Ameriški Uber, hitro rastoči ponudnik prevozov kot poceni alternativa taksistom, z velikimi koraki stopa v prihodnost. Že v tem mesecu bo v Pittsburghu na ulice poslal sto volvov XC90 s tehnologijo, ki omogoča samodejno vožnjo, poroča spletni portal techcrunch. Zaradi predpisov in varnosti, bosta v vsakem avtomobilu sicer sedela inženir (za volanom) in sopotnik, ki bo beležil delovanje senzorjev, radarjev in drugih naprav, ki zaznavajo ovire na cesti in jih sporočajo možganom avtomobila. V prtljažniku avtomobilov bo še računalnik, ki bo zapisoval opravljene poti z namenom naknadne analize.
Zgodovina in prihodnost sistemov za avtonomno vožnjo
Naš prvi stik z avtonomnim avtom v Boschevem testnem centru
Uber je v dobo avtonomnih avtomobilov vstopil s nakupom Otta, obetavnega start-upa, ki razvija programsko opremo za tovornjake. Ottovo tehnologijo je moč vgraditi v obstoječe tovornjake in ne ob izdelavi v tovarni, za Uber pa bo start-up prilagodil napravo sestavljeno iz več laserjev, ki merijo okolico in podatke pošiljajo računalniku avtomobila.
Petro je zapeljal Uberjev tekmec Hopin, kako je bila zadovoljna s storitvijo?
Potniki, ki bodo prisedli v samostojne, a vseeno skrbno nadzorovane avtomobile, se bodo vozili zastonj. Vozniki, ki za Uber opravljajo prevoze, pa so v tem hipu še neogroženi, saj je prihod samovozečih avtomobilov na ceste predviden šele po letu 2020, Uberjevih pa šele leta 2030. Takrat bo po načrtih računalnik zamenjal voznike, potniki pa se bodo s svojim prevozom povezali in ga priklicali kot doslej, prek aplikacije na pametni napravi.