Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Statistika zavaja, na slovenske ceste prihaja invazija električnih avtov

Čas branja: 3 min
19.08.2016  02:10
Letos je tablice dobilo le 67 električnih avtov, v kratkem pa lahko pričakujemo pravo invazijo, obljubljajo podatki o vlogah, oddanih Eko skladu; le Renault je oddal 53 vlog za model zoe
Statistika zavaja, na slovenske ceste prihaja invazija električnih avtov

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Avant car dodaj
Rok Eko dodaj
BMW dodaj
Renault dodaj
Primat dodaj

Lani je bil v Sloveniji prvič registriran 101 nov električni avto, letos do konca julija pa kljub višjim subvencijam le 67. V resnici prodaja močno raste, Eko sklad je do včeraj izdal že 138 vlog za subvencije, do konca leta pa namerava razdeliti vseh 2,5 milijona evrov.

101

vlogo za subvencije e-avtov je EKO sklad prejel lani, razdelil je 490 tisoč evrov sredstev.

Po pregledu statistike registracij se nam je zdelo, da se je prodaja električnih avtov pri nas upočasnila, a ni tako. Slovenija je letos dejansko zapeljala v električno dobo, kažejo podatki Eko sklada, ki je od konca februarja dodelil že 532.714 evrov subvencij za skupaj 89 električnih in hibridnih avtomobilov, obenem pa 49 vlog še čaka na odobritev. Če prištejemo še 20 e-golfov javnega holdinga Ljubljana, ti še niso všteti v skupno številko 138, in napoved družbe Avant car, ki bo do konca leta vozni park električnih avtov povečala s 15 na 50, se nam obeta še večje število električarjev na naših cestah.

138

vlog za subvencije e-avtov je EKO sklad prejel letos do konca julija, doslej je razdelil prek 532 tisoč evrov.

Letošnje subvencije že presegle lanske

Odmerjena sredstva Eko sklada že danes presegajo lanska (490.131 evrov), tudi zaradi višje posamezne subvencije, ki se je pri popolnoma električnih avtomobilih dvignila s pet tisoč na 7.500 evrov. Ko bo Eko sklad izplačal subvencije še za 49 vlog, ki so trenutno na čakanju, se bo znesek po naših ocenah približal milijonu evrov. Eko sklad ob tem optimistično dodaja, da bodo sredstva - dva milijona evrov za podjetja in samostojne podjetnike ter pol milijona evrov za fizične osebe - porabljena do konca leta oziroma da bodo, če bo denarja zmanjkalo, predvidena sredstva povečali, saj so električni avti ključni pri doseganju cilja trajnostne mobilnosti. Rok Eko sklada od prejema vloge do izplačila sredstev je sicer 90 dni, a na skladu dodajajo, da popolne vloge v praksi rešijo v nekaj dneh.

53

vlog je bilo oddanih le za Renaultov zoe, 16 za BMW-jeve modele in 14 za nissane leafe.

Zakaj Eko sklad subvencionira tudi drage tesle, BMW i8?

Kako na Eko skladu komentirajo dejstvo, da so subvencije namenjene tudi zelo dragim električnim in hibridnim avtomobilom, denimo tesli S s ceno med 70 in 100 tisoč evri ali BMW i8 s ceno prek 130 tisoč evrov? »Njihov prispevek k izpolnjevanju ciljev države je enak kot pri cenejših električnih avtih, zato je tudi najvišja spodbuda zanje enaka. Vlagateljem pa je prepuščena izbira, koliko so pripravljeni plačati za vozilo. V praksi je sicer odločitev za zelo draga vozila (pričakovano) zelo malo. Poleg prihranka energije in emisij pa gre pri spodbujanju kupovanja električnih vozil z javnimi sredstvi tudi za spodbujanje uporabe novih tehnologij, kar naj bi dolgoročno zaradi ekonomije obsega pripomoglo k znižanju cen in široki dostopnosti električnih vozil. To bo skupaj z drugimi ukrepi države (denimo na področju javnega prometa) pripomoglo k doseganju cilja trajnostne mobilnosti.«

i3
BMW i3

Renault se tokrat bojuje z BMW

Kaj pa menijo distributerji električnih avtomobilov? V lani vodilnem Renaultu pravijo, da ta hip višje subvencije Eko sklada in nova polnilna mesta na avtocestnem križu, v mestih in zunaj njih še niso pozitivno vplivali na prodajo. Obenem pa ocenjujejo, da kupci z nakupom odlašajo, saj čakajo na avtomobile z novo generacijo baterij z večjim dosegom. Prihaja renault zoe z dosegom 210 kilometrov med polnjenji, BMW je predstavil i3 z dosegom 300 kilometrov ... Letos je bilo sicer registriranih 21 električnih renaultov (12 modelov zoe in devet kangoojev express Z.E.). Obenem pa še 11 majhnih twizyjev, ki sodijo med lahka štirikolesa. Primat najbolje prodajane znamke električnih vozil v Sloveniji si kljub Renaultovim podatkom lasti BMW, ki je do konca junija registriral 17 električnih BMW i3 in tri i8.

zoe
Renault Zoe

Prihaja invazija malih zoejev

V prihodnjih mesecih lahko pričakujemo pravo invazijo električnih renaultov, saj je bilo do včeraj oddanih že 53 vlog za subvencioniranje modela zoe, do konca julija pa je bilo registriranih le 12 zoejev. Med znamkami na seznamu oddanih vlog za subvencije so v ospredju še BMW s 16 vlogami za fizične osebe (prevladujeta 225 xe active tourer in i3) ter sedem za pravne osebe, 14 vlog fizičnih oseb za nissana leafa in skupaj le dve za teslo model S.

BMW je sicer aktiven tudi pri gradnji infrastrukture polnilnic, v sodelovanju s Petrolom je septembra izročil v uporabo prvo DC-polnilnico za električna vozila. Letos pa je postal partner v projektu Zelena Keltika. Podprli so tudi car sharing družbe Avant Car (v voznem parku so BMW i3, smart fortwo electric in renault zoe).


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Po prvi petletki električni avti postajajo realn(ejš)a izbira 30

Večji doseg med polnjenji, nižja cena, mreža polnilnic in subvencije so naredili svoje.

AVTO
Novice
Novice Rast prodaje e-avtov v Evropi se je ustavila, v Sloveniji še traja

V Evropi je prodaja električnih avtov v prvem polletju letos zrasla le za slabih sedem odstotkov, lani skoraj za 50. V Sloveniji pa je...

AVTO
Novosti
Novosti Električna vojna: renault zoe s 400 km dosega, opel ampera-e odgovarja s 500 km 3

Zoe z baterijo kapacitete 41 kilovatnih ur za 2.500 evrov doplačila v primerjavi s klasično različico z 22 kilovatnimi urami kapacete....

AVTO
Novice
Novice Lepote Pariza: nedelujoč internet, zmedeni voznik in tiskovne v francoščini

Zmeda in malomarnost na pariškem avtosalonu, kopica zanimivih in obetavnih novosti ter pestro dogajanje tudi pred odprtjem...

AVTO
Novice
Novice Nemci zanetili novo revolucijo, je električen avto danes že konkurenčen dizlu in bencinarju?

Teden v znamenju elektrike, odločitve Nemcev, da leta 2030 prepovedo nove bencinske in dizelske avte. Tančice je odvrgel novi BMW serije...

AVTO
Novice
Novice Sto tisoč električnih BMW-jev v 2017? 9

Prodajni delež električnih avtov in priključnih hibridov želijo do leta 2025 povečati na 25 odstotkov

AVTO
Novice
Novice Nov šef na čelu slovenskega in regijskega Renault Nissana

Eric Bernard po desetih letih odhaja v Renault Sport, Jean-Pierre Mesić pa prevzema njegove naloge v regiji adriatic