Avto

Slovenski okus za avte enak evropskemu, vsi sanjamo o športnih terencih

Renault clio in golf ostajata prodajna prvaka v Sloveniji in drugih državah EU, astra se vrača k stari slavi, športni terenci pa nadaljujejo osvajanje trga

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.09.2016 22:30
Dopolnjeno: 06.09.2016 00:06
Čas branja: 3 min
Slovenski okus za avte enak evropskemu, vsi sanjamo o športnih terencih
Že tradicionalno tako Slovenci kot drugi evropski narodi radi kupujemo majhne avtomobile – ti so lani pri nas in širše zasedli okoli petino trga. Foto: Shutterstock

Velikost slovenskega trga nikakor ni primerljiva z evropskim, faktor je kar 177. Okus pač, saj je denimo clio najbolje prodajan avto pri nas in v Evropi, enako drži za golfa. Vsi tudi sanjamo o športnih terencih, ki ostajajo najbolj rastoč razred.

Tako evropski kot slovenski trg letos kažeta pozitiven trend v prodaji novih avtomobilov, evropska polletna rast je 9,4-odstotna (7,8 milijona novih osebnih avtov), slovenska pa sedemodstotna – v prvih osmih mesecih smo registrirali 43.484 novih osebnih avtov. Faktor je precejšen, približno 177, okus kupcev pa precej podoben, ko gre za bolj množične razrede. Že tradicionalno tako Slovenci kot drugi evropski narodi radi kupujemo majhne avtomobile – ti so lani pri nas in širše zasedli okoli petino trga.

Fiesta se počasi umika mlajšim

Na evropski ravni je že osem let stara Fordova fiesta prestol prepustila renaultu cliu, z majhno prednostjo jo je prehitel tudi volkswagen polo. Na našem trgu pa je clio ves čas v vodstvu, le kakšen mesec je prvo mesto, ki ga drži že dve desetletji, prepustil tekmecem, denimo kii ceed. Priljubljena sta tudi volkswagen polo in opel corsa, a ne vselej pri slovenskih kupcih. Slovenski poli končne kupce pogosto najdejo na drugih trgih Evropske unije, corse pa večinoma ne, morda rabljene iz voznih parkov sposojevalnic avtomobilov. Znani pojav, izvoz novih ali mladih avtov v druge države Unije, tudi letos kvari slovensko statistiko prvih registracij. Trendov pa vseeno ne, saj pogosto izvažajo iste znamke. V evropskem merilu je učinek izvoza manjši, vseeno se nekatere registracije, avtomobili, podvajajo.

Golf ostaja najbolje prodajan kompaktni avto

Gledano torej zgolj skozi oči uradne statistike, so okusi tudi razred višje skoraj popolnoma enaki. Volks­wagnov golf ostaja prvak nižjega srednjega razreda, v Evropi je v prvem polletju našel skoraj 262 tisoč kupcev, pri nas pa do konca avgusta dobrih 2.400. Viden premik na lestvici je naredila nova opel astra, v Evropi si je opomogla za 31, v Sloveniji za 42 odstotkov. Stalen gost med prvo trojico je tudi škoda octavia, ki se velikostno sicer vzpenja skoraj razred višje, po zasnovi in ceni pa še vedno sodi v golfov razred.

Vsi sanjamo o športnih terencih

Uspešnica zadnjih let ostajajo športni terenci. Za položaj tretjega največ­jega posameznega razreda se borijo majhni in kompaktni, ta hip bolje kaže zadnjim, ki so v prvem polletju letos v Evropi našli 722 tisoč kupcev (+19,8 odstotka). Razred manjši, sem denimo sodijo renault captur, opel mokka …, pa jih lovijo s 679 tisoč prodanimi avti in hitrejšo, 27,6-odstotno stopnjo rasti.

Drugo rojstvo velikih enoprostorcev ...

Kompaktni in majhni športni terenci so uspešnica tudi v Sloveniji, prva trojica kompaktnih je enaka kot v Evropi, v njej so nissan qashqai, kia sportage in hyundai tucson, le mesta so zamenjana. Korejsko-japonski trojici sledita volkswagen tiguan in audi Q3. Med manjšimi razredi so se v Evropi po nekajletnem upadanju prodaje znova zbudili veliki enoprostorci, s 110 tisoč prodanimi vozili v prvem polletju letos dosegajo 53-odstotno rast. Zanjo so poskrbeli predvsem novinci na trgu, ford S-max in galaxy ter renault espace.

... krepka rast prodaje uglednih SUV

Prek 30-odstotno rast sta dosegla razreda prestižnih kompaktnih in velikih športnih terencev. Pri prvih so v vodilni trojici audi Q3 (51.418), BMW X1 (47.471) in range rover evoque s 34.807 prodanimi avtomobili. Pri velikih pa prvo trojico sestavljajo BMW X5 (19.827), novi volvo XC90 (19.162) in novi audi Q7 (17.313). V Sloveniji po registracijah vodi seat alhambra (328), sledita ford S-max in volkswagen sharan s 196 oziroma 190 avtomobili. V razredu velikih terencev vodita BMW X6 in X5.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše avtomobile na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše avtomobile na svetu 2

Do konca tedna bomo glasovali za svetovni avto leta v petih kategorijah, letos izbiramo med 62 avtomobili, vse več je evropskih znamk, denimo Renault, Peugeot in Citroën

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.