Med kopico drznih, tudi futurističnih novosti poudarjamo tiste, ki utegnejo pustiti največji pečat na slovenskem trgu. To so citroën C3, nissan micra, peugeota 3008 in 5008, honda civic, kia rio, hyundai i30, renault grand scenic in audi Q5.
Več kot 70 novosti, manj kot deset tistih pravih, razkritih na salonu, in velike napovedi avtoindustrije. Tako bi lahko strnili letošnji Pariz, najpomembnejši avtomobilski salon v drugi polovici leta, na katerem je moč pokazala predvsem francoska avtoindustrija.
Poleg serijskih novosti so proizvajalci še bolj kot minula leta poudarjali skorajšnji vstop v dobo električnih avtomobilov. Renault je modelu zoe povečal doseg na 400 kilometrov, opel ampera-e je odgovoril z dosegom 500 kilometrov, Volkswagen pa je svoj električni avto ID šele napovedal za konec desetletja. Daimler prav tako, oba proizvajalca pa sta poleg konceptov še oddaljenih serijskih modelov dala obetavne napovedi.
Mercedes-Benz je za leto 2025 napovedal deset električnih avtov nove podznamke EQ in prvo mesto med svojimi tekmeci, Volkswagen pa kar 30 modelov in letno prodajo milijon električnih avtov od leta 2025.
V tem zapisu smo se vseeno osredotočili na realnost. Kateri so tisti avtomobili, ki bodo kmalu na našem trgu in bodo tudi razmeroma dostopni, torej bodo pustili vidnejši pečat pri slovenskih kupcih?
Citroën C3
Francoski Citroën je predstavil nov avto nižjega razreda, naslednika mestnega C3, ki se bo od tekmecev ločil predvsem po drzni in šaljivi obliki. »Želimo osvojiti nove kupce, predvsem mlajše. Imamo seksi, čokat in precej neobičajen avto za ta razred,« je komentirala prva dama Citroëna Linda Jackson. Novinec je dolg 3,99 metra (plus pet centimetrov), širši za dva in v medosju daljši za sedem centimetrov, kar obljublja ugodne prostorske razmere v kabini.
Oblikovna smer je bila logična, podobnost s hišnim C4 cactusom, na boku ga namreč prav tako krasijo gumijaste zaščite air bumps, na prednjem delu tudi večjim C4 picassom. Novi C3 je obenem zrasel v merah, saj je imel v tem v primerjavi s tekmeci še nekaj rezerve. Novinec je dolg 3,99 metra (+ 5 centimetrov), širši za dva in v medosju daljši za sedem centimetrov, kar obljublja ugodne prostorske razmere v kabini.
Novi C3 bodo poganjali že znani motorji, trivaljni 1,0 in 1,2 litrski z močjo od 50 do 81 kilovatov ter 1,6 litrski dizelski BlueHDI s 55 in 73 kilovati.
Nissan micra
V peti generaciji je micra zrasla v skoraj vse smeri, predhodnico v dolžino prerašča za okoli 20 centimetrov (dolga je več kot štiri metre), ob tem je nižja in širša. Pritrdimo lahko, da je armaturna plošča izdelana iz kakovostne plastike, da je za volanom veliko prostora v vse smeri (vsekakor več kot v sorodnem cliu) in da je počutje v micri brez dvoma precej boljše kot pri njeni predhodnici.
Micro bo za evropski trg izdelovala Renaultova tovarna Flins v Franciji, zato ne tudi kar nekaj delov skupnih s cliom, denimo motorji, deli podvozja,…
Pod motornim pokrovom so nameščeni iz clia znani bencinski motorji (0,9 turbo s 66 kilovati in 1,0 s 54 kilovati) ter dizelski motor 1.5 DCi s 66 kilovati. Izbor menjalnikov še ni znan. Znano pa je, da bo micra na voljo v desetih karoserijskih barvah, da bodo kupci lahko izbirali iz dolgega seznama dodatne opreme, si omislili dvobarvno karoserijo, dodatke v kabini,… mogočih je kar 125 kombinacij.
Peugeot 3008
Povsem nov kompaktni športni terenec, ki sledi temu priljubljenemu razredu. Zasnovan na modularni platformi EMP2 je 4,45 metra dolg 3008 zelo lahek (od 1.325 kilogramov), prostoren, tehnično napreden in energijsko učinkovit.
Motorni del bodo predstavljal 1,2 litrski trivaljni turbobencinar s 96 kilovati in 1,6 litrski štirivaljni turbobencinar s 121 kilovati. Dizelski del pa 1,6 litrski BlueHDI s 73 ali 88 kilovati ter dvolitrski BlueHDI s 110 ali 132 kilovati. Motorji bodo povezani z ročnim ali samodejnim šeststopenjskim menjalnikom, pri bencinski bodo izpusti med 115 in 133, pri dizelskih pa med 105 in 124 grami ogljikovega dioksida na kilometer. Najmočnejši turbodizel bo na voljo le s športnim paketom opreme GT.
Več o Peugeotu, ki spreminja pravila igre
Peugeot 5008
Njegov večji brat je dolg 4,64 metra, je nekakšen mešanec med enoprostorcem in športnim terencem in tako sledi zasnovi večjega renaulta espacea. Za petimi sedeži ponuja kar 780 litrov prostora, dokupite lahko šesti in sedmi sedež, ki nista le pogrezljiva, ampak celo odstranljiva.
Njuna skromna masa (11 kilogramov vsak) obljublja enostavno odstranitev, posledica pa je tudi dodatnih 39 litrov prostora v vsaki od lukenj, ki ju ustvarita. Ob tem sta tudi zadnja sedeža enakih mer kot ostali trije.
Precejšnja dolžina 5008 zložljiv naslon sopotnikovega sedeža ob tem omogočata prevoz do 3,2 metra dolgih predmetov. V potniškem delu ima skupaj 38 litrov predalov in odprtin za odlaganje drobnarij. Transformacija iz klasičnega v modni svet, ki torej ne terja žrtev na področju prostora in prilagodljivosti.
Audi Q5
Audi je kot eden izmed redkih proizvajalcev na razkritje novinca čakal do salona. Njihova letošnja zvezda je novi Q5, 4,66 metra dolg in do 90 kilogramov lažji naslednik srednjerazrednega športnega terenca, ki bo pri nas spomladi prihodnje leto. Q5 ponuja nekatere poteze večjega Q7, v kabini je sodoben in prostoren, prtljažnik sprejme od 550 do 1.550 litrov, armaturna plošča pa je dobila 12,3-palčni virtualni kokpit.
Pogon je na prednja kolesa speljan le pri Q5 2.0 TDI s 110 kilovati, pa še pri tej različici je mogoče doplačati štirikolesni pogon quattro. Vsi ostali stroji: 2.0 TDI s 120 in 140 kilovati, 2.0 TFSI s 185 kilovati in 3.0 TDI z 200 kilovati so serijsko gnani prek vseh štirih koles. Pri vseh, razen pri zadnjem, je možen sedemstopenjski S-tronic, 3.0 TDI pa je povezan z osemstopenjsko avtomatiko.
Hyundai i30
Nov hyundai i30 pomeni evolucijo že znanega oblikovalskega jezika, več je novosti pod kožo. Karoserija je v 53 odstotkih sestavljena iz jekel visoke trdnosti, prostornost potniške kabine je boljša, prtljažnik s 395 osnovnimi litri sodi med največje v razredu, kabina pa je izdelana povsem na novo z boljšimi materiali in opremljena z osempalčnim zaslonom na dotik z multimedijskim sistemom povezljivim z Applom in androidi na vrhu sredinske konzole.
Litrski trivaljni turbo ponuja 88 kilovatov oziroma 120 konjskih moči, povsem nov 1,4 (natančneje 1,35) litrski štirivaljni turbo ima 103 kilovate in 140 konjskih moči in 242 newtonmetrov navora. V ponudbi ostaja že znani 1,4 litrski bencinar s 73 kilovati. Dizelski 1,6 litrski pa je na voljo v treh stopnjah s 70, 85 in 98 kilovati (95, 115 in 133 konjskih moči).
Renault grand scenic
Novi grand scenic je dolg 4,63 metre (7,5 centimetrov več kot prej), prirastek gre delno tudi na račun bohotnih karoserijskih potez, ki so mešanica enoprostorske in crossover zasnove, a ob tem ne zanemarja družinske usmeritve. To dokazujejo prostorninski litri, ki so številčnejši kot pri bolj klasičnem predhodniku.
Boki grand scenica so napihnjeni, oddaljenost od tal za tri centimetre večja kot prej, streha pa je vseeno nižja - 1,66 metra, širina večja (1,86 metra). Kolesa grand scenica so 20 palčna, s širino 19,5 centimetra pa so v tem delu primerljiva s 17 palčnimi. V petsedežni različici v zadek sprejme 718 litrov prtljage oziroma 22 litrov več kot klasični scenic in 73 litrov več kot stari grand scenic.
Če zadnje tri sedeže vzdolžno potisnemo proti prednjima dvema, pa dobimo kar 866 litrov oziroma 114 več kot v odhajajoči različici grand scenica. Zadnjo in predzadnjo sedežno vrsto lahko (za doplačilo oziroma ob izbiri dražjega paketa) posamezno ali vse skupaj zložite ob pritisku na gumb, v vsakem primeru pa nastane raven in uporaben prostor.
Več o novem grand scenicu iz prve vožnje
Škoda kodiaq
S kodiaqom Škoda pričenja novo pot v svoji zgodovini, pripravlja močno marketinško kampanjo in prodor na nove trge. Kompaktni SUV s 4,7 metra dolžine je posreden tekmec manjšemu tiguanu ter seatu ateci, obenem pa se spušča tudi razred višje nissanu x-trailu, hyundaiju santa fe ju in mitsubishiju outlanderju ob bok. Kodiaq namreč prerašča mere kompaktnega razreda in tudi v kabini ponuja obilico prostora ter pomično zadnjo klop in doplačljiva šesti in sedmi sedež.
Prtljažnik s 720 do 2.065 litri je denimo med največjimi v razredu, ob tem dovoljuje prevoz predmetov dolgih do 2,8 metra. Zasnova na skupni platformi MQB je kodiaqu kljub zajetnim meram prinesla prihranke pri masi, osnovni namreč tehta le 1.452 kilogramov (različica 1.4 TSI, prednji pogon in brez potnikov).
Poleg asistenčnih sistemov iz hišnih polic kodiag ponuja prednji ali štirikolesni pogon, 6-stopenjski ročni ali pa samodejni DSG s sedmimi ali šestimi prestavami ter široko ponudbo motorjev. Tri bencinske agregati TSI z gibno prostornino 1,4 oziroma 2,0 litra in močmi v razponu od 92 do 132 kilovatov in dvolitrski turbodizel z močjo 110 ali 140 kilovatov. Prodajni potencial ocenjujemo na 400 do 500 vozil na leto.
Več o novem kodiaqu iz prve predstavitve
Honda civic
Honda civic se v Parizu predstavlja že v svoji deseti generaciji. Kot skoraj vedno doslej pa tudi ta prinaša kar pošten odmik od svoje predhodnice. Novi civic je tako nov od koles do strehe, prenova pa je radikalnejša kot v zadnji generaciji. Novinec je daljši za 13 centimetrov (sedaj meri 4,49 metra), ob tem je nekaj višji in širši. Nov je tudi oblikovni pristop, civic je postavnejši, ima daljše previse, na novo oblikovan prednji del in zadek, ki sicer povzema nekaj znanih elementov. Denimo žaromete, ki se nadaljujejo v zadnji usmernik zraka.
Karoserija je lažja za 13 kilogramov, ob tem je za 52 odstotkov čvrstejša. Povsem nova je motorna ponudba, litrski trivaljni turbo zmore 96 kilovatov (129 konjskih moči), 1,5 litrski štirivaljni turbo pa 134 kilovatov oziroma 182 konjskih moči. V kabini bo tudi novi civic ponudil nadpovprečno prostornost, kar je glede na zunanje mere sicer pričakovati. Arhitektura armaturne plošče pa je bolj klasična z osempalčnim zaslonom na dotik in merilniki ter stikali v eni višini.
Kia rio
Južnokorejska Kia je v Parizu razkrila naslednika najbolje prodajanega modela rio. Kiin drugi najmanjši model, tekmec clia, corse in drugih, vstopa v četrto generacijo, ponuja prirastek mer, sodobnejšo tehniko in prepoznavno hišno obliko.
Avto B-razreda z dolžino 4,06 metra ima prtljažnik s 325 litri. V kabini ima sodoben zaslon na dotik, pod pokrovom pa litrski turbotrivaljnik z 72 ali 87 kilovati.
Foto: Miloš Milač