Kmalu po razkritju smo se sprehodili okoli novega BMW X2 concepta, ki za prihodnje leto napoveduje istoimenski serijski avto. »Serijski avto bo natanko takšen, odmislite sicer zadnji difuzor, 21 palčna kolesa in pnevmatike,« je za Finance povedal direktor oblikovanja zunanjosti BMW Domagoj Dukec, ki je odgovoren tudi za drzni kupejevski SUV. Prvi v kompaktnem razredu prestižnih znamk, ki se bo vozil zelo blizu mercedes-benza GLA.
Potencial te niše? »Danes prodamo od 20 do 25 tisoč BMW X1 na mesec, toliko kot BMW serije tri ki je bila še pred desetletjem naš daleč najbolje prodajan model, so SUV sploh še niša,« odgovarja podpredsednik uprave BMW Ian Robertson.
BMW je pri preobrazbi X1 v X2 naredil veliko korake. Spremenil prav vsak kos pločevine na njem in hkrati še presegel hišno oblikovanje modelov X4 in X6, ki govorita skupen, kar preveč podoben jezik. Pri X2 je v primerjavi z X1 drugače prav vse, od daljšega in nižjega motornega pokrova, prednjega previsa, višjih bokov, položnejšega vetrobranskega stekla in posledično prednjih stebričkov. Do žarometov spredaj in zadaj, ki so tanjši in se globlje zajedajo v prednje blatnike, podobno velja za zadnje. Prednja maska je še bolj izbočena, ledvičke so zajetnejše, žarometi se jih tudi v tem primeru ne dotikajo, tako kot pri X1.
Kompaktni športni terenci, kamor sodi tudi X2, so si lani v Evropi odrezali desetino trga, vsi razredi SUV skupaj pa kar 22 odstotkov.
Novi X2 tako v primerjavi, s sicer še zelo svežim X1, deluje celo generacijo bolj sveže, sproščeno in tudi športno, nekako futuristično. A glede na besede prvega moža oblikovanja zunanjosti pri tej znamki, Hrvata Domagoja Dukca, do serijskega vozila ni več daleč.
"Obline bodo dejansko takšne, kot jih prikazuje koncept, brez konceptnega nakita v obliki pretiranih 21 palčnih koles, pnevmatik, odbijačev in drugih podrobnosti," je za Finance povedal Dukec.
V prihodnjem letu, ali v Ženevi ali Frankfurtu še ni jasno, bo X2 med kupce zapeljal z že znano tehniko serije 1, 2 in seveda X1. To bi utegnilo pomeniti tri in štirivaljne motorje z razponom motorne moči med 85 in 185 kilovatov (116 in 252 konjskih moči), priključni hibrid 25xe z 1,5 litrskim trivaljnim turbom ter elektro motorjem s 65 kilovati ter ročni šeststopenjski ali samodejni osemstopenjski menjalnik. Cene še niso znane, nemški mediji pa napovedujejo razpon med 33 in 50 tisoč evrov.
X2 bo imel prednji ali štirikolesni pogon, tako kot X1.
Skupna osnova z X1 bo X2 namenila prednji ali štirikolesni pogon. Dukec ob tem dodaja, da je kupcem danes popolnoma vseeno, kje ima avto pogon, saj vse težave rešuje elektronika. »Gre morda le še za estetiko, za drugačne proporce, denimo daljši motorni pokrov, krajši zadek in podobno. Je pa res, da nas številni tekmeci kopirajo z oblikovanjem, značilnim za zadnji pogon, čeprav so gnani spredaj, saj izraža prestiž. Pri BMW ne gre le za videz, pogon na zadnja kolesa nam omogoča tudi boljšo razdelitev mase med obe osi, kar je seveda pomembno za stabilnost in športne vozne lastnosti.«
Foto: Miloš Milač