Morda sem razvajen od Ženeve, ki vsako leto znova postavi visoke standarde avtomobilskim sejmom. A mimo napak na pariškem avtomobilskem salonu, iz katerega poročamo danes in jutri, ne morem. So prevelike! Pustimo ob strani velik obseg sejmišča, ki je razdeljen na več poslopij. Nekatere med njimi so zapuščene, prazne, njihove praznine pa se organizatorji niti niso trudili skriti.
Velike razdalje med njimi so nam pomagali lajšati električni in dizelski taksiji, po desetih urah dela noge to še kako čutijo. Niti me ni preveč zmotila jutranja zmedenost uradnega sejemskega voznika, ki ni našel hale 1, dokler ga nisem tja sam usmeril. A splet, ki je leta 2016 tako običajen kot voda in papirnata brisačka na stranišču, je nedopustno zatajil že zjutraj in dejansko nikoli ni prav dobro deloval. Slaba volja in začudenje gruče novinarjev iz celega sveta, ki so ob pol osmih obenem še zaman iskali stol in košček mize potrebne za delo, sta bila nepopisna.
V dobi paketnih prenosov podatkov smo to težavo sicer rešili, a stežka in z veliko potrpežljivosti in manjšanjem fotografij - gigabajt pri poročanju namreč dosežeš prehitro, potem je konec oziroma se vržeš v dodatne stroške.
Vmes nas je stresel še Renaultov in Nissanov šef Carlos Ghosn, ki je novinarje nagovoril v francoskem jeziku. Menda so bile na voljo slušalke, ki so ponujale glas v angleščini, a v neprehodni gneči so bile predaleč. Pa se to ni zgodilo le pri Renaultu, menda še kje drugje.
Morda se je tudi zaradi malomarnosti sejmišča gruča znamk odločila, da se ga ne bo udeležila. Kdo ve!
Predstava je bila vseeno vredna ogleda. Število novosti, ki se te dni razkazujejo v Parizu, predvsem pa njihova vsebina, je kot vsako leto navdušujoča. Vse je nemogoče zajeti, zato smo se v prvi podrobnejši reportaži posvetili tistim, ki so zanimivi in razmeroma dostopni slovenskim kupcem.
V prvem dnevi smo si podrobneje pogledali še novo nissan micro, ki prinaša resen in obenem prijeten odklon od preproste predhodnice.
Renault je odgovoril na bitko dosega električnih avtov tako, da je v zoe vgradil baterijo s kapaciteto 41 kilovatnih ur in mu omogočil teoretičen doseg kar 400 kilometrov.
Volkswagen pa je, zaradi trendov in dizelskega škandala, prav tako resno zakorakal v električno prihodnost z ID conceptom. Njegov prihod je še oddaljen, smer pa se zdi prava in zelo privlačna.
Novi avtomobili so na sejmišče pripeljali tudi šefe avtomobilskih proizvajalcev. S številnimi sem se zapletel v zanimive debate, o njih pa bomo v naslednjih tednih poročali na našem portalu. Včeraj sem se denimo pogovarjal s čarovnikom avtoposla, Portugalcem Carlosom Tavaresom, ki je le v dveh letih rešil rdeči Peugeot Citroën.
Danes zjutraj me čaka podpredsednik BMW Ian Robertson, vselej nasmejani in odprti Anglež. Takoj za njim prvi mož Peugeota Jean-Philippe Imparato, nato še oblikovalec citroëna C3 Andy Cowell ter okrogla miza z Nissanovimi strokovnjaki.
Tudi dnevi pred Parizom so bili pestri. Matej se je na zahodni obali Francije rokoval s pariško novostjo - renaultom grand scenicom, ki se je izbrisal iz seznama odpisanih, Preberite si na kakšen način. Pred tem se je med zavoje zapodil z abarthovim divjim malčkom in skoraj hip zatem spoznal še njegovo osveženo različico.
Delček pozornosti pred Parizom si je izboril tudi Ford z razkošnimi modeli vignale, ki se želijo približati pravim prestižnim znamkam. Ljubljanski Autocommerce je na naših cestah že predstavil zanimivega križanca GLC coupe, ki je namenjen tistim, ki želijo izstopati. BMW je odsotnost nove serije pet na Parizu blažil z razkritjem nekaterih tehničnih novosti. Mi smo jim dodali še risbe, ki namigujejo na končne obline nove petice.
Obenem pa smo se poglobili še v najdostopnejšega BMW hibrida, 225 xe iPerformance active tourer in se čudili njegovi ugodni ceni v primerjavi z dizelsko različico. Pa ta hibrida že takoj določi za boljšo izbiro, kaj menite?
Za zaključek si poglejte še Audijev video, ki je nastal kot parodija na predsedniško kampanjo Trumpa in Clintonove. Mene bolj kot na parodijo spominja na grozljivko.