Pravijo, da se številke ne motijo, in to drži kot pribito. Nemški Ford, sicer v ameriški lasti, se je lani resneje podal tudi v nišo športnih avtomobilov, zanje so našli 29 tisoč kupcev, kar je 62 odstotkov več kot leta 2013. Dodaten razcvet pa letos pričakujejo s prihodom focusa RS in focusa ST z dizelskim motorjem, ki je dobil dvosklopčni menjalnik, mustanga in superšportnega GT.
Focus RS je ta hip razprodan, mustang je pretekli mesec v Nemčiji po prodaji prehitel vodilnega porscheja 911,... športni Fordi naj bi letošnjo prodajo povečali za 40 odstotkov na 41 tisoč vozil. Lani pa je prav dizelski motor največ pripomogel k rasti prodaje focusa ST, ta je v primerjavi z letom 2013 poskočila za 160 odstotkov. Lani se je za dizelskega focusa ST odločilo 47 odstotkov kupcev, za bencinskega ST pa 53 odstotkov kupcev.
Dizelski focus ST je torej uspešnica, v družbo prinaša dodaten posel, temu ne gre zanikati. Zato smo preverili kaj kupci vidijo na športniku z ropotajočim strojem pod pokrovom v času, ko vse bolj prodirajo majhni bencinski motorji, Tudi Ford jih ima in to precej prepričljive.
Gremo po vrsti. Focus ST 2.0 TDCi je še vedno ST, torej je ozaljšan z 18-palčnimi kolesi, agresivnimi odbijači, stranskimi obrobami, spojlerjem nad zadnjim steklom in črnim satovjem v prednji maski z napisom ST. Je tudi čvrsteje vzmeten, v kabini bogateje opremljen in, če izberete oznako ST-3, opremljen še z odličnimi električno nastavljivimi usnjenimi Recaro sedeži in dinamičnimi biksenonskimi žarometi.
Motor je dvolitrski turbodizel s 136 kilovati oziroma 185 konjskimi močmi, do stotice focusa ST požene v 8,1 sekunde, končna hitrost pa je 217 kilometrov na uro. Cena zanj je 25.940 evrov oziroma dobrega tisočaka manj kot bencinski ST z 250 konji (184 kilovati). Če izberemo manj bogato opremo ST-2, focus ST 2.0 TDCi stane že kar ugodnih 23.680 evrov.
Kaj kupec dobi za ta denar? Sodoben, že v osnovi dinamičen in natančen avto nižjega srednjega razreda, ki je v različici ST še dodatno, tudi zaradi kričeče karoserijske barve testnega avtomobila, športno začinjen. Če izberete bencinski ST za slabih 25 tisočakov, dobite res živahnih 250 konjičev ki imajo resne probleme s prenosom moči na cesto (zapora je le elektronska), a tudi prijeten zvok, odločno prožnost in odlične zmogljivosti ter velik razpon porabe od dobrih sedem do 15 in več litrov na sto kilometrov. Z izbiro dizelskega stroja se visoki porabi izognete, pa še tisočaka privarčujete. Manj, in to precej, pa je tudi užitkov v vožnji.
Dvolitrski turbodizel je sicer prožen, niti ne preglasen, a nikoli ne pokaže športnega duha silovitih pospeškov, prijetne motorne melodije in vrtenja v višje vrtljaje, ki nekaterim sodobnim dizlom sicer ni povsem tuje. Poraba goriva se giblje v precej razumnih okvirih, od pet do dobrih osem litrov. Po cesti in med zavoji se boste precej hitro premikali s povprečjem 6,6 litra, kar je dober rezultat. A kakšnega dirkaškega duha, čvrstemu podvozju, odličnim zavoram in sedežem navkljub, dizelski ST ne bo pokazal. Zaradi prelahkega volana, dolgih hodov ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika in težkega prednjega dela. ST je tudi zaradi dizla v nosu težak 1.464 kilogramov, kar je med zavoji zelo občutno.
Je dizelski ST primeren družinski športnik? Pravzaprav bi moral biti, po našem mnenju, to glavni namen tega avtomobila. Združiti dinamiko z družinskim ali poslovnim značajem, zato pa bi se moral znebiti kričečih oznak, opreme in nastavitev paketa ST. V mislih imam bolj posrečeno kombinacijo peugeota 308 SW HDI180 GT, tudi golf GTD, ki omenjene lastnosti bolje usklajuje.
Da je focus ST zelo dober avto za odštet denar, pa nikakor ni dvoma. Za slabih 24 tisočakov (z opremo ST-2) dobite dovolj hiter, varčen in razmeroma športen avto v obleki, ki sicer obljublja nekaj več kot daje. Da ustvarja dober posel za Ford, kljub malo neposrečenemu paketu, pa je jasno iz zgornjih številk.
Foto: Miloš Milač