Avto

AMZS test zimskih pnevmatik: malo odličnjakinj in stara resnica o kompromisih

"Celoletne pnevmatike še vedno kompromis in ne zmorejo enakih lastnosti kot specializirane pnevmatike," so vrednotenje zaokrožili pri AMZS

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.10.2016 23:00
Čas branja: 5 min
AMZS test zimskih pnevmatik: malo odličnjakinj in stara resnica o kompromisih
Tokratni AMZS test 35 zimskih pnevmatik opozarja na malo odličnjakinj, veliko povprečnih pnevmatik in stare resnice o kompromisih.

Kako se na različnih podlagah izkažejo zimske pnevmatike, tudi tokrat poroča veliki AMZS test. Ta je zajel 28 zimskih in sedem celoletnih pnevmatik, v vsakemu od treh razredov pa je opozoril na velike razlike med njimi. Povzemamo rezultate.

Celoten test si lahko preberete na tej povezavi.

Jesenski čas prinaša nižje temperature in slabše razmere na cesti. S 15. novembrom prične veljati tudi zakon o zimski opremi, ki v večjem delu Slovenije predvideva zimsko obutev ali (kot potuho le verige v prtljažniku) z oznakami M+S, M.S ali M&S. Namen zakona pa je vsaj v prvem delu jasen, zagotoviti pravilno obutev, ki se bo dobro spoprijela s slabšimi razmerami na cesti. Še vedno namreč velja, da so letne pnevmatike prilagojene višjim temperaturam, zimske pa nižjim. To jim narekuje gumena zmes, ki je sestavljena iz kavčuka in skoraj 200 drugih, (večinoma sintetičnih) sestavin spojenih po točno določenih deležih in postopkih.

Zakaj bi avto sploh preobuvali?

Temperatura na zmes vpliva z vidika mehkobe in oprijema, porabe goriva, zavorne poti in še česa. Zato so zimske pnevmatike že po sestavi precej drugačne od letnih, obenem pa imajo tudi drugače oblikovane dezene. Zakon med drugim predpisuje, da morajo imeti globino profila vsaj tri milimetre in hitrostni razred najmanj Q, do 160 kilometrov na uro ali več. Tu so še celoletne pnevmatike, ki že z imenom nakazujejo na kompromis. Ocene in opisu dokazujejo zakaj je ta tudi pri pnevmatikah večinoma slab.

Trije sklopi, velike razlike

AMZS veliki test zimskih pnevmatik je tokrat zajel 28 primerkov v treh sklopih po dimenziji in namenu, V prvem sklopu je primerjanih 15 zimskih pnevmatik dimenzije 185/65 R 15 hitrostnega razreda T (do 190 km/h) vseh cenovnih razredov, z najmanj oznako C za oprijem na mokrem. Orodje za preizkus je predstavljal renault clio.

V drugem sklopu so se pnevmatike vrtele na kolesih volkswagna golfa GTI – gre za 13 znamk dimenzije 225/45 R 17 hitrostnega razreda H (do 210 km/h) z oznako za oprijem na mokrem najmanj C.

Tretji sklop pa predstavlja sedem tekmecev v razredu celoletnih pnevmatik dimenzij 205/55 R 16 V (hitrostni razred do 240 km/h). Razlike pri ocenah so velike, ob tem se posamezne pnevmatike dobro odrežejo le v določeni dimenziji, v drugi pa ne. Razlog je v prilagoditvah posameznih delov pnevmatike, ki so nujni pri različnih dimenzijah, pojasnjujejo na AMZS.

Katere manjkajo in zakaj

Opazili boste, da med preizkušenimi pnevmatikami manjka kar nekaj uveljavljenih znamk, kot so Continental, Sava, Semperit in Fulda. »Vse te znamke so pred letošnjo zimo na trg poslale nove modele pnevmatik, ki ob začetku testa še niso bile na voljo v redni prodaji – na našem testu preverjamo samo pnevmatike, ki jih lahko kupimo v redni prodaji – in zato še nismo mogli preveriti njihovih lastnosti,« kot razlog navajajo v AMZS.

Dimenzija 185/65 R15

V najmanjši dimenziji sta med 15 pnevmatikami le dve dobili skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, enajst jih je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, dve pnevmatiki pa sta dobili oceno slabo in nista priporočljivi. Na AMZS pojasnjujejo, da sta se obe pnevmatiki z oceno dobro: goodyear ultragrip 9 in michelin alpin A4 izkazali s svojimi uravnoteženimi lastnostmi na zelo visoki ravni na vseh ocenjevalnih področjih. Ob tem se je Goodyearova pnevmatika odlikovala z najmanjšo porabo goriva, Michelinova pnevmatika pa z najmanjšo obrabo. Dve pnevmatiki, Firestonova winterhawk 3 in Kleberjeva krisalp HP2 sta dobili oceno slabo zaradi slabih lastnosti na mokri cesti, še zlasti pri bočni vodljivosti, to pa je vplivalo tudi na njuni skupni oceni.

Dimenzija 225/45 R 17

V drugem sklopu, pri preizkusu zimskih pnevmatik dimenzije 225/45 R 17 hitrostnega razreda H (do 210 km/h), je le ena pnevmatika dobila oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. To je Dunlopova winter sport 5, ki se je izkazala s svojo uravnoteženostjo pri vseh ocenjevalnih lastnostih. Matadorjeva MP 92 sibir snow in BF Goodrichova g-force winter sta oceno pomanjkljivo dobili zaradi večjih slabosti na mokri cesti. Pri porabi goriva je bila razlika med najboljšo Goodyearovo in najslabšo Vredesteinovo pnevmatiko 5,5 odstotka oziroma 3 decilitre goriva na 100 kilometrov. Pri obrabi pa se je najbolje izkazala BF Goodrichova pnevmatika, ki je edina dobila oceno zelo dobro.

Celoletne pnevmatike – dimenzija 205/55 R 16

Tretji sklop preizkušenih pnevmatik polarizira in hkrati dokazuje, da kompromisi tudi ali še zlasti v svetu avtomobilske varnosti niso prava rešitev. Gre za celoletne pnevmatike dimenzij pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 hitrostnega razreda V (do 240 km/h). AMZS je pri sedmih različnih znamk pnevmatik opravil preizkus na snegu, na ledu in na mokri cesti, torej v enakih razmerah kot preskušajo zimske pnevmatike ter na suhi cesti oziroma v enakih razmerah kot preskušajo letne pnevmatike, torej pri poletnih temperaturah.

Le dve priporočljivi,...

Le dve pnevmatiki sta dobili oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Najbolje se je izkazala Michelinova crossclimate, ki ima dobre lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti, kjer je bila povsem enakovredna letnim oziroma zimskim pnevmatikam, slabša pa je na snegu, kjer ni bila na enaki ravni kot zimske pnevmatike. Pnevmatika vredestein quatrac 5 je sicer dobila tudi skupno oceno zadovoljivo, toda njene lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti so na spodnji meji zadovoljivih lastnosti in so precej slabše kot pri Michelinovi pnevmatiki, je pa od nekoliko boljša na snegu.

... polom bridgestonove

Presenetljiv je bil rezultat pri Bridgestonovi pnevmatiki, ki je razvita iz zimske pnevmatike, toda njene lastnosti na snegu so najslabše med vsemi preskušenimi pnevmatikami. Pri porabi goriva je bila razlika med najboljšo Michelinovo in najslabšo Bridgestonovo pnevmatiko 6,5 odstotka oziroma 4 decilitre na 100 km. Z majhno obrabo je izstopala Michelinova pnevmatika, ki prevozi precej več kilometrov od povprečja, vse ostale pnevmatike so se izkazale z oceno dobro.

»Naš test celoletnih pnevmatik je tako pokazal, da so celoletne pnevmatike še vedno kompromis in da ne zmorejo enakih lastnosti kot specializirane pnevmatike,« so vrednotenje zaokrožili pri AMZS.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Podivjani porsche GT3 RS: dirkalnik Le Mansa za cesto
Avto
AvtoUroš Božin Podivjani porsche GT3 RS: dirkalnik Le Mansa za cesto 2

Porschejev kralj dirkališč je v zadnji izvedbi opremljen z najzmogljivejšim atmosferskim motorjem, ki se zavrti do devettisočkrat v minuti.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Manager
Slovenka, ki se odpravlja na 5.500 kilometrov dolgo kolesarsko avanturo po Avstraliji
Manager
ManagerŽiga Brdnik Slovenka, ki se odpravlja na 5.500 kilometrov dolgo kolesarsko avanturo po Avstraliji

Bernarda Jurič, ki bo 17. marca s kolesom na startu Indian Pacific Wheel Ride v Perthu, se bo bojevala z vročino, snegom, strupenimi kačami... Na progi z vzhodnega konca Avstralije na zahodnega, ki jo načrtuje prekolesariti v manj kot mesecu dni, bo brez spremstva.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.