Korejski Hyundai je pred nekaj dnevi pokazal le podrobnost novega i30, včeraj pa ga je povsem razkril in opozoril tudi na njegove tehnične in druge lastnosti. Presenečenj z vidika oblike ni, morda smo pričakovali celo nekaj več drznosti.
A sporočilo za javnost dovolj jasno nakazuje na cilje korejskega proizvajalca, ustvariti brezčasnost oziroma vsaj daljšo življenjsko dobo tega modela ter se tako približati tekmecu golfu, ki je že dolga leta najbolje prodajan model tega razreda v Evropi, tudi v Sloveniji.
Po besedah šefa oblikovanja Hyundaija in Kie Petra Schreyerja novi i30 pomeni evolucijo že znanega oblikovalskega jezika z naravno tekočimi linijami, ki zagotavljajo brezčasnost. Pod razmeroma neizrazitim telesom, pa je tako kot pri golfu veliko dobre vsebine.
Karoserije v 53 odstotkih sestavljena iz jekel visoke trdnosti skupaj z manjšimi in lažjimi motorji ter drugimi spremembami omogoča v povprečju za 28 kilogramov manjšo maso in 22 odstotkov boljšo vzvojno trdnost. Prostornost potniške kabine je ob podobnih zunanjih merah boljša, prtljažnik s 395 osnovnimi litri sodi med največje v razredu, kabina pa je izdelana povsem na novo z boljšimi materiali in opremljena z (doplačljivim) osempalčnim zaslonom na dotik z multimedijskim sistemom povezljivim z Applom in androidi na vrhu sredinske konzole.
Nov krmilni mehanizem preizkušen v alpah, Španiji in na dirkališči Nurbuerging, je odzivnejši in za deset odstotkov bolj natančen. Motorji so na novo obdelani in učinkovitejši. Litrski trivaljni turbo ponuja 88 kilovatov oziroma 120 konjskih moči, povsem nov 1,4 (natančneje 1,35) litrski štirivaljni turbo ima 103 kilovate in 140 konjskih moči in 242 newtonmetrov navora.
V ponudbi ostaja že znani 1,4 litrski bencinar s 73 kilovati. Dizelski 1,6 litrski pa je na voljo v treh stopnjah s 70, 85 in 98 kilovati (95, 115 in 133 konjskih moči). V najzmogljivejši različici ponuja 275 newtonmetrov navora, kar sicer ne sodi med vrhunske rezultate. Enako velik motor iz PSA ponuja 300, renaultov in nissanov 1,6 litrski dizel pa 320 newtonmetrov navora.
Novi i3 bo opremljen s šeststopenjskim ročnim in sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, ki po besedah Hyundaija klasično avtomatiko užene z do 20 odstotkov boljšo učinkovitostjo pri porabi in obenem omogoča za desetino boljše pospeške.
Varnostno področje pa je pokrito tako dobro, kot nismo navajeni od te znamke in se dejansko približuje nemškemu tekmecu. Hyundai i30 bo ponujal kopico sistemov, veliko jih bo serijskih, za boljšo aktivno varnost. Denimo sistem za zaviranje v sili v mestu (AEB), opozorilnik pred nepozornostjo voznika (driver attention alert – DAA), radarski tempomat (SCC), ki deluje nad hitrostjo deset kilometrov na uro, opozorilnik pred naletom s strani, denimo v križišču (RCTA), ki voznika na nevarnost opozori z zvočnim in vidnim signalom, sistem za vzdrževanje vozila znotraj pasu, a brez dinamičnega poseganja, opozorilnik za prekoračitev omejitve hitrosti in samodejen izklop nezasenčenih luči (HBA).