570, 430, 309 in 265 so številke, ki označujejo konjske moči štirih pošasti, ki jih bomo danes in jutri preizkušali v Aachnu na severu Nemčije. Gre za BMW in minije priznanega nemškega predelovalca AC Schnitzer, ki serijske avtomobile že 29 let spreminja v unikate, pri nas pa jih od letos zastopa družba Avto Sowa.
Najvišje na lestvici unikatnosti je ta hip ACL2 – BMW serije 2 coupe, ki na vseh področjih presega aktualni M2. Zasnovan je sicer na osnovi 235i, a mu temeljita predelava karoserije, podvozja, kabine in dodatki iz ogljikovih vlaken zagotavljajo superiornost. Od serijskega M2 je namreč lažji za 120 kilogramov (suh tehta 1.450 kilogramov) in v razmerju moči in mase (ima 2,54 kilograma na konjsko moč) prehiteva superšportnike kot je denimo ferrari 458 italia.
Trililitrski turbo motor ponuja kar 404 kilovate (570 konjskih moči), zelena pošast pa se do stotice izstreli v 3,9, do 200 na uro pa v le 10,9 sekunde. ACL2 je le koncepten avto, predstavljen letos v Ženevi. AC Schnitzer predelavo ocenjuje na 149 tisoč evrov plus davek, kupci pa si lahko omislijo posamezne dele, ne pa tudi celotnega paketa.
Konceptni ACL2 bomo soočili s serijskim M2, ki po predelavi dobi ime ACS2 sport in povečanje moči na 316 kilovatov (430 konjskih moči), zapeljali pa se bomo tudi z dizelskim 430d gran coupejem (ACS4 gran coupe) s 227 kilovati oziroma 309 konjskimi močmi ter 670 newtonmetri navora ter minijem JCW cabrio s 195 kilovati oziroma 265 konjskimi močmi.
AC Schnitzer je del velikega trgovca Kohl Group v lasti družine Kohl, zastopajo pa znamke BMW, Mini, Jaguar, Land rover, Opel, Harley davidson in Husqvarna. Družba ima 600 zaposlenih in letno ustvari 190 milijonov evrov prihodkov. Podjetje sodeluje z dirkalno ekipo Schnitzer Motorsport, ki se na različnih prvenstvih pojavlja že 50 let. Leta 1966 je denimo osvojila naslov nemškega prvaka z BMW 1800 tii, leta 1985 in 1990 dvojno zmago na 24 urni dirki v Spa z M3 in 635 CSi, leta 2012 pa dvojno zmago v nemškem prvenstvu turnih avtomobilov DTM.
Osvojeno znanje pri predelavi avtomobilov je družba leta 1987 ponudila tudi kupcem, takrat je izdelala prvo 14-palčno aluminijasto platišče iz koncept ACS 3 CSL na osnovi BMW M3 CSL. Danes pa se lahko pohvali s številnimi priznanji nemških revij Sport auto in Auto motor und sport, tremi hitrostnimi rekordi doseženimi na stezi v italijanskem Nardu.
Leta 2006 je prvi hitrostni rekord postavila z AC Schnitzerjem tension – najhitrejšim v prometu homologiranim športnikom, ki je dosegel hitrost 331,78 kilometra na uro, leto kasneje z najhitrejšim avtom na plin - AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED s 318 kilometri na uro in leta 2009 z najhitrejšim dizelskim avtov - AC Schnitzer ACS3 3.5d, ki je drvel 288,7 kilometra na uro. Danes predelovalec iz Aachna ponuja izpušne sisteme, predelave elektronike in motorja, aluminijasta platišča, karoserijske dele ter predelave podvozja lastnega razvoja, izdelka pa ponuja v 58 državah sveta, vključno na Kitajskem in v Južni Afriki.