»Najprej sem mislil, da je kak Jeep pa mi radovednost ni dala miru, ker je podoben mojemu Suzukiju,« nas je na Krvavcu med fotografiranjem ujel starejši gospod. Predvsem pozimi za dostop do svojega kotička med planinami potrebuje zmogljiv štirikolesni pogon ter robustno podobo, vse leto pa zanesljiv, nezahteven in za vzdrževanje poceni avtomobil.
Vse to je našel v Suzukijevem modelu SX4, ki je med letoma 2006 in 2014 pri nas našla 1.924 kupcev in čeprav mu odlično služi, ga je novi SX4 S-Cross v kanjonsko rjavi kovinski barvi hitro prevzel.
Suzuki je prostoren, vsestransko uporaben in po želji štirikolesno gnan SX4 S-Cross predstavil leta 2013.
Z višjim položajem sedenja, lahkotnim upravljanjem, funkcionalnostjo, vso nujno potrebno opremo za udobje, spodobnim 430-litrskim prtljažnikom in z zmerno ceno je pri nas prepričal 473 kupcev (pretežno starejših in družin), zdaj pa je naprodaj prenovljena različica.
Slovenski zastopnik pravi, da gre pravzaprav za novo generacijo, saj 430 cm dolgi in 177 cm široki (enako kot prej) Suzukijev športni terenec vendarle prinaša toliko novosti. Teh je več, kot smo vajeni, nekatere so vidne tudi brez povečevalnega stekla, a kljub vsemu se najnovejši SX4 S-Cross naslanja na adute od prej, obenem pa skuša z bolj markantnim videzom, trendom prilagojeno notranjostjo ter sodobnimi in močnejšimi motorji pridobiti nove kupce.
Suzuki SX4 S-Cross nase hitro opozori s spremenjeno zunanjostjo, predvsem prednjega dela vozila, ki jo krasijo močnejše in poudarjene linije. S kromom obdana široka sprednja maska z desetimi prečkami je tista, ki najprej pritegne pozornost in zlahka spomni na Jeepa.
Postavljena je pokončno, nos je tako višji in bolj marakten, kot je bil prej. Sprednji LED žarometi, odbijač in zadnje luči v LED tehniki pri avtomobilu poudarijo eleganco, med novostmi glede videza pa so še štiri nove barve (dve sta bolj zadržani, dve bolj kričeči), večja platišča in gume, ki poskrbijo za dodaten centimeter odmika od tal (18 cm).
Spremembe zunanjosti so tako opazne, manj vidne so tiste v notranjosti na 260 cm medosne razdalje.
Preprosto zasnovana armaturna plošča ostaja kakovostna in prijetna na otip, ob novih materialih, obrobah sredinske konzole in rahlo spremenjenih merilnikih pa je SX4 S-Cross dobil še razmeroma velik zaslon na dotik, ki ga poznamo iz mladostne vitare.
Poleg izboljšane navigacije in povezave s pametnimi telefoni ponuja tudi kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, enako kot doslej pa so kupcem na voljo trije paketi opreme (Comfort, Premium in Elegance).
Največji novosti pri Suzukiju pa sta očem skriti pod motornim pokrovom. Kupec poleg že znanega 1,6-litrskega DDiS turbodizla z 88 kilovati (120 KM) v kombinaciji s 6-stopenjskim točnim ali dvosklopčnim samodejnim menjalnikom zdaj lahko izbira med dvema novima turbobencinskima motorjema. Na prvi vožnji smo preizkusili litrski trivaljnik BoosterJet z 82 kilovati (112 KM), ki nadomešča zastareli 1,6-litrski atmosferski motor z 88 kilovati (120 KM) in je plod lastnega znanja.
Motorček zmore 170 Nm največjega navora med 2000-3500 vrtljaji, po cestah in brezpotjih pa ga vodi bodisi 5-stopenjski ročni ali 6-stopenjski samodejni menjalnik. Prvi vtisi so zelo pozitivni, predvsem je presenetila odlična zvočna zatesnjenost, uporabnost v širokem območju vrtljajev in dobri pospeški, svoj značaj in pomanjkanje valja pa zna tudi zelo dobro skriti.
Močnejši 1,4-litrski turbo štirivaljnik zmore 103 kilovate (140 KM) ter ponudi 220 Nm navora med 1500-4000 vrtljaji, ima 6-stopenjski ročni menjalnik ali 6-stopenjski samodejni. Motor je znan iz vitare, tam je požel same pohvale glede zmogljivosti in nizke porabe, tako predvidevamo, da je izkušnja v večjem SX4 S-Crossu lahko enako dobra.
Med sedežema je pri štirikolesno gnanih različicah tudi gumb, s katerim pri novi generaciji štirikolesnega pogona All Grip izbiramo med štirimi izbirnimi programi (auto, snow/mud, sport in lock). SX4 S-cross je namreč namenjen različnim slogom vožnje (izbor sport denimo izboljša odzivnost), še pomembneje pa je, da omogoča varno vožnjo v vseh vremenskih razmerah.
Na račun sredinske zapore diferenciala (do 60 km/h) zmore potešiti kar nekaj pustolovskega duha ali voznika izkopati iz kakega globokega blata ali snega. Nenazadnje se Suzuki s štirikolesnim pogonom ukvarja že skoraj pol stoletja!
“Koliko stane novi SX4 S-Cross?” je bilo pričakovano vprašanje v naši debati Pr’ Florjan. Osnovni model (1.0 BoosterJet, 5-st. ročni menjalnik, oprema Comfort) stane 16.700 evrov, bogatejša oprema Premium ga podraži za 1.200 evrov, opremljen s samodejnim menjalnikom ali s štirikolesnim pogonom pa takšen stane 19.200 evrov. Za močnejšega bencinarja je treba odšteti 18.900 evrov oziroma 20.200 s 4WD, vstopni dizel s Premium opremo pa stane 22.200 evrov.
Manjša vitara je za približno 2.000 evrov cenejša, glede na prej (upoštevaje edini primerljivi 1.6 DDiS motor) pa je SX4 S-Cross zdaj za okoli tisoč evrov dražji, vendar ima več opreme. Letos naj bi našel med 50 in 60 kupcev, prihodnje leto pa po 25 na mesec oziroma 300 na leto.
“Našega” SX4 S-Cross smo na Krvavcu že skoraj prodali, saj ga odlikujejo japonska tehnika, prijetna oblika, dobra prilagodljivost, spodobna vožnja in možnost uporabnega štirikolesnega pogona. Če k temu prištejemo še višje sedenje, zanesljivost in zmerno ceno, potem bi novinec na slovenskih cestah lahko ujel sloves in prodajne številke prve generacije.
Foto: Matej Kačič, Suzuki