6,7 milijona, že nekaj mesecev pa je na pohodu četrta generacija, ki se v želji po uspehu med različnimi skupinami kupcev tudi pridno širi.

Pred le nekaj dnevi smo v Sloveniji izrekli dobrodošlico karavanski različici grandtour, tokrat pa smo v Varšavi že sedli v klasično limuzino s štirimi vrati in velikim prtljažnikom. Ta se ne imenuje sedan, niti fluence, ampak grandcoupe, kot bi želeli Francozi vsaj malo poudariti statusni simbol, ki ga imajo klasične limuzine v mnogih delih sveta.

Vmes je tudi Poljska, kjer je v drugi svetovni vojni do tal porušena Varšava vzniknila kot feniks iz pepela in zasijala kot prestolnica nove Evrope. Čista in urejena je preplavljena s turisti, ki občudujejo obnovljeno in razvito mesto, domačini pa se glasno spotikajo le ob Stalinov penis, kakor pravijo impresivni in 237 metrov visoki Palači kulture in znanosti. Kot pravijo meščani, gre za socialistični relikt in zelo grdo stavbo, ki nikakor ne sodi v sicer moderno in atraktivno Varšavo.

V tej zgodbi smo našli nekaj simbolike, saj limuzine nižjega srednjega razreda ne slovijo ravno po lepoti. Mnogi kupci pred vstopom v salon raje zamižijo na eno oko, odprejo pa ga šele potem, ko začnejo v zajeten zadek zlagati kupe prtljage.

A limuzinski Renault megane grandcoupe naj bi s svojo dinamično in elegantno zunanjo podobo ter nekaj kupejevskega pridiha poskrbel, da pred sosedi ne bo nerodno kupcem iz več kot dvajsetih držav, kamor bo zapeljal sredi decembra.

Med njimi bo ob Italiji, Irski, Hrvaški, Turčiji, Maroku, Avstraliji,…tudi Slovenija, kjer je bil pogled na prodajno statistiko limuzin nižjega srednjega razreda še pred nekaj leti bolj klavrn in je povzročil obvoz nekaterih modelov, ves čas odlično pa se je pravzaprav držala le Škoda octavia.

Megane grandcoupe se bo konkurence lotil s prijetnim videzom, prostornostjo, sodobno tehniko in nekaterimi naprednimi rešitvami. Za nekaj dodatne prefinjenosti lahko poskrbi zatemnjena panoramska streha, ki se optično razteza od vetrobranskega stekla do prtljažnega pokrova.

Pri Renaultu se namreč niso trudili, da bi naredili največji prtljažnik na svetu, ampak so se bolj kot po kakem focusu ali astri zgledovali po Mazdi3 in želeli narediti predvsem lep avto, ki pa bo tudi uporaben.

Grandcoupe je tako oblikovan s posebno pozornostjo, z nizko strešno linijo in kratkim zadkom lahko pripelje ob bok športnim kupejem, vendar na zadnji klopi (deljiva 60:40) kljub vsemu ponuja dovolj prostora za glavo in noge odraslih potnikov.

Dodatnih 27 centimetrov dolžine in štiri centimetre v medosju (2,71 metra) glede na petvratno različico omogoča dodaten prostor v zadku – kar 550 litrov oziroma le 40 manj od rekordne octavie.  Pri odpiranju prtljažnika smo na ritki zaman iskali kljuko ali gumb, šli celo na kolena, a našli nismo nič, ker tega ni.

Poleg možnosti odpiranja s ključem in stikalom pod volanom je prtljažnik moč odpreti z zamahom noge pod odbijačem, kar še posebej pride prav, ko sta obe roki zasedeni z vrečkami in drugim tovorom. Prostoročno odpiranje prtljažnika je sicer edinstven sistem v razredu, v praksi pa potrebuje ključ v hlačah in nekaj potrpljenja.

Kabina je povzeta po klasični izvedenki, kar prinaša 7-palčni digitalni (TFT) barvni zaslon, kjer se vozniku na več načinov prikazujejo vsi bistveni podatki o vozilu in vožnji. Na sredino armaturne plošče je lahko umeščen pokončni 8,7-palčni zaslon na dotik, ki je del zabavno-informacijskega sistema R-link 2.

Grandcoupe ima lahko tudi projicirni zaslon, ob šestih zračnih vrečah pa še sistem za pomoč pri parkiranju, sistem za samodejno zaviranje v sili, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, radarski tempomat (50-140 km/h) in opozorilo na nenamerno menjavo pasu.

Pri motorjih ni novosti, na voljo je 1,6-litrski atmosferski bencinec s 115 konji ter s turbino in po želji s 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom DCT podprt s 130 konji ter trije 1,5-litrski turbodizli z močjo od 90 do 130 konjev, 110-konjski tudi z 6-stopenjskim DCT menjalnikom.

Okoli Varšave smo vozili oba močnejša dizla, ki sta se po ravninskem podeželju izkazala s porabo malo nad petimi litri, po mestoma slabših cestah pa je do izraza prišlo na udobje naravnano podvozje – slednje je bolj mehko kot pri petvratni različici.

Megane grandcoupe se s ceno umešča med oba brata, od petvratnega je tako dražji za 500 evrov, od karavana pa za prav toliko cenejši. Cene za grandcoupeja se bodo tako gibale od 14.590 do 25.390 evrov, lep in uporaben – v osnovi je prtljažnik večji kot pri karavanu – pa naj bi še nekoliko dvignil mesečno prodajo meganov pri nas, ki se zdaj giblje pri okoli sto vozilih na mesec. Grandcoupe sicer nastaja v Turčiji, kjer bodo prodali kar 50 odstotkov celotne proizvodnje.

Foto: Matej Kačič, Renault

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Avto
AvtoMiloš Milač Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej 5

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.