Avto

Strup v majhni steklenički

Majhen Opel adam S ima v nosu strupeni 1,4-litrski turbo motor s 150 »konji«, med ovinki se pelje drzno kot kak gokart, njegov malce dirkaški potencial pa dopolni še športni videz

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.08.2016 00:50
Čas branja: 10 min

Navihani in vsega 371 centimetrov dolgi adam je za Opel zgodba za uspehu, saj so jih v treh letih naredili okoli 185 tisoč. S svojo simpatično obliko, velikim nasmeškom spredaj, kvalitetno izdelavo, moderno ukrojeno kabino, malce nežnim karakterjem ter s skorajda nešteto možnosti kombinacij notranjosti in zunanjosti v prvi vrsti dvori predvsem ženskam, kot »topless« križanec rocks želi ugajati še moškim, v športni različici S pa dokončno odpihne vse predsodke – adam je primeren tudi za mačote!

Opel je z adamom v začetku 2013 dregnil v razred premijskih malčkov, kjer sta pravi zvezdi Fiat 500 in Mini, med njiju pa se vpleta še Audi A1. Glede na svoje poreklo in mere adam tako tudi ni prav poceni, v osnovi stane 13.320 evrov, vendar kupce poleg 61 tisoč kombinacij zunanjosti in 82 tisoč kombinacij notranjosti prepričuje tudi z bogatenjem modelske ponudbe. Zadnji je adam S za dobrih 18 tisoč evrov, športen in zabaven avtomobilček, ki tudi v kratkih sprintih in na zavitih cestah ni brez možnosti za odličje.

Poleg klasike (vozili smo 1.0 jam in 1.4 glam) ter križanca rocks (vozili smo ga z litrskim trivaljnikom) so tako v nemški tovarni v Eisenachu začeli proizvajati nabrito različico S. Ta je narejena po preverjenem receptu, po katerem so združili zmogljiv turbo motor s 150 »konji«, športno podvozje s posebnimi nastavitvami in tršim zadnjim vpetjem, zelo neposreden volan, nizkopresečne pnevmatike 235/35, učinkovit zavorni sistem iz prejšnje corse OPC ter številne športne dodatke, med katere spadajo tudi – pozor - vrhunski školjkasti sedeži Recaro!

Najmočnejši in najhitrejši adam s svojim atraktivnim videzom nase opozori že v prvi sekundi srečanja.

Da je adam S malo »na glavo« potrdi že ogromni strešni spojler, športnost modela pa poudarijo še usmerniki zraka spredaj in zadaj, vpadljiva 18-palčna diamantno brušena platišča, aerodinamične stranske obrobe, atraktivna barvna kombinacija (grafitna barva in rdeča streha Red'n'roll), rdeče zavorne čeljusti in zajetna ovalna izpušna cev.

Seveda nič ne bi bilo napak, če bi imel enak nastavek še na drugi strani, ali bi bil zaključek dvojni, oziroma bi imel enega sredinskega v slogu corse OPC.

A nič zato, nabriti adam da hitro vedeti, da z njim ne gre zobati češenj ali ga zasmehovati z avtom za punce. To je konec koncev dokazal tudi med našim druženjem, ko mu je pozornost namenila pretežno moška populacija. Nad njim so se »pasli« tako kmetje nekje nad Colom, kot trendovska mularija v prestolnici, lokalni Fittipaldi pa mu je vztrajno in že globoko na svoji meji sledil od Velikih Lašč do Kočevja ter mu tam skozi okno izmučen namenil visoko dvignjen prst.

Notranjost je že znana, čeprav na papirju za štiri je to bolj avto za dva, v prtljažnik pa gre skromnih 170 litrov. V modelu S je poudarjena zmes luksuza in športnosti. Poleg usnjenih Recaro športnih sedežev, ki vas v ovinkih objamejo kot tisti na vlaku smrti, so tukaj še stopalke iz aluminija, v rdeče oblečen spodnji del usnjenega volana in zgornji del ročice 6-stopenjskega ročnega menjalnika.

Kabino dodatno poživijo kontrastni šivi, žal pa so v rdečo pozabili obarvati varnostne pasove. Pred sovoznikom je nalepka s stilizirano črko S, takšna je tudi v merilniku vrtljajev, ki ima karbonsko podlago, serijski pa je info-zabavni sistem Intellilink.

Pri Oplu pa niso poskrbeli le za šminko in modni chic videz, v običajno precej krotek in nežen avto so namreč vdahnili močan moški naboj, ki obljublja adrenalin in zabavo že ob rahlem dotiku stopalke za plin. Izpod motornega pokrova se namreč oglasi športno zdrav in rezek zvok motorja, kar je že prvi znak, da gre za resno igračko.

Za pospeške in hitrost je v prvi vrsti zadolžen 1,4-litrski turbo motor s 110 kilovati (150 konji), ki zmore 220 Nm navora pri 3000 vrtljajih, največjo moč doseže pri 5000 vrtljajih. Turbinski polnilnik je sicer v prid manjši masi ter večji kompaktnosti integriran v izpušni sistem, odpiranje ventilov pa poteka v dveh fazah in se ves čas spreminja.

Malce dodelan motor – tak je na voljo tudi v drugih manjših Oplih – adama S z mesta do 100 km/h tako izstreli v 8,6 sekunde ter ga potisne vse do 209 km/h. Najbližja konkurenca ne gre nič hitreje, zato pa so malce bolj poskočni, na vrhu je abarth 595, ki stotico doseže v 7,4 sekunde. Za hrbet ne preveč brutalni adam S – od prostega teka naprej namreč vleče precej zvezno - kljub temu navduši z vmesnimi pospeški, odlično vleče tudi v tretji in četrti prestavi, v peti prestavi pa iz 80 do 120 km/h pospeši v manj kot osmih sekundah.

Da spojlerji na strupenem adamu S niso za okras, potrdi skok na odprte in zavite ceste, kjer adam S pravzaprav šele zaživi. Pod fine dodelave podvozja in bolj togo vzmetenje so se namreč podpisali inženirji iz športnega oddelka OPC, agilnost med zavoji podkrepijo še drugačno prestavno razmerje, ki prinaša krajšo drugo in tretjo prestavo, širši koloteki ter z njimi posledično nižje težišče. Adam S je tako na dobri poti, da se vpiše med kralje vijugastih cest.

Po odločnem pospeševanju adam S v ovinek namreč vstopi skoraj kot metek, zmogljiv zavorni sistem nato dodobra ugrizne v kolute ter premeša vsebino želodca.

Ovinek voznik do milimetra natančno zvozi ali oddrsi s pomočjo komunikativnega volana, iz ovinka pa se nato zaradi natančnega in odlično izračunanega menjalnika ter odzivne stopalke za plin izstreli kot raketa. In tako znova in znova, saj zavore znakov popuščanja ne kažejo niti po večkratnem zaviranju na vso moč.

Tudi na slabi podlagi bolid ne kaže znakov kapitulacije. Morebitno blago nemirnost voznik hitro ukroti z zelo neposrednim in natančnim volanom, v primeru izklopa elektronskega nadzora stabilnosti (ESP) pa adam S skozi ovinke drsi dobesedno kot gokart.

Hiter ritem in pljuskanje adrenalina sicer zahtevajo bliskovite reakcije in kot špricar hladno glavo, svojevrsten pečat na dirkaško kuliso pa ves čas daje tipično moški zvok motorja.

Odlično zabavo slej ko prej prekine oranžna lučka, ki opozori na prenizek nivo goriva v tanku. Ta vase sprejme zgolj 35 litrov, kar pri pobalinskemu igranju pomeni le dobrih 300 kilometrov poti. S športnim adamom se da namreč tudi povsem igraje prehitevati na klancih in odprtih cestah, solidno udobno premagovati avtocestne kilometre ali pa voziti povsem umirjeno in ležerno.

Takrat je tudi bolj prijazen do žepa, saj porabi okoli sedem litrov goriva (tovarna 7,6/4,9/5,9). A kdo bi zdržal, v praksi je tako porabil okoli devet litrov goriva.

Adam S je najboljši primer, kaj se zgodi, ko inženirje za trenutek spustiš z vajeti in lahko s polic za malčka poberejo vse, kar se pobrati da, hkrati pa zavijejo še na svoj športni oddelek OPC.

Najbrž so vsi skupaj kar nekaj časa zrli v plakate, iz katerih se kitijo mišičasti abarth 595, cooper in S1 ter gledali filmčke z drzno vožnjo hišnega rally hita adam R2 (ki si je v svojem razredu podredil prvenstva v kar nekaj državah), zato odličen rezultat skorajda ni mogel izostati - adam S je res prava žepna raketa.

Foto: Matej Kačič

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk
Avto
AvtoMiloš Milač Opel je že danes rešil izzive, ki bodo jeseni pestili avtotrgovce in kupce drugih znamk 1

Opel nam je na dogodku v Mainzu predstavil svoj pogled na rešitve pred prihajajočimi izzivi okoljskih predpisov in meritev. Na dogodku smo preizkusili tudi nekaj novih različic motorjev in menjalnikov.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
''Človeški'' Opel kaže na prihodnost znamke
Avto
AvtoMiloš Milač ''Človeški'' Opel kaže na prihodnost znamke

Nova usmeritev Opla je postati najbolj učinkovita znamka v Skupini Peugeot Citroën, je pred kratkim napovedal izvršni direktor družbe Michael Lohscheller. To vključuje tudi brušenje oblikovalskega jezika, ki bo konec leta dosegel novo raven s konceptom, ki ga Opel razkriva danes.

FINANCE
Avto
Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo
Avto
AvtoMatej Kačič Živahen križanec, ki preseneti z uporabnostjo

Opel crossland X je v pokoj poslal merivo, sam pa na 4,21 metra dolžine zgledno združuje lastnosti enoprostorca in manjšega terenca, ki se kljub nekoliko robustnemu videzu še najbolje znajde v mestnem okolju.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)