Avto

Tabuji padajo - BMW 2 hibrid že pri nakupu cenejši od dizelskega

BMW je z modularno zasnovo hibridov in s subvencijami njihovo ceno spustil pod ceno dizelskih modelov. Na krajših vožnjah je tudi bilanca enoprostorca 225 xe iPerformance boljša, na daljših pa pravi ostaja dizelski motor.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.09.2016 23:21
Čas branja: 6 min
Tabuji padajo - BMW 2 hibrid že pri nakupu cenejši od dizelskega
Napreden hibridni sklop v BMW 225 xe active tourer do sto kilometrov na uro izstreli v le 6,7 sekunde (dizelski 220d v 7,3 sekunde). Sto kilometrov prevozite z manj kot petimi litri bencina in 6,7 kilovatne ure elektrike.

Nove tehnologije na avtotrg vselej kapljajo počasi, zaradi začetnih slabših lastnosti, predvsem zmogljivosti, in visoke cene, ki jo zahtevata razvoj in izdelava. Tako je bilo doslej tudi pri hibridih, pri avtomobilih z bencinskim (redko tudi dizelskim) motorjem in električnim strojem za pomoč pri pogonu, predvsem pa za zmanjševanje porabe klasičnih goriv. Doplačilo za tehniko je logično, denimo hibridi, ki jih še vedno izdelajo precej manj kot klasičnih bencinskih ali dizelskih motorjev, imajo več sestavnih delov, dva motorja, baterijo, generator … to seveda stane.

Tudi Toyota, ki ji je hibride prvi in dejansko edini uspelo prodati množicam – v slabih 30 letih jih je prodala devet milijonov –, je tehnologijo uvajala počasi, jo zaračunala nekaj tisočakov dražje kot klasične motorje, pri prvih dveh generacijah hibridnega priusa pa je vseeno imela izgubo. Danes je prius hibrid, pa tudi drugi Toyotini modeli del običajne ponudbe ter vse pogostejša alternativa bencinskim in dizelskim motorjem, tudi zaradi cene, ki je že skoraj izenačena z dizelskimi motorji. V Evropi Toyotini hibridi pomenijo že 30 odstotkov prodaje te znamke, pri nas prek 20 odstotkov.

S hibridi lažje sledijo okoljskim predpisom

Zaradi lovljenja vse strožjih okoljskih predpisov – v Evropi zdaj velja meja 130 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, leta 2021 se bo znižala na 95 gramov – so se v hibridno vojno spustili tudi drugi proizvajalci. Nemški BMW že pred desetletjem z X6 active hybrid in active hybrid7, ki sta zaradi prevelike porabe in cene kmalu utonila v pozabo. Znova pa pred letom dni z uvedbo novih hibridov na zunanje polnjenje, torej s klasičnim bencinskim in elektromotorjem, ki ga polnimo prek električne vtičnice ali pa baterijam energijo dovajamo prek generatorja, ki ga še vedno poganja bencin.

Modularen sklop niža ceno, tudi subvencija

Modularnost sklopov je omogočila hkratno vgradnjo v več modelov, od majhne serije 2 active tourer, serije 3, orjaškega terenca X5, serije 5 do luksuzne serije 7. V BMW znane bencinske motorje povežejo z električnim motorjem, ki je v določenih serijah enak, mu dodajo generator in v prtljažnik pospravijo baterijo. Ker je veliko delov enakih, po posameznih serijah pa so enaki celi sklopi (denimo seriji 3 in 2 pri bateriji in elektromotorju), hibridne sklope pa so vgradili v že znane avtomobile, se je strošek na enoto znižal. Ceno so znižale tudi subvencije v posameznih državah, v Sloveniji Eko sklad kupcu priključnega hibrida vrne 4.500 evrov in hibrid v primeru BMW tako postane celo cenejši od dizla. Tako je pri seriji 3, ki v hibridni različici 330e stane 40.250 evrov, kar je slabih pet tisočakov manj kot primerljivo zmogljiv dizelski 325d.

Dobrih 40 tisočakov je vseeno cena, ki ni dostopna množicam. Zato smo preverili, kako se izide primerjava najcenejšega BMW priključnega hibrida serije 2 in primerljive dizelske različice (več v tabeli) in kako se obneseta na cesti.

V mestu z lahkoto premaga dizla, na daljših poteh požrešnejši

Pri hibridu električna energija ni na voljo ves čas. Ko baterijo napolnimo (to traja okoli tri ure na navadni vtičnici), lahko zgolj na elektriko, torej povsem neslišno, prevozimo okoli 25 kilometrov (tovarna obljublja 41 kilometrov). Takrat deluje le 65 kilovatov, avto pa na elektriko lahko pospeši do 125 kilometrov na uro. Motor je sicer živahen v mestu, na krajših razdaljah se je v resnici mogoče ves čas voziti na elektriko, če lahko baterijo med postanki sproti polnite.

Tudi če se zaradi pospeševanja občasno vklopi bencinski motor, takrat se serija 2 do sto kilometrov na uro izstreli v le 6,7 sekunde (dizelski 220d v 7,3 sekunde), lahko sto kilometrov prevozite z manj kot petimi litri bencina in 6,7 kilovatne ure elektrike. Baterija se sicer počasi polni tudi med vožnjo ob vsakem zaviranju in pri stalnih hitrostih poganja motor, program »save« pa omogoča hitrejše polnjenje baterije med vožnjo, a porabo bencina požene prek deset litrov.

Že na nekaj daljših in hitrejših vožnjah pa je zgodba drugačna. Naše preizkusno povprečje se je ob občasnem polnjenju baterije ustavilo pri 8,3 litra, kar je štirikrat toliko, kolikor obljublja tovarna za prvih sto kilometrov. Tovarniška poraba dva litra je sicer prirejena ob pomoči evropske zakonodaje, ki priključnim hibridom zgolj na papirju zmanjšajo izpuste za 44 odstotkov.

Dizel brez kompromisov, tudi z več ropota

Pri dizelskem stroju prilagajanja ni. Omogoča vsakič precej slišen ropot ob zagonu, nekaj bolj nežno delovanje, ko se ogreje, odločen pospešek ne glede na hitrost in izbrano prestavo, hibrid je hitrejši le, ko delujeta oba motorja. Poraba dizla sega od slabih pet do osem litrov, v povprečju na daljših poteh porabi liter in pol manj. Na krajših poteh pa je poraba dizla primerljiva, če boste hibrida redno polnili, pa tudi kakšen liter večja. Ob tem ni nepomembno, da hibridna serija 2 deluje tišje in prijetnejše, tudi ko jo poganja bencinski motor.

Druge omejitve elektrike

Bolj zapletena tehnika hibrida pa ima še nekaj slabosti. Dodatna baterija, motor in generator maso v primerjavi z dizlom dvigneta za 150 kilogramov, na 1.735 kilogramov, prostornino prtljažnika pa baterija zmanjša za 68 litrov, na 400 litrov. Ta pogon je na voljo le v active tourerju, ne pa tudi v podaljšanem gran tourerju, ki ima tudi možnost sedmih sedežev. Štirikolesni pogon hibrida, vezan na elektromotor, pa je precej manj zmogljiv kot klasičen pogon v dizelski seriji 2, ki deluje kadarkoli.

Foto: Miloš Milač

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Hiter in tehnično odličen
Avto
AvtoMatej Kačič Hiter in tehnično odličen

BMW i3: BMW znova in znova navdušuje, tudi v tem, kako vidi električno prihodnost.