Avto

Domagoj Dukec, BMW: Pred vami je serijski BMW X2 z nekaj nakita

BMW X2 concept sporoča obline serijskega avtomobila, ki bo med kupce zapeljal že prihodnje leto s ceno med 33 in 50 tisoč evrov. Niša je postala velik razred, o količinah ni več dvoma.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.10.2016 06:48
Čas branja: 3 min
Domagoj Dukec, BMW: Pred vami je serijski BMW X2 z nekaj nakita
"Kupcem je danes popolnoma vseeno, kje ima avto pogon, saj vse težave rešuje elektronika. Gre morda le še za estetiko, za drugačne proporce, denimo daljši motorni pokrov, krajši zadek in podobno," pravi direktor zunanjega oblikovanja BMW Domagoj Djukec.

Kmalu po razkritju smo se sprehodili okoli novega BMW X2 concepta, ki za prihodnje leto napoveduje istoimenski serijski avto. »Serijski avto bo natanko takšen, odmislite sicer zadnji difuzor, 21 palčna kolesa in pnevmatike,« je za Finance povedal direktor oblikovanja zunanjosti BMW Domagoj Dukec, ki je odgovoren tudi za drzni kupejevski SUV. Prvi v kompaktnem razredu prestižnih znamk, ki se bo vozil zelo blizu mercedes-benza GLA.

Potencial te niše? »Danes prodamo od 20 do 25 tisoč BMW X1 na mesec, toliko kot BMW serije tri ki je bila še pred desetletjem naš daleč najbolje prodajan model, so SUV sploh še niša,« odgovarja podpredsednik uprave BMW Ian Robertson.

BMW je pri preobrazbi X1 v X2 naredil veliko korake. Spremenil prav vsak kos pločevine na njem in hkrati še presegel hišno oblikovanje modelov X4 in X6, ki govorita skupen, kar preveč podoben jezik. Pri X2 je v primerjavi z X1 drugače prav vse, od daljšega in nižjega motornega pokrova, prednjega previsa, višjih bokov, položnejšega vetrobranskega stekla in posledično prednjih stebričkov. Do žarometov spredaj in zadaj, ki so tanjši in se globlje zajedajo v prednje blatnike, podobno velja za zadnje. Prednja maska je še bolj izbočena, ledvičke so zajetnejše, žarometi se jih tudi v tem primeru ne dotikajo, tako kot pri X1.

Kompaktni športni terenci, kamor sodi tudi X2, so si lani v Evropi odrezali desetino trga, vsi razredi SUV skupaj pa kar 22 odstotkov.

Novi X2 tako v primerjavi, s sicer še zelo svežim X1, deluje celo generacijo bolj sveže, sproščeno in tudi športno, nekako futuristično. A glede na besede prvega moža oblikovanja zunanjosti pri tej znamki, Hrvata Domagoja Dukca, do serijskega vozila ni več daleč.

"Obline bodo dejansko takšne, kot jih prikazuje koncept, brez konceptnega nakita v obliki pretiranih 21 palčnih koles, pnevmatik, odbijačev in drugih podrobnosti," je za Finance povedal Dukec.

V prihodnjem letu, ali v Ženevi ali Frankfurtu še ni jasno, bo X2 med kupce zapeljal z že znano tehniko serije 1, 2 in seveda X1. To bi utegnilo pomeniti tri in štirivaljne motorje z razponom motorne moči med 85 in 185 kilovatov (116 in 252 konjskih moči), priključni hibrid 25xe z 1,5 litrskim trivaljnim turbom ter elektro motorjem s 65 kilovati ter ročni šeststopenjski ali samodejni osemstopenjski menjalnik. Cene še niso znane, nemški mediji pa napovedujejo razpon med 33 in 50 tisoč evrov.

X2 bo imel prednji ali štirikolesni pogon, tako kot X1.

Skupna osnova z X1 bo X2 namenila prednji ali štirikolesni pogon. Dukec ob tem dodaja, da je kupcem danes popolnoma vseeno, kje ima avto pogon, saj vse težave rešuje elektronika. »Gre morda le še za estetiko, za drugačne proporce, denimo daljši motorni pokrov, krajši zadek in podobno. Je pa res, da nas številni tekmeci kopirajo z oblikovanjem, značilnim za zadnji pogon, čeprav so gnani spredaj, saj izraža prestiž. Pri BMW ne gre le za videz, pogon na zadnja kolesa nam omogoča tudi boljšo razdelitev mase med obe osi, kar je seveda pomembno za stabilnost in športne vozne lastnosti.«

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom
FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)