Avto

Slo po terenu je X-trail ohranil v genih

Nissan x-trail ni samo prostoren, udoben, varen, varčen in odlično opremljen križanec, zaradi zmogljivega štirikolesnega pogona se brez zadržkov spusti tudi v pustolovščine zunaj asfalta.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.09.2016 09:15
Čas branja: 7 min

Ali ste med tistimi, ki se čez teden radi vozijo udobno, brez napora in varčno, zaradi družinskih potreb cenijo v vseh vremenskih pogojih uporaben, varen, dobro opremljen in  prostoren avtomobil, za vikend pa jih notranji glas vodi iz ene pustolovščine v drugo, najraje nekje stran od vrveža ponorelega sveta? Včasih bi za uresničitev vseh želja potrebovali vsaj dva avtomobila, danes pa gre tudi z enim.

Med hvaležne multipraktike lahko štejemo tudi novi Nissan x-trail, ki je ubral drugačno pot, kot večina konkurence. Iz slabih cest je namreč zapeljal na asfalt, ob tem pa postal dober družinski in poslovni avto.

Mnogi so nad njim vihali nos, češ da je zaradi zglajenih in oblih linij, nekaj kroma ter vse prej kot terenske kabine postal »softič«, torej nekdo, ki se kolovozov in skalnatih poti ogiba kot maček vode, v blato zabrede le po pomoti, strme klance pa prepusti poltovornjakom in delovnim strojem.

Takole na prvi pogled bi se strinjali, sploh če ob moderno zaobljenega novinca postavimo njegovega oglatega in robustnega predhodnika (zgoraj). Sodobni X-trail je namreč izgubil precej terenske robatosti in škatlasto podobo, trendi in evolucija v razredu so (tudi) od Nissana zahtevali spremembo filozofije izdelovanja večjih športnih terencev, v X-traila pa so vdahnili veliko oblikovnih, prostorskih in vozniških značilnosti, s katerimi je velik uspeh dosegel manjši qashqai.

Kam torej postaviti X-traila, najbolj družinskega evropskega Nissana ta hip? Jasen prehod iz oglatega predhodnika v oblega novinca ga po logiki postavlja na mesto med klasičnimi športnimi terenci, ki so doma na cesti. Ali je Nissan zaradi modernih časov zavrgel dolgo in zanimivo terensko pot? Tisto, ki je v preteklosti temeljila na terenskih poltovornjakih in klenih terencih, danes pa na terenski “šminki” ,ki s peskom in blatom vsaj na prvi pogled nimajo kaj dosti skupnega, a gredo v praksi za med?

Novi x-trail je dolg 4,64 metra, širok 1,82 in visok 1,69 metra. Njegove obline so večinoma povzete po qashqaiu, po njem je skoraj prerisana armaturna plošča in nekatere podrobnosti. V praksi nam je X-trail pokazal še nekaj lastnih vrlin, ki jih lahko označimo z veliko začetnico.

Denimo prostornost potniške kabine, res razkošna zadnja klop, 550-litrski prtljažnik (ob podrti klopi sprejme kar do 1.962 litrov), v zadku je tudi možnost dodatnih dveh sedežev za 820 evrov, pod njima dva uporabna predala, ki ju lahko uporabimo tudi za oblikovanje prtljaž­nika, in res dobro nastavljeno podvozje, ki ponuja tisto zmes udobja in čvrstosti, da bi jo z veseljem priporočili še kakšnemu tekmecu.

nissan-x-trail-5-mm.1467229036.jpg.n.960px.jpg
Prostorsko razkošje zadnje klopi, v dolžino in višino. Nekaj kar sodobne limuzine, tudi marsikateri bolj modni in športni terenci ne ponujajo. Foto: Miloš Milač

nissan-x-trail-4-mm.1467229035.jpg.n.960px.jpg
Osnovnih 550 litrov, predala pod dnom ali dodatna sedeža za 820 evrov v zadku. Foto: Miloš Milač

Končne zmogljivosti 1.615 kg težkega vozila (največja hitrost je 186 kilometrov na uro, pospešek do stotice traja 11 sekund) so za 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati (130 konjev) povsem solidne. Motor s 320 newtonmetri navora je lahko zelo hvaležen sopotnik, saj deluje tiho in mirno, se v ob­močju med 1.500 in tri tisoč vrtljaji hipoma in odločno odziva na dodajanje plina in na ravni cesti nikoli ne deluje podhranjeno.

P6270662.1467585019.JPG.c.960px.jpg
X-trail je tudi zelo varčen, približno 10 tisoč kilometrov smo prevozili s povprečno porabo 6,7 litra, na določenih odsekih je tudi polno naložen pil šest litrov, prazen na magistralkah le dobrih pet, na prvih 6.000 kilometrih ugodno povprečje pa so dvigovali dolga vožnja po nemškem Autobahnu in terenski preizkusi. Foto: Miloš Milač

Novodobni Nissan X-trail res ne kaže tiste terenske vsemogočnosti, ki je do neke mere odlikovala predhodnika, vendar pa mu je slo po terenu ostalo. O tem priča 21-centimetrska oddaljenost od tal, zaradi česar lahko ugrizne tudi v kaj več kot le v slabše vzdrževano makadamsko pot do plaže, zlahka pripelje prtljago in zaloge do planinske koče ali pa se brez strahu spopade z blatom, prodom in snegom.

Za premagovanje neurejenih poti in v vseh vremenskih pogojih je seveda ključen pogon. Pri Nissanu so v X-traila zapakirali zmogljiv in elektronsko krmiljen vklopljivi štirikoles­ni pogon, v prid pisanju napetih zgodb zunaj asfalta pa sta prvi dve prestavi občutno krajši. Pogonu ukazujemo s pomočjo vrtljivega gumba med sedežema, kjer piše All mode 4x4-i.

Gre za oznako Nissanovega pametnega štirikolesnega pogona, na stikalu pa najdemo še napise 2WD, Auto in Lock on/off. Prek njega tako lahko voznik izbira med tremi načini delovanja: sprednjim pogonom, samodejnim štirikolesnim ter s funkcijo lock še stalnim štirikolesnim pogonom, uporabnim le v najtežjih razmerah ter do hitrosti največ 80 km/h.

V običajnih voznih razmerah smo uporabljali način 2WD, ko so nas z vseh strani oblivale neverjetne količine dežja pa smo preklopili v samodejni način preklapljanja med pogoni. X-trail je pokazal suverenost na spolzkih cestah, kar je na družinskih in poslovnih poteh še kako pomembno. Podobno smo ravnali tudi na makadamu, razdrapanih kolovozih in goznih poteh, saj se pogon hipoma odzove na pomanjkanje oprijema ter razporedi navor med prednjo in zadnjo osjo.

Stalni štirikolesni pogon nam je prišel prav, ko smo poleg drseče podlage morali premagati še kakšen klanec ali pa smo se proti cilju prebijali skozi blatni odsek. Ob zmogljivosti stalnega štirikolesnega pogona se nismo mogli znebiti občutka, da bi si z njegovo pomočjo zlahka utrli tudi gaz skozi snežni zamet in da bi X-traila prej ustavilo nekoliko nižje podvozje ter vstopni in izstopni koti naravnani na pločnike, manjše kamne in korenine, kot pa kaj drugega.

Nissanov X-trail seveda ni namenjen kakšnim bolj zahtevnim terenskim preizkusom, vendar pa ga zanesljivi, zmogljivi in vsestransko uporabni štirikolesni pogon ob moderni podobi, prostornosti, varčnosti, udobju in kopici asistenčnih sistemov postavljajo v sam vrh športno-terenskega zemljevida.

Foto: Matej Kačič, Nissan

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Nissan v Evropi zapušča kompaktni razred
Avto
AvtoMiloš Milač Nissan v Evropi zapušča kompaktni razred

Nissan pulsar se po skromni prodaji letos poslavlja od evropskega trga, japonska znamka večje uspehe dosega s športnimi terenci

FINANCE
Avto
Nissanov hvaležni multipraktik
Avto
AvtoMatej Kačič Nissanov hvaležni multipraktik 2

Ko je priljubljeni Nissanov qashqai premajhen, v ospredje stopi precej podobni, a večji x-trail, ki s prostornostjo, močnim dizlom, zmogljivim štirikolesnim pogonom in menjalnikom CVT odlično opravlja družinsko poslanstvo.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
(intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu

Marjan Murn, direktor prodaje in marketinga Nissana v regiji Adriatic, pojasnjuje zakaj lahko specializacija avtomobilskemu proizvajalcu prinese boljše rezultate kot boj v množičnem razredu

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik
Avto
AvtoUroš Božin Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik

V tovarni v Sunderlandu so izdelali milijonti nissan juke

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.