(Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam (Prva vožnja) Toyota rav4 hybrid: pionirski SUV se je vrnil h koreninam Obline so zamenjale oglate poteze, trebuh se je (podatki za ameriško različico) dvignil s 16 na skoraj 21 centimetrov, RAV4 pa je znova postal pravi SUV. V osnovi takšen kot pred 24 leti, a večji, prostornejši in hibriden. Po prvih vožnjah se zdi, da bo ponudil dobro kupčijo.
Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Novomeščan je v Bahrajn odpeljal slovensko kolesarsko elito in jim pripeljal še prestižni McLaren Bo Novo mesto odgriznilo del pogače v sodelovanju kolesarske ekipe Bahrain Merida in britanskega avtomobilista?
Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija

Urbana mobilnost brez znoja

Čas branja: 8 min
08.09.2016  23:00
Električna zložljiva kolesa so postala hit urbane mobilnosti, preizkusili smo eno iz slovenskih logov.
Urbana mobilnost brez znoja
Električno kolo znamke S-bike (na levi) spreminja pogled na urbano mobilnost.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
BMW dodaj
Peugeot dodaj
Smart dodaj
Yamaha dodaj
Continental dodaj

Čeprav samo kolo sodi med najpomembnejše tehnične izume vseh časov, so ljudje na prva kolesa oziroma bicikle plezali šele v 19. stoletju. Visoka kolesa s pedali, pritrjenimi na sprednjem kolesu, so bila sprva modni dodatek bogatašev, s širjenjem med družbene sloje pa je kolo postalo pomembno prevozno sredstvo.

V revnejših delih sveta je danes glavno prevozno sredstvo, v urbanih delih razvitega sveta pa si pot nazaj med ljudi utira tudi zaradi prometnega kaosa. Edina težava kolesarjev sta napor in znojenje, pri električnih kolesih pa odpadejo tudi zadržki, kaj s prepotenim telesom in obleko storiti po prihodu v pisarno ali na poslovni sestanek. Zložljiv okvir pri posameznih modelih razreši tudi vprašanje spravila, saj gre takšno kolo zlahka v prtljažnik vsakega avtomobila ali pa pod mizo v pisarni.

 

Kolesarska e-mobilnost je svetovni hit

Mobilnost na dveh kolesih z elektrifikacijo zato dosega pravo renesanso. Na Kitajskem se po ulicah in cestah vozi prek 200 milijonov električnih koles, trend pa je izrazit tudi v kolesarsko naprednejših državah zahodne Evrope, kjer se lahko pohvalijo z dolgo tradicijo kolesarjenja.

Nemci, Nizozemci, Danci, Švicarji in drugi so z njimi že zasvojeni, prodaja električnih koles vidno raste, medtem ko pri njih prodaja klasičnih koles stagnira oziroma celo upada. Po Švici se jih vozi skoraj 300 tisoč, na Nizozemskem se je prodaja lani dvignila za skoraj deset odstotkov, v Nemčiji za osem odstotkov, elektrika pa tam poganja že vsako deseto kolo. Po mnenju strokovnjakov bo svetovni trg električnih koles letos vreden 14 milijard evrov, leta 2025 pa bo zrasel na 22 milijard evrov. Samo letos si bo električno kolo omislilo skoraj 35 milijonov ljudi po svetu, približno 1,6 milijona v Evropi.

Leta niso ovira

Kje se skrivajo razlogi za rastoče zanimanje za električna kolesa? Predvsem je kolesarjenje ob pomoči elektromotorja lažje, napori pri daljših vožnjah in težavnih vzponih pa so manjši oziroma jih sploh ni.

Električno kolo se tako že približa ljudem, ki na navadno zaradi različnih razlogov (starost, šibkost) ne bi sedli (več), ki sploh ne kolesarijo ali pa so za to preleni, in tudi takšnim, ki jim kolo prav pride na izletih in dopustu. Z električnim kolesom so uporabniki po drugi strani lahko hitri po mestnih opravkih, kjer se nočejo oznojiti, po prihodu v službo pa ne potrebujejo prhanja.

Potencial trga so prepoznali največji

V zadnjem času je bilo na področju električnih koles ali pedelecov, kakor jim tudi rečejo, kar nekaj novosti. Ta hitro rastoči potencial in seveda zaslužek so prepoznali tudi veliki in cenjeni proizvajalci koles, kot so Scott, Specialized, Haibike, svojo malho pa so nastavili tudi BMW, Peugeot, Smart, Škoda …

Ponudba danes sega od majhnih in zložljivih, kjer so jih za svoje prvi vzeli navtiki, pa vse do največjih in najbolj robustnih, s katerimi si pokorimo še tako strme klance navzgor in navzdol. Vodilni na področju izdelave elektropogona je ob Shimanu, Yamahi in Continentalu nemški Bosch, ki si je od leta 2011 pot uspešno utrl v kar 60 blagovnih znamk koles, večinoma evropskih.

Kako se izkaže slovenski primerek

Čedalje večjo priljubljenost električnih koles je v zadnjih letih poskušalo izkoristiti kar nekaj slovenskih entuziastov, ki so izdelke pod lastno blagovno znamko razvijali in sestavljali kar v domači garaži. Večjega uspeha kljub zanimivim in naprednim izdelkom ter start-upom niso imeli, saj jim je preboj v srca uporabnikov večinoma preprečevala previsoka cena ali šibki distribucijski kanali, neredko kar oboje skupaj.

Trendu se je pred kratkim pridružila znamka S-bike, v ozadju katere je slovensko podjetje Špan, naprodaj pa je tudi pri nekaterih večjih trgovcih oziroma podjetjih (Mercator, Petrol). Prvi model smart 01 z zložljivim okvirjem in težo 22 kilogramov stavi na uporabnost, z moderno obliko zaigra na čustva, hkrati pa s sprejemljivo ceno tisoč evrov da misliti tudi ljudem, ki skrbno kalkulirajo, preden odprejo denarnice.

Kaj, če bi se v toplem in suhem vremenu do mesta pripeljali z avtomobilom, naprej pa odšli z električnim kolesom? Adijo, dodatni stroški za gorivo, parkirnina, ob tem pa tudi vsakodnevna gneča ob prometnih konicah in morebitne težave z iskanjem parkirnega mesta? »Adijo!« upamo trditi po preizkusu enega izmed njih.

Igraje po cesti, lahkotno v klanec

Od trenutka, ko smo smart 01 pograbili v prtljažniku in vanj po vklopu sistema prvič uprli nogo, je minila manj kot minuta. Kolo namreč ne pelje samo od sebe, za premikanje je treba zavrteti pedale, vendar ob pomoči elektrike z občutno manj moči kot pri klasičnem kolesu. Električna pomoč je omejena na zakonskih 25 kilometrov na uro, če zmanjka elektrike, pa težav ni, saj nam še vedno ostane nožni pogon.

Okvir in krmilo se sicer sestavita z nekaj potezami, treba si je le še nastaviti sedež in razkleniti pedale. Ženskemu spolu je štoparica pokazala malce več, saj jim teža kolesa pri raztovarjanju povzroča nekaj preglavic.

V okvirju kolesa je Samsungova baterija z močjo 7.800 amper ur, prek navadne električne vtičnice pa se polni pet ur – po želji tudi ločeno od kolesa. Zmogljiv motor v zadnjem pestu in elektronika v teoriji kolesarja popeljeta kar 65 kilometrov stran, v praksi pa je precej odvisno od izbrane stopnje električne pomoči, vendar smo sami 30 kilometrov zvozili brez težav tudi z izdatno pomočjo elektromotorja in baterije.

Škoda le, da ne pozna rekuperacije energije. Kolo ima pet stopenj pomoči, že prva in druga poskrbita za bliskovite pospeške pri zeleni luči na semaforju in začudene poglede navadnih kolesarjev, v četrti in peti pa smo brez težav oziroma napora »pojedli« Ljubljanski grad in Rožnik.

Tudi hitri opravki v mestu in pot na delovno mesto niso bili več v breme, na nekaterih delih poti je prav prišel tudi klasični Shimanov menjalnik s sedmimi prestavami, pri tem pa majhna, 20-palčna platišča dajo jasno vedeti, da zložljivo električno kolo vseeno ne sodi med dolgoprogaše.

Za kak krajši izlet okoli Kranjske Gore je smart 01 vseeno dober partner, sploh če so vmes tudi klanci, ob naključnem srečanju pa so veliko zanimanja zanj pokazali avtodomarji. Ko smo tako ob jezercih pod Mangartom spočiti in suhi že nekaj časa srebali limonado, je bil zasopli in prepoteni Avstrijec na klasičnem kolesu odločen, da naslednjič svoje potujoče hiše za na pot ne pripravi brez svojega primerka električnega kolesa.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Trendi
Trendi Afrika na Siciliji

Najjužnejši del Sicilije je precej afriški. Pri hrani je v ospredju kuskus, v arhitekturi, recimo, preproste nizke bele hiše z ravnimi...

AVTO
Nasveti
Nasveti TOP 10 najcenejših avtov 4 x 4 leta 2016 5

Nov avto s štirikolesnim pogonom že za manj kot 13 tisočakov

FINANCE
Trendi
Trendi Ona je – Alma

MODNA ZGODBA

AVTO
Testi
Testi Dolenjski šarmer za zahtevne dame 5

Renault twingo z 90-konjskim trivaljnikom s turbo puhalom, kapučino rjavo barvo in bogato opremo Dynamique zna in zmore popihati na dušo...

AVTO
Novice
Novice Tudi za počasneže do 25 na uro potrebni tehnični pregled, registracija in še zavarovanje?! 37

Več kot 20 tisoč koles z motorji bo po 1. maju 2017 treba registrirati in zavarovati, za mladoletne na kolesih pa bodo obvezne čelade

FINANCE
Članki
Članki Erjavec največji zmagovalec proračuna 2017 10

Prihodnje leto več za pokojnine, plače javnih uslužbencev in nekaj tudi za ceste

AVTO
Novice
Novice Reportaža: Kaj vozijo bogati, a preudarni Vikingi 20

Norveška, druga najbogatejša evropska država za Luksemburgom, se koplje v nafti, a v nasprotju z nastopaškimi Arabci in Rusi Norvežani...