Francoski Citroën je s predstavitvijo modela C4 cactus vstopil v novo, bolj drzno dobo. Poteze prednjega dela, žarometov, stranskih zaščitnih elementov airbump, pa tudi enostavne armaturne plošče, dvobarvne karoserije namreč prenaša tudi na novi C3, ki na naš trg prihaja januarja prihodnje leto.
Novinec v ta razred poleg opazne, nekako šaljive oblike prinaša še kopico drugih prijemov, ki so novi ali redki v tem razredu. Od dvobarvne karoserije s tremi barvnimi odtenki strehe, do uporabnih tehničnih trikov. Denimo kamero connectedCAM s HD tehnologijo za širokokotno snemanje, ki je povezljiva in popolnoma integrirana, tako da lahko fotografira ali posname video posnetke dogajanja med vožnjo. Te lahko objavite na družbenih omrežjih ali shranite v svojo zbirko.
Ob prihodu na trg bo imel še povezljivo navigacija z glasovnim prepoznavanjem, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu in sistem za nadzor mrtvega kota.
Novi C3 je obenem zrasel v merah, saj je imel v tem v primerjavi s tekmeci še nekaj rezerve. Novinec je dolg 3,99 metra (+ 5 centimetrov), širši za dva in v medosju daljši za sedem centimetrov, kar obljublja ugodne prostorske razmere v kabini. V prtljažniku je ohranil 300 litrov prostora. Pod motornim pokrovom boste lahko izbirali med že znanimi motorji, trivaljnim 1,0 in 1,2 litrskim z močjo od 50 do 81 kilovatov ter 1,6 litrskim dizelskim BlueHDI s 55 in 73 kilovati.
Slovenski distributer Citroëna ima s C3 visoke načrte. Sedanji 3,7 odstotni tržni delež (povprečna mesečna prodaja je 32 vozil na mesec), želi dvigniti na deset odstotkov in mesečno prodati 90 vozil. "Približno dve tretjini kupcev bo fizičnih oseb, preostala tretjina pa podjetja," napoveduje direktor znamke Filip Koren.
Z novim C3 boste vstopali tudi v vozne parke podjetij, javne uprave. Kaj je tu pomembno in kakšne možnosti imate?
V javni upravi je res pomembna le vstopna cena. V podjetjih in rent a car službah, za katere C3 vsekakor bo zanimiv, pa so pomembne tudi druge lastnosti avtomobila. Od oblike, novih tehnologij. Eden od njegovih adutov je denimo kamera connectedCAM s HD tehnologijo za širokokotno snemanje.
Prodajna statistika v tem razredu pravi, da se dobro prodajajo predvsem avti z resno obliko. C3 ima drugačen pristop, bo to težava?
V Evropi razred v katerega sodi C3 je v rahlem upadu, a ostaja eden največjih razredov v Evropi. Poleg tega ga sestavljajo tekmeci z različnimi pristopi, prepričan sem da je oblikovno bolj sproščen pristop C3 pravi. Predvsem zato, ker bomo z njim prepričali marsikaterega sedanjega lastnika C3. Poleg tega pa bomo z njim nagovarjali mlajše kupce in tako znižali povprečno starost voznikov naših avtomobilov. Sam bi si v mladih letih z veseljem kupil takšen avto, a ga ni bilo na trgu.
Mladi danes zelo redko kupijo nov avto, pravijo vaši kolegi pri drugih znamkah. Kako je pri vas?
Pravzaprav enako! Tisti, ki pa vseeno kupijo nov avto, pa izbirajo s čustvi. Menim da je C3 pravi zanje, saj ima kopico dodatkov, ki ga delajo posebnega. Denimo dvobarvno karoserijo, zaščite airbump in podobno.
Omenili ste, da se vsak drugi lastnik citroëna C3 odloči za nov model. Je to visok odstotek?
Vsekakor, pri množičnih znamkah se kupci pogosto selijo. Zato je 50 odstotna zvestoba pri modelu C3 zelo visoka, vsekakor vsaj enkrat višja od povprečja pri naši znamki.
Koliko pa Slovenci v povprečju plačamo za avto B segmenta, koliko bodo za C3?
Težko je potegniti povprečje, a pri nas je ta številka 10.500 evrov. Za novi C3 pa ta hip te napovedi še ne morem dati.
Foto: Miloš Milač