Avto

Kako se dizel izkaže v športnem focusu ST? Posel dokazuje, da odlično!

Ford je na lovorikah dobre prodaje športnih modelov, focus ST opremil z dizelskim motorjem. Ta je sicer močan, varčen, a v času sodobnih bencinarjev ne tako zelo prepričljiva izbira.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.09.2016 13:07
Čas branja: 4 min
Kako se dizel izkaže v športnem focusu ST? Posel dokazuje, da odlično!
Ford focus ST 2.0 TDCi kar kriči od športnosti, dizelski motor pa ponuja le veliko prožnosti in dinamike, a nikakor ne obljubljenega dirkaštva. Bolj zadržana obleka bi mu bolje pristajala.

Pravijo, da se številke ne motijo, in to drži kot pribito. Nemški Ford, sicer v ameriški lasti, se je lani resneje podal tudi v nišo športnih avtomobilov, zanje so našli 29 tisoč kupcev, kar je 62 odstotkov več kot leta 2013. Dodaten razcvet pa letos pričakujejo s prihodom focusa RS in focusa ST z dizelskim motorjem, ki je dobil dvosklopčni menjalnik, mustanga in superšportnega GT.

Focus RS je ta hip razprodan, mustang je pretekli mesec v Nemčiji po prodaji prehitel vodilnega porscheja 911,... športni Fordi naj bi letošnjo prodajo povečali za 40 odstotkov na 41 tisoč vozil. Lani pa je prav dizelski motor največ pripomogel k rasti prodaje focusa ST, ta je v primerjavi z letom 2013 poskočila za 160 odstotkov. Lani se je za dizelskega focusa ST odločilo 47 odstotkov kupcev, za bencinskega ST pa 53 odstotkov kupcev.

Dizelski focus ST je torej uspešnica, v družbo prinaša dodaten posel, temu ne gre zanikati. Zato smo preverili kaj kupci vidijo na športniku z ropotajočim strojem pod pokrovom v času, ko vse bolj prodirajo majhni bencinski motorji, Tudi Ford jih ima in to precej prepričljive.

Gremo po vrsti. Focus ST 2.0 TDCi je še vedno ST, torej je ozaljšan z 18-palčnimi kolesi, agresivnimi odbijači, stranskimi obrobami, spojlerjem nad zadnjim steklom in črnim satovjem v prednji maski z napisom ST. Je tudi čvrsteje vzmeten, v kabini bogateje opremljen in, če izberete oznako ST-3, opremljen še z odličnimi električno nastavljivimi usnjenimi Recaro sedeži in dinamičnimi biksenonskimi žarometi.

Motor je dvolitrski turbodizel s 136 kilovati oziroma 185 konjskimi močmi, do stotice focusa ST požene v 8,1 sekunde, končna hitrost pa je 217 kilometrov na uro. Cena zanj je 25.940 evrov oziroma dobrega tisočaka manj kot bencinski ST z 250 konji (184 kilovati). Če izberemo manj bogato opremo ST-2, focus ST 2.0 TDCi stane že kar ugodnih 23.680 evrov.

Kaj kupec dobi za ta denar? Sodoben, že v osnovi dinamičen in natančen avto nižjega srednjega razreda, ki je v različici ST še dodatno, tudi zaradi kričeče karoserijske barve testnega avtomobila, športno začinjen. Če izberete bencinski ST za slabih 25 tisočakov, dobite res živahnih 250 konjičev ki imajo resne probleme s prenosom moči na cesto (zapora je le elektronska), a tudi prijeten zvok, odločno prožnost in odlične zmogljivosti ter velik razpon porabe od dobrih sedem do 15 in več litrov na sto kilometrov. Z izbiro dizelskega stroja se visoki porabi izognete, pa še tisočaka privarčujete. Manj, in to precej, pa je tudi užitkov v vožnji.

Dvolitrski turbodizel je sicer prožen, niti ne preglasen, a nikoli ne pokaže športnega duha silovitih pospeškov, prijetne motorne melodije in vrtenja v višje vrtljaje, ki nekaterim sodobnim dizlom sicer ni povsem tuje. Poraba goriva se giblje v precej razumnih okvirih, od pet do dobrih osem litrov. Po cesti in med zavoji se boste precej hitro premikali s povprečjem 6,6 litra, kar je dober rezultat. A kakšnega dirkaškega duha, čvrstemu podvozju, odličnim zavoram in sedežem navkljub, dizelski ST ne bo pokazal. Zaradi prelahkega volana, dolgih hodov ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika in težkega prednjega dela. ST je tudi zaradi dizla v nosu težak 1.464 kilogramov, kar je med zavoji zelo občutno.

Je dizelski ST primeren družinski športnik? Pravzaprav bi moral biti, po našem mnenju, to glavni namen tega avtomobila. Združiti dinamiko z družinskim ali poslovnim značajem, zato pa bi se moral znebiti kričečih oznak, opreme in nastavitev paketa ST. V mislih imam bolj posrečeno kombinacijo peugeota 308 SW HDI180 GT, tudi golf GTD, ki omenjene lastnosti bolje usklajuje.

Da je focus ST zelo dober avto za odštet denar, pa nikakor ni dvoma. Za slabih 24 tisočakov (z opremo ST-2) dobite dovolj hiter, varčen in razmeroma športen avto v obleki, ki sicer obljublja nekaj več kot daje. Da ustvarja dober posel za Ford, kljub malo neposrečenemu paketu, pa je jasno iz zgornjih številk.

Foto: Miloš Milač

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence 4

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej. Analizirali smo nov položaj focusa, razloge za podražitev in preverili kaj ponuja za najmanj 16.990 evrov.

FINANCE
Avto
(Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Avto
AvtoMiloš Milač (Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence 4

Usedli smo se v novi ford focus, četrto generacijo izjemno uspešnega kompaktnega avtomobila. Novinec je nov od koles do strehe, prinaša dobre in uporabne rešitve ter napoveduje zelo dober paket. Pri nas bo jeseni, (nemške) cene zanj pa bodo celo 200 evrov nižje kot prej.

FINANCE
Avto
​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja
Avto
AvtoMatej Kačič ​Pustolovski ford focus odpira nova obzorja 28

Ford focus active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste družine, ki rade naredijo korak več kot druge.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Ford, ki pravila igre piše na novo
Avto
AvtoMatej Kačič Ford, ki pravila igre piše na novo 3

Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven

FINANCE
Avto
Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata
Avto
AvtoMatej Kačič Kako je ne tako mali focus dosegel in presegel večjega brata

Ford focus vs. mondeo karavan: novi focus se na prvi pogled ne zdi ravno tekmec večjim avtomobilom, vendar pa primerjava z mondeom pokaže, da Fordov novinec v srednjem razredu ni le podobno prostoren, ampak opremsko bogatejši in tehnično naprednejši

FINANCE
Avto
Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti
Avto
AvtoJanez Kovačič Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti 6

Novi ford focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v Nici

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.