G-vectoring sicer ni točka G, bo pa v prenovljeni Mazdi6 od oktobra naprej in za enak denar kot doslej poskrbel za udobnejši prevoz potnikov na cilj. Vožnja bo zaradi rahlih dodelav dizelskega motorja tudi tišja ter izboljšanega sistema za samodejno zaviranje pri mestnih hitrostih tudi varnejša.
Ko je do nas prišlo vabilo na zmenek s prenovljeno Mazdo6 v katalonski prestolnici, smo za vsak slučaj pogledali na koledar, ali se morda nismo ujeli v kakšno časovno zanko. Japonci so leta 2013 predstavljeni dami v srednjem razredu le dobro leto nazaj zgladili nekaj gub in jo ob vzkliku »Jinba ittai!« poslali (tudi) v boj s premijskimi Nemci. Kakšna prenova?
Avtomobili navsezadnje le niso telefon, tablica ali programska oprema, kjer so uporabniki vajeni, da vsako leto ali še prej na trg pride nova igračka, popravek ali različica. Konec koncev Mazda6 niti ne stane nekaj sto evrov, ampak je (in bo) zanjo treba odšteti najmanj 21.290 evrov (G145 Emotion).
Kaj bodo porekli kupci, ki so nedavno v garažo zapeljali osveženo šestico, se pred znanci postavljali z novimi LED žarometi, drugačno motorno masko, spremenjenimi zadnjimi lučmi, varnostnim sistemom i-activsense ter velikim 7-palčnim barvnim zaslonom na dotik v notranjosti, danes pa je v salonu znova izboljšan model? Ali naj požrejo cmok v grlu ali morda celo prekinejo razmerje?
Že druga prenova Mazdine šestice morda še najbolje odraža čas, v katerem živimo. Nove ali pa zgolj posodobljene tehnologije proizvajalce namreč silijo k bolj pogostim osvežitvam modelov, se pa trudijo, da so slednje vsaj na prvi pogled toliko subtilne, da se ne zamerijo zvestim kupcem ali od njih celo dobijo »košarico«.
Mazda6 v različici 3.2. nas je pred letališčem El Prat kaj hitro spravila v zadrego. Razen nove barve (siva - machine grey) na nekaterih japonskih lepotičkah nismo opazili nič novega. Nekaj mora biti, smo se suvali s komolci in podrobno zrli v mnoge limuzinske in karavanske različice, dokler nismo uporabili klica v sili. »Aaaaaa... pa res!« smo se malce muzali ob dodelanih stranskih ogledalih, ki imajo po novem vgrajene smernike in se samodejno zložijo ob zaklepanju.
To in nič drugega!? Gremo v kabino, gotovo se tam skriva kup sprememb. Novo razočaranje, Mazda6 je še vedno tako sveža in zala, da kakšnih večjih sprememb ni potrebovala. Nov je volan, ki ima bolj ergonomsko razporejene multifunkcijske gumbe, pregleden bravni projicirni zaslon ponuja še več uporabnih informacij pred očmi voznika (tudi o aktualnih omejitvah), rahlo dodelani so TFT merilniki in v roke vas ne bo več zeblo. Šestica ima ob ogrevanih sedežih zdaj tudi ogrevan volan, vse ostalo pa je tako kot prej.
Dobro, kakšen je to zmenek? Med 4,8 (karavan) in 4,86 metra (limuzina) dolga Japonka si naše družbe ob Sredozemlju gotovo ni želela zaradi takšnih malenkosti? Saj bi lahko po elektronski pošti poslala nekaj fotografij in videposnetkov novosti, nazaj dobila tri smeške in prek Snapchata iztegnjen kak del telesa, zgodba pa bi bila s tem končana brez kakšnih posebnih čustev.
A že prvi kilometri odpeljani v zaledju Barcelone so hitro razkrili, kakšni so pravzaprav nameni Mazdine šestice. Bistvo njene prenove se namreč skriva pod kožo, saj so se inženirji posvetili izboljšanju že tako odlične vozne dinamike, nekaterim malenkostim pod motornim pokrovom ter sistemom, ki skrbijo za varnost potnikov in drugih udeležencev v prometu.
Glavna pridobitev s prenovo je elektronski sistem G-vectoring control (GVC), ki pa ne ponuja tistega, na kar smo najprej pomislili – vektoriranje navora. Mazdin GVC je plod lastne pameti, v praksi pa motorni navor prilagaja glede na voznikove akcije na volanu.
Sistem v odvisnosti od zasuka volanskega obroča motorju tako samodejno odvzame moč, s tem se del teže pri štirikolesnem pogonu prenese na sprednji kolesi, pri prednjem pogonu pa na sprednje zunanje kolo. Sistem GVC praktično nezaznavno izboljša trakcijo, rezultat pa je še boljša lega na cesti, boljša vodljivost in predvsem za sopotnike udobnejša vožnja.
Med vožnjo se je potrdilo, da je s tem sistemom za vzdrževanje smeri potrebnih manj korekcij na volanu, kar prav tako pozitivno vpliva na počutje potnikov. Sistema sicer ni možno izključiti, poleg Mazde6 pa bo svojo pot našel tudi v druge Mazde, začenši s prenovljeno trojko proti koncu leta.
Osvežitev šestice pa je prinesla še nekaj novosti pod njene privlačne obline. Na eni izmed postojank so tako inženirji v roke prijeli majhen kovinski batni sornik, ki je vezan na ojnico. Element ob nekaj dodatnih izolacijskih materialih zmanjšuje trušč v kabini ter z nihanjem skrbi, da se tresljaji prek batov ne prenašajo naprej. V praksi je 2,2-litrski turbodizel v obeh različicah (150 in 175 konjev) zato precej tih, odlikuje ga tudi mehak in miren tek v vseh režimih delovanja.
Vožnja z Mazdo6 pa po novem ni le tišja in udobnejša, je tudi varnejša. Za to poskrbi kamera spredaj, ki je nadomestila lasersko tipalo ter zdaj omogoča večji razpon delovanja (4-80 km/h), obenem pa zna prepoznati tudi pešce. Sistem za samodejno zaviranje deluje vse do 160 km/h, preprečevanje naleta pa s pomočjo ultrazvočnih tipal deluje tudi pri vzvratni vožnji. Mazda6 zna po novem tudi brati prometne znake, kar vam lahko prihrani marsikateri evro.
Ker Mazda6 tudi po štirih letih od predstavitve tretje generacije na cesti deluje sveže, si zveze želi na drugačen način. Njene podkožne novosti so dovolj zanimive, da se bo iz zmenka razvil daljši odnos, obenem pa niso tako radikalne, da bi bili dosedanji kupci lahko razočarani.