Kako se na različnih podlagah izkažejo zimske pnevmatike, tudi tokrat poroča veliki AMZS test. Ta je zajel 28 zimskih in sedem celoletnih pnevmatik, v vsakemu od treh razredov pa je opozoril na velike razlike med njimi. Povzemamo rezultate.
Celoten test si lahko preberete na tej povezavi.
Jesenski čas prinaša nižje temperature in slabše razmere na cesti. S 15. novembrom prične veljati tudi zakon o zimski opremi, ki v večjem delu Slovenije predvideva zimsko obutev ali (kot potuho le verige v prtljažniku) z oznakami M+S, M.S ali M&S. Namen zakona pa je vsaj v prvem delu jasen, zagotoviti pravilno obutev, ki se bo dobro spoprijela s slabšimi razmerami na cesti. Še vedno namreč velja, da so letne pnevmatike prilagojene višjim temperaturam, zimske pa nižjim. To jim narekuje gumena zmes, ki je sestavljena iz kavčuka in skoraj 200 drugih, (večinoma sintetičnih) sestavin spojenih po točno določenih deležih in postopkih.
Zakaj bi avto sploh preobuvali?
Temperatura na zmes vpliva z vidika mehkobe in oprijema, porabe goriva, zavorne poti in še česa. Zato so zimske pnevmatike že po sestavi precej drugačne od letnih, obenem pa imajo tudi drugače oblikovane dezene. Zakon med drugim predpisuje, da morajo imeti globino profila vsaj tri milimetre in hitrostni razred najmanj Q, do 160 kilometrov na uro ali več. Tu so še celoletne pnevmatike, ki že z imenom nakazujejo na kompromis. Ocene in opisu dokazujejo zakaj je ta tudi pri pnevmatikah večinoma slab.
Trije sklopi, velike razlike
AMZS veliki test zimskih pnevmatik je tokrat zajel 28 primerkov v treh sklopih po dimenziji in namenu, V prvem sklopu je primerjanih 15 zimskih pnevmatik dimenzije 185/65 R 15 hitrostnega razreda T (do 190 km/h) vseh cenovnih razredov, z najmanj oznako C za oprijem na mokrem. Orodje za preizkus je predstavljal renault clio.
V drugem sklopu so se pnevmatike vrtele na kolesih volkswagna golfa GTI – gre za 13 znamk dimenzije 225/45 R 17 hitrostnega razreda H (do 210 km/h) z oznako za oprijem na mokrem najmanj C.
Tretji sklop pa predstavlja sedem tekmecev v razredu celoletnih pnevmatik dimenzij 205/55 R 16 V (hitrostni razred do 240 km/h). Razlike pri ocenah so velike, ob tem se posamezne pnevmatike dobro odrežejo le v določeni dimenziji, v drugi pa ne. Razlog je v prilagoditvah posameznih delov pnevmatike, ki so nujni pri različnih dimenzijah, pojasnjujejo na AMZS.
Katere manjkajo in zakaj
Opazili boste, da med preizkušenimi pnevmatikami manjka kar nekaj uveljavljenih znamk, kot so Continental, Sava, Semperit in Fulda. »Vse te znamke so pred letošnjo zimo na trg poslale nove modele pnevmatik, ki ob začetku testa še niso bile na voljo v redni prodaji – na našem testu preverjamo samo pnevmatike, ki jih lahko kupimo v redni prodaji – in zato še nismo mogli preveriti njihovih lastnosti,« kot razlog navajajo v AMZS.
Dimenzija 185/65 R15
V najmanjši dimenziji sta med 15 pnevmatikami le dve dobili skupno oceno dobro oziroma zelo priporočljivo, enajst jih je dobilo oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, dve pnevmatiki pa sta dobili oceno slabo in nista priporočljivi. Na AMZS pojasnjujejo, da sta se obe pnevmatiki z oceno dobro: goodyear ultragrip 9 in michelin alpin A4 izkazali s svojimi uravnoteženimi lastnostmi na zelo visoki ravni na vseh ocenjevalnih področjih. Ob tem se je Goodyearova pnevmatika odlikovala z najmanjšo porabo goriva, Michelinova pnevmatika pa z najmanjšo obrabo. Dve pnevmatiki, Firestonova winterhawk 3 in Kleberjeva krisalp HP2 sta dobili oceno slabo zaradi slabih lastnosti na mokri cesti, še zlasti pri bočni vodljivosti, to pa je vplivalo tudi na njuni skupni oceni.
Dimenzija 225/45 R 17
V drugem sklopu, pri preizkusu zimskih pnevmatik dimenzije 225/45 R 17 hitrostnega razreda H (do 210 km/h), je le ena pnevmatika dobila oceno dobro oziroma zelo priporočljivo. To je Dunlopova winter sport 5, ki se je izkazala s svojo uravnoteženostjo pri vseh ocenjevalnih lastnostih. Matadorjeva MP 92 sibir snow in BF Goodrichova g-force winter sta oceno pomanjkljivo dobili zaradi večjih slabosti na mokri cesti. Pri porabi goriva je bila razlika med najboljšo Goodyearovo in najslabšo Vredesteinovo pnevmatiko 5,5 odstotka oziroma 3 decilitre goriva na 100 kilometrov. Pri obrabi pa se je najbolje izkazala BF Goodrichova pnevmatika, ki je edina dobila oceno zelo dobro.
Celoletne pnevmatike – dimenzija 205/55 R 16
Tretji sklop preizkušenih pnevmatik polarizira in hkrati dokazuje, da kompromisi tudi ali še zlasti v svetu avtomobilske varnosti niso prava rešitev. Gre za celoletne pnevmatike dimenzij pnevmatike dimenzije 205/55 R 16 hitrostnega razreda V (do 240 km/h). AMZS je pri sedmih različnih znamk pnevmatik opravil preizkus na snegu, na ledu in na mokri cesti, torej v enakih razmerah kot preskušajo zimske pnevmatike ter na suhi cesti oziroma v enakih razmerah kot preskušajo letne pnevmatike, torej pri poletnih temperaturah.
Le dve priporočljivi,...
Le dve pnevmatiki sta dobili oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo. Najbolje se je izkazala Michelinova crossclimate, ki ima dobre lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti, kjer je bila povsem enakovredna letnim oziroma zimskim pnevmatikam, slabša pa je na snegu, kjer ni bila na enaki ravni kot zimske pnevmatike. Pnevmatika vredestein quatrac 5 je sicer dobila tudi skupno oceno zadovoljivo, toda njene lastnosti tako na suhi kot na mokri cesti so na spodnji meji zadovoljivih lastnosti in so precej slabše kot pri Michelinovi pnevmatiki, je pa od nekoliko boljša na snegu.
... polom bridgestonove
Presenetljiv je bil rezultat pri Bridgestonovi pnevmatiki, ki je razvita iz zimske pnevmatike, toda njene lastnosti na snegu so najslabše med vsemi preskušenimi pnevmatikami. Pri porabi goriva je bila razlika med najboljšo Michelinovo in najslabšo Bridgestonovo pnevmatiko 6,5 odstotka oziroma 4 decilitre na 100 km. Z majhno obrabo je izstopala Michelinova pnevmatika, ki prevozi precej več kilometrov od povprečja, vse ostale pnevmatike so se izkazale z oceno dobro.
»Naš test celoletnih pnevmatik je tako pokazal, da so celoletne pnevmatike še vedno kompromis in da ne zmorejo enakih lastnosti kot specializirane pnevmatike,« so vrednotenje zaokrožili pri AMZS.