Velikost slovenskega trga nikakor ni primerljiva z evropskim, faktor je kar 177. Okus pač, saj je denimo clio najbolje prodajan avto pri nas in v Evropi, enako drži za golfa. Vsi tudi sanjamo o športnih terencih, ki ostajajo najbolj rastoč razred.
Tako evropski kot slovenski trg letos kažeta pozitiven trend v prodaji novih avtomobilov, evropska polletna rast je 9,4-odstotna (7,8 milijona novih osebnih avtov), slovenska pa sedemodstotna – v prvih osmih mesecih smo registrirali 43.484 novih osebnih avtov. Faktor je precejšen, približno 177, okus kupcev pa precej podoben, ko gre za bolj množične razrede. Že tradicionalno tako Slovenci kot drugi evropski narodi radi kupujemo majhne avtomobile – ti so lani pri nas in širše zasedli okoli petino trga.
Fiesta se počasi umika mlajšim
Na evropski ravni je že osem let stara Fordova fiesta prestol prepustila renaultu cliu, z majhno prednostjo jo je prehitel tudi volkswagen polo. Na našem trgu pa je clio ves čas v vodstvu, le kakšen mesec je prvo mesto, ki ga drži že dve desetletji, prepustil tekmecem, denimo kii ceed. Priljubljena sta tudi volkswagen polo in opel corsa, a ne vselej pri slovenskih kupcih. Slovenski poli končne kupce pogosto najdejo na drugih trgih Evropske unije, corse pa večinoma ne, morda rabljene iz voznih parkov sposojevalnic avtomobilov. Znani pojav, izvoz novih ali mladih avtov v druge države Unije, tudi letos kvari slovensko statistiko prvih registracij. Trendov pa vseeno ne, saj pogosto izvažajo iste znamke. V evropskem merilu je učinek izvoza manjši, vseeno se nekatere registracije, avtomobili, podvajajo.
Golf ostaja najbolje prodajan kompaktni avto
Gledano torej zgolj skozi oči uradne statistike, so okusi tudi razred višje skoraj popolnoma enaki. Volkswagnov golf ostaja prvak nižjega srednjega razreda, v Evropi je v prvem polletju našel skoraj 262 tisoč kupcev, pri nas pa do konca avgusta dobrih 2.400. Viden premik na lestvici je naredila nova opel astra, v Evropi si je opomogla za 31, v Sloveniji za 42 odstotkov. Stalen gost med prvo trojico je tudi škoda octavia, ki se velikostno sicer vzpenja skoraj razred višje, po zasnovi in ceni pa še vedno sodi v golfov razred.
Vsi sanjamo o športnih terencih
Uspešnica zadnjih let ostajajo športni terenci. Za položaj tretjega največjega posameznega razreda se borijo majhni in kompaktni, ta hip bolje kaže zadnjim, ki so v prvem polletju letos v Evropi našli 722 tisoč kupcev (+19,8 odstotka). Razred manjši, sem denimo sodijo renault captur, opel mokka …, pa jih lovijo s 679 tisoč prodanimi avti in hitrejšo, 27,6-odstotno stopnjo rasti.
Drugo rojstvo velikih enoprostorcev ...
Kompaktni in majhni športni terenci so uspešnica tudi v Sloveniji, prva trojica kompaktnih je enaka kot v Evropi, v njej so nissan qashqai, kia sportage in hyundai tucson, le mesta so zamenjana. Korejsko-japonski trojici sledita volkswagen tiguan in audi Q3. Med manjšimi razredi so se v Evropi po nekajletnem upadanju prodaje znova zbudili veliki enoprostorci, s 110 tisoč prodanimi vozili v prvem polletju letos dosegajo 53-odstotno rast. Zanjo so poskrbeli predvsem novinci na trgu, ford S-max in galaxy ter renault espace.
... krepka rast prodaje uglednih SUV
Prek 30-odstotno rast sta dosegla razreda prestižnih kompaktnih in velikih športnih terencev. Pri prvih so v vodilni trojici audi Q3 (51.418), BMW X1 (47.471) in range rover evoque s 34.807 prodanimi avtomobili. Pri velikih pa prvo trojico sestavljajo BMW X5 (19.827), novi volvo XC90 (19.162) in novi audi Q7 (17.313). V Sloveniji po registracijah vodi seat alhambra (328), sledita ford S-max in volkswagen sharan s 196 oziroma 190 avtomobili. V razredu velikih terencev vodita BMW X6 in X5.