Resen namen nemške vlade, da po letu 2030 prepove proizvodnjo novih bencinskih in dizelskih avtov, prodor električnih z vse večjim dosegom in vse strožja okoljska pravila kažejo na svetlo prihodnost električnih avtov. Kako pa je danes, so že konkurenčni? Primerjamo cene in stroške.
Električni avtomobili so v zadnji petletki naredili kvantni skok v primerjavi z bencinskimi in dizelskimi. Doseg dobrih sto kilometrov se je povečal na 300, 400, celo 500 pri oplu e-amperi in Teslovih modelih. Cene so upadle. Za primerjavo: citroën ion je leta 2009 stal 36 tisoč evrov, zmogljivejši in bolje opremljen renault zoe pa danes stane 23 tisočakov, brez upoštevanja vladnih subvencij. Tudi te so se zvišale, denimo s prvotnih pet na 7.500 evrov pri slovenskem Eko skladu. Električni avti zato danes niso več eksoti na cestah. Množijo se tudi polnilnice, krajšajo časi polnjenja …
Stiska je vse manjša, a še vedno obstaja
Z razvojem avtomobilov in infrastrukture ter z upadanjem cen in rastjo vladnih podpor počasi izginja tudi tako imenovana stiska pred premajhnim dosegom (range anxiety). A menimo, da še vedno obstaja, saj je avtomobil orodje, ki ga potrebujemo vsak dan. Od avta pričakujemo, da nam služi v vsakem trenutku in zase zahteva čim manj časa. Pri električnem avtomobilu pa je zaradi omejenih dosegov in še vedno dolgih polnilnih časov še vedno obrnjeno. Pot z navadnim avtomobilom je namreč precej bolj brezskrbna kot z električnim.Baterijo lahko kupite za 9.100 evrov!
Nakupne cene »električarjev« so ob tem, kljub radodarni podpori Eko sklada, še vedno višje kot bencinskih in dizelskih avtomobilov. Renault se jim je sicer približal, a treba je upoštevati še najem baterije, ki je pri električnih renaultih neizogiben. Če pa želite pri renaultu zoeju imeti svojo baterijo, boste zanjo plačali 9.100 evrov.Svetla plat – poceni vožnja ...
Po drugi strani pa je res, da je vožnja z električnim avtomobilom cenejša. Sto kilometrov z njim vas bo stalo le okoli evro, z bencinskim cliom pa več kot pet evrov. Velike razlike pokažejo tudi servisi. Električni avtomobili imajo polovico manj mehanskih delov, zato je njihov servis cenejši kar za dve tretjini, kažejo naši preračuni. Pri bencinskih in dizelskih vas le olje na pooblaščenih servisih stane več kot cel servis električnega avta. Torej se premika. Ko gre za električnega in dizelskega golfa, si številke oglejte v tabeli.
... in servisi
Pri e-golfu boste do 90 tisoč kilometrov opravili pet rednih servisnih pregledov, zanje pa boste plačali dobrih 451 evrov. Menjave rezervnih delov bodo redke, saj njihov strošek pomeni le petino stroška, delo pa štiri petine. Servisiranje dizelskega golfa je ob tem precej dražje in zahtevnejše. Le za olje boste do 30 tisoč kilometrov odšteli 248 evrov, skupaj pa vas bo šest servisov do 90 tisoč kilometrov stalo prek 1.300 evrov. Za prvi servis najbolje prodajanega električnega avta na svetu, nissana leafa, pa boste pri nas odšteli 64,5 evra. Naši serviserji vam bodo (storitev začnejo ponujati konec tega leta) zamenjali le filter klimatske naprave, nalili tekočino za pranje vetrobranskega stekla in opravili splošen pregled.