Ko na Fordovih policah iščemo zabavo, ne moremo mimo dostopne, ostarele, a res prijetno usklajene fieste 1.0 ecoboost 140 red edition. Fordova uspešnica, ki je do lani, kljub pozni starosti, držala prvo mesto v evropski prodaji avtomobilov segmenta B, je dobra popotnica za športno različico. Predvsem zaradi že v izhodišču natančnega volana, čvrstega podvozja in kompaktnosti, ki prepriča tudi po toliko letih, čeprav ostarela fiesta s seboj nosi tudi nekaj zamer – denimo utesnjenost zadnje klopi in prednjega dela, preveliko število gumbov na armaturni plošči in še kaj.
1.0 ecoboost 140 red edition s ceno 14.540 evrov pa se zdi morda celo najbolj posrečena različica tega avtomobila, saj skozi obline in karoserijsko barvo izžareva mladostnost, s sodobnim litrskim trivaljnikom tehničen napredek, z ugodno ceno pa zaokroža zelo dober paket za mlade po letih in mlade po srcu.
Fiesta je v tej različici pravi gokart, čvrsto nastavljena igrača, ki je tudi zaradi majhne mase 1.091 kilogramov v rokah lahkotna in uživaška. Motor je zanimiv stroj, z veliko litrsko močjo prek 140 konjev (103 kilovate), velikim razponom porabe od pet do devet in več litrov na sto kilometrov, z zanimivim, morda celo premalo slišnim trivaljnim zvokom, prožnostjo v nižjih in srednjih vrtljajih ter odločnostjo v visokih.
V celoti je fiesta s pospeškom 9,0 sekunde hiter, okreten, tudi uživaški avto, ki bo za marsikoga pomenila razmeroma poceni vstopnico v svet malih športnikov. Ugodna cena ima tudi nekaj pomanjkljivosti, sicer ne preveč očitnih. Denimo povprečne športne sedeže, le petstopenjski ročni menjalnik in kar precej veliko porabo glede na tovarniške obljube. Namesto 4,5 je naša fiesta porabila 7,6 litra, motor ecoboost po tej plati ni več med najsodobnejšimi.
Foto: Miloš Milač