Avto

V sedlu klasika s 156 ''konji'' - križarjenje z visokimi obrati

Življenje na meji na Ducatijevem xdiavelu S, motociklu, ki ne želi biti križarka, čeprav zelo jasno posega v ta razred

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.10.2016 23:00
Čas branja: 5 min
V sedlu klasika s 156 ''konji'' - križarjenje z visokimi obrati
Na nobenem motorju me še ni ogovorilo toliko tipov: »Tega sem (beri: bi) pa tudi jaz vozil.« »Huda stvar.« »Ubijalska mašina.« Azijski popotnik s pametnim telefonom je celo želel, da mu na motorju poziram pred stolno cerkvijo v Ljubljani.

Ste pripravljeni spremeniti držo, sprašuje Ducati, ki s svojo super močno in za dolge razdalje ustvarjeno zverino piha na dušo privržencev cestnega križarjenja. Ni pa za vsakogar, tudi zaradi cene 22.490 evrov. Včasih, v devetdesetih, si bil »beemvejaš« ali »harleyjaš«, privrženec bavarskega, bokserskega ting-tangla ali ameriškega »low ride« drdranja. In potem so bili še »ducatisti«, pleme zase, oboževalci italijanske športne mehanike. Medsebojni sporazum o tem, katera znamka naj bi bila boljša in katera naj bi imela več domnevnih šibkih točk, nikoli ni bil mogoč. Zanimivo bi bilo poslušati njihov prepir o xdiavelu, motorju, ki vdira na harleyjev, deloma tudi beemvejev teren.

Ime Ducatijeve dvokolesne križarke je sumljivo blizu besedi »djavl«, tako južni bratje pravijo hudiču. Diavel mu menda rečejo v bolonjskem narečju in xdiavel ima v sebi veliko takšnega značaja.

Na nobenem motorju me še ni ogovorilo toliko tipov: »Tega sem (beri: bi) pa tudi jaz vozil.« »Huda stvar.« »Ubijalska mašina.« Azijski popotnik s pametnim telefonom je celo želel, da mu na motorju poziram pred stolno cerkvijo v Ljubljani.

Hudič po meri

Dolg, nizek, z mehkimi, uglajenimi in zapeljivimi linijami je že prepoln oblikovnih posebnosti, od sprednje luči, konkretnega krmila z vražjimi vzvratnimi ogledali, futuristično umetelnih aluminijastih platišč, široko odprtih, porezanih izpuhov do nosilca registrske tablice nad zadnjim kolesom. In pri športni, najdražji, različici rdeče črte, prve stvari, ki jo bo na lepem črnem motorju opazila tudi petletna deklica. Z nizko nasajenim sedežem in stopalkami za naprej iztegnjene noge italijansko motoristično podjetje, ki slovi po svoji recepturi brezhibnega oblikovanja in zavidljivih zmogljivosti, ne ponuja le nekaj povsem novega, ležerne drže na 156 konjskih močeh, ampak pravo samopostrežbo možnosti, 60 ergonomskih prilagoditev za »customizacijo« po potrebi voznika.

Polaganje z nogami naprej

Vžgeš ga brez ključa. Ima LED-osvetljavo, posebno dnevno luč, bluetooth modul. Računalnik nadzira vse živo, zaslon je boljši kot pri televizorju in pametnem telefonu skupaj. Prek njega spreminjaš način vožnje in posebnosti v njih.

Dvovaljni L-motor, 1.262 kubičnih centimetrov, izhaja iz Ducatijeve testastrette, opremljen je z najnovejšo Ducatijevo elektroniko, ki omogoča tri načine vožnje: mestno, potovalno in športno. Že mestna daje več kot dovolj moči.

Ob vsej velikanski dolžini je nujna 240 milimetrov široka zadnja pnevmatika, ki nezgrešljivo prenaša moč na podlago in ponuja zanesljiv oprijem. Podpira ga varnostni paket z odličnimi zavorami, najnaprednejšim sistemom ABS in nadzorom zdrsa.

Brutalno zmogljiv, s 114 kilovati oziroma 156 konjskimi močmi. Glede na svojo geometrijo pa presenetljivo lahek za upravljanje, z obilico navora in 40-stopinjskim kotom nagiba (temu se ne more približati noben ameriški low rider), vabi k drznemu polaganju v ovinek, če le nimaš na zadnjem sedežu konkretno težkega sopotnika. V tem primeru se lahko tudi malo upre gravitaciji.

Zakrinkani superbike?

Ves je narejen za razkazovanje, vseeno pa ponuja veliko uživanja v vožnji. Čeprav lahko njegova postava križanca med športnostjo in križarjenjem spodbudi k prepričanju, da bi lahko bil cruiser, vožnja hitro razkrije, da gre bolj ali manj za zakrinkani superbike. Že uvodno dodajanje plina ti požene krvni obtok, prek sto kilometrov pospeši z radostnim tuljenjem in vsako, četudi le rahlo nadaljnje dodajanje plina motorju stalno dodaja nove valove moči. Največ je pokaže med 4.500 in sedem tisoč vrtljaji.

Na cesti je bolj malo od cruiserja, pravijo nekateri, drugi trdijo, da je s patentirano Ducatijevo individualnostjo in resnimi zmogljivostmi to pravi cruiser. Oboji imajo prav, z xdiavelom je mogoče odlično potovati za nosom, brez posebnega cilja, zgolj zaradi vožnje same, hkrati pa je res, da začne pod tri tisoč vrtljaji nezadovoljno pojemati in spuščati tisto kovinsko klokotanje, ki ga sovraži vsak mehanik (tega raje ne recite ducatistu).

Lahko se izstreliš

Kronski dokaz, da si zajahal hudiča, je DPL, Ducati Power Launch, funkcija za izstrelitev, za tiste, ki radi vozijo po zadnjem kolesu in kurijo gume. Ima tri nastavitve, aktivira se z gumbom, s polno odprtim plinom in počasnim spuščanjem sklopke. Potem te izstreli, elektronski sistem pa poskrbi, da ti ne odnese riti. V Sloveniji te funkcije menda ni preizkusil še nihče, v Angliji si je na testni vožnji to upal neki novinar in potem so vsem drugim odsvetovali nadaljnje preizkušanje.

Slabše jo z Ducatijevim hudičem odneseš na kakšni strmi, ozki cesti s slabim asfaltom (in, bognedaj, jesenskim listjem), tam je v vsej svoji inženirski lepoti in športnosti predolg in premalo vodljiv.

Super je, ker so pri Ducatiju (prvič) kardan zamenjali s pogonskim jermenom, ki skrbi za neposrednejši odziv ob ožemanju plina in več kot odtenek bolj tekočo vožnjo. Menjalnik ostaja spodobno trd, rad dokaže pregovorno robustnost, še posebej, ko na prestavni nožici iščeš prosti tek, bodisi pri prestavljanju navzdol bodisi navzgor.

Za solopartije

Kljub odlični vodljivosti je treba na xdiavelu ves čas delati in ostaja daleč od japonske prijazne (pol)avtomatike, ki bi vozila kar sama. Xdiavelu pač ne pritiče niti vetrobransko steklo, kaj šele torba (kovček), ki podobo motorja naravnost uničita, ne le pokvarita. Paket touring sicer kot dodatek ponuja oboje, v osnovni različici pa ni niti najmanjšega prostora, recimo pod sedežem, za ključe in mobitel. Pred leti, ko me je mikala Bimotina predelava monsterja (DB3 mantra), mi je prodajalec razložil filozofijo takšnega motorja: vozi se brez prtljage, zgolj s kreditno kartico v žepu.

Minimalističen naslon napeljuje k spoznanju, da ni preveč zaželen niti sopotnik (vsi moji so sicer trdili, da je zadnji sedež udoben). Xdiavel je motor za dolgo pot, vendar kot v tisti rockovski popevki: ko potuješ, potuj sam.

Koga lahko navduši ta, več kot 20 tisoč evrov vreden motor? Za odgovor bi kljub xdiavelovemu posebnemu značaju in zmogljivostim potrebovali malo domišljije. Recimo: bili so trije prijatelji, v letih, ko je treba ego potolažiti z dodatno igračo. Dva sta imela harleyja z vsemi »custom« dodatki. Tretji si je zanalašč kupil xdiavela. Frustracija prijateljev je bila popolna, motoristična pomlad pa zelo razburljiva.

Foto: Aleš Beno

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Češki hit za zahtevne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Češki hit za zahtevne kupce 5

Škoda octavia je s prenovo dobila samosvoj obraz in ohranila stare odlike, v luksuzni različici Laurin&Klement pa z izbranimi materiali in bogato opremo ustreže željam tudi zahtevnih kupcev.

FINANCE
Avto
V Nemčiji krepka rast prodaje novih avtomobilov, prodaja dizlov upadla
Avto
AvtoSTA V Nemčiji krepka rast prodaje novih avtomobilov, prodaja dizlov upadla 3

Električna vozila so predstavljala okoli odstotek novoregistriranih vozil, njihovo število se je z okoli 3.170 glede na april lani povečalo za več kot 124 odstotkov.