Avto

Drobne spremembe za velik učinek

Mazda6 je z drugo prenovo dobila nekaj izboljšav v prid boljših voznih lastnosti, udobja in varnosti, oblikovalci pa so tokrat ostali brez dela

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.09.2016 00:01
Čas branja: 7 min

G-vectoring sicer ni točka G, bo pa v prenovljeni Mazdi6 od oktobra naprej in za enak denar kot doslej poskrbel za udobnejši prevoz potnikov na cilj. Vožnja bo zaradi rahlih dodelav dizelskega motorja tudi tišja ter izboljšanega sistema za samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih tudi varnejša.

Ko je do nas prišlo vabilo na zmenek s prenovljeno Mazdo6 v katalonski prestolnici, smo za vsak slučaj pogledali na koledar, ali se morda nismo ujeli v kakšno časovno zanko. Japonci so leta 2013 predstavljeni dami v srednjem razredu le dobro leto nazaj zgladili nekaj gub in jo ob vzkliku »Jinba ittai!« poslali (tudi) v boj s premijskimi Nemci. Kakšna prenova?

Avtomobili navsezadnje le niso telefon, tablica ali programska oprema, kjer so uporabniki vajeni, da vsako leto ali še prej na trg pride nova igračka, popravek ali različica. Konec koncev Mazda6 niti ne stane nekaj sto evrov, ampak je (in bo) zanjo treba odšteti najmanj 21.290 evrov (G145 Emotion).

Mazda6 je prav poseben predstavnik srednjega razreda. Limuzina in karavan staneta enako, trije bencinski motorji (ob treh turbodizlih) se vrtijo brez prisilnega polnjenja, spisek dodatne opreme je dolg kot pri Wartburgu, zato pa kupcem v petih stopnjah opreme premišljeno dozirajo vse tisto, kar ponuja konkurenca.

Kaj bodo porekli kupci, ki so nedavno v garažo zapeljali osveženo šestico, se pred znanci postavljali z novimi LED žarometi, drugačno motorno masko, spremenjenimi zadnjimi lučmi, varnostnim sistemom i-activsense ter velikim 7-palčnim barvnim zaslonom na dotik v notranjosti, danes pa je v salonu znova izboljšan model? Ali naj požrejo cmok v grlu ali morda celo prekinejo razmerje?

Že druga prenova Mazdine šestice morda še najbolje odraža čas, v katerem živimo. Nove ali pa zgolj posodobljene tehnologije proizvajalce namreč silijo k bolj pogostim osvežitvam modelov, se pa trudijo, da so slednje vsaj na prvi pogled toliko subtilne, da se ne zamerijo zvestim kupcem ali od njih celo dobijo »košarico«.

Mazda6 v različici 3.2. nas je pred letališčem El Prat kaj hitro spravila v zadrego. Razen nove barve (siva - machine grey) na nekaterih japonskih lepotičkah nismo opazili nič novega. Nekaj mora biti, smo se suvali s komolci in podrobno zrli v mnoge limuzinske in karavanske različice, dokler nismo uporabili klica v sili. »Aaaaaa... pa res!« smo se malce muzali ob dodelanih stranskih ogledalih, ki imajo po novem vgrajene smernike in se samodejno zložijo ob zaklepanju.

To in nič drugega!? Gremo v kabino, gotovo se tam skriva kup sprememb. Novo razočaranje, Mazda6 je še vedno tako sveža in zala, da kakšnih večjih sprememb ni potrebovala. Nov je volan, ki ima bolj ergonomsko razporejene multifunkcijske gumbe, pregleden bravni projicirni zaslon ponuja še več uporabnih informacij pred očmi voznika (tudi o aktualnih omejitvah), rahlo dodelani so TFT merilniki in v roke vas ne bo več zeblo. Šestica ima ob ogrevanih sedežih zdaj tudi ogrevan volan, vse ostalo pa je tako kot prej.

Dobro, kakšen je to zmenek? Med 4,8 (karavan) in 4,86 metra (limuzina) dolga Japonka si naše družbe ob Sredozemlju gotovo ni želela zaradi takšnih malenkosti? Saj bi lahko po elektronski pošti poslala nekaj fotografij in videposnetkov novosti, nazaj dobila tri smeške in prek Snapchata iztegnjen kak del telesa, zgodba pa bi bila s tem končana brez kakšnih posebnih čustev.

A že prvi kilometri odpeljani v zaledju Barcelone so hitro razkrili, kakšni so pravzaprav nameni Mazdine šestice. Bistvo njene prenove se namreč skriva pod kožo, saj so se inženirji posvetili izboljšanju že tako odlične vozne dinamike, nekaterim malenkostim pod motornim pokrovom ter sistemom, ki skrbijo za varnost potnikov in drugih udeležencev v prometu.

Glavna pridobitev s prenovo je elektronski sistem G-vectoring control (GVC), ki pa ne ponuja tistega, na kar smo najprej pomislili – vektoriranje navora. Mazdin GVC je plod lastne pameti, v praksi pa motorni navor prilagaja glede na voznikove akcije na volanu.

Sistem v odvisnosti od zasuka volanskega obroča motorju tako samodejno odvzame moč, s tem se del teže pri štirikolesnem pogonu prenese na sprednji kolesi, pri prednjem pogonu pa na sprednje zunanje kolo. Sistem GVC praktično nezaznavno izboljša trakcijo, rezultat pa je še boljša lega na cesti, boljša vodljivost in predvsem za sopotnike udobnejša vožnja.

Med vožnjo se je potrdilo, da je s tem sistemom za vzdrževanje smeri potrebnih manj korekcij na volanu, kar prav tako pozitivno vpliva na počutje potnikov. Sistema sicer ni možno izključiti, poleg Mazde6 pa bo svojo pot našel tudi v druge Mazde, začenši s prenovljeno trojko proti koncu leta.

Osvežitev šestice pa je prinesla še nekaj novosti pod njene privlačne obline. Na eni izmed postojank so tako inženirji v roke prijeli majhen kovinski batni sornik, ki je vezan na ojnico. Element ob nekaj dodatnih izolacijskih materialih zmanjšuje trušč v kabini ter z nihanjem skrbi, da se tresljaji prek batov ne prenašajo naprej. V praksi je 2,2-litrski turbodizel v obeh različicah (150 in 175 konjev) zato precej tih, odlikuje ga tudi mehak in miren tek v vseh režimih delovanja.

Vožnja z Mazdo6 pa po novem ni le tišja in udobnejša, je tudi varnejša. Za to poskrbi kamera spredaj, ki je nadomestila lasersko tipalo ter zdaj omogoča večji razpon delovanja (4-80 km/h), obenem pa zna prepoznati tudi pešce. Sistem za samodejno zaviranje deluje vse do 160 km/h, preprečevanje naleta pa s pomočjo ultrazvočnih tipal deluje tudi pri vzvratni vožnji. Mazda6 zna po novem tudi brati prometne znake, kar vam lahko prihrani marsikateri evro.

Ker Mazda6 tudi po štirih letih od predstavitve tretje generacije na cesti deluje sveže, si zveze želi na drugačen način. Njene podkožne novosti so dovolj zanimive, da se bo iz zmenka razvil daljši odnos, obenem pa niso tako radikalne, da bi bili dosedanji kupci lahko razočarani.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se ji bo težko upreti
Avto
AvtoMatej Kačič Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših voznih lastnosti in bogate opreme oprostili nekoliko višjo ceno.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mazda presenetila z novim SUV
Avto
AvtoUroš Božin Mazda presenetila z novim SUV 9

Japonci so skrivnost do salona v Ženevi dobro skrivali. Nova mazda CX-30 je mazda3 v visokih petah. Kako se primerja z višje vozečima sestrama CX-3 in CX-5?

FINANCE
Avto
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
Avto
AvtoMatej Kačič Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1

Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Sveža in igriva Mazdina uspešnica
Avto
AvtoMatej Kačič Sveža in igriva Mazdina uspešnica

Mazda CX-3 v pisani množici športnih terencev velja za lepotico, ob prenovi so nastopačici tako le nekoliko popravili makeup, v kombinaciji s 150-konjskim bencincem, štirikolesnim pogonom in dodelanim podvozjem pa ob varnosti premore tudi zabavno plat.

FINANCE
Avto
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla 9

Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.