Avto

Električni vs. bencinski avto: kateri zmaga?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.10.2016 22:35
Čas branja: 3 min

Električni avtomobil danes? Morda za zanesenjake. Električni avtomobil čez pet ali deset let? Bolj verjetno. Preverili smo, kakšna je ekonomika za električnim in kakšna za bencinskim avtomobilom. In še glavna stvar, ki ni povezana z denarjem: odločitev za elek­trični avtomobil ali proti njemu je trenutno tudi odločitev, ali želite vi biti gospodar avtomobila ali pa bo vaš gospodar avto, pravi urednik avtoportala Financ Miloš Milač.

O tem, da bi prepoved bencinskih in dizelskih avtomobilov, ideja prihaja iz Nemčije, močno pretresla avtomobilsko industrijo, pišemo v sosednjih člankih. A kaj bi to pomenilo za navadnega človeka, ki bi rad imel avto in se prosto vozil naokoli? Preverili smo glavne pomisleke.

Kaj lahko izračunamo danes

Najprej čisto finančni vidik. Kaj in koliko stane danes? Kaj in kako smo sploh primerjali?

Renaultov električni avto zoe in clio, ki prihaja od istega proizvajalca: primerjali smo ceno obeh avtomobilov (pri električnem dobite subvencijo v višini 7.500 evrov) in strošek goriva oziroma elektrike, če letno naredite 15 tisoč kilometrov. Vzeli smo obdobje petih let. Sklep na kratko: če vas zanima samo finančni vidik in ne daste veliko na »okoljsko ozaveščenost«, se bolj splača nakup klasičnega avtomobila (podrobnejša primerjava v spodnji tabeli).

Sitnosti, kot jih vidi Miloš Milač

Kaj si o »vojni« med električnimi in klasičnimi avtomobili misli Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si?

»Avtomobili so orodje, ki ga potrebujemo vsak dan. Od avta pričakujemo, da nam služi v vsakem trenutku in zase zahteva čim manj časa, od tri do štiri minute na črpalki, enkrat na leto nekaj ur na servisu, in konec. Vi ste šef, avto pa delavec, tako mora biti. Pri električnem avtomobilu je ravno obrnjeno. Doseg baterije je denimo pri zoe EV40 realno med 200 in 300 kilometri, kar pomeni, da se boste nekaj dni lahko vozili v službo in nazaj. Na daljših poteh ste obsojeni na polnilnice, na hitri bo postanek trajal uro in pol, na navadni 11-kilovatni skoraj štiri ure. Redno polnjenje prek domače vtičnice, če imate priključek v garaži ali blizu zunanjega parkirišča, bo trajalo 20 ur, noč torej ne bo dovolj. V vsakem primeru boste obsojeni na preračunavanje in večno prilagajanje. Res je sicer, da je življenje danes z električnim avtom lažje kot pred letom dni, baterije so zmogljivejše, polnilnic več … Še vedno pa velja, da je šef avto, in ne vi. Ste pripravljeni na ta odnos?« se sprašuje Milač.

A vse se spreminja ...

Dejstvo je, da je za zdaj pot z navadnim avtomobilom precej bolj brezskrbna kot z električnim. Predstavljajte si denimo, da se odpravljate na nekoliko daljšo pot, denimo do Dunaja ali Münchna. Za Novico Mihajlovića se je drugače od pričakovanj pred časom končala že pot na Bled (reportažo si lahko preberete na povezavi Blondinka, okolju bolj prijazna kot uporabniku).

A na drugi strani je dejstvo, da se doseg električnih avtomobilov povečuje, prav tako se povečuje število polnilnic.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kako konkurenčni so danes električni avti?
FINANCE
Slovenija
Kakšen je avto prihodnosti?
FINANCE
Avto
Rast prodaje e-avtov v Evropi se je ustavila, v Sloveniji še traja
Avto
AvtoMiloš Milač Rast prodaje e-avtov v Evropi se je ustavila, v Sloveniji še traja

V Evropi je prodaja električnih avtov v prvem polletju letos zrasla le za slabih sedem odstotkov, lani skoraj za 50. V Sloveniji pa je glede na oddane vloge Eko skladu rast precejšnja.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Zmenek z američani v zavojih Angeles Cresta
FINANCE
Avto
Po prvi petletki električni avti postajajo realn(ejš)a izbira
Avto
AvtoMiloš Milač Po prvi petletki električni avti postajajo realn(ejš)a izbira 29

Večji doseg med polnjenji, nižja cena, mreža polnilnic in subvencije so naredili svoje.

FINANCE
Manager
Tako pripravljamo infrastrukturo na prihod električnih avtomobilov
Manager
ManagerNataša Koražija Tako pripravljamo infrastrukturo na prihod električnih avtomobilov

Po Sloveniji pospešeno postavljamo javne polnilne postaje za e-avtomobile, teh je zdaj že več kot 225, a je na nekaterih območjih z veliko gostoto poselitve že gneča. Kaj vse bo še treba spremeniti na omrežju, da se ne bo sesedlo – in kdo je pri tem najhitrejši?

Moje finance
Finančna šola
Da sploh lahko sedete za volan, potrebujete tisočaka
Moje finance
Finančna šolaPia Bedene Da sploh lahko sedete za volan, potrebujete tisočaka 2

Opravljanje vozniškega izpita bo vašo denarnico olajšalo za 800 do tisoč evrov. Cene po Sloveniji so različne. Najceneje je v Kranju, najdražje v prestolnici. Toda, pozor! Za večino so stroški lahko še višji, saj jih le tretjina uspešno opravi izpit v prvem poskusu.