Avto

Toyotin hibrid v krutem svetu dostavnikov

Toyota se s francosko pomočjo vrača med tovorne in potniške dostavnike, proace je udoben, zelo prilagodljiv, varčen in tudi drag kombi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.09.2016 23:00
Čas branja: 6 min
Toyotin hibrid v krutem svetu dostavnikov
Skladna oblike, tri dolžine (4,6, 4,95 in 5,31 metra), izjemna prilagodljivost in prostornost ter značaj osebnega avtomobila.

Japonskega velikana že dolga leta mika 2,2-milijonski evropski trg dostavnikov. Zato zdaj vanj spet vstopajo s proaceem francoskih genov, izjemno uporabnostjo, sodobno tehniko in udobjem, ki je blizu enoprostorcem. Žal to velja tudi za ceno od dobrih 18 do prek 50 tisoč evrov. Toyota ima sicer že dolgo zgodovino dostavnikov, model hiace izdeluje že od leta 1967. Z zadnjim je leta 2004 nastopila tudi na našem trgu, precej neuspešno.

Do danes so Japonci dogajanje na stari celini podrobno opazovali, se čudili nizkim cenam francoskih tekmecev na trgu in razmišljajo o novem prodoru. Leta 2013 so celo na nekaterih trgih nastopili s proaceem v obleki citroëna jumpyja oziroma peugeota experta, v slovenski Toyoti pa v ta izdelek niso zaupali.

V partnerstvo z najboljšimi v poslu

Še leto pred tem pa se je Toyota lotili resnejše vrnitve na trg s partnerstvom, ja, seveda, z najboljšimi v poslu – Francozi. Pristopili so k razvoju novega japonsko-evropskega trojčka, ki šteje toyoto proace, citroëna spacetourerja in peugeota travellerja, in tako znova zapeljali v evropski kompaktni srednji segment tovornih in potniških kombijev. Ponudba je, tudi ali predvsem zaradi tehnično enakih francozov, res temeljita.

Oznaka hibrid velja za zmes dostavniškega in osebnega značaja, ki je eden boljših ta hip, ne za pogon.

Z vidika petletne garancije brez omejitve kilometrov je celo neprekosljiva. To ponuja le Toyota, na pa tudi francoska sorodnika. Pohvalen je tudi servisni interval dve leti ali 40 tisoč kilometrov, proace se hvali še s petimi zvezdicami na preizkusnem trčenju EuroNCAP.

Majhen in prostoren compact

Najmanjši proace compakt je 4,6 metra dolg (medosje 2,92 metra) furgon ali potniški dostavnik, z majhnimi merami prekaša podaljšane kompaktne tekmece (ford tourneo connect L2, volkswagen caddy maxi) pri obračalnem krogu (11,3 metra), nosilnosti in prostoru v tovornem delu. Ne nazadnje tudi pri izpustih, ki segajo od 133 do 155 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Najmanjši proace compact v zadek pospravi do 5,1 kubičnega metra tovora, naložimo ga lahko s tono do 1,4 tone in vlečemo prikolico z maso 1,8 do 2,5 tone.

Pravi za prevoz cevi za odtok

Naslednja stopnja, 4,95 metra dolžine in 3,2 metra medosja, ponuja še več razkošja. Tovorni proace sprejme 5,8 kubičnega metra, naložimo ga z do 1,4 tone težkim tovorom, najdaljši 5,31-metrski proace pa sprejme že 6,6 kubičnega metra tovora. Ob tem je v proace mogoče naložiti do 3,5 metra dolge predmete in skozi odprtino v prednjem desnem sedežu potisniti šest (v tekmecih le tri) klasičnih cevi za odtok.

Udobno okolje enoprostorca

Številke so dobre, primerljive s tekmeci. A nikakor ne orišejo vseh odlik Japonca, ki na trg vstopa z visoko dodano vrednostjo. Tako zasebnikom, ki ga bodo uporabljali za posel, kot družinam bo všeč zasnova, ki je bližje enoprostorcem kot tekmeci renault trafic, opel vivaro in volkswagen transporter. Vstopanje na sedeže 1,9 metra visokega japonca (trafic je denimo visok 1,97 metra) je namreč udobno, brez tovornjaškega vzpenjanja.

Vozniško okolje je urejeno in ergonomsko skoraj brezhibno, pri potniškem versu pa zaradi opreme (proace ima kot edini prikazovalnik informacij na prednje steklo, elektroniko za boljši stik koles na različnih podlagah – grip control iz PSA), odličnih sedežev, prijetnih materialov in dobre izolacije kabine precej bližje osebnemu avtu kot potniškemu dostavniku.

Tih in prožen francoski dizel

Če dodamo še tih in prožen francoski dvolitrski turbodizel s 110 kilovati (proace sicer ponuja PSA 1,6-litrski dizel s 70 oziroma 85 kilovati ter dvolitrskega z 90, 110 oziroma 130 kilovati) in z zmerno žejo pod sedmimi litri, ki smo ga preizkušali na Poljskem, se proace zdi idealna izbira za družine s tremi, štirimi ali več otroki, ki se ne želijo voziti v grobem potniškem kombiju.

Proace je lahko udoben kombi v family alu shuttle različici s pomičnimi, zložljivimi ali celo odstranljivimi sedeži v drugi in tretji vrsti (odvisno od paketa), velikim prtljažnikom, ki pri 4,9-metrskem osemsedežnem proaceu tudi za zadnjo vrsto do police meri od 550 do 640 litrov (odvisno od pomika) in dvojno stekleno streho. Lahko pa je že kar luksuzen v štiri- ali petsedežni različici VIP z vrtljivimi sedeži v drugi in tretji vrsti, 3,85 milimetra debelimi in zato izolacijsko učinkovitejšimi stranskimi stekli in gnan z močnim dvolitrski turbodizlom s 130 kilovati in samodejnim menjalnikom.

Predelave v Novem mestu

Med furgonom in versom so seveda še številne različice, crew cab s petimi do šestimi sedeži in tovornim delom, kombi s stekli, šasija za nadgradnje in podobno. Kot zanimivost, za nadgradnje proacea se je specializiral novomeški TPV Avto, sicer tudi trgovec Toyote. Na evropski ravni pa bo japonca predeloval Wurth.

Dostavni za 18, potniški za 30 tisočakov

Proace na slovenski trg prihaja kmalu, sprva v dostavni različici, potniški verso pride po novem letu. Najcenejši dostavni 1.6 D4-D base s 70 kilovati bo, upoštevaje 15-odstoten popust, stal 18.463, z močnejši motorjem s 85 kilovati pa okoli 1.100 evrov več. Za proace L2 crew cab (pet ali šest sedežev, tovorni prostor) 2.0 D4-D comfort z 90 kilovati pa boste odšteli prek 25 tisoč evrov, kar je nekaj tisočakov več kot pri tekmecih. Pri potniškem versu, ki bo nagovarjal družine in podjetja, ki opravljajo prevoze, pa se bodo cene za 1.6 D4-D s 85 kilovati in opremo family začele šele pri 30 tisočakih.

Cenejši tekmeci, skromni načrti

Trafic in vivaro staneta okoli osem tisočakov manj, ponujata pa zmogljivejši 1,6-litrski biturbo dizel s 103 kilovati. Dodajanje opreme in zmogljivejšega motorja pa lahko proace poženejo tudi prek 50 tisočakov (sodeč po nemškem ceniku), kar japonca postavlja v položaj nišnega modela. Tega se zavedajo tudi pri slovenski Toyoti, zato so načrt skromni: letos 20, prihodnje leto 40 vozil.

Foto: Toyota in Miloš Milač

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Javna zabloda Janeza Slehernika
Finance
Miha Šalehar Javna zabloda Janeza Slehernika 25
FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Avto
Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota nadaljuje s krčenjem dizlov v Evropi, a povsem brez njih ne more

Toyota bo do konca leta iz prodaje umaknila dizelske motorje v osebnih avtih, izjema so land cruiser, hilux in proace

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

Moje finance
Članki
Denar se ne lepi na tiste, ki so dobri po srcu
Moje finance
FinanceMoje finance Denar se ne lepi na tiste, ki so dobri po srcu 4

Strokovnjak za marketing in podjetnik Aleš Lisac je šesti generaciji učiteljem in staršem razkril tudi, kako postati bolj privlačen za denar.

FINANCE
Okolje & energija
Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako bo Toyota podeseterila prodajo vodikovih avtov 11

V Toyoti so razkrili načrte za povečanje proizvodnje avtov na gorivne celice od tri tisoč na 30 tisoč do okoli leta 2020.