Električni avtomobil danes? Morda za zanesenjake. Električni avtomobil čez pet ali deset let? Bolj verjetno. Preverili smo, kakšna je ekonomika za električnim in kakšna za bencinskim avtomobilom. In še glavna stvar, ki ni povezana z denarjem: odločitev za električni avtomobil ali proti njemu je trenutno tudi odločitev, ali želite vi biti gospodar avtomobila ali pa bo vaš gospodar avto, pravi urednik avtoportala Financ Miloš Milač.
O tem, da bi prepoved bencinskih in dizelskih avtomobilov, ideja prihaja iz Nemčije, močno pretresla avtomobilsko industrijo, pišemo v sosednjih člankih. A kaj bi to pomenilo za navadnega človeka, ki bi rad imel avto in se prosto vozil naokoli? Preverili smo glavne pomisleke.
Kaj lahko izračunamo danes
Najprej čisto finančni vidik. Kaj in koliko stane danes? Kaj in kako smo sploh primerjali?
Renaultov električni avto zoe in clio, ki prihaja od istega proizvajalca: primerjali smo ceno obeh avtomobilov (pri električnem dobite subvencijo v višini 7.500 evrov) in strošek goriva oziroma elektrike, če letno naredite 15 tisoč kilometrov. Vzeli smo obdobje petih let. Sklep na kratko: če vas zanima samo finančni vidik in ne daste veliko na »okoljsko ozaveščenost«, se bolj splača nakup klasičnega avtomobila (podrobnejša primerjava v spodnji tabeli).
Sitnosti, kot jih vidi Miloš Milač
Kaj si o »vojni« med električnimi in klasičnimi avtomobili misli Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si?
»Avtomobili so orodje, ki ga potrebujemo vsak dan. Od avta pričakujemo, da nam služi v vsakem trenutku in zase zahteva čim manj časa, od tri do štiri minute na črpalki, enkrat na leto nekaj ur na servisu, in konec. Vi ste šef, avto pa delavec, tako mora biti. Pri električnem avtomobilu je ravno obrnjeno. Doseg baterije je denimo pri zoe EV40 realno med 200 in 300 kilometri, kar pomeni, da se boste nekaj dni lahko vozili v službo in nazaj. Na daljših poteh ste obsojeni na polnilnice, na hitri bo postanek trajal uro in pol, na navadni 11-kilovatni skoraj štiri ure. Redno polnjenje prek domače vtičnice, če imate priključek v garaži ali blizu zunanjega parkirišča, bo trajalo 20 ur, noč torej ne bo dovolj. V vsakem primeru boste obsojeni na preračunavanje in večno prilagajanje. Res je sicer, da je življenje danes z električnim avtom lažje kot pred letom dni, baterije so zmogljivejše, polnilnic več … Še vedno pa velja, da je šef avto, in ne vi. Ste pripravljeni na ta odnos?« se sprašuje Milač.
A vse se spreminja ...
Dejstvo je, da je za zdaj pot z navadnim avtomobilom precej bolj brezskrbna kot z električnim. Predstavljajte si denimo, da se odpravljate na nekoliko daljšo pot, denimo do Dunaja ali Münchna. Za Novico Mihajlovića se je drugače od pričakovanj pred časom končala že pot na Bled (reportažo si lahko preberete na povezavi Blondinka, okolju bolj prijazna kot uporabniku).
A na drugi strani je dejstvo, da se doseg električnih avtomobilov povečuje, prav tako se povečuje število polnilnic.